PDA

View Full Version : Pride and honor het publiek wil bloed zien



Sjaak
10-11-2006, 17:43
Ik werd vanochtend negatief verrrast door 2 artikelen in het Algemeen Dagblad.

Bart Hagendoorn organisator van 2H2H geeft daarin een interview maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het interview voor publicatie niet eerst door Bart zelf is gezien.

Hij probeerd daarin wat "vooroordelen" weg te halen maar ik denk dat dit artikel juist het tegendeel doet want juist voor de "leek" is dit koren op de molen van hun vooroordelen.

Zal een paar letterlijk citaten neezetten :

Het artikel kopt groot "Het publiek wil bloed zien"

Bart zegt : "Levensgevaarlijk, zo klinkt het. Maar Hagendoorn bezweerd dat blessures een uitzondering zijn" (vind ik heel goed wat Bart zegt !!!

Maar het volgende : "Er zal ongetwijfeld bloed vloeien" is niet handig om te zeggen want je weet dat de Media dit compleet uit zijn verband gaat trekken, zie de kop maar van het artikel.

Ook Knaap zeg : "De mensen willen bloed zien" wederom niet handig.

Bart zegt : "Onze sponsors zijn growshops en hoerententen".

Denk als je het hele artikel leest dat Bart genoeg goeie argumenten aanvoerd waarom dit een mooie en verantwoorde sport is maar denk, let op ik denk dat het AD zijn woorden weer is uit zijn verband trekt en vooral de uitspraken over "bloed" en sponsors niet in de juiste context weergeeft, maar ik kan het mis hebben. Laat het artikel lezen aan je moeder, een niet vechtsporter en vraag wat ze er van vinden maar denk dat je het wel weet.

Dan iets over het schandalige opruiende artikel er gelijk onder.

"Rotterdam moet Freefights verbieden" dit is Aktueel en Story riool journalistiek van de bovenste plank en al het positieve wat Bart hier probeert te vertellen wordt hier in een klap teniet gedaan.

Lees daar bv de volgende citaten :

Een raadslid "De gemeente Rotterdam moet freefights verbieden. de georganiseerde knokpartijen waarbij het bloed rijkelijk vloeit gaaan simpelweg te ver"

Een sportarts :

"Deze sportarts zegt dat de knokpartijen, medisch gezien absoluut onverantwoord zijn"

"Natuurlijk is het niet gezond om je tot bloedens toe in elkaar te laten slaan, het is heel grof"

"Weet dat er sportartsen in de ring staan om kapotte wenkbrauwen dicht te naaien of gebroken benen recht te zetten"

"Ik vind het bizar dat mensen zich vrijwillig in elkaar laten slaan"

Nou je begrijpt zeker wel dat ik de komende week weer een hoop verontruste ouders het een en ander moet gaan uitleggen want de meeste vaders en moeders scheren alles over een kam.

bedankt Algemeen Dagblad, we worden weer in ons hokje gezet en 10 jaar terug gepleurd

Een trieste Sjaak

Fight Master
10-11-2006, 17:49
ROTTERDAM - De gemeente Rotterdam moet freefights verbieden. De georganiseerde knokpartijen waarbij het bloed ...

... rijkelijk vloeit, gaan simpelweg te ver. Dat vindt gemeenteraadslid Remco Oosterhoff (ChristenUnie - SGP).

,,Ik zal de kwestie snel aankaarten,’’ kondigt hij aan. ,,Dacht eerlijk gezegd dat die freefights in Nederland al verboden waren.’’

De Rotterdamse sportarts Simone van der Putten zegt dat de knokpartijen, medisch gezien, absoluut onverantwoord zijn. ,,Natúúrlijk is het niet gezond om je tot bloedens toe in elkaar te laten slaan."

,,Het is écht heel grof," meent Van der Putten. ,,Ik weet dat er sportartsen zijn die bij zo'n freefight in de ring gaan staan. Om kapotte wenkbrauwen dicht te naaien of gebroken benen recht te zetten. Zou ik zélf niet voor m'n lol doen."

Ze zou gewonde vechters natuurlijk echt wel helpen als deze bij haar aan zouden kloppen. ,,En als niemand anders naar zo'n fight zou gaan deed ik het wel." Maar, klinkt het eerlijk: ,,Ik kan het niet aanzien. " Is, volgens de sportarts, ook een kwestie van ethiek.

,,Maar iedereen mag natuurlijk stommiteiten begaan. Als je mij vraagt of het medisch verantwoord is om op een motor 200 kilometer per uur te gaan rijden, weet je ook het antwoord al."

Jaren geleden vroeg toenmalig staatssecretaris Erica Terpstra zich al eens af of je freefights niet gewoon moet verbieden. Verschillende gemeenten besloten vervolgens om dat inderdaad te doen. Rotterdam kennelijk niet. ,,Ik vind het bizar dat mensen elkaar vrijwillig in elkaar slaan," zegt raadslid Ronald Buijt (Leefbaar Rotterdam). ,,Maar ik ken de sport op dit moment niet goed genoeg om te zeggen: verbieden of niet."

