PDA

View Full Version : Wat gebeurt er met de overgebeleven gages bij 2H2H?



Who dares wins
09-11-2006, 00:55
Wat gebeurt er met de overgebeleven gages bij 2H2H?

Ik bedoel er zal toch wel wat geld overblijven nu onderstaande mensen niet vechten:

- Alistair Overeem
- Murilo Ninja / Cyborg
- Brecht Walis
- TBA van Samir Bennazouz

Ik wil niet zeiken en tuurlijk wordt het een vet gala, maar heb wel 65,- Euro
voor een kaartje betaald.

Ben ook benieuwd wat de vervangende partij wordt van
Karl Ammasou vs Jason Jones.

Osu

De man van 14K
09-11-2006, 01:03
je krijgt 20 eu terug als je binnenkomt per kaartje..



not

Who dares wins
09-11-2006, 01:05
hahahaha... Ja, of een gratis handtekening van "World Champion Old Skool"
Joop Kasteel.. hahahahaha.......

Sjaak
09-11-2006, 01:05
Joh niet zo zeuren, iedereen krijgt 3 biertjes hahaha

redjuh
09-11-2006, 01:18
of ergens wat invullen, en dan naderhand een dvdtje van het gala?

dontmindme
09-11-2006, 01:24
of ergens wat invullen, en dan naderhand een dvdtje van het gala?

dat zijn nou ideeen

DK
09-11-2006, 01:46
Dus als een organisatie een in jou ogen duurdere vechter zou laten invallen betaal je ook extra ook al heb je al een kaartje gekocht?

Justinian
09-11-2006, 02:14
Dus als een organisatie een in jou ogen duurdere vechter zou laten invallen betaal je ook extra ook al heb je al een kaartje gekocht?
Goed punt, Daan! Als je een kaartje koopt dan weet je van tevoren dat er partijen uit kunnen vallen, daar behoor je rekening mee te houden. Het is vervolgens natuurlijk wel aan de organisatie dat zij proberen te zorgen voor waardige vervangers. Je mag van mij aannemen, je bent het niet verplicht ;), dat de organisatie alles in het werk stelt een strakke fightcard neer te zetten. Zoals het er nu naar uitziet is het in ieder geval top. De partij Gilbert vs Rodney is voor mij gelijkwaardig aan die van Gilbert vs Alistair, maar dat is voor mij persoonlijk.

Luka
09-11-2006, 02:15
hahaha idd :P het is gewoon pech dat ze niet vechten.. maar daar kkunnen hebben hun ook geen grip op.. en ze proberen als er mensen uit te vallen nog goeie partijen neer te zetten..

en van het dvd gebeuren, dat zal nooit gebeuren.. hun zien daar weer geld in dus gratis weg doen doen ze het toch niet.

MJOKKIE
09-11-2006, 03:00
Goed punt, Daan! Als je een kaartje koopt dan weet je van tevoren dat er partijen uit kunnen vallen, daar behoor je rekening mee te houden. Het is vervolgens natuurlijk wel aan de organisatie dat zij proberen te zorgen voor waardige vervangers. Je mag van mij aannemen, je bent het niet verplicht ;), dat de organisatie alles in het werk stelt een strakke fightcard neer te zetten. Zoals het er nu naar uitziet is het in ieder geval top. De partij Gilbert vs Rodney is voor mij gelijkwaardig aan die van Gilbert vs Alistair, maar dat is voor mij persoonlijk.

Justi, vergeef me, ik ben het doorgaans met je eens, maar je kraamt nu een jurist onwaardige teksten uit. Loop de jurisprudentie (concert-dirigent ofzo) er maar op na. Vriend van mij gaat, toevallig ook jurist, gaat zijn knaken terugvragen nadit ie voor de zoveelste keer door deze organisatie is teleurgesteld, cq heeft gedwaald.

redjuh
09-11-2006, 03:44
ik denk dat als je hard kan maken dat de kwaliteit van een gekocht product aantoonbaar minder is dan vooraf aangegeven, een goede zaak hebt. alleen is dit niet echt een product, maar je hebt met mensen te maken... Toch is er geen enkele andere sport waar dit soort dingen zo vaak gebeuren als de onze.
hetzij door blessures, hetzij managementconflicten, problemen met gages etc...

