PDA

View Full Version : FFE opgeheven per vandaag!



Edwin van os
09-11-2006, 06:03
Vanavond is er een vergadering geweest, waarin is besloten de FFE over te laten vloeien in de WFCA.
Doorslag gevende punten voor ons waren de volgenden:
1. In het belang van de sport menen wij er goed aan te doen op korte termijn over te gaan naar 1 overkoepelende bond. Dit is ons inziens in het belang van de sport in het algemeen. Wij hebben bij deze hopelijk een stap in de richting gezet om dit te verwezelijken.
2. Wij van showtime kregen geregeld (al dan niet) terechte kritiek over de belangen verstrengelingen die er waren met showime als management team en anderzijds als bond. Om in de toekomst een neutrale jurering te krijgen, menen wij ook dat het goed is om de bond (lees scheidsrechters en jury) elders onder te brengen en wij hebben gekozen voor de WFCA.

De constructie zal er als volgt uitzien:
De WFCA bestaat uit een aantal onderdelen, te weten 1. muay thai, 2 MMA
3. kickboksen en 4 full contact.
Er zullen door de WFCA 2 takken aan toegevoegd worden die onder hun auspicieen zullen vallen, namelijk showtime thaiboksen en showtime MMA.
Zowel de scheidsrechters als de juryleden zullen bij deze evenementen door de WFCA verzorgd worden.
Bij het thaiboksen zal er in principe weinig veranderd worden in de toekomst en zullen de WFCA regels van toepassing zijn.
Bij het MMA zullen er een hoop regels gewijzigd worden in de toekomst en deze zullen binnenkort hier verschijnen. Enkele belangrijke wijzigingen zijn:
Het verdwijnen van de 8 tellen regel, geen rope escapes, geen grondlimiet,
geen ellebogen, UFC jurering, met een 10-9 systeem, hervatten in dezelfde positie, wel slammen etc etc hierover binnenkort meer.
De bedoeling hiervan is om meer aan te sluiten bij de internationale regels.
De volgende titels zal showtime in het leven roepen: Thaiboksen showtime trophy -75 kg en misschien in de toekomst 1 of meer andere gewichten in toernooi vorm zoals bij de 75 kilo klasse.
MMA showtime titels lightweight -70 kg, welterweight -77 kg, middleweight -84 kg, light heavyweight - 93 kg en heavyweight open klasse.
Wij willen hoogwaardige titels met gerespecteerde kampioenen nastreven en geen wildgroei in titels.
Wij hopen hiermee de sport een dienst te bewijzen en indien er verdere ontwikkelingen komen houden wij u hiervan op de hoogte.

Ronald
09-11-2006, 06:18
Persoonlijk vind ik dit erg goed nieuws. Het feit dat er bonden samengaan betekent simpelweg dat we steeds meer toegroeien naar 1 gezamenlijke bond.
Meestal als je nieuws leest over een bond gaat het over een afsplitsing. Top om weer eens het omgekeerde te lezen.

Daarnaast vind ik de WFCA sowieso erg goed bezig. In mijn ogen is v.w.b. het kickbosken de WFCA dé toonaangevende bond in Nederland. Dat de FFE er júíst voor kiest over te gaan in de WFCA lijkt mij dan ook een goede keuze.

Zelf had ik altijd één duidelijk punt van kritiek op de WFCA, en dat betrof de MMA reglementen die ik niet helder vond. Maar met dit samenvloeien lijkt dat dus ook zeer nadrukkelijk vorm te krijgen. Top!

Kortom, goeie actie met alleen maar winnaars.

Highline
09-11-2006, 06:28
goede actie!

Ronald
09-11-2006, 06:30
Overigens, nog mooier zou zijn als onderdeel 2 (mma) en 3 (kickboksen) samengevoegd zouden worden met de nieuwe showtime onderdelen. Dat geeft minder gewichtsklassen, minder titels, meer overzicht, meer eenduidigheid, en nog meer waarde aan de kampioenen.

Ossie
09-11-2006, 06:38
Ik vind het zeker een goede stap om over te gaan in de WFCA.
Maar net zoals Ronald zegt, zie ik liever dat het kickboksen en MMA wordt samengevoegd als 1 onderdeel om zo minder titels en meer overzicht te creeeren.

payap
09-11-2006, 07:26
Wat wordt er verstaan onder het hierboven genoemde muaythai ?

zie ook kickboksen (k-1 regels ?) en thaiboksen

muaythai dan het echte orginele muaythai ?

The Bulldog
09-11-2006, 14:02
Goede stap , maar ook mijn mening is dat:

MMA en showtime MMA....1 ding moeten worden.. i.v.m. titels m aar ook ivm regel gevingen... het is zwaar *&$^^%$%*& dat er al zoveel soorten regelementen zijn en dan ook nog eens 2 binnen 1 bond...pfffff
Overzicht wordt zo niet beter...

Enne...gefeliciteerd met de fusie zou ik zeggen..

nick
09-11-2006, 15:32
Goede stap , maar ook mijn mening is dat:

MMA en showtime MMA....1 ding moeten worden.. i.v.m. titels m aar ook ivm regel gevingen... het is zwaar *&$^^%$%*& dat er al zoveel soorten regelementen zijn en dan ook nog eens 2 binnen 1 bond...pfffff
Overzicht wordt zo niet beter...

Enne...gefeliciteerd met de fusie zou ik zeggen..

x2 ;)

Wheelie
09-11-2006, 16:55
Bij het MMA zullen er een hoop regels gewijzigd worden in de toekomst en deze zullen binnenkort hier verschijnen. Enkele belangrijke wijzigingen zijn:
Het verdwijnen van de 8 tellen regel, geen rope escapes, geen grondlimiet,
geen ellebogen, UFC jurering, met een 10-9 systeem, hervatten in dezelfde positie, wel slammen etc etc hierover binnenkort meer.

Echt goed nieuws dit, deze regels zijn veel beter IMO :thup:

Khanom Thom
09-11-2006, 17:34
Goede stap , maar ook mijn mening is dat:

MMA en showtime MMA....1 ding moeten worden.. i.v.m. titels m aar ook ivm regel gevingen... het is zwaar *&$^^%$%*& dat er al zoveel soorten regelementen zijn en dan ook nog eens 2 binnen 1 bond...pfffff
Overzicht wordt zo niet beter...

Enne...gefeliciteerd met de fusie zou ik zeggen..

X3..!!

Edwin van os
09-11-2006, 18:16
De reden dat de MMA regels van WFCA en showtime verschillen, is dat WFCA ook amateur wedstrijden doet en showtime uitsluitend prof.
Logischerwijs brengt dit verschillende regels met zich mee.

joske_sport
09-11-2006, 18:56
Ja goeie zet, naar een bond toe werken zoals in Belgie.

mama
09-11-2006, 19:01
ja idd in Belgie hebben ze 1 bond.
Daar snappen ze het tenminste ;)

Kaoklai
09-11-2006, 21:07
Goed bezig jongens, echt Top!!!!!!!
Dit is weer een stap vooruit voor de sport!!!

The Bulldog
09-11-2006, 23:41
De reden dat de MMA regels van WFCA en showtime verschillen, is dat WFCA ook amateur wedstrijden doet en showtime uitsluitend prof.
Logischerwijs brengt dit verschillende regels met zich mee.

Maar dan heb je dus 2 soorten pro regels..

wfca mma pro
showtime =pro

kunnen die 2 regelementen dan niet samengevoegd worden????

(je hebt altijd zeikerds natuurlijk, maar probeer in de lijn van jullie fusie progressief mee te denken)

phranq
10-11-2006, 03:30
Showtime heeft alleen mma pro regels en geen amateur regels, en de wfca heeft deze wel..daar zit het verschil. De mma pro regels zijn dus gewoon hetzelfde.

marcelt
10-11-2006, 04:15
Goed plan.

ok nu die andere 12 bonden nog

The Bulldog
10-11-2006, 06:21
Showtime heeft alleen mma pro regels en geen amateur regels, en de wfca heeft deze wel..daar zit het verschil. De mma pro regels zijn dus gewoon hetzelfde.

Oke dan begreep ik het verkeerd ..goede zaak:thup: