PDA

View Full Version : vraagje over Shooto



terroristje
12-11-2006, 03:40
Waar ken ik dat omgeving Maastricht leren?


bedankt

fireblade900
12-11-2006, 19:59
www.graciebarra.nl

Suc6

terroristje
13-11-2006, 01:22
Goed dank je wel. maar ik was echt opzoek naar shooto. Ik wist wel dat er in Luik(B), zo'n 15 km van Maastricht, shooto gegeven werd, maar dus niet in maastricht. Ze hebben daar ook het grote belgische shooto evenement enzo vandaar. Overigens dat evenement is er weer op 3 maart 2007.
Kijk maar es op http://www.shootobelgium.com/
Ik was eerst opzoek naar sambo worstelen (= Fedor Emalianenko RUS) maar dat schijnt al helemaal nergens gegeven te worden. Ik wel gehoord dat een Nederlander dit jaar wereldkampioen geworden is in het sambo worstelen...gefeliciteerd :thup:


En nu de reden waarom ik Shooto koos (jullie gaan me hiervoor haten :thown: )

Shooto (1983) was de allereerste Muay Thai hybride met Jiujitsu daarna is de rest gekomen met Pancrase (1992) Shoot boxing (rond de zelfde tijd) Chute boxing (uitgevonden door ene Frederigo uit Brazilie en gewoon hetzelfde is als Shooto) etc etc
eigenlijk wat je moet doen is een 1ste dan halen in Jiujitsu en op wedstrijd niveau Thai boksen en dat dan met elkaar mengen en daar regelmatig mee sparren oefenen (= Shooto)
En daarom Shooto.
Ik vind al dat gezever rond deze hybride vorm van vechten maar zwaar klut en wil wat puristischer en traditioneler trainen dan de bevliegingen van een enkele individue

:whistling: