PDA

View Full Version : Zwangerschapstest vooraf aan wedstrijden?!?



Duncan
24-10-2006, 12:44
Ik heb in een ander topic gelezen dat er afgelopen weekend op het gala in den bosch een dame zwanger in de ring stond.
Ik heb ook de reaktie van haar broer gelezen en deze meldde dat zij inmiddels (tien weken te vroeg) is bevallen!
Gelukkig maken moeder en kind het goed!

Echter hier mijn vraag:

Bij SHOOTO in Japan moeten de dames verplicht een zwangerschaptest(plasje op zo'n strip) doen voordat je de ring in mag.
Moeten wij dit hier in Nederland ook niet gaan invoeren?
Of moeten ze dit alleen bij twijfel gevallen uitvoeren?

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?!?

Marc

Marco (scheids)
24-10-2006, 12:46
Als ik (met grote verbazing overgens) lees over die dame van afgelopen weekend ben ik er een GROOT voorstander van ja !!!

mama
24-10-2006, 12:47
belachelijk dat is iets wat een vrouw van zichzelf moet weten. Als jij een dikke buik heb en je navel steekt uit moet er toch een belletje gaan rinkelen. Kan me niet voorstellen dat als je 7 maanden zwanger bent je nog niets gevoeld heb.....
Ik vind dit echt belachelijk
Ok bij twijfel kan je die test uitvoeren.

Thomasmurda
25-10-2006, 20:56
Ik vind 't ook maar een beetje raar :S

Wheelie
25-10-2006, 20:59
Bizar verhaal

redjuh
25-10-2006, 21:02
heeft niemand foto's?

Thomasmurda
25-10-2006, 21:04
http://images.fok.nl/upload/061025_272_p-vugts.jpg

redjuh
25-10-2006, 21:05
van die partij

Thomasmurda
25-10-2006, 21:06
van die partij

:O

harry
26-10-2006, 00:45
belachelijk dat is iets wat een vrouw van zichzelf moet weten. Als jij een dikke buik heb en je navel steekt uit moet er toch een belletje gaan rinkelen. Kan me niet voorstellen dat als je 7 maanden zwanger bent je nog niets gevoeld heb.....
Ik vind dit echt belachelijk
Ok bij twijfel kan je die test uitvoeren.


Neem nou maar van mijn aan dat het wel degelijk kan...
Sterker nog: zelfs na 8 maanden...
Maar het heeft geen zin om dat uit te leggen want er zijn er hier teveel die het toch beter weten...

redjuh
26-10-2006, 01:41
ik heb dat ook wel es op tv gezien... ging een jong meissie naar de wc met buikkrampen en floep een kind.

kijk als vrouwen megavet/dik worden met de zwangerschap, kan megaplat/dun toch ook. extremen gaan altijd 2 kanten op. dus why not.

Sjaak
26-10-2006, 01:48
ik heb dat ook wel es op tv gezien... ging een jong meissie naar de wc met buikkrampen en floep een kind.


Hahhaahahhaaaa maar goed dat ze niet floep floep hoorde, wat een ongelofelijke verhalen dit.

Je zal niet kijken en doortrekken, zit je toch wel met een verstopte toilet lijkt me ....... raar raar superraar !!!

Hoe kan je in godsnaam 7 of 8 maanden zwanger zijn en het niet weten. Het lijkt me toch dat er meerdere dingen zijn aan je lichaam die veranderen, je gewicht, je menstruatie en het lijkt me ook dat je leven voelt in je .......

The Bulldog
26-10-2006, 02:03
Deze verhalen hoor je idd wel vaker maar, deze dame twijfelde eerder al, waardoor ze toen ook een test afnam.

Ik vind wat ze in Japan doen helemaal niet verkeerd. het is een proffesionalisering vind ik.. Gebeurt regelmatig dat een dame er pas na 2 of 3 mnd achter komt..je kunt zo eventueel op te lopen schade voorkomen.

