PDA

View Full Version : gevaarlijker



dontmindme
17-10-2006, 19:12
De Amerikaanse president George Bush heeft dinsdag een wet ondertekend die hardere verhoormethodes en strengere vervolging toestaat voor terreurverdachten. De wet stelt regels vast voor de manier waarop een terreurverdachte kan worden ondervraagd.

Volgens mensenrechtenorganisaties zijn de regels zo complex, dat harde verhoormethodes die grenzen aan marteling, zouden zijn toegestaan. Zo zou verdachten slaap kunnen worden onthouden en zouden ze bewust mogen worden onderkoeld.

Voor de invoering van deze wet werden de harde verhoormethoden al toegepast. Nu rusten ze ook op een wettelijke basis.

bron fok.nl

wie is er nou gevaarlijker?
stelletje (onderontwikkelde ''moslims'' )
of deze wereldleider met de een na laagste iq van alle amerikaanse
presidentendie er zijn geweest

MB667
18-10-2006, 09:56
als ik zoiets lees als dit dan ben ik er tegen, 2 dgn geleden was er een docu over die jongen op de duitse tv. zonder proces werd hij geregeld grof gemarteld.

Guantánamo-gevangene Murat Kurnaz vrij

Op 24 augustus is Murat Kurnaz vrijgelaten uit Guantánamo Bay en teruggekeerd naar Duitsland. Hij heeft vier jaar en acht maanden gevangen gezeten zonder aannklacht of proces. Murat Kurnaz is in 1982 in Duitsland geboren en heeft de Turkse nationaliteit. Omdat hij geen Duits staatsburger is, hebben de Duitse autoriteiten in eerste instantie zijn terugkeer naar Duitsland geweigerd. Ook de Turkse autoriteiten hebben weinig voor zijn zaak gedaan. Alleen door de intensieve lobby van zijn familie, advocaten en Amnesty International zijn de Duitse autoriteiten iets voor hem gaan doen en hebben zij uiteindelijk de weg vrijgemaakt voor zijn terugkeer.

Murat Kurnaz werd in november 2001 gearresteerd in Pakistan en is vlak daarna naar Afghanistan overgebracht. Zijn familie vernam in januari 2002 dat hij in Guantánamo Bay vastgehouden werd en kreeg in maart van dat jaar zijn eerste brief. Hij verklaarde dat hij gemarteld en mishandeld werd. Zoals veel andere gevangenen in Guantánamo Bay is Murat Kurnaz jaren vastgehouden ondanks dat er weinig bewijs was voor vermeende terroristische activiteiten. De Amerikaanse én de Duitse geheime diensten hadden dit in het geheim erkend; toch duurde het jaren om zijn vrijlating zeker te stellen.

Kurnaz is eindelijk weer herenigd met zijn familie maar de jaren van zijn detentie op Guantánamo Bay zullen hun sporen nalaten. Zijn vrijlating is een overwinning voor de mensenrechten maar tegelijkertijd zitten nog steeds meer dan vierhonderd mannen vast op Guantánamo Bay voor wie Amnesty aandacht blijft vragen.
--------------------------------------

maar als ik dan weer zoiets lees als dit, dan kan ik me er iets bij voorstellen bij wat voor soort mensen ze dit willen doen en waarom:

Represaille Talibaan op foto
De Talibaan nemen represailles tegen burgers die samenwerken met de buitenlandse troepen in Zuid-Afghanistan, zoals blijkt uit een van de schaarse foto's uit het gebied, waarop een geëxecuteerde jongen is te zien bij het dorpje Shingulla in de provincie Uruzgan.

Het lichaam van de ongeveer 13-jarige jongen werd drie weken geleden gevonden door een Nederlandse militaire patrouille van de basis Deh Rawood in het westen van Uruzgan, zo bevestigt het ministerie van Defensie. Het slachtoffer was volgens dorpelingen door een groep van ongeveer tweehonderd strijders ten overstaan van de plaatselijke bevolking gemarteld en daarna door een viertal kogels om het leven gebracht. Op andere foto’s die in het bezit zijn van het NRC is te zien hoe de jongen de neus is afgesneden.

De geëxecuteerde jongen zou ten voorbeeld zijn gesteld omdat hij op een buitenlandse militaire basis werkte. Volgens het ministerie van Defensie was hij niet werkzaam in Deh Rawood, maar op de Amerikaanse basis in noordwest-Uruzgan. Ook de Nederlanders maken op hun bases in Tarin Kowt en Deh Rawood gebruik van lokaal personeel, bijvoorbeeld voor grond- en bouwwerkzaamheden.

De Talibaan, die in het zuiden van Afghanistan in toenemende mate buitenlandse troepen en de lokale bevolking bedreigen, maken geen geheim van hun streven 'collaborateurs' van de 'ongelovige buitenlanders' en de zittende Afghaanse regering in Kabul met de dood te bedreigen. In de stad Kandahar werd deze week de provinciale coördinator van het Afghaanse ministerie voor vrouwenzaken, Sofia Ama Jan, op straat doodgeschoten. Vorige week werd in de aan Uruzgan grenzende provincie Helmand het onthoofde lichaam van een werknemer van een Turks aannemersbedrijf aangetroffen.

De omgeving van Deh Rawood, waar de foto is gemaakt en ongeveer 250 Nederlandse militairen gestationeerd zijn, blijkt gewelddadiger dan die rond de Nederlandse hoofdbasis in Tarin Kowt. De twee Nederlandse militairen die tot nu toe gewond zijn geraakt, waren ook in Deh Rawood gestationeerd. Deze week vonden in de buurt van Deh Rawood gevechten plaats waarbij volgens de NAVO twintig Talibaan zijn gedood. Volgens een woordvoerder van Defensie in Den Haag waren bij dit treffen geen Nederlandse eenheden direct betrokken.
---------------

lastige zaak

king
18-10-2006, 10:31
Ik dacht altijd dat het martelen om informatie los te krijgen niet meer nodig was, nu ze verdachten wel aan de praat kunnen krijgen door het injecteren van chemische middelen (waarheidssrum). Blijkbaar werkt dat spul dus niet altijd.

MB667
18-10-2006, 11:23
op rum vertel ik ook wel vaker per ongeluk de waarheid tegen mijn vriendin wat ik die avond allemaal heb uitgespookt, tis killershit :lol:

redjuh
18-10-2006, 12:05
JE KOMT NIET ZOMAAR IN G...BLABLA..BAY... (Amusement Park For terrorists)

pech voor hem dat ie een beetje wordt gemarteld.