PDA

View Full Version : Fotograven verdringen elkaar aan de ring?



Vine
06-11-2006, 19:00
Als je regelmatig rond de ring en in de kleedkamers loopt hoor je nog wel eens dingen die eigenlijk niet geschikt zijn om op een forum te zetten. Toch wil ik het volgende graag aan jullie voorleggen:

Zeer kort geleden zag ik Ben Pontier, fotograaf van jullie buren, in gesprek met een promotor. Hij liep er nogal op aan te dringen dat hij, samen met een andere fotograaf, als enigste aan de ring zou mogen staan bij het bewuste evenement. Nog meer fotograven zouden geweerd moeten worden volgens hem. Dat zou beter zijn voor de VIPS omdat ze op deze manier beter zicht zouden hebben op de ring. Ben Pontier bood aan om dan de gemaakte foto’s op zijn eigen server beschikbaar te stellen voor de organisatie.

Aller aardigst gebaar natuurlijk van deze Ben Pontier dat hij zo goed voor de belangen van de promotors wilt zorgen. Toch had ik het idee dat hier een politiek spelletje gespeeld werd waarbij Pontier, op een slinkse manier, het alleenrecht probeerde te krijgen over het vastleggen van een gala.

Nou kom ik eigenlijk regelmatig op alle 3 de grote fora in Nederland maar Mixfight.nl is toch wel m’n vaste plek. Eén van de dingen waarvan ik hier geniet is van de goede verslagen die hier geschreven worden. Ik zou het echt jammer vinden als door dit soort politieke gedoe er toe zou leiden dat dat minder zou worden. Daarom heb ik een paar vragen:

- Er posten hier nogal wat promotors. Wat vinden de promotors hier eigenlijk van?
- Zijn de andere fora er zich van bewust dat er zo gemanipuleerd wordt?
- Manipuleren andere fora ook op deze manier?
- Als er al minder fotograven aan de ring zouden moeten staan, zouden dan niet vooral Mixfight.nl en Kickboks.nl aan de ring moeten staan (samen met bijvoorbeeld Ringsports) omdat zij veel groter zijn en dus ook veel meer mensen bereiken?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties. Mijn mening is trouwens duidelijk. Promotors zouden korte metten moeten maken met dit soort intriganten! In de vechtsport hebben we al genoeg last van politiek geouwehoer. Laat de fora en de rest van de pers vooral vrijuit schrijven en foto’s maken. Hoe meer wij daar van zien, hoe beter de promotie voor de vechtsport, hoe beter de promotie van de gala’s, hoe beter voor ons als liefhebber.

Mickey
06-11-2006, 19:28
Holy banana's Batman! :confused:

Ik dacht eerlijk gezegd dat de Forum Wars inmiddels wel achter de rug waren.
FT, KB en MF hebben allemaal hun eigen trouwe userbase en ik ga ervanuit
dat iedereen overal wel een beetje leest. Ik zou zeggen: Boeien!

Maar.. mocht dit waar zijn, dan werpt dat wel een nieuw licht op de zaak.
Ik ben benieuwd of dit eventueel door promoters bevestigd kan worden.
Ik ken Ben niet eens, maar ik zou er niet vrolijk van worden als ie actief
probeert onze reporters bij de ring te weren.

Chico
06-11-2006, 19:54
Ik dacht eerlijk gezegd dat de Forum Wars inmiddels wel achter de rug waren.
FT, KB en MF hebben allemaal hun eigen trouwe userbase en ik ga ervanuit
dat iedereen overal wel een beetje leest. Ik zou zeggen: Boeien!
voor mma/mt zit ik eigenlijk alleen hier en op sherdog... kheb geloof ik nog een account op fighttalk maar die was van voordat ik mf ontdekte...

Sjaak
06-11-2006, 20:01
Ik ben van mening dat elke goeie fotograaf een plekje bij de ring of de mat moet kunnen krijgen uiteraard gelimiteerd aan een x aantal personen.

Maar organisatie's of forums moeten niet met hun eigen fotografen op bepaalde gala's het alleenrecht krijgen.

En of de discussie waar is of niet laat ik hier in het midden want kan niet oordelen of dit allemaal waar is en wil ook Ben zijn kant wel is horen over hoe of wat.

Justinian
06-11-2006, 20:16
Holy banana's Batman! :confused:

Ik dacht eerlijk gezegd dat de Forum Wars inmiddels wel achter de rug waren.
FT, KB en MF hebben allemaal hun eigen trouwe userbase en ik ga ervanuit
dat iedereen overal wel een beetje leest. Ik zou zeggen: Boeien!
Dat dacht ik idd ook. Hakim ken ik verder niet, maar met Robbie heb ik tijdens gala's normaal contact. Sterker nog, we wisselen ook wel eens info uit dus de relatie tussen MF en FT is wat mij betreft gewoon goed. Ik verbaas me dus een beetje over het bovenstaande.

Mickey
06-11-2006, 20:29
Nou ja.. Ben is niet Rocket natuurlijk. Wellicht staan zijn handelingen los van FT. Gedoe weer..

Wheelie
06-11-2006, 20:35
Nou ja.. Ben is niet Rocket natuurlijk. Wellicht staan zijn handelingen los van FT. Gedoe weer..

Laten we eerst maar eens kijken wat hiervan waar is, zal straks wel even wat rond bellen

The Bulldog
06-11-2006, 20:55
Ik denk idd dat de tonage en beweringen van de topic opener niet helemaal meer passen in de huidige situatie tussen FT en MF.
Ik ben moderator op FT maar beleef zeker ook plezier van MF.

Ben ken ik vaag, deze komt op mij zeker niert over zoals hij hier wordt afgeschilderd.. Misschien had Ben van te voren al afspraken met betreffende promotor???

Ben blij dat er mensen reageren op een rustige manier zonder gelijk conclussies te trekken.

