PDA

View Full Version : Enter The Dragon Arnhem 2006



Triker
06-11-2006, 06:59
Een of twee keer per weekend ben ik meestal wel op een gala te vinden. Ook dit weekend had ik op de zondag een gala te Arnhem, ofwel Enter the Dragon. Een gala waar ik eigenlijk al een paar jaar kom. Dat ze de fotografen, die daar hun werk aan de ring doen, geen natje aanbieden is zowieso wat op vele gala's gelukkig beter geregeld is. Maar aangenaam verrast was ik wel met het licht. Hoewel de lampen weer eens verkeerd her en der op gericht stonden mochten de aanwezige fotografen zich verheugen op een goede bulk aan licht :)

De fotograaf van Mixfight zal binnenkort dan ook hopelijk zijn pix hier posten. Mijn fotookes, ofwel een kleine selectie daarvan zullen terug te vinden zijn in de volgende RingSports, en anders wel op mijn site onder evenementen.

Een ander aangename verrassing waren de enkele top partijen die daar gegeven werden. Vooral Diender vs Hoes was een knaller, beide helemaal leeg geknokt en toch op puur karakter blijven knokken. Ook de dames partijen en karate partijen waren mooi om te zien... al bij al toch genoten met een droge keel ;)

Sjaak
06-11-2006, 07:46
Was een leuk gala en heb genoten van enkele knal partijen

Ronald
06-11-2006, 17:01
Dat ze de bediening niet even anders instrueren snap ik in dit soort gevallen ook nooit goed :mellow: .

Top dat Jimmy gewonnen heeft! Foto's zullen idd binnenkort hier online staan. Mocht jij nog foto's online zetten Triker, laat het ons dan ff weten. Altijd gaaf om te zien :) .

Sjaak
06-11-2006, 17:05
Vond de 3 beste partijen :

William Diender vs Peter Hoes winnaar Diender

Krista Fleming vs Chajmaa Bellakhal winnaar Fleming

Asghar Ghambari vs Nelson Ferreira winnaar Ghambari

Sjaak
06-11-2006, 19:09
Oh ja en het publiek was top, geen knokpartij gezien (in het publiek dan) en zelfs het taalgebruik was "normaal" .... hahahahaa heel vreemd

Complimenten voor het publiek

osu

Triker@Work
06-11-2006, 19:14
Vond de 3 beste partijen :

William Diender vs Peter Hoes winnaar Diender

Krista Fleming vs Chajmaa Bellakhal winnaar Fleming

Asghar Ghambari vs Nelson Ferreira winnaar Ghambari

Waren inderdaad ook mijn inziens de toppartijen van de avond.

@Ronald: De foto's zullen na publikatie in de RingSports misschien ook nog wel hier te zien zijn!! Hoewel de nieuwswaarde dan niet meer up-to-date zal zijn. Maar afgelopen nacht bij thuis komst de foto's bekeken en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben over het resultaat.

Vanavond komt er trouwens ook een uitzending op tv Gelderland met een special over Krista Fleming ivm de aanloop naar de partij, tijdens de partij en afloop. Het programma heet: Rondje 30 (Zie: www.tvgelderland.nl)

ter info:
Rondje 30 heet het nieuwe sportprogramma bij TV Gelderland, elke maandag te zien vanaf 18.20. In een half uur volgt een rondje langs de meest diverse sportvelden van onze provincie en zijn er reportages te zien over een zo breed mogelijk scala aan sporten. Daarnaast praat presentatrice Margreet Beetsma elke week met een speciale gast uit de sportactualiteit.

Presentatrice Margreet Beetsma gaat op stap met Krista Fleming. De kickbokster uit Arnhem bereidt zich voor op een gevecht en Margreet volgt haar van de voorbereiding thuis tot in de ring vlak voor het gevecht.

De man van 14K
06-11-2006, 20:05
hoe verliep die partij van Hoes tegen Diender?

Triker@Work
06-11-2006, 22:44
hoe verliep die partij van Hoes tegen Diender?

Een geweldige partij, de mannen van MF zullen spoedig een verslag plaatsen ;)

Triker@Work
06-11-2006, 22:46
Nog een stuk leesvoer uit de krant.
Bron de Gelderlander:

http://www.gelderlander.nl/multimedia/archive/00351/ARS_0611GALA_351607b.jpg
Brian Hordijk slaat zijn Belgische tegenstander Petros Karagulian geconcentreerd op zijn gezicht. Hordijk won de partij op het Enter the Dragon-vechtgala in het Arnhemse sportcentrum Valkenhuizen verdiend op punten. Foto: Gerard Burgers


Hordijk zet alles opzij voor het kickboksen
Door RONALD WESTER


Maandag, 6 november 2006 - ARNHEM - Voor Brian Hordijk moet alles wijken voor het kickboksen. Naast al zijn vrije tijd, gaan ook zijn verlof - en vakantiedagen op voor zes minuten wedstrijd. Gisteren was de Arnhemmer te zien op Valkenhuizen.

