PDA

View Full Version : Toegangskaarten en beveiliging



Glen
13-11-2006, 17:22
Zat ik lekker op mijn plek in vak AF, komen er twee opgeschoten kerels me vertellen dat ik op hun plek zit....
Bleken we dezelfde rij en stoel nummers te hebben. Of ik effe wou opzouten...
Keek ik nog een keer goed op hun kaartje, bleek het gewoon een slechte namaak te zijn.... Beetje terug gegromd en lekker blijven zitten natuurlijk.
Maar hoe is het mogelijk dat zulke gasten binnen komen met zulke slechte namaak. En eenmaal binnen heb ik geen beveiliging of steward gezien die er voor zorgde dat ik op mijn eigen plek kon zitten en dat het AF-vak ook gevuld was met AF kaarthouders. Na de pauze moest ik wéér ruzie maken om mijn eigen stoeltje met mensen die helemaal geen kaartje hadden voor dit vak.

mama
13-11-2006, 17:25
stonden ze niet met een scanapparaat bij de ingang?
Dat doen ze tegenwoordig ook bij concerten. Dan scannen ze de barcode die op je kaartje staat.

De man van 14K
13-11-2006, 17:29
nee idd. viel me ook op wij gingen ook een rondje doen en konden gaan zitten waar we wilden, ook op plaatsen waar we niet thuis hoorden..

Sjaak
13-11-2006, 18:00
stonden ze niet met een scanapparaat bij de ingang?
Dat doen ze tegenwoordig ook bij concerten. Dan scannen ze de barcode die op je kaartje staat.

Nee hoor had een stapeltje kaarten en gaf ze op een stapeltje aan en die gozer telde alleen de kaartjes maar keek er voor de rest niet naar en scheurde er zo de hoeken vanaf.

Yep zag veel mensen van de 2e ring naar beneden komen en heb zelf alles na de pauze van beneden gevolgd en daar lekker met iedereen staan te babbelen. Vond ook dat niemand er op lette waar je zat en waar je hoorde te zitten.

Remco
13-11-2006, 18:12
Ik zag zelfs mensen vanaf AA de tribune inklimmen (die tegenover de catwalk). Niemand die er iets van zei.

ambasadeur
13-11-2006, 18:15
Hoeveel mensen waren er aanwezig trouwens

De man van 14K
13-11-2006, 18:37
dacht dat ze ook de achterste rijen gesloten hielden of had ik dat verkeerd gezien

http://www.ticketunlimited.nl/images/maps/Ahoy_podium.gif

A.F.
13-11-2006, 18:50
klopt ja...er was TOTAAL GEEN CONTROLE op de toegangskaartjes en of men wel op de juiste plek zat!

beetje raar

dontmindme
13-11-2006, 19:16
voor zover ik weet is er in ahoy nooit controle geweest

Ronald
13-11-2006, 20:08
In eerste instantie was een deel van de 2e ring afgesloten. Daar waren wel kaarten voor verkocht en dat was wat volgens de beveiliging problemen opleverde.
Ook op mijn plek zaten anderen. Zij waren daar echter door de beveiliging neergezet omdat de organisatie een deel van de 2e ring had afgezet. Ik ben vervolgens 3 rijen daarvoor op een willekeurig andere plek gaan zitten.

Later, kwam de rechtmatige eigenaar van de stoeltjes waar ik toen op zat samen met de beveiliging vragen of ik ergens anders wilde gaan zitten (en met mij de hele rij). Ik vond dat prima, als de beveiliging me toe kon zeggen dat ik vervolgens ook mijn eigen plek terug zou krijgen.
Bij m'n eigen stoeltje aangekomen zou dat betekenen dat daar ook de hele rij weer op moest staan. Het werd zo wel een hele grote stoelendans. De beveilingsbeambte ging vervolgens om raad vragen bij haar baas. Ik vond 't best, maar heb er gelijk bij gezegd dat ik niet van plan was op slechtere plekken te gaan zitten.

Na 5 minuten beraadslagen kwam ze terug. We konden in de Arena gaan zitten. Daar heb ik de rest van de avond doorgebracht op rij 7. Prima plekken verder. Mochten er mensen komen die daar een kaartje voor hadden, dan moest ik flink moeilijk doen kreeg ik als opdracht mee en vooral niet m'n plaats afstaan.

Nou heb ik de rest van de avond daar prima gezeten, daar gaat het niet om. Maar het is nogal geklungel als je het mij vraagt. Dit soort dingen werkt echt ruzies in de hand. Als dat ingegeven wordt doordat de organisatie een vak sluit en mensen ergens anders naar toe stuurt dan is dat vragen om problemen. Ergste is nog dat dit vorig jaar ook al het geval was. Vroeg of laat loopt zo'n ruzie over stoelen nog een keer uit de hand.

Overigens, later ging het vak op de 2e ring weer open :confused: .

redjuh
15-11-2006, 02:39
volgend jaar ga ik op missie om niet meer dan de allergoedkoopste kaart te halen en op de beste plek te komen. kan niet moeilijk zijn.

Glen
15-11-2006, 03:56
volgend jaar ga ik op missie om niet meer dan de allergoedkoopste kaart te halen en op de beste plek te komen. kan niet moeilijk zijn.

Een 6 pack missie ???
I'm in !!

redjuh
15-11-2006, 04:32
ja zoiets ja! maar dan zal het wel minimaal voor de vip worden, want anders is het snoep van een kind stelen.

2 jaar terug kochten we trouwens kaartjes van de bewaking die blanco ticketboxkaarten hadden, waar ze met pen wat opkrabbelden.