Ben niet voor: alleen bij twijfel gevallen,omdat je dan alleen maar ruimte creeeerd voor discussie... gewoon elke dame vanaf 16 jaar..

Sjaak
26-10-2006, 02:09
Ben niet voor: alleen bij twijfel gevallen,omdat je dan alleen maar ruimte creeeerd voor discussie... gewoon elke dame vanaf 16 jaar..

Kunnen ze jonger niet zwanger zijn ? Voorbeelden te over lijkt me ..

The Bulldog
26-10-2006, 02:12
Kunnen ze jonger niet zwanger zijn ? Voorbeelden te over lijkt me ..

je hebt gelijk..

ik pakte de leeftijd vanaf wanneer er gevochten wordt zonder bescherming...

OKE vanaf 8....

mama
26-10-2006, 05:00
ik zeg ook Harry ik kan het me niet voorstellen. En ik denk dat ik dat na 2 kinderen kan zeggen.
Maar goed het kan dus kennelijk wel.

Briant
26-10-2006, 05:10
als je zo'n test gaat afnemen bij iedere vrouw, botst dat dan niet met bepaalde rechten?? ik denk dat dat niet zo makkelijk ligt.

Justinian
26-10-2006, 05:12
als je zo'n test gaat afnemen bij iedere vrouw, botst dat dan niet met bepaalde rechten?? ik denk dat dat niet zo makkelijk ligt.
Lijkt me niet. Je bent natuurlijk niet verplicht deel te nemen aan wedstrijden ;)

Sjaak
26-10-2006, 05:40
je hebt gelijk..

ik pakte de leeftijd vanaf wanneer er gevochten wordt zonder bescherming...

OKE vanaf 8....

Hahahahhahaaa

Briant
26-10-2006, 06:03
Lijkt me niet. Je bent natuurlijk niet verplicht deel te nemen aan wedstrijden ;)

daar heb je gelijk in. Vind je echter het meedoen aan een wedstrijd rede genoeg om je recht op privacy op te geven. Je moet je natuurlijk af vragen of de mate waarin het voorkomt opweegt tegen het beperken van een grondwettelijk recht.

The Bulldog
26-10-2006, 06:28
daar heb je gelijk in. Vind je echter het meedoen aan een wedstrijd rede genoeg om je recht op privacy op te geven. Je moet je natuurlijk af vragen of de mate waarin het voorkomt opweegt tegen het beperken van een grondwettelijk recht.

Je Kiest er dan voor....
Volgens de grondwet moeten aankomende moeders ook hun ongeboren kind beschermen....

Justinian
26-10-2006, 07:01
daar heb je gelijk in. Vind je echter het meedoen aan een wedstrijd rede genoeg om je recht op privacy op te geven. Je moet je natuurlijk af vragen of de mate waarin het voorkomt opweegt tegen het beperken van een grondwettelijk recht.
De grondrechten hebben in beginsel (alleen) verticale werking, dat wil zeggen dat ze werken tussen overheid en burger. Sommige grondrechten kunnen ook werken tussen burgers onderling. Echter, het gaat volgens mij niet zo ver dat je kunt zeggen dat je met een beroep op dit grondrecht onder een verplichting uitkomt die door de betreffende bond wordt gesteld, ter bescherming van nota bene jouw gezondheid. Zelfde geldt mijns inziens voor wat betreft een verplichte aids/hiv-test voor een wedstrijd. Temeer omdat je dit met name voor de tegenstander doet. Feitelijk zou je overigens kunnen zeggen dat ook de zwangerschapstest mede voor de tegenstander van belang is, want wie wil nou op haar geweten hebben dat er door die partij iets de ongeborene iets overkomt?! Niemand, toch? Mijns inziens is het daarom heel simpel: je moet het risico niet willen nemen. Dat het risico aannemelijk is bewijst dit voorval en het feit dat het in Japan kennelijk heel normaal is een zwangerschapstest voor de wedstrijd af te nemen.