Justinian
09-11-2006, 03:55
Justi, vergeef me, ik ben het doorgaans met je eens, maar je kraamt nu een jurist onwaardige teksten uit. Loop de jurisprudentie (concert-dirigent ofzo) er maar op na. Vriend van mij gaat, toevallig ook jurist, gaat zijn knaken terugvragen nadit ie voor de zoveelste keer door deze organisatie is teleurgesteld, cq heeft gedwaald.
Ah, dus jij bent óók jurist want je bent kennelijk in staat mijn 'juridische' standpunt te beoordelen? ;) Ten eerste is het bovenstaande niet zo zeer een juridisch standpunt, maar mijn persoonlijke mening. Ten tweede zou het natuurlijk heel goed zo kunnen zijn dat de organisatie jouw vriend zijn geld terug geeft, dat kan. De vraag waar jij echter op doelt is of jouw vriend de organisatie daartoe ook kan verplichten. Ik denk het niet.
De overeenkomst, want daar hebben we het hierover, is onder omstandigheden vernietigbaar. Een van de gronden om een overeenkomst te vernietigen is een beroep op een wilsgebrek. Uit jouw tekst maak ik op dat jouw vriend dus een beroep doet op dwaling. Dwaling is geregeld in artikel 6: 228 BW. Mijns inziens is geen sprake van dwaling (lees het artikel er maar op na: www.wetten.nl (http://www.wetten.nl)) en indien er al sprake zou zijn van dwaling dan betreft het een omstandigheid die in verband met de aard van de overeenkomst, de in het verkeer geldende opvattingen of de omstandigheden van het geval voor rekening van de dwalende behoor te blijven (lid 2). Dat is mijn mening.
De jurisprudentie waar je naar verwijst heeft voor zover mij bekend betrekking op de situatie die ongeveer neerkomt op de volgende:
Een dirigent die niet komt opdagen is vervangen door een andere dirigent. Laatstgenoemde voldeed niet aan de verwachtingen, temeer omdat men nu juist voor die andere dirigent kwam. Dit lijkt mij toch echt een andere situatie, want hoe groot is de kans dat een dirigent niet komt en dat je genoegen moet nemen met een alternatief?
In ons geval van lijkt me de kans vele malen groter dat een vechtsporter vanwege blessures niet kan aantreden. Dat risico neem je mijns inziens ook wanneer je een kaartje aanschaft, immers, je komt normaal gesproken niet voor één partij, maar voor de partijen die er die avond worden gevochten. Ben benieuwd hoe het verhaal afloopt met die vriend van je, hou ons op de hoogte zou ik zeggen ;)

Baas
09-11-2006, 04:42
ik denk dat iemand die op het laatste moment invalt ook hoger bedrag aan gage wordt geboden (ik denk dit, ik kan het mis hebben).
de organisatie/promoter zal dan door dit soort toestanden (uitvallers) er financieel niet beter van worden.

Justinian
09-11-2006, 04:46
ik denk dat iemand die op het laatste moment invalt ook hoger bedrag aan gage wordt geboden (ik denk dit, ik kan het mis hebben).
de organisatie/promoter zal dan door dit soort toestanden (uitvallers) er financieel niet beter van worden.
Dat is voor zover ik weet wel gebruikelijk inderdaad, uiteraard wel mede afhankelijk van het kaliber van de plaatsvervangende vechter.

sportfan
09-11-2006, 06:04
Dus als een organisatie een in jou ogen duurdere vechter zou laten invallen betaal je ook extra ook al heb je al een kaartje gekocht?


Zou het eerste gala ooit zijn.

Jeru
09-11-2006, 06:05
Iedereen krijgt een snoepzak om mee naar huis te nemen.

De man van 14K
09-11-2006, 06:23
Iedereen krijgt een snoepzak om mee naar huis te nemen.

zal nog wel her en der wat overzijn van 11 nov..