OUS!!!

daddyyankee
06-11-2006, 21:09
Nou mensen,

Ik ken Ben Pontier goed, die gast is een ... met vingers. hij wil altijd recht hebben om te fotograferen. er zijn genoeg fotografen die graag ook foto's willen maken waardoor hij voor zorgt dat ze niet eens in de buurt komen van de ring. ik ben er 1 van ik doe al jaren aan fotografie. Ben zorgt altijd dat hij de mooiste plek krijgt, ik spreek af wat met de promotor en wat doet hij komt binnen bij een gala en eis de beste plek. 1 gozer waar ik veel respect voor heb en dat we altijd met veel plezier samen werken is triker.
Goed opletten op hem (ben pontier) next time als jullie foto's gaan maken bij een gala als hij er is gaat naast hem staan dan merk je van zelf wel hij pest je gewoon weg die .... Vroeger kon ik wel goed met hem opschieten maar die gozer is achterbaks kijk uit bij hem en ik hoef niet eens te wachten op zijn verhaal, hij komt weer met een mooi verhaal. :thown:

Ps, dit staat buiten FT en KB. prima site's:thup:

Glen
06-11-2006, 21:34
Ik ben als landelijk opererend scheidsrechter ook al meerdere keren met mijn neus op onfrisse praktijken gestuit.
Mijn probleem is met de Mixfight reporters Mama en Hunter, die hebben mij een substantieel bedrag geboden om een keer niet in de weg (lees: voor hun lens) te gaan staan.............
Misschien neem ik volgende keer het bedrag wel aan.
Als zij beloven om niet meer aan mijn broekspijp te trekken tijdens de wedstrijden.

Groeten, Glen.

daddyyankee
06-11-2006, 21:38
tja die likken tenminste niet bij de promotors, Glen :p

Sjaak
06-11-2006, 21:45
Ik ben als landelijk opererend scheidsrechter ook al meerdere keren met mijn neus op onfrisse praktijken gestuit.
Mijn probleem is met de Mixfight reporters Mama en Hunter, die hebben mij een substantieel bedrag geboden om een keer niet in de weg (lees: voor hun lens) te gaan staan.............


Glen jij bent dus een scheids die altijd op de "verkeerde" plek staat hahahahhaa

Als het bedragen zijn met 4 nullen zou ik een hoogwerker huren en de partij van bovenaf gaan scheidsen, sta je nooit in de weg

Zijn er nog sportscholen die mij iets willen bieden voor het niet in de weg staan op het Europees Kampioenschap waar ik scheids ben haha

Fight Master
06-11-2006, 23:10
zou zielig zijn als dit echt zo is ook van de promotors die zich laten beïnvloeden. foto's en verslag hier op mixfight is altijd mooi om te zien en lezen

Justinian
06-11-2006, 23:23
Om te voorkomen dat we weer strijd tussen FT en MF krijgen heb ik gewoon even met Robbie gebeld. Hij heeft me uitgelegd hoe het verhaal in elkaar steekt - het ligt iets genuanceerder volgens hem. Het lijkt hem en mij goed dat Ben gewoon even zijn verhaal doet. Robbie heeft mij verteld dat hij Ben zal vragen te reageren. Dit lijkt mij goed want ik zit echt niet te wachten op weer 'forumwar' zoals Mickey het zo mooi noemt ;)

Fr3ddy
06-11-2006, 23:28
Misschien een leuke partij ter vervanging op 2h2h, met als inzet een leuk plaatsje aan de ring:

BP vs. Triker :w00t:

The Bulldog
06-11-2006, 23:33
Om te voorkomen dat we weer strijd tussen FT en MF krijgen heb ik gewoon even met Robbie gebeld. Hij heeft me uitgelegd hoe het verhaal in elkaar steekt - het ligt iets genuanceerder volgens hem. Het lijkt hem en mij goed dat Ben gewoon even zijn verhaal doet. Robbie heeft mij verteld dat hij Ben zal vragen te reageren. Dit lijkt mij goed want ik zit echt niet te wachten op weer 'forumwar' zoals Mickey het zo mooi noemt ;):thup:

daddyyankee
06-11-2006, 23:44
Om te voorkomen dat we weer strijd tussen FT en MF krijgen heb ik gewoon even met Robbie gebeld. Hij heeft me uitgelegd hoe het verhaal in elkaar steekt - het ligt iets genuanceerder volgens hem. Het lijkt hem en mij goed dat Ben gewoon even zijn verhaal doet. Robbie heeft mij verteld dat hij Ben zal vragen te reageren. Dit lijkt mij goed want ik zit echt niet te wachten op weer 'forumwar' zoals Mickey het zo mooi noemt ;)


Robbie is ook iemand die onrust verzorgd tussen mf en ft, met alle respect Justinian je vraagt wel de verkeerde persoon.:twak:

Ps, niemand zit op een forumwar te wachten :thown:

Justinian
06-11-2006, 23:52
Robbie is ook iemand die onrust verzorgd tussen mf en ft, met alle respect Justinian je vraagt wel de verkeerde persoon.:twak:

Ps, niemand zit op een forumwar te wachten :thown:
Nou ja, zoals ik al schreef, de contacten die ik met Robbie heb zijn gewoon goed en op basis daarvan heb ik niet het idee dat hij loopt te stoken. Dacht dat de tijd van 'forumwars' wel voorbij was ;)

ICON
06-11-2006, 23:54
dadiejankee moet niet zo janken.... misschien helpt dat.
robbie gaat t toch nog uitleggen? wacht daar dan eerst op

daddyyankee
06-11-2006, 23:54
Nou ja, zoals ik al schreef, de contacten die ik met Robbie heb zijn gewoon goed en op basis daarvan heb ik niet het idee dat hij loopt te stoken. Dacht dat de tijd van 'forumwars' wel voorbij was ;)

het gaat niet om jou maar Robbie;) , Robbie heeft altijd wat te zeiken wb MF:mad:

Justinian
07-11-2006, 00:07
Bij deze in ieder geval een reactie van Robbie zoals geplaatst op ft. Neem aan dat Ben ook nog wel even de moeite neemt om te reageren op de eerste post.



Beginnen we nu hier ook al.
Wou eigenlijk niet reageren op deze topic maar doe het toch maar effe.
Het komt wel eens voor dat ben pontier wordt ingehuurd door promotors. Op dat moment staat Ben los van Ft en bepaald de promotor ( degene die BEn betaald ) wat er gebeurd. De promotor bepaald dat waar de foto's naar toe gaan en wie ze krijgt. BEn en Ft al helemaal hebben daar dus amper invloed op. Als een promotor dan aangeeft dat hij de foto's naar bepaalde media wil hebben dan kan Ben daar dus niks aan doen. Als Ben door een promotor ingehuurd wordt is het in mijn ogen dus logisch dat hij een goede plek aan de ring heeft omdat hij zich moet verantwoorden aan de promotor die hem betaald.