Briant
26-10-2006, 19:13
De grondrechten hebben in beginsel (alleen) verticale werking, dat wil zeggen dat ze werken tussen overheid en burger. Sommige grondrechten kunnen ook werken tussen burgers onderling. Echter, het gaat volgens mij niet zo ver dat je kunt zeggen dat je met een beroep op dit grondrecht onder een verplichting uitkomt die door de betreffende bond wordt gesteld, ter bescherming van nota bene jouw gezondheid. Zelfde geldt mijns inziens voor wat betreft een verplichte aids/hiv-test voor een wedstrijd. Temeer omdat je dit met name voor de tegenstander doet. Feitelijk zou je overigens kunnen zeggen dat ook de zwangerschapstest mede voor de tegenstander van belang is, want wie wil nou op haar geweten hebben dat er door die partij iets de ongeborene iets overkomt?! Niemand, toch? Mijns inziens is het daarom heel simpel: je moet het risico niet willen nemen. Dat het risico aannemelijk is bewijst dit voorval en het feit dat het in Japan kennelijk heel normaal is een zwangerschapstest voor de wedstrijd af te nemen.

okay, ik snap wat je bedoelt. Maar ik vind dat het gevaar voor de gezondheid niet opweegt tegen het schenden van iemands privacy (op deze manier). Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom een vrouw niet wil dat de zwangerschap in de bekendheid komt. Ik vind dat de verantwoordelijkheid dus bij de vrouw zelf ligt.

Dan is mijn vraag aan jou, hoe vaak denk je dat het voorkomt dat een zwangere vrouw, bewust een ringgevecht in gaat wetende dat het schade aan haar kind kan toebrengen?

Ik denk wel dat we hier te maken hebben met een gevoelskwestie, er zal moeilijk een grens te trekken zijn. Daarom respecteer ik jouw mening ook, maar wil de mijne ook duidelijk aanduiden ;)

Paganstars
26-10-2006, 19:32
Ik vind gewoon dat er op alles getest moet worden; drugs, zwangerschap, hiv etc

Justinian
26-10-2006, 19:37
okay, ik snap wat je bedoelt. Maar ik vind dat het gevaar voor de gezondheid niet opweegt tegen het schenden van iemands privacy (op deze manier). Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom een vrouw niet wil dat de zwangerschap in de bekendheid komt. Ik vind dat de verantwoordelijkheid dus bij de vrouw zelf ligt.
Ik denk dat je als bond juist dan de verantwoordelijkheid hebt te voorkomen dat zo'n vrouw en - belangrijker - de ongeborene beschermen. Daarom blijf ik bij mijn standpunt: als je je er als vrouw niet in kunt vinden dan moet je niet vechten, de gezondheid van het kind staat voorop.

Om je vraag te beantwoorden: ik heb geen flauw idee hoe vaak het voor komt. Maar het doet er volgens mij ook niet echt toe. In dit geval is het gewoon aangetoond dat het kan gebeuren. Wellicht heeft het wel vaker plaats gevonden maar is het niet bekend geworden omdat de betreffende vrouw nog niet zo lang zwanger was en je het ook niet kon zien.

Uiteraard respecteer ik jouw mening, we zitten niet voor niets op een forum ;)

Briant
26-10-2006, 20:00
Ik denk dat je als bond juist dan de verantwoordelijkheid hebt te voorkomen dat zo'n vrouw en - belangrijker - de ongeborene beschermen. Daarom blijf ik bij mijn standpunt: als je je er als vrouw niet in kunt vinden dan moet je niet vechten, de gezondheid van het kind staat voorop.

Om je vraag te beantwoorden: ik heb geen flauw idee hoe vaak het voor komt. Maar het doet er volgens mij ook niet echt toe. In dit geval is het gewoon aangetoond dat het kan gebeuren. Wellicht heeft het wel vaker plaats gevonden maar is het niet bekend geworden omdat de betreffende vrouw nog niet zo lang zwanger was en je het ook niet kon zien.