Tsuki
10-11-2006, 17:54
leuk ook die naam freefight, daar komen we ook nooit meer van af ................

king
10-11-2006, 17:59
gebroken benen rechtzetten... *zucht*

Buster JM
10-11-2006, 18:02
Hier het linkje naar het artikel.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article792121.ece

Arie
10-11-2006, 18:11
I
Een sportarts :

"Deze sportarts zegt dat de knokpartijen, medisch gezien absoluut onverantwoord zijn"

"Natuurlijk is het niet gezond om je tot bloedens toe in elkaar te laten slaan, het is heel grof"

"Weet dat er sportartsen in de ring staan om kapotte wenkbrauwen dicht te naaien of gebroken benen recht te zetten"

"Ik vind het bizar dat mensen zich vrijwillig in elkaar laten slaan"



Ik zie het probleem niet zo. De arts noemt een aantal feiten en geeft vervolgens te kennen dat hij een en ander bizar vindt. Dit laatste is slechts een waarde oordeel. De rest (van deze quote) is vrij objectief lijkt me? Ok de acute medische behandeling is wellicht minder realistisch. Maar de arts staat daar niet voor de gezelligheid he.

Sjaak
10-11-2006, 18:15
Ik zie het probleem niet zo. De arts noemt een aantal feiten en geeft vervolgens te kennen dat hij een en ander bizar vindt. Dit laatste is slechts een waarde oordeel. De rest (van deze quote) is vrij objectief lijkt me?

Enig idee wat objectief is en wat "feiten" zijn ? Als jij het probleem niet ziet dan klopt er iets niet hoor. Iedere sportschoolhouder zal van de week een hoop uit te leggen hebben aan vaders en moeders want iedereen leest dit :wacko:

jan sensei kyokushin
10-11-2006, 18:17
Osu ik las het net ook op internet in het algemeen dagblad de journalisten en sportarts maken weer van en scheet en donderslag pfffffffff

geen goede zaak en reclame voor het martial- arts- budo
:crying:

chief108
10-11-2006, 18:24
Dat vindt gemeenteraadslid Remco Oosterhoff (ChristenUnie - SGP).

:rolleyes:

nick
10-11-2006, 18:26
"[/B]

Een sportarts :

"Deze sportarts zegt dat de knokpartijen, medisch gezien absoluut onverantwoord zijn"

"Natuurlijk is het niet gezond om je tot bloedens toe in elkaar te laten slaan, het is heel grof"

"Weet dat er sportartsen in de ring staan om kapotte wenkbrauwen dicht te naaien of gebroken benen recht te zetten"

"Ik vind het bizar dat mensen zich vrijwillig in elkaar laten slaan"

Een trieste SJAAK


Inderdaad Sjaak om triest van te worden :( *zucht*

Ik weet wel zeker dat Bart en Michael dit niet hebben bedoelt maar anders is verwoord door het AD.
En betreft de reactie van de sportarts slaat echt alles.
Kan het me haast niet voorstellen maar als hij het inderdaad zo heeft gezegt dan is dat een trieste zaak en geeft het de sport weer een behoorlijke slechte naam :(
Maar misschien is dat ook wel weer anders verwoord door de krant.

nicolas the red
10-11-2006, 18:27
hoe belachelijk... in voetbal of tennis zijn er veel meer been-, enkel-, elleboog-, etc breuken maar daar kraait geen haan naar. en boksers krijgen 100x meer slagen naar het hoofd dan in een MMA partij en daar ligt ook niemand van wakker.

Arie
10-11-2006, 18:31
Enig idee wat objectief is en wat "feiten" zijn ? Als jij het probleem niet ziet dan klopt er iets niet hoor. Iedere sportschoolhouder zal van de week een hoop uit te leggen hebben aan vaders en moeders want iedereen leest dit :wacko:

Ik zie dat je me al had aangehaald terwijl ik nog wat had getyped. Misschien is het inderdaad goed om de ouders te informeren dat wanneer hun kinders freefight wedstrijden gaan doen de kans bestaat dat ze letsel oplopen. Let wel, ik ben niet tegen de sport. Mijn idee is dat men er zelf in beginsel voor kiest een dergelijke sport te beoefenen en dat die mogelijkheid er moet zijn. Dat neemt niet weg dat freefight een harde sport is. Ik ga echt niet verdedigen dat we met ballet te maken hebben. En dat is wel -zij het in een milde vorm- wat ik uit dit topic meen te kunnen ontrafelen.

daddyyankee
10-11-2006, 18:31
Niet netjes wat er allemaal staat ik las het idd op AD.nl en FT.nl. Jammer dat Spong op staat en die Ben Pontier weer he. zie onder foto:crying:

Sjaak
10-11-2006, 18:34
Inderdaad Sjaak om triest van te worden :( *zucht*

Ik weet wel zeker dat Bart en Michael dit niet hebben bedoelt maar anders is verwoord door het AD.
En betreft de reactie van de sportarts slaat echt alles.
Kan het me haast niet voorstellen maar als hij het inderdaad zo heeft gezegt dan is dat een trieste zaak en geeft het de sport weer een behoorlijke slechte naam :(
Maar misschien is dat ook wel weer anders verwoord door de krant.