Er zijn op dit moment zoveel media en fotograven dat de promotor nu wel eens moet kiezen wie er wel en niet aan de ring kunnen staan. Dit is uiteraard logisch omdat dit het zicht van de vips belemmerd. Bij it's showtime mochten wij ( fighttalk ) bijvoorbeeld dus niet met een fotograaf aanwezig zijn en het zal best eens zo zijn dat een andere site niet bij een ander gala met fotograaf aanwezig zou zijn. Uiteraard vinden wij het jammer als wij ergens niet als fotograaf aanwezig kunnen zijn, maar het is de promotor die dat beslist en daar hebben wij ons bij neer te leggen. Andere media beschuldigen van politieke spelletjes gaat mij dan een beetje erg ver. En vind het ook erg triest dat dat gebeurd

Ik ken Ben nu al een hele tijd en ik kan hem omschrijven als een man van zijn woord. BEn is een super enthousiaste professionele fotograaf die heel wat euro's per maand kwijt is om voor fighttalk en soms ook andere media foto's te maken. Ik vind het dus erg triest dat men hem op internet anoniem zo zwart loopt te maken, terwijl men wel elke dag vol enthousiasme zijn foto's loopt te bekijken. BEn is de meest enthousiaste fotograaf die ik ken en dat is misschien effe wennen, maar de mensen die hem kennen kunnen het beamen en ik kan dan ook met volle overtuiging dat BEn een enorme aanwinst is. Niet alleen voor fighttalk, maar voor de hele vechtsportwereld in zijn algemeen.

En effe voor de duidelijkheid hebben zowel BEn als ik niks tegen andere sites of fotograven, uiteraard willen wij dat fighttalk de best bekeken site is / wordt / blijft, echter zien wij dat als gezonde concurrentie en gaan er ook op een gezonde manier mee om. Daarnaast heeft Ben oren en een mond dus als je en keer iets is gebeurt wat je niet helemaal lekker zit, dan kan je hem gewoon aanspreken en het probleem dan voorleggen. JE zal dan dezelfde conclussie kunnen trekken als ik en dat is dat Ben een super gozer is om mee te werken, een topfotograaf en een absolute liefhebber van de sport

jan sensei kyokushin
07-11-2006, 00:20
Osu moet dit nu allemaal!!! het leven is geven en nemen soms meer geven dan nemen, heb respect voor elkaar wees niet jaloers en afgunstig op elkaar ik heb het idee dat dat het is , wij beleven en velen van ons en dag deel met invulling van mixfight en fighttalk enz , en dat gaat volgens mij uitstekent met name om de vechtsport , gala ,enz te promoten en vrienden te zijn op de site's en op de vechtgala,s en er buiten . mensen doe allen en beetje water bij de wijn en leef als collega,s in het martial arts budo en durf mekaar recht in de ogen tekijken , twisten en het niet met elkaar eens zijn zal eeuwig blijven bestaan maar wij samen kunnen het wel leefbaar en draagzaam maken en houden . PLEASE no forum war val niet weer in de herhaling en in het verleden.:crying:



osu

Sjaak
07-11-2006, 00:38
Om te voorkomen dat we weer strijd tussen FT en MF krijgen heb ik gewoon even met Robbie gebeld. Hij heeft me uitgelegd hoe het verhaal in elkaar steekt - het ligt iets genuanceerder volgens hem. Het lijkt hem en mij goed dat Ben gewoon even zijn verhaal doet.

Precies en dat schrijf ik ook :


En of de discussie waar is of niet laat ik hier in het midden want kan niet oordelen of dit allemaal waar is en wil ook Ben zijn kant wel is horen over hoe of wat.

Vine
07-11-2006, 00:48
Er zijn op dit moment zoveel media en fotograven dat de promotor nu wel eens moet kiezen wie er wel en niet aan de ring kunnen staan. Dit is uiteraard logisch omdat dit het zicht van de vips belemmerd. Bij it's showtime mochten wij ( fighttalk ) bijvoorbeeld dus niet met een fotograaf aanwezig zijn en het zal best eens zo zijn dat een andere site niet bij een ander gala met fotograaf aanwezig zou zijn. Uiteraard vinden wij het jammer als wij ergens niet als fotograaf aanwezig kunnen zijn, maar het is de promotor die dat beslist en daar hebben wij ons bij neer te leggen. Andere media beschuldigen van politieke spelletjes gaat mij dan een beetje erg ver. En vind het ook erg triest dat dat gebeurd
Dat klinkt allemaal erg onschuldig. Het zal vast zo ook wel eens gebeuren, maar dat is niet waar ik het over heb.

Ik heb het over Ben Pontier die aandringt bij promotors om alleen hem aan de ring te zetten. Hij was ze aan het overtuigen om anderen buiten te sluiten. Ik kan zelfs wel namen noemen, maar ik denk alleen dat dat niet verstandig is.
Maar wilt Ben dit ontkennen dan?

Ook ik ben niet uit op een forumwar. Van mij hoeft er geen ruzie. Maar het lijkt me wel goed om te weten wat er achter je rug gebeurd. Dit komt alle fora en andere media niet ten goede.

The Bulldog
07-11-2006, 01:06
Dat klinkt allemaal erg onschuldig. Het zal vast zo ook wel eens gebeuren, maar dat is niet waar ik het over heb.

Ik heb het over Ben Pontier die aandringt bij promotors om alleen hem aan de ring te zetten. Hij was ze aan het overtuigen om anderen buiten te sluiten. Ik kan zelfs wel namen noemen, maar ik denk alleen dat dat niet verstandig is.
Maar wilt Ben dit ontkennen dan?

Ook ik ben niet uit op een forumwar. Van mij hoeft er geen ruzie. Maar het lijkt me wel goed om te weten wat er achter je rug gebeurd. Dit komt alle fora en andere media niet ten goede.

Verklaring van Rocket/Robbie lijkt me vrij duidelijk en passend in het plaatje...

Triker
07-11-2006, 01:23
@Vine: Het is fotografen met een F ipv een V.