De man van 14K
09-11-2006, 06:30
Dus als een organisatie een in jou ogen duurdere vechter zou laten invallen betaal je ook extra ook al heb je al een kaartje gekocht?

tuurlijk niet, net als een aannemer houdt ook een organisator van evenementen rekening met Winst en Risico.
Zie de organisator maar als hoofdaannemer en de vechters als onderaannemers. (enkele worden toch al graag als zakenman gezien dus bij deze..)
Dit is dus 1 van die risico's en je kan tegen de fans die bij jou als organisatie een kaartje hebben gezocht en niet bij de vechters, niet zeggen van: "ja maar, de vechters... sorry niet mijn schuld, doei!" als er partijen uitvallen door ziekte en zeer!
Om hun geloofwaardigheid te houden moeten ze dus op zoek gaan naar vervangers, wat ook altijd gebeurt.
Maar wat er nu gebeurt heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, 2 toppers van een gala vallen af en de andere 2 laten ze tegen elkaar knokken.
dan zou er dus toch een partij van hetzelfde kaliber erbij moeten komen om te compenseren, er zijn immers kaarten verkocht op basis van de eerste line up dus er moet absoluut iets gelijkwaardigs voor terugkomen!

Triker
09-11-2006, 06:41
Ah, dus jij bent óók jurist want je bent kennelijk in staat mijn 'juridische' standpunt te beoordelen? ;) Ten eerste is het bovenstaande niet zo zeer een juridisch standpunt, maar mijn persoonlijke mening. Ten tweede zou het natuurlijk heel goed zo kunnen zijn dat de organisatie jouw vriend zijn geld terug geeft, dat kan. De vraag waar jij echter op doelt is of jouw vriend de organisatie daartoe ook kan verplichten. Ik denk het niet.
De overeenkomst, want daar hebben we het hierover, is onder omstandigheden vernietigbaar. Een van de gronden om een overeenkomst te vernietigen is een beroep op een wilsgebrek. Uit jouw tekst maak ik op dat jouw vriend dus een beroep doet op dwaling. Dwaling is geregeld in artikel 6: 228 BW. Mijns inziens is geen sprake van dwaling (lees het artikel er maar op na: www.wetten.nl (http://www.wetten.nl)) en indien er al sprake zou zijn van dwaling dan betreft het een omstandigheid die in verband met de aard van de overeenkomst, de in het verkeer geldende opvattingen of de omstandigheden van het geval voor rekening van de dwalende behoor te blijven (lid 2). Dat is mijn mening.
De jurisprudentie waar je naar verwijst heeft voor zover mij bekend betrekking op de situatie die ongeveer neerkomt op de volgende:
Een dirigent die niet komt opdagen is vervangen door een andere dirigent. Laatstgenoemde voldeed niet aan de verwachtingen, temeer omdat men nu juist voor die andere dirigent kwam. Dit lijkt mij toch echt een andere situatie, want hoe groot is de kans dat een dirigent niet komt en dat je genoegen moet nemen met een alternatief?
In ons geval van lijkt me de kans vele malen groter dat een vechtsporter vanwege blessures niet kan aantreden. Dat risico neem je mijns inziens ook wanneer je een kaartje aanschaft, immers, je komt normaal gesproken niet voor één partij, maar voor de partijen die er die avond worden gevochten. Ben benieuwd hoe het verhaal afloopt met die vriend van je, hou ons op de hoogte zou ik zeggen ;)

Kijk, zo ken ik Justi weer, duidelijke taal die ik tenminste begrijp http://www.motor-forum.nl/forum/images/smilies/worshippy.gif

Dragon Tail
09-11-2006, 07:48
.... maar als een organisatie voor de zoveelste keer de beloofde kwaliteit niet na kan komen, dan is het te billijken dat de klant de jurisprudentie van de dirigentzaak aangrijpt om voor een redelijke vergoeding in aanmerking te komen. de organisatie weet ook dat het risico loopt met vechters die kunnen uitvallen wegens blessures. Een kaartje voor 65 euro is niet niks.

redjuh
09-11-2006, 07:54
.... maar als een organisatie voor de zoveelste keer de beloofde kwaliteit niet na kan komen, dan is het te billijken dat de klant de jurisprudentie van de dirigentzaak aangrijpt om voor een redelijke vergoeding in aanmerking te komen. de organisatie weet ook dat het risico loopt met vechters die kunnen uitvallen wegens blessures. Een kaartje voor 65 euro is niet niks.

klopt... en kijk vorig jaar was alleen de 1ste ring bezet. en een stuk of 1000 mensen die voor veel minder op de 2de zaten, konden dus goedkoop naar de 1ste. Ook waren er de 2 grootste toppers utgevallen.