Hey Nick,

Dat bedoel ik te zeggen, er zijn bepaalde dingen die je zeker NIET moet zeggen want de media blaast alles op. En laten we voorop stellen dat we niet precies weten wat Bart en Michael heeft gezegd wat heb het vaak meegemaakt dat ook mijn woorden compleet uit zijn verband werden getrokken. Ik geef alleen nog interviews als ik voor publicatie het mag inzien en goedkeuren, aldoende leert men http://www.fighttalk.nl/forum/images/smiles/icon_wink.gif

Osu Sjaak

Sjaak
10-11-2006, 18:37
Ik zie dat je me al had aangehaald terwijl ik nog wat had getyped. Misschien is het inderdaad goed om de ouders te informeren dat wanneer hun kinders freefight wedstrijden gaan doen de kans bestaat dat ze letsel oplopen. Let wel, ik ben niet tegen de sport. Mijn idee is dat men er zelf in beginsel voor kiest een dergelijke sport te beoefenen en dat die mogelijkheid er moet zijn. Dat neemt niet weg dat freefight een harde sport is. Ik ga echt niet verdedigen dat we met ballet te maken hebben. En dat is wel -zij het in een milde vorm- wat ik uit dit topic meen te kunnen ontrafelen.

Arie het probleem is dat het grote publiek geen onderscheid maakt tussen freefight en andere vecht(verdedigings)sporten, ze scheren alles over een kam.

nick
10-11-2006, 18:44
Hey Nick,

Dat bedoel ik te zeggen, er zijn bepaalde dingen die je zeker NIET moet zeggen want de media blaast alles op. En laten we voorop stellen dat we niet precies weten wat Bart en Michael heeft gezegd wat heb het vaak meegemaakt dat ook mijn woorden compleet uit zijn verband werden getrokken. Ik geef alleen nog interviews als ik voor publicatie het mag inzien en goedkeuren, aldoende leert men http://www.fighttalk.nl/forum/images/smiles/icon_wink.gif

Osu Sjaak

Precies Sjaak ;)

Het is algemeen bekent dat de media graag dingen opblaast.
Ik heb het zelf ook mee gemaakt toen ik werd geintervieuwd op en over mijn werk . Toen ik het artikel terug las klopte er zeer weining van moet ik zeggen
:(

Maar goed we kunnen ons hier druk over maken maar dat schiet nu niet meer op. Het al al geplubliceert.

Laat het een leer zijn voor de volgende keer ;)

chief108
10-11-2006, 18:49
Het is algemeen bekent dat de media graag dingen opblaast.
Ik heb het zelf ook mee gemaakt toen ik werd geintervieuwd op en over mijn werk . Toen ik het artikel terug las klopte er zeer weining van moet ik zeggen
:(
jij bent dubbel tuig...
en zo'n vieze freefighter en militair...
en dan ga je ook nog naar Turkije op geheim trainingskamp ofzo...

daar zouden die christenen eens iets aan moeten doen
kunnen vast wel een leuk artikel over schrijven in het AD

De man van 14K
10-11-2006, 18:54
Niet netjes wat er allemaal staat ik las het idd op AD.nl en FT.nl. Jammer dat Spong op staat en die Ben Pontier weer he. zie onder foto:crying:

pff niet WEER over Ben Pontier beginnen he..

appelsap
10-11-2006, 19:21
Ik vind dat stukje van die dokter niet zo'n punt. MMA is als prof wedstrijd sport toch ook niet gezond, en ze geeft zelf aan dat er nog wel meer dingen zijn die je medisch gezien beter niet kan doen, maar die wel gebeuren. Dat van die ring is wat overdreven maar het zal ongetwijfeld gebeuren dat de artsen eerste hulp aan de ring verlenen niet??? Ze brengt het alleen wat stevig en voegt daar haar eigen mening aan toe. alleen jammer dat de krant niet ook een scheidsrechter heeft geinterviewed die wel bij de ring staat.


Over dat andere stuk kan ik alleeen zeggen dat het niet slim is om zelf woorden als bloed vloeien in de mond te nemen, want het is logisch dat de journalist die gebruikt om zijn kop mee te vullen. Mediatraininkje dus.

Ik vindt het altijd prachtig dat iedereen hier altijd zo gepikeerd reageert op een (negatief) stuk in de krant, waar we meestal zelf aan bijdragen. Ik kan me namelijk ook hele positieve stukken herrinneren van Hoost en Bonjansky in de Telegraaf, de regionale dagbladen en bij Studio Sport.
Misschien dat we zelf eens moeten leren om wat slimmer met de media om te gaan en niet meteen de journalist de schuld geven.

Iwan
10-11-2006, 19:25
Mooi gezegd Appelsap!

nick
10-11-2006, 19:25
jij bent dubbel tuig...
en zo'n vieze freefighter en militair...
en dan ga je ook nog naar Turkije op geheim trainingskamp ofzo...

daar zouden die christenen eens iets aan moeten doen
kunnen vast wel een leuk artikel over schrijven in het AD

Dubbel tuig en VIEZE freefighter en militair ??? :crying:

Sjaak
10-11-2006, 19:29
Misschien dat we zelf eens moeten leren om wat slimmer met de media om te gaan en niet meteen de journalist de schuld geven.