Als een promotor liever minder mensen aan de ring wil later staan en dat wil oplossen door 2 vaste fotografen in te huren dan kan ik me dat voorstellen. Natuurlijk lullig voor sommige fotografen onder ons die dan zo gezegd naast de pot plassen, maar wel begrijpelijk. Dat een fotograaf hierop in speelt is mijn inziens geen vreemde zet, tenslotte wil iedereen zich graag beter profileren.

Overigens wie Ben Pontier is, dat weet ik wel. Dit omdat ik vaak met hem langs de ring sta, maar wie jij bent? Ken ik jou? Ben je echt zo zielig om je achter een pseudo te verstoppen?

The Bulldog
07-11-2006, 01:41
@Vine: Het is fotografen met een F ipv een V.

Als een promotor liever minder mensen aan de ring wil later staan en dat wil oplossen door 2 vaste fotografen in te huren dan kan ik me dat voorstellen. Natuurlijk lullig voor sommige fotografen onder ons die dan zo gezegd naast de pot plassen, maar wel begrijpelijk. Dat een fotograaf hierop in speelt is mijn inziens geen vreemde zet, tenslotte wil iedereen zich graag beter profileren.

Overigens wie Ben Pontier is, dat weet ik wel. Dit omdat ik vaak met hem langs de ring sta, maar wie jij bent? Ken ik jou? Ben je echt zo zielig om je achter een pseudo te verstoppen?
:D :thup: :stupid: :beerchug:

Ossie
07-11-2006, 02:06
Heb het idee dat DaddyYankee onnodig loopt te stoken :twak:

Maar toch lijkt een forumwar me wel cool. Gewoon elkaar lopen hacken, en als er vechtsportgala's zijn gaan we groepen vormen met de forummembers en gaan we tegen elkaar rellen :lol:

Ook kunnen er verschillende gevechten georganiseerd worden tussen moderators en admins etc. Zo lijkt Justinian tegen underdog me wel een vette pot om te zien :D

The Bulldog
07-11-2006, 02:19
Ook kunnen er verschillende gevechten georganiseerd worden tussen moderators en admins etc. Zo lijkt Justinian tegen underdog me wel een vette pot om te zien :D

Heb je laatst niet gezien wat een giga gewichten die kerel drukt GEK!!!!!:swear:

Volgens mij als Justi de ring ingaat wordt hij groen en begint hij te grommen...

Justinian
07-11-2006, 02:39
Heb je laatst niet gezien wat een giga gewichten die kerel drukt GEK!!!!!:swear:

Volgens mij als Justi de ring ingaat wordt hij groen en begint hij te grommen...
...zei de voormalig body builder :D
Volgens mij zit Ossie normaal gesproken in Vak P bij FC Twente als ik hem zo beluister, ouwe hooligan ;)

Highline
07-11-2006, 02:57
Ik kan zelfs wel namen noemen, maar ik denk alleen dat dat niet verstandig is.

je noemt toch al een naam, je probeert iemand al zwart te maken en erbij te naaien dus niet zo onschuldig lopen doen alsof je geen namen wilt noemen ;)

Sjaak
07-11-2006, 03:02
Ik denk dat je nu beter alles open en eerlijk kan bespreken want als je "A" zegt kan je ook beter "B" en "C" zeggen en dan kan er openlijk en fair over gediscusieerd worden zoals het hoort

henk kuipers
07-11-2006, 03:20
Robbie en Ben zijn ok, hoor nooit geen rancune van beide tegen mix-fight

De man van 14K
07-11-2006, 03:51
ja goed maar waar gaat dit nou over?
Een fotograaf die zijn eigen broodwinning probert veilig te stellen door met promotors te praten alleen hem te huren? Dit gebeurt wel in meer vakgebieden en hoeft niet eens perse slecht te zijn.
Ik bedoel als ik fotograaf zou ik proberen om 1: zo goed mogelijke foto's te maken en 2: mijn commerciele waarde te vergroten, nou hoe doe je dat? door te zorgen dat jij als enige (of als beste) die foto's kan maken.
Alsof andere beroepsfotograven dat niet doen?
Het zelfde maar in veel grotere maten gebeurt bij televisierechten, kijk maar naar voetbal.
Daarbij staat dit dan toch los vechtsport fora's die vroeger in een soort van mini oorlog hadden wat nu maar getracht wordt op te halen door het in verband te brengen met deze fotograaf?

Kijk het wordt wat vertroebeld als diezelfde fotograaf ook voor één forum zijn foto's bechikbaar stelt gecombineerd met zijn commerciele handigheid en dus als enige foto's kan maken op een gala, waardoor dus ook maar 1 forum die foto's heeft.
Maar dat hou je het blijft commercieel.

Mijn idee van dit hele verhaal:totaal niet relevant, iedere site heeft het tot nu toe gepresteerd om knappe foto's te leveren en wedstrijdverslagen en tuurlijk een beetje concurrentie hoort erbij en daar valt dit ook nog behoorlijk mee.

Het zou toch zonde zijn als iemand met persoonlijk een slechte ervaring met een fotograaf, (Vines?) of andere mensen het gewoon leuk vinden te stoken (daddyyankee?) oorzaak zouden zijn tot een weer een "forum oorlog"

SaskiaC
07-11-2006, 04:12
Maar wat als het nu wel waar is. En Ben alle promotors loopt op te stoken dat hij wel alle foto's regelt. Dan heb je straks dus alleen gala's met Ben aan de ring. Dat is toch niet eerlijk tegenover de andere fotografen.
Moeten zij hun brood er niet mee verdienen? Ik zit regelmatig vip. En heb zelde of nooit last van de fotografen zolang ze niet op de ring staan of gaan zitten.
Het is toch veel leuker om op verschillende fora ook andere verslagen te lezen met andere foto's. Iedere fotograaf heeft een andere kijk op de sport. Net als de verslaggever. Ik vind het onzin dat er maar 1 of 2 fotografen moeten zijn die alles fotograferen.
Dan moeten we hier straks de verslagen van mama en HUNTER missen. Terwijl die er volgens mij als eerste mee begonnen waren. Of mag Cor van Kickbox.nl niet meer aan de ring staan. Of Carmen?
Kijk in Japan daar staan er wel 10 rond om de ring.

Kaoklai
07-11-2006, 04:37
Ben is niet alleen een Topfotograaf, maar ook een Topgozer.
De persoon die deze Topic opent worden in de volksmond een " HAAI "genoemd.

Je weet wel Van : Pas op er zijn Haaien op de loer..!!

Ook bij vechters,trainers,managers en Promotors is er veel jaloezie,wat doe je er aan?
Helemaal niets..je kunt er ook niets tegen doen.
behalve als je ballen hebt, dat je op de persoon afstapt en die persoon confronteert met je speculaties.

Maar dat doet deze persoon niet ,dit soort flippo's openen topics anoniem,om een reactie van de hele vechtsportwereld te willen afdwingen, om als het ware een liefhebber van de vechtsport (Ben) in diskrediet te brengen Dat noem ik : zeer LAF en kort door de bocht..

Deze hele topic is gewoon LASTER EN SMAAD

The Bulldog
07-11-2006, 04:53
Maar wat als het nu wel waar is. En Ben alle promotors loopt op te stoken dat hij wel alle foto's regelt. Dan heb je straks dus alleen gala's met Ben aan de ring. Dat is toch niet eerlijk tegenover de andere fotografen.
Moeten zij hun brood er niet mee verdienen? Ik zit regelmatig vip. En heb zelde of nooit last van de fotografen zolang ze niet op de ring staan of gaan zitten.
Het is toch veel leuker om op verschillende fora ook andere verslagen te lezen met andere foto's. Iedere fotograaf heeft een andere kijk op de sport. Net als de verslaggever. Ik vind het onzin dat er maar 1 of 2 fotografen moeten zijn die alles fotograferen.
Dan moeten we hier straks de verslagen van mama en HUNTER missen. Terwijl die er volgens mij als eerste mee begonnen waren. Of mag Cor van Kickbox.nl niet meer aan de ring staan. Of Carmen?
Kijk in Japan daar staan er wel 10 rond om de ring.

Dat een consument zoveel mogelijk foto`s wil zien lijkt me logisch..het zijn sportliefhebbers, maar de tijd van hobby sites is voorbij..kijk naar de sponsoren het wordt echt zakelijk.

Dat een fotograaf zoveel mogelijk promotoer aan zich wil koppelen ook..het is zaken doen voor mensen als deze..niet alleen hobby..

Dat in Japan het aantal fotograven zoveel meer is, klopt...de ring bijvoorbeeld ook groter en geloof me die fotograven moet vet betalen om te kunnen klikken...

De wil om overal bij te zijn met een forum is top, maar het kan niet zo zijn dat mensen op de eerste rij bijvoorbeeld het grondgevecht van een partij niet kunnen zien door de drommen fotograven om de ring... een bezoeker betaald geld voor een plaatsje. niet voor de foto`s op een forum...(dus dat promoters gaan kiezen vind ik ook logisch)

Het verhaal van de Topic poster is zoals ik het nu mee krijg een bestaand verhaal dat uit zijn verband is getrokken en een draai heeft gekregen de negatieve kant op...

Bud S
07-11-2006, 05:03
Bij deze in ieder geval een reactie van Robbie zoals geplaatst op ft. Neem aan dat Ben ook nog wel even de moeite neemt om te reageren op de eerste post.


ik ken Ben nu al een hele tijd en ik kan hem omschrijven als een man van zijn woord. BEn is een super enthousiaste professionele fotograaf die heel wat euro's per maand kwijt is om voor fighttalk en soms ook andere media foto's te maken..

Ik denk dat we hier te maken hebben met een absolute heilige
het is echt totaal geen eigen belang, sterker nog het kost die man bakken met geld om een fotootje te mogen maken.
en dan wordt ie nog zwart gemaakt ook
terwijl ie er echt, echt, echt niets aan kan doen...

p.s. heb nog nooit gehoord dat er doden zijn gevallen bij een "forumwar" . het woord en enkele posters hier suggereren echter dat het iets zeer ernstigs is.
willen jullie me alsjeblieft in leven laten ?
dat zou m'n zoontje ook leuk vinden
bedankt alvast !

Sjaak
07-11-2006, 05:45
Ik zit regelmatig vip. En heb zelde of nooit last van de fotografen zolang ze niet op de ring staan of gaan zitten.
Het is toch veel leuker om op verschillende fora ook andere verslagen te lezen met andere foto's. Iedere fotograaf heeft een andere kijk op de sport. Net als de verslaggever. Ik vind het onzin dat er maar 1 of 2 fotografen moeten zijn die alles fotograferen.


Ben het volledig eens met Saskia wat betref dit punt en ik laat op mijn toernooien ook altijd zoveel mogelijk fotografen toe en heb er eigenlijk nooit last van.

Ronald
07-11-2006, 06:40
ja goed maar waar gaat dit nou over?
Een fotograaf die zijn eigen broodwinning probert veilig te stellen door met promotors te praten alleen hem te huren? Dit gebeurt wel in meer vakgebieden en hoeft niet eens perse slecht te zijn.
Stel dat dat de nieuwe trend wordt, dan gaat de cultuur rondom de ring straks wel drastisch veranderen. Dat betekent dat iedereen er wel aan mee móét doen, wil je nog een kansje maken om een plaatje te schieten. Dat lijkt me een hele hoop gedonder om niks. Er is immers plek zat om de ring. Echt, ik heb tot nu toe nog nooit meegemaakt dat er meer fotografen waren dan de omstanders aan konden. Nooit.

Als je nu naar een gala gaat om een verslag te maken dan is de sfeer over het algemeen echt gemoedelijk en gezellig. Altijd leuk om mensen weer even te ontmoeten en bij te kletsen. Vaak wordt er zelfs samengewerkt. Triker is een lichtend voorbeeld, niet alleen v.w.b. kwaliteit maar ook v.w.b. collegialiteit. Ik heb wel eens een batterij van hem geleend toen de onze op waren en de hoofdpartij nog moest komen. Ook kun je altijd met 'm van gedachten wisselen en om advies vragen. Geldt trouwens niet alleen voor Triker maar ook voor andere "vaste mensen" die vaak aan de ring staan.

Persoonlijk zit ik niet op een cultuuromslag te wachten. En vooral al niet omdat het totaal onnodig is. Bevalt mij echt goed zoals hierboven omschreven.
Overigens, je noemt voetbal als voorbeeld. Ook daar zie ik regelmatig 50, 60 fotografen op een rijtje zitten ;)

@ The Underdog: tijd van hobbysites is voorbij? Hoeveel krijg jij betaald dan? :D ;)

Justinian
07-11-2006, 06:52
Ik denk dat we hier te maken hebben met een absolute heilige
het is echt totaal geen eigen belang, sterker nog het kost die man bakken met geld om een fotootje te mogen maken.
en dan wordt ie nog zwart gemaakt ook
terwijl ie er echt, echt, echt niets aan kan doen...

p.s. heb nog nooit gehoord dat er doden zijn gevallen bij een "forumwar" . het woord en enkele posters hier suggereren echter dat het iets zeer ernstigs is.
willen jullie me alsjeblieft in leven laten ?
dat zou m'n zoontje ook leuk vinden
bedankt alvast !
:lol: ff voor de duidelijkheid ik quote Rocket, het zijn niet mijn eigen woorden. Wat betreft een forumwar, ik wil je graag gerust stellen, maar het is ernstiger dan je zou vermoeden. Ik moet je zoontje dus teleurstellen...

De man van 14K
07-11-2006, 07:03
Stel dat dat de nieuwe trend wordt, dan gaat de cultuur rondom de ring straks wel drastisch veranderen. Dat betekent dat iedereen er wel aan mee móét doen, wil je nog een kansje maken om een plaatje te schieten. Dat lijkt me een hele hoop gedonder om niks. Er is immers plek zat om de ring. Echt, ik heb tot nu toe nog nooit meegemaakt dat er meer fotografen waren dan de omstanders aan konden. Nooit.

Als je nu naar een gala gaat om een verslag te maken dan is de sfeer over het algemeen echt gemoedelijk en gezellig. Altijd leuk om mensen weer even te ontmoeten en bij te kletsen. Vaak wordt er zelfs samengewerkt. Triker is een lichtend voorbeeld, niet alleen v.w.b. kwaliteit maar ook v.w.b. collegialiteit. Ik heb wel eens een batterij van hem geleend toen de onze op waren en de hoofdpartij nog moest komen. Ook kun je altijd met 'm van gedachten wisselen en om advies vragen. Geldt trouwens niet alleen voor Triker maar ook voor andere "vaste mensen" die vaak aan de ring staan.

Persoonlijk zit ik niet op een cultuuromslag te wachten. En vooral al niet omdat het totaal onnodig is. Bevalt mij echt goed zoals hierboven omschreven.
Overigens, je noemt voetbal als voorbeeld. Ook daar zie ik regelmatig 50, 60 fotografen op een rijtje zitten ;)

@ The Underdog: tijd van hobbysites is voorbij? Hoeveel krijg jij betaald dan? :D ;)

Tuurlijk heb je gelijk en het zou mooi zijn als iedereen elkaar helpt en steunt maar eigen belang gaat voor het algemeen belang dus ik snap wel dat een fotograaf voor een gala zijn alleenrecht probeert te halen.
Dat het voorkomen moet worden is veel beter voor de sport in zijn algemeenheid.
Er kunnen wel een paar fotograven idd. rond de ring, een voetbalveld is alleen een stuk groter ;)
zoals Underdog al zei; Het is een bestaand verhaal dat uit zijn verband is getrokken en een draai heeft gekregen de negatieve kant op...

daddyyankee
07-11-2006, 16:22
volgens mij zijn forums om ideeen, gedachten, ervaring etc etc uit te wisselen goed of slecht uit te wisselen. dat is forums voor bedoeld en als vine wat h heeft geconstateerd mag hij toch schrijven op een forum site. ik ben met hem eens. dat waren sijn bevindingen nou en moet hij zelf weten, mensen roepen altijd dat we in een vrije nederland leven en dat je mening mag uiten nou het is ver te zoeken hier zo. goed nieuws is wel goed maar slecht nieuws niet nou mensen we zijn niet tolerant naar anderen. ik blijf op mijn standpunt Ben Pontier is niet te vertrouwen.:evil:

chief108
07-11-2006, 16:41
LOL @ Willem777 :w00t:

toen dit topic begon dacht ik meteen aan je subtiele uitspraken over dhr. BP tijdens het gala in Emmen :p


Dat een consument zoveel mogelijk foto`s wil zien lijkt me logisch..het zijn sportliefhebbers, maar de tijd van hobby sites is voorbij..kijk naar de sponsoren het wordt echt zakelijk.

godverdomme...
had je dat niet eerder kunnen vertellen?!?!?! :twak:

weet je wel hoeveel geld ik nog zou krijgen van mixfight als ik marktconforme tarieven zou hanteren??? :deal:

maar als dat zo is dan biedt ik hierbij alvast mijn diensten aan voor fighttalk...
voor een kleine 7500 pleuri (zwart natuurlijk, anders wordt het nog een hapje duurder) zet ik die bende ook wel ff over naar Vbull...
ne pas de problème :brow:



Dat in Japan het aantal fotograven zoveel meer is, klopt...de ring bijvoorbeeld ook groter en geloof me die fotograven moet vet betalen om te kunnen klikken...
dus dit gaat de toekomst worden voor alle gala's binnenkort?

stel BP krijgt alleenrecht op een groot aantal gala's...
er zijn 3 grote vechtsport fora en die willen allemaal wel pics voor hun members, zoals dat al jaren gegaan is...
maar BP heeft nu iets wat geld waard is en verzint 1 of ander billingsysteem zodat de fora hem nu moeten betalen voor die geweldig leuke pics met dat "watermerk" van hem d'r op...

nu komt dan natuurlijk de omslag...

waarom niet de promoter gaan betalen voor een plaatje aan de ring als je dan je eigen pics hebt?

het leuke is dan natuurlijk dat dat geld ook ergens vandaan moet komen...

een forum hebben is leuk, maar kost al een bult geld aan serverkosten etc.

dus moet het *of* uit de advertentiekosten gaan komen (ads worden duurder, regels worden strengen omtrent posten van info over gala's ed en als gebruiker wordt je helemaal scheel van alle ads die je moet doorwerken voordat je ooit te zien krijgt wat je wilt zien...)
*of* de fora komen met een eigen billingsysteem zodat allen members die betalen toegang hebben threads met plaatjes en/ of filmpjes (is een kwestie van 15 minuten voordat dat hier draait, oftewel €37,50 ex btw voor de eigenaren van mixfight :p )
*of* er komen gewoonweg geen foto's meer van de meeste gala's, omdat dat gewoon niet rendabel is...

hoe dan ook...
de leden zijn de verliezers
en uiteindelijk de promoters ook

en da's 1 enkele fotograaf het waard



Persoonlijk zit ik niet op een cultuuromslag te wachten. En vooral al niet omdat het totaal onnodig is.