Nu dit jaar zal het qua kaartverkoop niet beter zijn gegaan, brute partijen uitgevallen...

het betaalt zich aan de organisatie uit doordat volgend jaar, mits ze Fedor en Wanderlei regelen...(zeker en niet alleen voor op de poster), gewoon geen groot gala neer kunnen zetten, omdet er niet genoeg mensen komen!

Wat dat betreft kunnen ze beter op safe spelen en het mma eruit halen.

Fasada
09-11-2006, 09:00
Je zou als organisatie ook alvast reserves kunnen oproepen voordat de line-up bekend is. Je betaalt de vechter gewoon een bedrag om te trainen voor een eventueel invalpartij mocht een wedstrijd een luitvaller krijgen. Gebeurt dit trouwens al in Nederland of Japan ?

Verder heeft nog niet iedereen een kaartje gekocht dus het kan voorkomen dat er minder kaarten worden verkocht dus de met overgebleven gages kunnen zij hun verlies aan kaarten compenseren.

En als jij je geld terug wilt op basis van deze wijziging kan je altijd het kaartje aan mij kwijt ;) Hoeft er geen rechter aan te pas komen....

reefer
09-11-2006, 16:02
Too mjokkie:
Is die juridische vriend van je toevallig ook naar de arena geweest dit jaar en zo ja,gaat hij dan misschien Bob Sapp nog aanklagen of de organisatie?
Iedereen kan zeuren wat die wil maar feit blijft dat je gewoon met mensen(vechters) te maken heb en niet met robots.A.Overeem vind het echt niet prettig dat zijn gevecht niet door gaat in zijn eigen landje.Zo`n Cyborg is een echte broodvechter dus die gaat echt niet verzinnen dat hij een virus onder de leden heeft.Bracht Wallis laat een mooie kans om op zo`n gala te vechten echt niet zomaar lopen.Het enigste waar men op terug kan vallen is dat het wederom dezelfde organisatie is waar dit gebeurt,maar om nou te zeggen dat dit misschien wel bewust is gedaan gaat mij toch echt te ver.Verder kan men zeiken dat er 65 euro is betaald maar als je dat terugkoppelt naar het aantal gevechten en de goede vechters die overblijven is dat bedrag gewoon geen cent teveel.

sportfan
09-11-2006, 18:33
.... maar als een organisatie voor de zoveelste keer de beloofde kwaliteit niet na kan komen, dan is het te billijken dat de klant de jurisprudentie van de dirigentzaak aangrijpt om voor een redelijke vergoeding in aanmerking te komen. de organisatie weet ook dat het risico loopt met vechters die kunnen uitvallen wegens blessures. Een kaartje voor 65 euro is niet niks.

Heb geen verstand van dirigenten alleen kan me voorstellen dat een top-dirigent vervangen moet worden door een andere top-dirigent of een qua kwaliteit in de buurt komende dirigent.

Stel dat de voorverkoop minder goed zou zijn gegaan dan verwacht en je kan dus een aantal vechters die op de eerste poster/aankondigingen stonden vervangen voor mindere (lees: goedkopere) vechters of helemaal niet vervangen en je zou iets van € 100.000,00 (reken maar uit) kunnen besparen op je matchmaking... Het is maar hypothetisch en ik zeg niet dat het zo is natuurlijk maar stel...

Of hebben de promotors NL en de rest van de wereld gebeld ter vervanging? Wie is er benaderd?

Je kan zeggen wat je wilt maar 2h2h heeft wel altijd de mooiste line-up op de poster!