Dat is ook me hele punt Appelsap en ik geef het ook al aan dat niet "slim" is sommige dingen te noemen want je weet dat een verslaggever daar boven op springt en dat gaat uitvergroten. Media training is heel belangrijk en ook de eis om zelf een interview goed te keuren voor publicatie en dat is mijn inziens hier niet gebeurd :wacko:

chief108
10-11-2006, 19:32
Dubbel tuig en VIEZE freefighter en militair ??? :crying:
precies..
hoe zeg je dat netjes???

flatuleren tijdens de training is niet echt netjes...
misschien bent U een petomaan?? :sick:

je kunt het beter zo lezen trouwens:
Dubbel tuig:
*en* VIEZE freefighter
*en* militair

appelsap
10-11-2006, 19:34
Dat is ook me hele punt Appelsap en ik geef het ook al aan dat niet "slim" is sommige dingen te noemen want je weet dat een verslaggever daar boven op springt en dat gaat uitvergroten. Media training is heel belangrijk en ook de eis om zelf een interview goed te keuren voor publicatie en dat is mijn inziens hier niet gebeurd :wacko:

Dat weet ik niet. Ik ben bang dat sommige mensen in onze sport nog redelijk trots zijn op de agressieve uitstraling die zij heeft. Probleem is ook dat als je iets gezegd hebt, je dat vaak niet meer kan herroepen. Alleen als er wat staat wat onjuist geciteerd is, of helemaal niet gezegd.
Anyway we zijn het erover eens dat we zelf misschien eens wat vaker de hand in eigen boezem moeten steken mbt dit soort stukjes in de krant.

chief108
10-11-2006, 19:38
Dat is ook me hele punt Appelsap en ik geef het ook al aan dat niet "slim" is sommige dingen te noemen want je weet dat een verslaggever daar boven op springt en dat gaat uitvergroten. Media training is heel belangrijk en ook de eis om zelf een interview goed te keuren voor publicatie en dat is mijn inziens hier niet gebeurd :wacko:
jammer om te zien dat er na het beroemde kooigevecht in Emmen weinig is bijgeleerd...

waarschijnlijk zijn er maandag prachtige foto's te bewonderen in ALLE grote dagbladen van gebroken neuzen en aanverwante kwetsuren en voor je het weet duikt er weer 1 of andere politieke populist uit Den Haag op (leuk scoren vlak voor de verkiezingen...)

zijn we straks in 1 klap allemaal crimineel en gaan ze de leden van mixfight.nl oppakken als leden van een verboden organistatie

>>ik draai door, ik weet het, maar WTF<<

2h2h
10-11-2006, 19:42
Heel erg jammer dit! Het gesprek wat ik met de betreffende journalist had was erg leuk. De journalist vertelde dat hij zelf ook aan boksen deed en was over het algemeen erg positief. Het is dus erg jammer dat woorden zijn verdraaid maar het is niet anders.
Heb de term freefight uitgelegd en verteld dat dit MMA moet zijn etc maar dat heeft dus niet mogen baten!
Gewoon een wijze les voor de volgende keer!

Groeten,

Bart

Marco (scheids)
10-11-2006, 19:44
Het leek mij ook een schappelijke journalist....ik vroeg of ik hem ook de regels nog uit moest leggen, maar hij wist genoeg zei ie .... ik nam dus aan dat hij inderdaad de regels etc etc verder wel wist...grrrr....

knaap
10-11-2006, 19:53
ja wat moeten we hier nou weer van zegge
ze blijven zoeken om onze sport af te pakken.
GEK ZIJN ZE !!!!

Sjaak
10-11-2006, 19:54
Heel erg jammer dit! Het gesprek wat ik met de betreffende journalist had was erg leuk. De journalist vertelde dat hij zelf ook aan boksen deed en was over het algemeen erg positief. Het is dus erg jammer dat woorden zijn verdraaid maar het is niet anders.
Heb de term freefight uitgelegd en verteld dat dit MMA moet zijn etc maar dat heeft dus niet mogen baten!
Gewoon een wijze les voor de volgende keer!

Groeten,

Bart

Heel netjes dat je zo reageert Bart en wat je zegt dat dacht ik al, inderdaad een wijze les voor de volgende keer want je doet zo je best om iets uit te leggen en dan worden dus je woorden totaal verdraaid.

Ga vanaf nu alleen nog interviews geven waarvoor publicatie eerst JOU goedkeuring wordt geven want dan voorkom je zulke "artikelen"

Tot zondag, wij zullen er in grote getale zijn

sjaak

Sjaak
10-11-2006, 20:08
ja wat moeten we hier nou weer van zegge
ze blijven zoeken om onze sport af te pakken.
GEK ZIJN ZE !!!!



Dit klopt niet wat je zegt Knaap want in de krant staat dat jij naar eigen zeggen een beetje gek ben in je kop :) hahahahaa de pot ........

Mr. T.
10-11-2006, 20:24
Hier ook nog een linkje naar het interview:
http://www.ad.nl/rotterdam/article793874.ece

chief108
10-11-2006, 20:38
Dit klopt niet wat je zegt Knaap want in de krant staat dat jij naar eigen zeggen een beetje gek ben in je kop :) hahahahaa de pot ........
tja...
dan zal 't wel waar zijn... :whistling:

opzich niet verkeerd gezegd:

Naar eigen zeggen is Knaap ’een beetje gek in de kop’. ,,Maar ik doe het vanwege de schoonheid van de sport,’’ klinkt het afgewogen. ,,De mensen willen bloed zien, maar dat berust op een verkeerd beeld. Er gebeurt bij freefight minder dan bij voetbal.’’

helaas zien de meeste mensen alleen maar:

Naar eigen zeggen is Knaap ’een beetje gek in de kop’. ,,Maar ik doe het vanwege de schoonheid van de sport,’’ klinkt het afgewogen. ,,De mensen willen bloed zien, maar dat berust op een verkeerd beeld. Er gebeurt bij freefight minder dan bij voetbal.’’

Sjaak
10-11-2006, 20:41
tja...
dan zal 't wel waar zijn... :whistling:



Niet dan ...... weet dat de echte fanatieke vechtsporters allemaal (ik ook) een beetje vreemd zijn en een beetje gek in hun koppie en waarom hoef ik de echte liefhebber niet eens uit te leggen :rolleyes:

chief108
10-11-2006, 20:50
ik ga dat niet hardop roepen..
moet nog trainen vanavond...

The Bulldog
10-11-2006, 20:52
Enne prettig gestoord is ook gek dus......

Trouwens .... zo zie je maar werk je mee om de sport onder de aandacht te brengen dan krijg je dit...
We doen het toch nooit goed....

Klaar...

nick
10-11-2006, 21:09
ik ga dat niet hardop roepen..
moet nog trainen vanavond...

dat dacht ik ;)

Paganstars
10-11-2006, 21:24
blegh ziek word ik ervan dat ze blijven proberen om onze sport zo te kleineren en demoniseren! Dat ze eens wat gaan doen aan die proleten sporten zoals voetbal... gebeuren veel meer ongelukken etc... niet te spreken over hooligans en voetbalvandalisme! En daarbij ik dacht dat in nederland staat en geloof geseculariseerd waren! waarom bestaan er dan nog van die partijen zoals de christen unie! Die lui moeten ze gewoon afschaffen! PPL get with the program!

2look
11-11-2006, 00:06
Over dat andere stuk kan ik alleeen zeggen dat het niet slim is om zelf woorden als bloed vloeien in de mond te nemen, want het is logisch dat de journalist die gebruikt om zijn kop mee te vullen. Mediatraininkje dus.
mee eens de journalist pikt de woorden uit vermoedelijk een lang gesprek wat hem het beste uitkomt en zet die groot als kop neer
dat kan je van te voren wel bedenken

jan sensei kyokushin
11-11-2006, 00:44
Niet dan ...... weet dat de echte fanatieke vechtsporters allemaal (ik ook) een beetje vreemd zijn en een beetje gek in hun koppie en waarom hoef ik de echte liefhebber niet eens uit te leggen :rolleyes:

Dat is en aantasting van en virus waar je nooit meer afkomt ;)

bij mij heet die virus het kyokushin virus:cool2:

Jofeljoh!
11-11-2006, 00:56
De heer Oosterhoff heeft zojuist van mij een mailtje ontvangen.

Voor degenen die hem ook willen mailen: [email protected]

MAAR: Wees alsjeblieft verstandig en stel een nette mail op. Ga geen beledigende taal mailen of andere uitdrukkingen waardoor zijn vooroordeel alleen maar bevestigd wordt, want dat heeft juist een averechts effect.

Ik heb hem onder andere gevraagd of hij kan onderbouwen waarom hij MMA wil verbieden en waarom hij hier nu opeens mee komt. Ook heb ik mijn vermoeden uitgesproken dat het lijkt alsof hij de kwestie niet zo belangrijk vindt als hij wil laten overkomen. Hij DACHT namelijk dat het al verboden was. Bijna elk weekend is er wel een gala, dus als hij het echt belangrijk had gevonden, had hij al een onderzoek laten doen en was hij hier wel eerder mee gekomen.

Ach, bespaar je de moeite. Sorry dat ik het zeg, maar als ik iemand van de SGP serieus moet gaan nemen wanneer ze de MMA-scene als barbaristisch betichten... Als er iets in de tijd is blijven hangen en wat ontwikkelingen in onze beschaving heeft gemist, is het de SGP wel.

Bud S
11-11-2006, 01:03
ik hoop er wel altijd op, op al dat bloed wat er in die "freefights" vergoten belooft te worden.

maar ik vind het altijd weer smerig tegenvallen

in alle mma gevechten die ik tot nu toe live heb mogen aanschouwen gebeurde er voor de (leek )toeschouwer, die voor liters bloed komt, niet zo veel spectaculairs.

denk dat als er een paar ambtenaren komen checken dat ze het ook wel mee vinden vallen

Jofeljoh!
11-11-2006, 01:14
Ik neem ze ook niet heel serieus, maar ik wil daarom wel eens weten met wat voor onderbouwing hij komt. Daar kun je gelijk aan zien hoeveel hij nou echt snapt van de sport. Misschien neem ik hem wel een keer mee haha!

Het is wel dé manier inderdaad om iemand meer begrip bij te brengen. Maar bij sommigen dring je waarschijnlijk toch nooit helemaal door. Deze meneer lijkt me typisch zo iemand die er niet heel erg voor open staat (maar dat is dan misschien weer een vooroordeel van mij).

Eigenlijk vind ik dat hij bijna verplicht is om komende zondag het gala bij te wonen als ie echt van plan is om zijn voorstel door te drukken.

Jofeljoh!
11-11-2006, 01:24
Hehe, I know the feeling. Misschien moet je hem eens vragen of ie zich weleens heeft geergerd aan het standbeeld van Bep van Klaveren in Rotterdam. Aangezien boksen w&#233;l redelijk tot volledig geaccepteerd is terwijl je daar waarschijnlijk nog meer klappen op je kop krijgt dan bij MMA, wat vaak een minder pijnlijke afloop kan hebben door af te kloppen...

Houd ons op de hoogte, ben erg benieuwd hoe hij reageert.

Jeru
11-11-2006, 01:41
Als ik bij de dokter kom wil ie ook altijd mijn bloed zien.... die gasten zouden ze ook moeten verbieden!!!

redjuh
11-11-2006, 03:31
Er gaat zeker weten bloed vloeien als Spong vs Mes niet doorgaat

j0rg
11-11-2006, 03:44
De heer Oosterhoff heeft zojuist van mij een mailtje ontvangen.

Voor degenen die hem ook willen mailen: [email protected]

MAAR: Wees alsjeblieft verstandig en stel een nette mail op. Ga geen beledigende taal mailen of andere uitdrukkingen waardoor zijn vooroordeel alleen maar bevestigd wordt, want dat heeft juist een averechts effect.

Ik heb hem onder andere gevraagd of hij kan onderbouwen waarom hij MMA wil verbieden en waarom hij hier nu opeens mee komt. Ook heb ik mijn vermoeden uitgesproken dat het lijkt alsof hij de kwestie niet zo belangrijk vindt als hij wil laten overkomen. Hij DACHT namelijk dat het al verboden was. Bijna elk weekend is er wel een gala, dus als hij het echt belangrijk had gevonden, had hij al een onderzoek laten doen en was hij hier wel eerder mee gekomen.

Ik was precies hetzelfde van plan! Door een discussie aan te gaan kun je misschien zijn mening veranderen, mits hij openstaat om een andere kant van de sport te leren kennen! En niet geschoten is altijd mis natuurlijk!

chief108
11-11-2006, 04:14
ik hoop er wel altijd op, op al dat bloed wat er in die "freefights" vergoten belooft te worden.

maar ik vind het altijd weer smerig tegenvallen

in alle mma gevechten die ik tot nu toe live heb mogen aanschouwen gebeurde er voor de (leek )toeschouwer, die voor liters bloed komt, niet zo veel spectaculairs.

denk dat als er een paar ambtenaren komen checken dat ze het ook wel mee vinden vallen
zelfde was toch ook bij dat kooigevecht...

elke vrijdag en zaterdagavond vloeit er heel wat meer bloed in het centrum van Emmen

maar 1 foto op alle voorpagina's van de landelijke dagbladen en die vette trol van een terpstra kwam meteen stomend van woede over zoveel wreedheid met een verbod...

remco pardoel
11-11-2006, 04:43
Here we go again...
zucht...

als mensen, vooral de sporters, uitleggen zoals het is.
het is als tennis en voetbal met elkaar vergelijken.
Je laat de regels in het midden.. regels moeten er zijn. anders is het geen sport.
en je gaat kijken wie de beste sporter is..

nick
11-11-2006, 05:08
Dat is en aantasting van en virus waar je nooit meer afkomt ;)

bij mij heet die virus het kyokushin virus:cool2:

Is dat het virus waar je in een wit karate pak rond rent en om de 10 seconden oush zegt ;)

Sjaak
11-11-2006, 05:29
Is dat het virus waar je in een wit karate pak rond rent en om de 10 seconden oush zegt ;)

Zoiets :D

Osu !!!!

btw, ik heb altijd zeer goeie ervaring met de verslaggevers van het Algemeen Dagblad. Heb de laatste 2 jaar een 12 tal interviews gegeven maar er staat nooit iets in wat er niet in hoort te staan, maar ik heb hele goeie afspraken met de verslaggevers en nu weer vanwege het Europees kampioenschap.

micha
11-11-2006, 07:20
als ze weer lekker gaan knokken bij de vip of op de tribune is de cirkel weer rond

Triker
11-11-2006, 09:56
Here we go again...
zucht...

als mensen, vooral de sporters, uitleggen zoals het is.
het is als tennis en voetbal met elkaar vergelijken.
Je laat de regels in het midden.. regels moeten er zijn. anders is het geen sport.
en je gaat kijken wie de beste sporter is..

Dat gevoel heb ik ook altijd als ik de snelweg op draai :)

Triker
11-11-2006, 10:04
jammer om te zien dat er na het beroemde kooigevecht in Emmen weinig is bijgeleerd...

waarschijnlijk zijn er maandag prachtige foto's te bewonderen in ALLE grote dagbladen van gebroken neuzen en aanverwante kwetsuren en voor je het weet duikt er weer 1 of andere politieke populist uit Den Haag op (leuk scoren vlak voor de verkiezingen...)


Een groot voordeel van dit gala is dat de diverse fotografen die daar rondlopen, stuk voor stuk mensen zijn, die in eerste instantie denken aan goed promotie materiaal voor de sport. Dus niet zoals je hierboven schets dat we voor de kranten dergelijke foto's vrij gaan geven. De fotografen aan de ring leveren een selectie foto's aan de kranten, waar ze uit kunnen kiezen. Deze aangeleverde foto's worden geselecteerd op positieve uitstraling.

Chico
11-11-2006, 13:12
eigenlijk moet die term freefight gewoon collectief niet meer gebruikt worden... geeft zulke negatieve beelden bij leken.. mma is eigenlijk veel beter wat dat betreft...

ik vind dat de media vaak de slechtste beelden eruit weet te vissen... maar aan de andere kant.. het mma/kickbox wereldje in nederland heeft ook niet echt de meest aansprekende sponsoren e.d. Hoe kun je zeggen dat er geen crimineel element in het wereldje zit als de halve vip hell's angels zijn etc.

jan sensei kyokushin
11-11-2006, 14:49
Is dat het virus waar je in een wit karate pak rond rent en om de 10 seconden oush zegt ;)
Klopt het virus zit tussen de oren ;) levenslang


RESPECTstaat hoog in het vaandel:D in het kyokushin

OESH OF OSU

Sjaak
11-11-2006, 18:03
eigenlijk moet die term freefight gewoon collectief niet meer gebruikt worden... geeft zulke negatieve beelden bij leken.. mma is eigenlijk veel beter wat dat betreft...

Klopt helemaal als je freefight roept schiet gelijk 95 % van Nederland compleet in de stress, gewoon altijd MMA gebruiken


ik vind dat de media vaak de slechtste beelden eruit weet te vissen... maar aan de andere kant..

Je zal nu weer zien dat er in kranten en bladen de foto's worden geplaatst waar "het bloed rijkelijk vloeit" :rolleyes:

chief108
11-11-2006, 18:16
Je zal nu weer zien dat er in kranten en bladen de foto's worden geplaatst waar "het bloed rijkelijk vloeit" :rolleyes:
ja, kan niet wachten tot de maandag... :wink:

MJOKKIE
11-11-2006, 18:47
Heren forumbroeders,

Ik heb het artikel net pas gelezen, en ik begrijp niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Mijn insziens is het helemaal niet zo suggestief of tendentieus. Wat maakt het uit dat de journalist het over freefight heeft, nadat hij eerst keurig heeft vermeld dat het officieel mma heet, maar in de volkmond beter bekend is als freefight. Dat is toch ook zo! En dan haalt hij het 'het publiek wil bloed zien' aan als kop. Inderdaad een beetje tendentieus, maar zo erg is dat echt niet. Voorts laat hij iedereen netjes aan het woord, ook Michael Knaap en die komt er ook keurig af. 'Het is een schone sport blablabla'. Als Bart heeft gezegd dat de sponsoren doorgaans uit growshops en hoerententen bestaan, dan is het de journalist zijn plicht om dat op te schrijven. Ik weet niet of Bart ook heeft uitgelegd hoe dat komt en dat de vechtsportpromotors wat dat betreft de hand dik in eigen boezem moeten steken. Eerst die 600 jaar aan bajes de vip uitjagen (maar dat kan niet, wie moet er dan de boel financieren..), en dan maar eens kijken of de 'gevestigde orde' in het bedrijfsleven wil sponsoren.
We hebben allemaal erg lange tenen blijkt maar weer.

Sjaak
11-11-2006, 19:04
Heren forumbroeders,

Ik heb het artikel net pas gelezen, en ik begrijp niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Mijn insziens is het helemaal niet zo suggestief of tendentieus.

Mjokkie, dat komt omdat jij het vanuit een andere invalshoek leest namelijk met kennis van de vechtsport.

Maar laat het aan de gemiddelde Nederlander of aan je tante of moeder lezen en dan zal je zien dat hun het toch effe iets anders lezen, heel anders.

Gisteren werd mij al door een paar kennissen gevraagd of ik naar dat Freefight gala zou gaan en een vroeg mij hoe het mogelijk is dat kooigevechten nog steeds zijn toegestaan ??? Voor een leek is alles wat er zondag in Ahoy gaat plaatsvinden een bloederige knokpartij op leven en dood, gelukkig weten wij wel beter. Maar een ding weet ik wel, dit soort artikelen dragen niet echt bij tot een echte acceptering van de vechtsporten en zeker niet als "leken" een bizarre mening geven zoals die politicus en sportarts ...... pfff

MJOKKIE
11-11-2006, 19:14
Sjaak dat ben ik ten dele met je eens. Ik heb altijd van die ouwe van me geleerd dat het er niet om gaat of je gelijk hebt, maar of je gelijk krijgt. Met andere woorden, het gaat om perceptie. Wat dat betreft begrijp ik je punt. Journalisten rukken absoluut dingen uit hun verband, maar mensen die worden geiterviewd en die iets te verliezen hebben, moeten beter op hun woorden letten.
Je kan niet gaan lopen mauwen dat wat er over die sponsoring staat niet klopt. Ook als ik het als leek probeer te lezen vind ik het over het geheel een niet onaardig stuk, met hoor en wederhoor etc.
Die journalist zal morgen ook wel komen, krijgt ie een mooie (bloederige) indruk en dan staat er maandag weer een mooi verhaaltje in de krant.
Feit is dat er wel een journalist van een grote krant mee bezig is en dat is goed. Dan is het aan de vechtsportwereld om een goede indruk achter te laten. Dat is wel eens lastig.

Sjaak
11-11-2006, 19:43
Sjaak dat ben ik ten dele met je eens. Ik heb altijd van die ouwe van me geleerd dat het er niet om gaat of je gelijk hebt, maar of je gelijk krijgt. Met andere woorden, het gaat om perceptie.

alleerst denk ik dat die "ouwe" van jou gelijk heeft en het leuke is dat mijn vader dat ook altijd zei, het gaat inderdaad niet of je gelijk hebt maar of je het ook daadwerkelijk krijgt. 100 % mee eens.