Overigens, je noemt voetbal als voorbeeld. Ook daar zie ik regelmatig 50, 60 fotografen op een rijtje zitten ;)

:stupid:

De man van 14K
07-11-2006, 17:00
volgens mij zijn forums om ideeen, gedachten, ervaring etc etc uit te wisselen goed of slecht uit te wisselen. dat is forums voor bedoeld en als vine wat h heeft geconstateerd mag hij toch schrijven op een forum site. ik ben met hem eens. dat waren sijn bevindingen nou en moet hij zelf weten, mensen roepen altijd dat we in een vrije nederland leven en dat je mening mag uiten nou het is ver te zoeken hier zo. goed nieuws is wel goed maar slecht nieuws niet nou mensen we zijn niet tolerant naar anderen. ik blijf op mijn standpunt Ben Pontier is niet te vertrouwen.:evil:

Als iemand wat constateerd mag je dat vermelden op een forum, slecht of goed nieuws natuurlijk. Er worden wel vaker negatieve berichten geplaatst en dat maakt niet uit, tot je mensen gaat zwart maken om persoonlijke redenen of motieven dan maakt het wel uit.
BP heeft een goede reputatie en die probeer jij te ondermijnen middels persoonlijke insinuaties die nergens echt onderbouwd worden.

Dragon Tail
07-11-2006, 17:12
Als iemand wat constateerd mag je dat vermelden op een forum, slecht of goed nieuws natuurlijk. Er worden wel vaker negatieve berichten geplaatst en dat maakt niet uit, tot je mensen gaat zwart maken om persoonlijke redenen of motieven dan maakt het wel uit.
BP heeft een goede reputatie en die probeer jij te ondermijnen middels persoonlijke insinuaties die nergens echt onderbouwd worden.

Mee eens.
Persoonlijke geschillen behoor je niet op een openbaar forum te openbaren.
Als d.yankee je het nou had over de fotografische situaties rond de ring in zijn algemeenheid dan is dat te billijken.

nocomment
07-11-2006, 17:32
dus moet het *of* uit de advertentiekosten gaan komen (ads worden duurder, regels worden strengen omtrent posten van info over gala's ed en als gebruiker wordt je helemaal scheel van alle ads die je moet doorwerken voordat je ooit te zien krijgt wat je wilt zien...)
*of* de fora komen met een eigen billingsysteem zodat allen members die betalen toegang hebben threads met plaatjes en/ of filmpjes (is een kwestie van 15 minuten voordat dat hier draait, oftewel €37,50 ex btw voor de eigenaren van mixfight :p )
*of* er komen gewoonweg geen foto's meer van de meeste gala's, omdat dat gewoon niet rendabel is...

hoe dan ook...
de leden zijn de verliezers
en uiteindelijk de promoters ook

en da's 1 enkele fotograaf het waard


:stupid:


Niet helemaal mee eens. Niemand is toch verplicht om alleen op 1 site te kijken. Als bepaalde foto's alleen maar op 1 site staan dan kan iedereen toch op die ene site gaan kijken. Waarom zou je alles perse keer 3 moeten hebben. We moeten van die vriendenclubjes af. Als een forum inderdaad zo veel geld kost als jij zegt vind ik het logisch dat men manieren gaat zoeken om er geld aan te verdienen. Als ér van een bepaald gala alleen maar foto's op mixfight te vinden zijn ga ik naar mixfight, zijn ze op een andere site dan kijk ik daar,

Japan is niet met nl te vergelijken. Daar heb je immers geen vips. Iedereen met een business krijgt te maken met concurrentie. Daar moet je gewoon mee leren omgaan. En als je er niet tegen kan moet je er mee stoppen. Anoniem klagen en mensen zwart maken heeft geen nut.

maw de lezers zijn nooit de verliezer mits ze er open voor staan te shoppen. Ik koop bv mijn brood bij de albert heijn en mijn drinken bij de edah. Ik koop waar ik de beste deal kan krijgen

chief108
07-11-2006, 18:14
We moeten van die vriendenclubjes af.
waarom?

is een moordende concurrentie zoveel aantrekkelijker voor je als gezellig met z'n allen bezig zijn met een gezamenlijke hobby?

daar pas ik voor...


Als een forum inderdaad zo veel geld kost als jij zegt vind ik het logisch dat men manieren gaat zoeken om er geld aan te verdienen.
tuurlijk kost het geld :twak:

en ads hebben alle fora al

het is alleen dat dit soort acties van een individu de kosten omhog *zou kunnen jagen*
en dat's nie wenselijk IMHO


Anoniem klagen en mensen zwart maken heeft geen nut.

anonymous cowards hou je altijd...
zelf ben je ook niet erg openbaar right?? :whistling:



maw de lezers zijn nooit de verliezer mits ze er open voor staan te shoppen. Ik koop bv mijn brood bij de albert heijn en mijn drinken bij de edah. Ik koop waar ik de beste deal kan krijgen
maar om opeens te gaan betalen voor iets wat gratis ook perfect werkt in onzin...
dat snap je zelf toch ook hoop ik?


>>DISCLAIMER<<
The views expressed here are my own and do not necessarily represent the views or opinions of the owners, moderators or members of mixfight.nl

nocomment
07-11-2006, 20:00
waarom?

is een moordende concurrentie zoveel aantrekkelijker voor je als gezellig met z'n allen bezig zijn met een gezamenlijke hobby?

daar pas ik voor...


tuurlijk kost het geld :twak:

en ads hebben alle fora al

het is alleen dat dit soort acties van een individu de kosten omhog *zou kunnen jagen*
en dat's nie wenselijk IMHO


anonymous cowards hou je altijd...
zelf ben je ook niet erg openbaar right?? :whistling:


maar om opeens te gaan betalen voor iets wat gratis ook perfect werkt in onzin...
dat snap je zelf toch ook hoop ik?


