PDA

View Full Version : skmo leraaropleiding erik hein



erikhein
04-11-2006, 00:47
Beste forumleden en discutanten

Heb met veel interesse de discussie rondom o.a. SKMO leraaropleiding gelezen en zie het als een geweldig pluspunt dat er vrijelijk gediscusseerd word. Er werd mij gevraagd te reageren maar ik denk dat alle punten meer dan voortreffelijk door u aan de orde zijn gesteld. Desalniettemin wil ik voor de duidelijkheid wel een aantal zaken kwijt:

1. De SKMO is enkel geintresseerd in het ontwikkelen en verzorgen van goede trainer/coach opleidingen en aanvullende activiteiten (denk aan vechtsport, krachttraining en voeding symposium van 2 dec aanstaande).

Dat dat wat kost komt omdat we er ook veel tijd en energie in steken, topdocenten aantrekken, accomodaties huren, examinatoren inhuren, materiaal ontwikkelen, marketing en PR uitgaven enz. Net als velen van u ook in onze 'vrije tijd' ...en ja, dan is het leuk als het ook financieel wat oplevert.


2. De SKMO pretendeert niet beter te zijn dan andere opleidingen, noch de enige goede opleiding te zijn noch beweert zij dat anders of ongediplomeerde kickboksleraren slechte trainers of begeleiders zijn. Indien dat in een van onze posts of publicaties naar voren is gekomen mijn oprechte excuses!

Ik proef soms wat irritatie uit de mails alsof de SKMO zichzelf als beste alternatief presenteert of 'macht' wil hebben/krijgen. Geloof me, wij en onze instructeurs hebben geen enkele interesse in deze zaken, staan open voor elke andere organisatie. Niemand hoeft onze opleiding te doen!

OP 17 DECEMBER ZIJN DE CENTRALE LERAAREXAMENS WAARVOOR IK U HIERBIJ WIL UITNODIGEN, INCLUSIEF BESTUURSLEDEN VAN ANDERE KICKBOKSLERAAROPLEIDINGEN EN BONDEN!!


3. Naast de SKMO zijn er vele andere goede opleidingen!. De huidige opleiding van de MON zal ongetwijfeld goed zijn net als de opleidingen van de NKBB uit het verleden. IK heb een uur geleden iemand uit Den Haag bijvoorbeeld doorverwezen naar de MON zodat hij ook daar kan kijken.


4. Het ERKENNINGS vraagstuk levert veel discussie op en terecht. De SKMO is NIET RIJKSERKEND EN PRETENDEERT dat ook niet. Een erkenning zou geweldig zijn maar zal onze opleiding qua inhoud en organisatie niet beter maken. Nogmaals: we gaan uit van onze eigen kwaliteit en proberen de cursisten bruikbare en duurzame kennis en vaardigheden aan te bieden..los van wel of geen erkenning.


5. Leraar wordt je niet in 1 jaar (Overigens: een 4 jarige aantoonbare trainingservaring is vereist als toelating)....waarheid als een koe. Het diploma is juist het begin. In de jaren die volgen hoop je dat mensen opgedane kennis en kunde toepassen in de praktijk en daarvan leren. Uiteraard kunnen we geen vierjarige opleidingen aanbieden...denk dan eens aan de prijs hihi.

6. Bewijs goed gedrag: bijzonder interesant discussiepunt. Idee er achter is natuurlijk dat je geen docenten wil diplomeren waarvan achteraf blijkt dat ze een ernstig delict achter de kiezen hebben. Slecht voor het imago...laat staat de leerlingen waaraan je als SKMO je leraar toevertrouwt.

De andere kant is inderdaad dat je met een bewijs van goed gedrag niet kunt nagaan of het gaat om een onbetekenend strafbaar feit of om een ernstig delict. Voeg daarbij dat het wellicht voor mensen met een wat ongelukkig verleden juist heel goed zou kunnen zijn om een opleiding te volgen en je moet concluderen dat een bewijs van goed gedrag eisen wellicht onjuist is. Deze conclusie hebben wij wel getrokken nav gesprekken met vele deskundigen waaronder ringsarts dr Bas Pijnenburg (die ons er het eerst op attendeerde) waardoor deze eis vervalt.


TOT SLOT: DE SKMO IS NIET DE BESTE, DE ENIGE, RIJKSERKEND ETC. WIJ WILLEN GRAAG EEN ZINVOLLE BIJDRAGE LEVEREN AAN HET OPLEIDEN VAN RINGSPORT DOCENTEN EN HOPEN U DAARBIJ ALS MEDESTANERS TE VINDEN. KOM GERUST - NIET ALLEMAAL TEGELIJK - EEN KEERTJE LANGS EN DOE MEE.

vr gr erik hein
06 15428549

Justinian
04-11-2006, 00:52
Bedankt voor je uitleg Erik Hein. Mocht ik 17 december nog niks in de agenda hebben staan dan lijkt het me wel leuk om te komen kijken. Wellicht kan ik er verslag van doen voor Mixfight.nl

Jo
04-11-2006, 02:28
Een duidelijk verhaal,inderdaad goede uitleg.

Ronald
04-11-2006, 02:43
Helder lijkt me. Veel succes met de verdere opleiding.

marcelt
04-11-2006, 22:11
Duidelijk helder verhaal Erik.

Uiteraard blijven er meningsverschillen. Maar mensen die interesse hebben in de cursus kunnen op het andere topic de voors en tegens goed tegen elkaar afwegen. In jouw verhaal kunnen ze de zienswijze van SKMO nog eens bekijken.