Onder de luide dreun van housemuziek maakt Brian Hordijk zijn entree in de ring van Enter the Dragon. Tien minuten later stapt hij onder al even luid gejuich als winnaar weer uit de ring.

„En daarvoor heb ik de laatste drie weken acht keer in de week getraind“, vertelt de 25-jarige Arnhemmer na afloop van zijn partij op Valkenhuizen.

„Alle tijd die ik heb, stop ik in het kickboksen“, vervolgt de magazijnmedewerker van een groothandel in vrachtwagenonderdelen. „Ik train ook twee keer in de week ’s ochtends, maar daar gaan wel al mijn verlof- en vakantiedagen in zitten. Ik heb al twee jaar geen vakantie meer gehad. Maar het is me het waard.“

Het kickboksen zit Hordijk in het bloed. Zijn vader, die hem samen met Fred Royers traint, beoefent de sport al dertig jaar. „In het begin was mijn vader daar niet zo blij mee, maar nu vindt hij het wel goed.“

Gezien het aantal trainingsuren is het logisch dat zijn conditie een van zijn sterkste punten is. „Maar voor mijn gewicht kan ik hard stoten en daarnaast zijn mijn combinaties goed. Vooral omdat ik die eindig met een loopkick.“

Hordijk begon zijn partij tegen zijn Belgische opponent Petros Karagulian met overtuiging, al moest hij aan het eind van de eerste ronde een ferme trap op zijn hoofd incasseren.

In de tweede ronde nam Hordijk het heft in handen en scoorde hij punt na punt. Daar waar zijn tegenstander vaak wild in het rond sloeg, bleef Hordijk kijken naar de openingen in de dekking van zijn tegenstander en sloeg op het juiste moment toe.

„Ik had direct na de partij wel het gevoel dat ik had gewonnen“, analyseerde Hordijk. „Maar ik kan beter dan ik heb laten zien. En de tegenstander was sterker dan ik had verwacht.“

De partij van gisteren was een van zijn laatste in de C-klasse. „Mijn doel is snel de overstap te maken naar de B-klasse.“

De laatste maanden van dit jaar doet Hordijk het wat rustiger aan. „Mijn volgende partij is pas in januari. Niet omdat ik niet eerder wil vechten, maar omdat ik geen verlofdagen meer heb.“

harryg
06-11-2006, 23:01
Er zouden toch ook een aantal Kyokushin partijen zijn geweest. Of zijn deze niet doorgegaan?

ICON
06-11-2006, 23:05
met een loopkick of lowkick? :)

Sjaak
06-11-2006, 23:47
hoe verliep die partij van Hoes tegen Diender?

Mijn öbejectieve "mening

1e ronde Peter (iets aanvallender en sterker)
2e ronde William (nam meer innitiatief)
3e ronde William (was veel beter, mooie combinaties)
4e ronde William(was superieur en vond het ongelofelijk dat Peter deze ronde overleefde)
5e ronde Peter (heel merkwaardig wat er gebeurde want William storte compleet in en was helemaal leeg)

Terechte winnaar William maar een merkwaardige 5e ronde

osu

Sjaak
08-11-2006, 22:15
Bron : www.fighttalk.nl (http://www.fighttalk.nl/)
Auteur : Hamdi
Foto's : Ben Pontier

Kyokushin partij
Asghar Ghambari (Musashi) vs Nelson Ferreira (Citygym) winnaar Asghar

Nou ik moet zeggen, ik heb niet zo veel kennis van zaken met betrekking tot deze keiharde oosterse vechtsport uit het land van de rijzende zon, maar een ding is cker Kyokushinpartijen mogen van mij steeds vaker op Gala's komen.
Deze partij was ook een van de beste van het Gala, Ashgar een ontzettende getalenteerde vechter is leerling van fightalker Sjaak.
Vanaf ronde 1 was het eigenlijk Nelson die de boventoon vierde met zijn keiharde trappen en stoten, maar Ashgar vermande zich en begon als een bezetene met de blote vuisten te hakken op de bovenarmen van Nelson.
In de 2e en 3e Ronde werd nelson op een ongelooflijke manier afgestraft, hij kreeg me een pak slaag van heb ik jouw daar. Keiharde stoten op lichaam en bovenarmen en keiharde binnenkant low-kicks moest Nelson keer op keer incasseren, door de zoveelste pijnlijke stoot op zijn schouder kreeg Nelson het benauwd en draaide weg en kreeg 8 tellen...iedereen dacht Nelson gaat opgeven, maar niets is minder waar, Nelson liet zien dat Kyokushin niet alleen een sport is van kunnen uitdelen, maar ook van kunnen incasseren...respect voor Nelson dat hij toch bleef staan...en wat een ongelooflijk talent is Ashgar ..hou deze jongen in de gaten.
WOP Asghar Ghambari (Musashi)

De man van 14K
08-11-2006, 22:40
Mijn öbejectieve "mening

1e ronde Peter (iets aanvallender en sterker)
2e ronde William (nam meer innitiatief)
3e ronde William (was veel beter, mooie combinaties)
4e ronde William(was superieur en vond het ongelofelijk dat Peter deze ronde overleefde)
5e ronde Peter (heel merkwaardig wat er gebeurde want William storte compleet in en was helemaal leeg)

Terechte winnaar William maar een merkwaardige 5e ronde

osu


apart! Had gehoopt dat Hoes zou winnen maar was te verwachten want hij heeft een slecht wedstrijd ritme en om dan tegen Diender te staan.. pff.
maar goed ik hoop dat Hoes snel weer in de ring gaat en zijn oude ritme op pakt.
ongezien denk ik dat als hij meer ritme gevoel zou hebben Hoes in staat moet zijn om te winnen van Diender.

Kaoklai
08-11-2006, 22:54
apart! Had gehoopt dat Hoes zou winnen maar was te verwachten want hij heeft een slecht wedstrijd ritme en om dan tegen Diender te staan.. pff.
maar goed ik hoop dat Hoes snel weer in de ring gaat en zijn oude ritme op pakt.
ongezien denk ik dat als hij meer ritme gevoel zou hebben Hoes in staat moet zijn om te winnen van Diender.



Dat valt wel mee, wat wedstrijdritme betreft.
Dit jaar stond Hoes tegen Hoessein Abdeklhaid in Urecht op het K-1 max gala, en 3 maanden terug vocht hij tegen Hesdy van asden, en liep hij een flinke blessure aan zijn elleboog op.
Dat zijn toch al 2 partijen in bijna 6 maanden tijd voor een profvechter, dat is niet niks..want je hebt minimaal 4/6 weken voorbereiding nodig tegen een Topvechter in de A-klasse.

En ondanks dat William 100% de terechte winnaar is, vind ik persoonlijk dat dit de beste partij ooit was van Peter Hoes.
Hoes liet zien met de grote jongens mee te kunnen op hoog niveau , en Diender is van hoog niveau, want hij heeft tegen een hoop grote namen gestaan in het verleden zoals Jomhod, Spong, Main(2x) ,Sato,Chahbari,Youness,Piqeu ,Drago,Hanin,Lima,Simson enz

Ik denk dat Hoes wel klaar is voor het grote werk, ondanks zijn terechte verlies.

De man van 14K
08-11-2006, 23:01
Dat valt wel mee, wat wedstrijdritme betreft.
Dit jaar stond Hoes tegen Hoessein Abdeklhaid in Urecht op het K-1 max gala, en 3 maanden terug vocht hij tegen Hesdy van asden, en liep hij een flinke blessure aan zijn elleboog op.
Dat zijn toch al 2 partijen in bijna 6 maanden tijd voor een profvechter, dat is niet niks..want je hebt minimaal 4/6 weken voorbereiding nodig tegen een Topvechter in de A-klasse.

En ondanks dat William 100% de terechte winnaar is, vind ik persoonlijk dat dit de beste partij ooit was van Peter Hoes.
Hoes liet zien met de grote jongens mee te kunnen op hoog niveau , en Diender is van hoog niveau, want hij heeft tegen een hoop grote namen gestaan in het verleden zoals Jomhod, Spong, Main(2x) ,Sato,Chahbari,Youness,Piqeu ,Drago,Hanin,Lima,Simson enz

Ik denk dat Hoes wel klaar is voor het grote werk, ondanks zijn terechte verlies.


dacht dat Hoes er al onderhand een half jaar uitlag dankzij zijn elleboog en nu weer net was begonnen en daarvoor er ook weer even uitgelegen had volgens mij door een virus ofzo.
Had hij ook niet tegen van Assen aangeboden dat zijn eerste partij weer tegen hem was en dan voor zijn titel??
Ga er vanuit dat deze partij (weer) binnenkort komt, een rematch tegen Junior Concalvez zou ook de moeite zijn, of de derde partij tegen Dijkstra.. genoeg partijen! 1 ding is zeker, hij zet mooie partijen neer.

jan sensei kyokushin
08-11-2006, 23:11
Ik weet niet of dit mag maar wilde jullie dit verslag en foto's toch niet onthouden.

Bron : www.fighttalk.nl (http://www.fighttalk.nl)
Auteur : Hamdi
Foto's : Ben Pontier mooi verslag maar dit is en voorproefje in Arnhem met wat komen gaat, Dit is Kyokushin zoals Kyokushin fulcontact bevochten moet worden met spirit en nooit opgeven, opgeven bestaat niet, nu op 3 december het grootste spektakel de Europese kampioenschappen kyokushin in Strijen , Bij Sjaakvd velde Musashi .
tot 3 december :thup:

osu

Ronald
09-11-2006, 01:39
Er zouden toch ook een aantal Kyokushin partijen zijn geweest. Of zijn deze niet doorgegaan?
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=67593 :)

jojo
09-11-2006, 03:57
krista was gevolgd door tv gelderland in het media forum heb ik dat stuk neergezet

Triker
09-11-2006, 04:40
Voor wie meer Kyokushin fotookes wil zien... http://www.triker.nl/ onder evenementen ;)

Sjaak
09-11-2006, 17:00
Voor wie meer Kyokushin fotookes wil zien... http://www.triker.nl/ onder evenementen ;)

Mooie foto's Triker, thanks