PDA

View Full Version : Match kyokushin Henk Kuipers vs Barington Patterson



jan sensei kyokushin
14-11-2006, 18:41
OSU alle Respect voor Henk Kuipers en Barrington Patterson , Maar ik lees nergen's er wat over die match hier niet en bij F.T ook niet , hoe was die kyokushin match ??? WIE is er heen geweest :eek: vertel ............

osu

Briant
14-11-2006, 20:07
ja ben ik ook benieuwd naar, het liefst een filmpje :)

Justinian
14-11-2006, 20:14
Henk scoorde met keiharde lowkicks en stoten naar het lichaam. In eerste instantie probeerde Barrington het 'stoer' zonder dekking, maar daar zag hij al snel van af ;) Henk bleef doorgaan met lowkicks en ik meen aan het einde van de tweede ronde, zag je dat Patterson hier last van kreeg. Al met al een harde partij en ik ben blij voor Henk dat hij zijn revanche heeft kunnen halen! Foto's van Henk na de wedstrijd staan overigens al op de site.

In het verslag dat in voorbereiding is wordt de partij uiteraard uitgebreid besproken.

jan sensei kyokushin
14-11-2006, 20:20
OSU bedankt justinian :thup:

Jeroen
14-11-2006, 21:24
Respect voor beide vechters. Kuipers is echt een oude rammer!
Maar ik vond het erg saai om naar te kijken en aan de geluiden om me heen te horen waren er maar weinig die het niet met me eens zijn. Dit is niet het soort partij waarvoor ik naar een MT/MMA gala ga.

Bud S
14-11-2006, 21:32
ik ,als outsider, ben veel minder enthousiast over deze partij.
gezien de hype op de fora had ik er veel meer van verwacht dan die 4 (hele) korte rondjes karate. vond het een weinig spectaculaire vertoning en eigenlijk niet passen in het hoofdprogramma van zo'n topgala.
had het idee dat die Patterson nou niet echt het hart uit z'n lijf stond te knokken. Kuipers,dat moet gezegd worden, deed nog wel z'n best er iets van te maken, maar ook bij hem zag je dat de jaren zijn gaan tellen
Sorry Henk...
Toch gefeliciteerd met deze revanche

oh ja, die 2 rondes kickboxing, waarom zijn die niet gevochten ?

redjuh
14-11-2006, 21:35
tja ik vond er weinig aan. en oke het was ze afscheid, maar een draw was zeker niet onterecht geweest

henk kuipers
14-11-2006, 22:09
osu

Willem je hoeft geen sorry te zeggen, smaken verschillen de een vind kyokushin mooi de ander niet.

wel kan ik je verzekeren dat het keihard is want we liggen allebei mooi in de kreukels met 110 kilo blote handen op dat lichaam beuken { vraag ff aan Bob Schreiber hoe die het vond een paar jaar terug in Den Haag}

Maar nogmaals smaken verschillen.

Of het thuis hoort op een 2H2H gala? ik denk van wel omdat men in Japan het ook vaak genoeg tussen door gooit.

Als we het over spectakel hebben waren de partijen van Alexander en Werdum en tompson ook niet echt een spectakel.

Ik heb genoten vond het wel en dat meen ik echt tegen vallen na zoveel jaar, en daarom nog meer respect gekregen voor mannen als Spong, Mes, Yvel, Faverus, Chabari, Brian, Okay en Michael.

De mensen die samen met mij hier naar toe geleefd hebben wil ik nog even bedanken: mijn lieve vrouw Sylvie mijn trainings partner Peter Verschuren mijn team Hardcore en de schrijvende pers.

Ik heb met Joop Ubeda afgesproken en Jan Oosterbaan dat we de Partij laten doorgaan in Nijmegen in mei.

De reden dat Patterson op kyokushin regels hebben gevochten was omdat we dit ook in 94 deden, Jan en ik gaan op oude condities de ring in 2 keer 2 Kyokushin 2 keer 2 kickboxing.

En we blijven wel veteranen he.

Osu

Johan H
14-11-2006, 22:14
super reactie..en gefeliciteerd met je overwinning!

chief108
14-11-2006, 22:19
Ik heb met Joop Ubeda afgesproken en Jan Oosterbaan dat we de Partij laten doorgaan in Nijmegen in mei.

De reden dat Patterson op kyokushin regels hebben gevochten was omdat we dit ook in 94 deden, Jan en ik gaan op oude condities de ring in 2 keer 2 Kyokushin 2 keer 2 kickboxing.

:thup:

Karsten
14-11-2006, 22:36
Moet me toch even van het hart dat een kyokushin partij erg hard is...kan de reacties van mensen die het niet spectaculair dan ook niet echt begrijpen..

Oke, het is heel anders dan MT maar (in mijn ogen) zeker zo mooi om te zien..

Henk ook veteranen partijen zijn zeker de moeite waard om te kijken, super dus dat de partij in Nijmegen doorgaat!!

redjuh
14-11-2006, 22:37
duidelijke reactie. zit zeker wat in allemaal!

chief108
14-11-2006, 22:48
toch hadden we wat gemist, want wij zaten na de tweede ronde toch te kijken of de handschoentjes aangingen, maar jullie gingen gewoon door op Kyokushin regels.. :confused:

denk dat het publiek (in het algemeen) dat ook wel verwacht had en leuker had gevonden...

Bud S
14-11-2006, 23:04
osu

Willem je hoeft geen sorry te zeggen, smaken verschillen de een vind kyokushin mooi de ander niet.

wel kan ik je verzekeren dat het keihard is want we liggen allebei mooi in de kreukels met 110 kilo blote handen op dat lichaam beuken { vraag ff aan Bob Schreiber hoe die het vond een paar jaar terug in Den Haag}

Maar nogmaals smaken verschillen.

Of het thuis hoort op een 2H2H gala? ik denk van wel omdat men in Japan het ook vaak genoeg tussen door gooit.

Als we het over spectakel hebben waren de partijen van Alexander en Werdum en tompson ook niet echt een spectakel.

Ik heb genoten vond het wel en dat meen ik echt tegen vallen na zoveel jaar, en daarom nog meer respect gekregen voor mannen als Spong, Mes, Yvel, Faverus, Chabari, Brian, Okay en Michael.

De mensen die samen met mij hier naar toe geleefd hebben wil ik nog even bedanken: mijn lieve vrouw Sylvie mijn trainings partner Peter Verschuren mijn team Hardcore en de schrijvende pers.

Ik heb met Joop Ubeda afgesproken en Jan Oosterbaan dat we de Partij laten doorgaan in Nijmegen in mei.

De reden dat Patterson op kyokushin regels hebben gevochten was omdat we dit ook in 94 deden, Jan en ik gaan op oude condities de ring in 2 keer 2 Kyokushin 2 keer 2 kickboxing.

En we blijven wel veteranen he.

Osu

Toffe reactie !... maar kerel dat je daar nog zin in hebt om elkaar in mei weer in de kreukels te trappen. heeft voor mij wel veel toegevoegde kijkwaarde trouwens, die kickboxing rules.

p.s. ik weet dat het keihard is, zelfs een zachte lowkick vind ik al te hard.:)
heb aan muth de belofte gedaan dat ik nog es met hem ga sparren op karateregels, terwijl ik geen trap kan uitdelen. dus ik zal d'r binnenkort wel achter komen hoe pijn een harde lowkick doet

ashi76
14-11-2006, 23:10
Ik moet zeggen dat deze partij mij ook niet echt boeide.
Patterson had er op het 1e gezicht niet zo´n trek in. Jammer....

jan sensei kyokushin
15-11-2006, 02:22
Osu HENK gefeliciteert en je Team ook natuurlijk bedankt voor je leuke reactie en verslag

Respect

Osu

The Bulldog
15-11-2006, 02:56
REspect Henk Kuipers...

Helemaal te gek dat jullie toch nog tegen elkaar aan zullen treden..

H POWER
15-11-2006, 03:13
even via power... maar als je idd van tennis houdt kun je er niet van uit gaan dat je golf leuk vind, dus had de organisatie dit misschien in een andere vorm/plaats/evenement plaats moeten geven. Kakuda (Scheidsrechter K1 vocht ook tegen Sapp en was ook niet een passend spektakel) maar als je kickboksen/mma/karate of een shotokan demonstratie in 1 evenement giet krijg je ook reacties van mensen die het liever anders gezien hadden.

Dit spel is totaal anders en past misschien niet op een gala als dit, maar ik vind Henk Kuipers een absolute "warrior". Nog nooit een confrontatie uit de weg gegaan en een Budohart . Misschien niet de knapste kerel maar wel ""guts, lef en karakter ".