>>DISCLAIMER<<
The views expressed here are my own and do not necessarily represent the views or opinions of the owners, moderators or members of mixfight.nl

Met vriendjes politiek bedoel ik dat bepaalde personen puur op maar 1 site rondneuzen. Als je op die site bepaalde foto's niet ziet ga je toch effe bij de buren kijken. Zo zal het een andere keer weer andersom zijn. Dat bedoel ik met vriendjes politiek. En de reden dat men zou moeten gaan betalen voor foto's is onzin. Dat gebeurt nu toch ook niet, dan maar op zoek naar meer adverteerders, of stoppen met de handel. Of je beperken tot hetgeen binnen je macht ligt en niet meer klagen. En mocht een site ervoor kiezen bezoekers te laten betalen voor foto's... Waarom niet. Niemand wordt geddwongen ze te kopen. De promotors verdienen, de managers, de vechters, de bladen, waarom een internet site dan niet?

chief108
07-11-2006, 20:37
Met vriendjes politiek bedoel ik dat bepaalde personen puur op maar 1 site rondneuzen. Als je op die site bepaalde foto's niet ziet ga je toch effe bij de buren kijken. Zo zal het een andere keer weer andersom zijn. Dat bedoel ik met vriendjes politiek.
tja...
doe'k ook

meeste mensen hier vond je op verschillende fora...


En de reden dat men zou moeten gaan betalen voor foto's is onzin. Dat gebeurt nu toch ook niet, dan maar op zoek naar meer adverteerders, of stoppen met de handel. Of je beperken tot hetgeen binnen je macht ligt en niet meer klagen. En mocht een site ervoor kiezen bezoekers te laten betalen voor foto's... Waarom niet. Niemand wordt geddwongen ze te kopen. De promotors verdienen, de managers, de vechters, de bladen, waarom een internet site dan niet?
tuurlijk...
alles kan

maar zou het persoonlijk erg jammer vinden

niet alles wat kan is wenselijk toch?

voor zover ik weet werken de 3 vechtsport fora zonder winstoogmerk
zo niet moeten we misschien maar ff kliklijntje van belasting gaan bellen ofzo...

ik loop hier nog niet lang mee, maar van wat ik weet/ heb gezien zijn het voornamelijk mensen die in hun eigen tijd, voor hun eigen lol meehelpen om de rest van de vechtsportliefhebbers in nederland te voorzien van verlerlei informatie...

en hier ging de hele discussie ook niet over, of wel soms...
het ging erom dat iemand zich irriteerde aan het gedrag van Ben Pontier om aan te dringen bij promoters en dat er mensen zijn die zich daar zorgen over maken...



Zeer kort geleden zag ik Ben Pontier, fotograaf van jullie buren, in gesprek met een promotor. Hij liep er nogal op aan te dringen dat hij, samen met een andere fotograaf, als enigste aan de ring zou mogen staan bij het bewuste evenement. Nog meer fotograven zouden geweerd moeten worden volgens hem. Dat zou beter zijn voor de VIPS omdat ze op deze manier beter zicht zouden hebben op de ring. Ben Pontier bood aan om dan de gemaakte foto’s op zijn eigen server beschikbaar te stellen voor de organisatie.

Aller aardigst gebaar natuurlijk van deze Ben Pontier dat hij zo goed voor de belangen van de promotors wilt zorgen. Toch had ik het idee dat hier een politiek spelletje gespeeld werd waarbij Pontier, op een slinkse manier, het alleenrecht probeerde te krijgen over het vastleggen van een gala.

ik zie dat ook nog steeds niet echt als een positieve actie.... :twak:

maar ja...

ieder z'n ding... :ghug:

>>DISCLAIMER<<
The views expressed here are my own and do not necessarily represent the views or opinions of the owners, moderators or members of mixfight.nl

The Bulldog
07-11-2006, 21:07
@ chief ..
Betreft het betalen in Japan, was als reactie op een argument dat daar heel veel mensen staan...dus wat mij betreft is dat geen positief streven...Ik geniet immers ook veelvuldig van de foto`s op de site`s...

2h2h
07-11-2006, 22:24
Om een einde te maken aan verhalen die er op deze site worden verspreid over onze fotograaf, Ben Pontier, hierbij een reactie van onze kant.

Wij (2h2h), hebben enige gala's geleden Ben Pontier benaderd om onze evenementen voor ons, de organisatie, te fotograferen en niet andersom.
Deze keuze is puur gemaakt op basis van kwaliteit en professionaliteit in tegenstelling tot verhalen als politieke spelletjes die er zouden worden gespeeld.

Omdat wij bij vrijwel al onze evenementen oa viptafels hebben, zijn wij genoodzaakt rust rond de ring te creeeren.
Het gevolg is uiteraard dat wij niet elke fotograaf van elke site of magazine toe kunnen laten.
Dit heeft niets te maken met politieke spelletjes, maar is puur een onderdeel van het feit dat wij de vechtsport in Nederland willen professionaliseren.

Door zelf twee fotografen in te huren voorkomen wij dat het zicht van onze vips te veel wordt belemmerd en kunnen wij er tevens van op aan dat deze twee fotografen optimaal kunnen werken.
Dit zal resulteren in goede fotografie die door ons gebruikt kan worden voor promotie doeleinden en plaatsing op de diverse internetfora en in de diverse bladen.

Net als elke andere promotor zijn wij zelf degenen die bepalen wie er daadwerkelijk aan de ring komt te staan.
Wij (2H2H) hopen hiermee het verhaal rond een van onze fotografen te hebben ontkracht en laat het duidelijk zijn dat wij zeer teleurgesteld zijn dat mensen op een dergelijke manier onterecht in diskrediet worden gebracht.

Carmen
07-11-2006, 23:56
Jeetje lees net snel in mn pauze de hele discussie hier. Nette reactie van 2h2h. Hoop dat er genoeg gala's voor mij overblijven om te oefenen en wie weet staan er dan ooit een keer toch weer drie fotografen bij 2h2h ;-)

jan sensei kyokushin
08-11-2006, 00:25
OSU zeker en nette reactie van 2h2h

wou mij anders net aanmelden als fotograaf had al camera,s gekocht, en dure grap,:) trekpleister had en aanbieding 2,95 perstuk 2stuks 5euro met flits :twak:

De man van 14K
08-11-2006, 00:26
leuk wegwerkcameraatje zeker..