Als jij, ik en anderen dit artikel lezen dan gaat het er om wat de lezers met deze informatie doen. Het gaat om de associatie en de waarnemening van bepaalde in het oog springende uitspraken en ik denk dat dit artikel dan bij de leek een negatief beeld oproept zowel bewust als onbewust en vaak nog puur op intuiitie en vooroordelen.


Wat dat betreft begrijp ik je punt. Journalisten rukken absoluut dingen uit hun verband, maar mensen die worden geiterviewd en die iets te verliezen hebben, moeten beter op hun woorden letten.

Ben ik helemaal mee eens, als je een interview geeft over dit gevoelige onderwerp wordt elk woord van je op een goudschaaltje gewogen en moet je heel goed voorbereid zijn want een journalist zal inderdaad dingen uit zijn verband trekken en vaak puur door gebrek aan feiten kennis.



Je kan niet gaan lopen mauwen dat wat er over die sponsoring staat niet klopt.

Nee dat klopt maar ik denk dat je dat niet zo moet zeggen tegen een journalist en als die er om vraagd een goede en gedegen verklaring moet hebben. Als een journalist mij vraagd wie mijn toernooi sponsert dan zeg ik gewoon een paar belangrijke sponsors uit de omgeving die geintresseerd zijn in de vechtsport. Zou niet weten waarom een journalist van mij precies met naam en toenaam wil weten welke sponsors mijn toernooi sponseren, snap je ........... je kan er altijd een leuke draai aan geven en als je echt in de problemen komt omdat hij doorvraagd dan zeg je dat regelt onze afdeling sponsering en ik heb geen inzicht in de sponsors ;) en dat ga je weer over het toernooi of gala beginnen.


Ook als ik het als leek probeer te lezen vind ik het over het geheel een niet onaardig stuk, met hoor en wederhoor etc.
Die journalist zal morgen ook wel komen, krijgt ie een mooie (bloederige) indruk en dan staat er maandag weer een mooi verhaaltje in de krant.

Ben er ook bang voor en helemaal voor de foto die geplaatst gaat worden.



Feit is dat er wel een journalist van een grote krant mee bezig is en dat is goed. Dan is het aan de vechtsportwereld om een goede indruk achter te laten. Dat is wel eens lastig.

Yep verrot lastig dat weet ik en daar moeten we met zijn allen onze stinkende best voor doen

Osu Sjaak

MJOKKIE
12-11-2006, 03:01
Dennis Galema is een zeer gedegen journalist en zal er over drie weken in Japan ook weer bij zijn. Telegraaf is elk jaar trouw aanwezig bij k-1, sinds 2001. Zou de rest een voorbeeld aan moeten nemen.

Biiyen
12-11-2006, 03:18
Zo zielig.... Sommmige mensen begrijpen dingen alleen als je ze aan het handje pakt en in heel simpele taal verteld wat er nu eigenlijk aan de hand is.

Op me nieuwe werk ook:

Collega: "Doe je ook aan sport?"
Ik: "Ja, Thaiboksen"
Collega:"oei das een gevaarlijke sport he?! Zul je wel vaak blessures hebben enzo?"
Ik: "Nee hoor, valt best mee. Zo nu en dan blauwe plekken ed maar niets ernstigs"
Collega": "Hmm toch doe ik liever zaalvoetballen, is wat veiliger. Ik hou niet zo van pijn"
Ik: "Wat doet meer pijn? Afgescheurde kruisbanden + operatie ed?! of zo nu en dan blauwe plekken op je lichaam?"

Jofeljoh!
12-11-2006, 03:31
mja dat is weer het andere uiterste en nu ook weer niet zo'n sterke vergelijking imo. Bij de vechtsport heb je net zo goed 'freak-injuries' om het zo maar even te noemen. Hoeveel procent van alle zaalvoetballers loopt nu gescheurde kruisbenen op? Dat is nou ook niet schrikbarend veel hoor.

(misschien dat de kans hoger ligt om je kruisbanden te scheuren bij het zaalvoetbal dan bij thaiboksen, maar daarmee bewijs je verder niets welke sport nu uiteindelijk veiliger is ;) ).

Alhoewel ik je achterliggende punt en mening wel snap uiteraard (en die verder ook wel deel)

terroristje
12-11-2006, 04:01
Ik heb niet alle post gelezen die hiervoor kwamen eigenlijk alleen de openende replies..
eerlijk gezegd vind ik het ook jammer van dat freefighten (ook al vind ik bloed altijd wel heftig ofzo) het geeft de budo een slechte naam. Ik ben altijd al een Muay Thai fan geweest en ben nou opzoek naar een Shooto Club in in Maastricht (heb ik nog steeds niet gevonden) een lekkere mengel moes van grappling en Muay Thai.
Natuurlijk zijn er ook altijd nog gewoon matties die budo beoefenen en per definitie een slechte naam geven aan de martial arts ... :rolleyes:
In de sport club sparren is niet hetzelfde als ring vechten en daar moeten zich sommigen gewoon maar mee zien uit tekomen. Is niks bloederigs aan vooral met al die protectie matrialen (hoofd, scheen beschermers, etc, etc)