Henk, zie je vrijdag....


Dave

Robert Pepels
19-11-2006, 07:13
Osu

Misschien dat jullie kyokushin partijen niet snappen (niet spectaculair) vinden is maybe dat jullie noch nooit zelf op deze manier hebben gevochten (als jullie al ooit hebben gevochten heet dat). Want als een "zachte" lowkick je al pijn doet willem777 dan snap ik by the way al helemaal niet wat je hier doet en waarom je meepraat. Dus uitleggen zou zinloos zijn. Maar ja kon het niet laten om toch te proberen. Wat is spectakel??? 2 maffen die zonder verstand met handschoenen , beschermers e.d zonder rem op elkaar inslaan!! of 2 vechters met respect die zonder beschermers proberen elkaar met SPIRIT , TECHNIEK , RESPECT en DOORZETTING te verslaan??

Osu

Robert Pepels

chief108
19-11-2006, 09:53
p.s. ik weet dat het keihard is, zelfs een zachte lowkick vind ik al te hard.:)
heb aan muth de belofte gedaan dat ik nog es met hem ga sparren op karateregels, terwijl ik geen trap kan uitdelen. dus ik zal d'r binnenkort wel achter komen hoe pijn een harde lowkick doet
hahaha....
en hoe 't voelt om met blote vuist op je pokkel geramd te worden...

muthy slaat misschien niet zo hard als vroeger (volgens z'n ouwe makkers), maar nog hard genoeg voor de meesten :p

filmpje misschien Willem??

Bud S
19-11-2006, 18:28
Osu

Want als een "zachte" lowkick je al pijn doet willem777 dan snap ik by the way al helemaal niet wat je hier doet en waarom je meepraat.
Osu


Robert Pepels

Robert, ik doe het lekker toch...:whistling:

Op topic bob schreiber vs henk kuipers mag je lezen waarom,
heb je wat te doen

Mickey
19-11-2006, 18:29
kyokushin = houthakkers!
En dat bedoelen we positief!

Bud S
19-11-2006, 18:40
Osu

Wat is spectakel??? 2 maffen die zonder verstand met handschoenen , beschermers e.d zonder rem op elkaar inslaan!! of 2 vechters met respect die zonder beschermers proberen elkaar met SPIRIT , TECHNIEK , RESPECT en DOORZETTING te verslaan??

Osu

Robert Pepels

nog 1 ding...

als niet kyokushinvechters in jouw ogen "maffen met handschoenen, beschermers e.d. die zonder rem op elkaar inslaan" zijn,
wat lul je dan over respect ?

Robert Pepels
20-11-2006, 00:41
Osu

Helaas kun je niet al te goed begrijpen wat ik bedoel omdat je met dit soort reacties aangeeft niet erg begrijpend te zijn.

Natuurlijk bedoel ik geen goede muay thai , mma , kickboxers met mijn topic maar van die figuren die menen dat ze met beschermers onoverwinnelijk zijn. Dan gaan ze een kyokushin partij draaien en dan valt het toch echt wel tegen.

Misschien heb je het nu.

Osu

Robert Pepels

Marco
20-11-2006, 06:38
het is duidelijk dat Robert Pepels sommige leden en hun reacties beter met een korreltje zout kan nemen anders heeft ie straks een dagtaak aan reageren op alle topics........dit is een forum en niet iedereen hier is 100% serieus in zijn reacties en niet iedereen heeft wedstrijden gevochten en niet iedereen hier doet uberhaupt aan sport zelfs...en ook niet iedereen is bekend met de zo vermaarde budo spirit etc etc....maarrrrrrrrrrr dat maakt het juist zo leuk om hier de reacties te lezen van al die verschillende mensen die een mening hebben en dit allemaal op hun eigen manier doen, en het overgrote deel ook zeker met respect naar de vechters toe dus ik denk dat het allemaal wel wat meevalt hier op mixfight.nl.....dus blijf lekker lezen en ook zeker posten maar denk soms gewoon ff laat ze maar lullen, dat hoort er bij op een forum en de sfeer hier is goed, er zijn moderators die objectief handelen etc...one happy family !

Robert Pepels
20-11-2006, 06:46
Osu Marco

Zit kern van waarheid in

Osu

Robert Pepels