Uiteraard respecteer ik jouw mening, we zitten niet voor niets op een forum ;)

okay, ik denk dat we op dit punt eeuwig kunnen doorhameren, ik denk dat de twee kanten goed belicht zijn. of niet?

The Bulldog
26-10-2006, 20:43
Ik denk dat je als bond juist dan de verantwoordelijkheid hebt te voorkomen dat zo'n vrouw en - belangrijker - de ongeborene beschermen. Daarom blijf ik bij mijn standpunt: als je je er als vrouw niet in kunt vinden dan moet je niet vechten, de gezondheid van het kind staat voorop.



Denk dat dat ook de kern van alle onderbouwingen hoort te zijn...

De man van 14K
26-10-2006, 20:48
Ik vind gewoon dat er op alles getest moet worden; drugs, zwangerschap, hiv etc

wordt een beetje lastig, volgens mij heb je uitslag van Hiv niet met 5 min.
volgens mij bij drugs ook niet.

Chico
26-10-2006, 21:28
hoor de laatste wel vaker van zwangerschappen waarvan je niets ziet.. zie die moordzaak waar 4 kindjes waren vermoord.. weet precies de details maar daar had die gast ook niet door dat z'n vriendin zwanger was (en kind had gekregen)...

maar ben er wel voor dat ze een zwangerschaptest doen... voor de veiligheid van het kind...

ICON
26-10-2006, 21:31
hiv duurt zo'n 6 maanden dus dat wordt lastig.
drugs heb je volgens mij een soort van "zweettest"

heb ik iets over gelezen dat ze dat in duitsland veel gebruiken voor nederlanders die daar naar feesten gaan.weet alleen niet hoe precies t is en voor welke soorten drugs t allemaal is ( en of t uberhaupt waar is)

Mariatatame
26-10-2006, 21:31
aan chico ze buik te zien is hij ook zwanger..

Chico
26-10-2006, 22:04
6 maandjes al :D

het is een jongentje :D

The Bulldog
26-10-2006, 22:25
6 maandjes al :D

het is een jongentje :D

gefeliciteerd man!!!!

Peter0711
27-10-2006, 03:20
ik dacht dat het jojo was :P

Maar inderdaad...het kan ...het was heel toevallig gister nog op t.v...ik dacht namelijk dat het over het destbetreffende meisje ging??kan ook toeval wezen.

Chico
27-10-2006, 05:17
ging ook over dat meisje.. geloof ik...

jojo
27-10-2006, 06:01
ik dacht dat het jojo was :P



haha en bedankt he!!

nee ik doe niet aan sex ;)

Chico
27-10-2006, 06:42
hmhm...

dokter flinstone
27-10-2006, 16:52
Het kan dat je zwanger bent en niets in de gaten hebt. Ik heb hier in het ziekenhuis nog navraag gedaan maar het komt niet vaak (zelden) voor.
Het gebeurd nog wel eens bij zwaardere dames. Dan vallen een paar extra kilos niet meer op. Maar nogmaals het gebeurd zelden want je moet
a) of onregelmatig menstrueren
b) of maandelijks blijven bloeden
c) en het niet kunnen zien qua gewicht
d) en het kind niet voelen bewegen
Wij mannen kunnen echter geen mening hebben of je zoiets voelt of niet. Het lijkt mij wel maar dat zullen wij nooit meemaken.

Ik ben niet voor de zwangerschapstest als standaard-test maar ik vind wel dat de ringarts deze test moet kunnen eisen (bij terechte twijfel of een vechtster zwanger is) om deel te mogen nemen aan het gevecht.

Sjaak
27-10-2006, 17:03
Maar nogmaals het gebeurd zelden want je moet
a) of onregelmatig menstrueren
b) of maandelijks blijven bloeden
c) en het niet kunnen zien qua gewicht
d) en het kind niet voelen bewegen


CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC