PDA

View Full Version : Stelling nav. 2H2H



redjuh
15-11-2006, 00:32
-Als MMA vechter niet kunnen stoten/trappen, is veel minder erg dan niet op de grond kunnen manifestreren.

conclusie: BJJ en worstelen zijn de 2 meest essentiele onderdelen van MMA



brand los!

Dennuz
15-11-2006, 00:42
Niet kunnen stoten en trappen is weer een beetje overdreven. Maar ik denk dat het grondwerk wel belangerijker is. Mede door het feit dat het makkelijker is een partij naar de grond te krijgen dan een partij staand te houden.

Maar zonder degelijke stand-up skills kom je er ook niet. Dan moet je constant gaan lopen guard springen ;)

Justinian
15-11-2006, 01:01
(...)Maar zonder degelijke stand-up skills kom je er ook niet. Dan moet je constant gaan lopen guard springen ;)
...en we weten allemaal dat dat gay is ;)

Evilman
15-11-2006, 01:18
oftewel alles doen!
tenzij je zo fkng goed bent dat je t niet nodig hebt.
kijk naar crocop.. zijn spel is zo goed dat ie geen grondzooi nodig heeft.
hij zorgt wel dat zn klappen doorkomen en dat t bezig blijft.

nogueira is ook leuker geworden om te zien vechten sinds ie boksen
meer traint. je moet of je ding uitermate goed kunnen of veelzijdig zijn.

en dan is t nog voor wie is t belangrijk: voor hun om te winnen of voor ons om naar te kijken?
Ik denk zeker dat inbeide gevallen allround vechters top zijn.

Kijk naar coleman.. mr worstelen / hammerfists.. kan me weinig boeien.
thompson die op de grond niet uit de voeten kwam von k ook niet interessant. Tis echt vet als je in elk situatie niet kan verwachten wie wint.

The Bulldog
15-11-2006, 01:47
Ik ben het er mee eens dat je zeker wel moet controleren/verdedigen op de grond... Submissions maken is toch het moeilijkst daarin...

Een goede standup knokken met een goede tekedown defens en goede verdedigende capaciteieten op de grond komt ook ver..(Crocop,Liddell)

HUNTER
15-11-2006, 02:35
dacht ik ook altijd Redjuh..... Maar heb inmiddels toch wel door dat je in ieder geval je dekking hoog moet kunnen houden :wacko:

mama
15-11-2006, 02:38
dacht ik ook altijd Redjuh..... Maar heb inmiddels toch wel door dat je in ieder geval je dekking hoog moet kunnen houden :wacko:


goh meen je dat :bash:

redjuh
15-11-2006, 02:42
dacht ik ook altijd Redjuh..... Maar heb inmiddels toch wel door dat je in ieder geval je dekking hoog moet kunnen houden :wacko:


uiteraard. alleen als je een zo hoog mogelijke winratio wilt halen, en je bent zo lui of eigenwijs dat je maar 1 sport wilt doen, doe dan bjj...

om chuck en cro-cop erbij te gaan halen heeft weinig nu. 99,9% van de vechters halen dat nivo niet. en al helemaal niet hier in nederland. NOG STEEDS!!!

kmr
15-11-2006, 02:47
oftewel alles doen!
tenzij je zo fkng goed bent dat je t niet nodig hebt.
kijk naar crocop.. zijn spel is zo goed dat ie geen grondzooi nodig heeft.
hij zorgt wel dat zn klappen doorkomen en dat t bezig blijft..

Hij zal geen armbar maken, maar hij is zeker geo dop de grond, als het om verdedigen gaat dus. Van alle tegenstanders van Fedor vind ik dat hij het het beste deed op de grond.

remco pardoel
15-11-2006, 03:27
gewoon een combi van alledrie de factoren
dat maakt je goed...

Evilman
15-11-2006, 03:50
verbaasd me trouwens hoe goed shogun is in bjj. hij doet echt dingen die k haast nooit tegenkom in gevechten. weet niet of t met zn bouw/gewicht te maken heeft dat t maklijker kan ofzo.. maar net als die handige armklem tegen arona .. supercool. vaak heb ik t idee dat t arsenaal bestaat uit armbar, kimura, americana en n choke.

Omdat opzich de meeste wel raad weten met voeten en vuisten is het mooi om technisch en hoogstand grondwerk te zien. Zeker omdat dit mensen die in benarde positie toch voordeel op kan leveren.

kmr
15-11-2006, 04:15
gewoon een combi van alledrie de factoren
dat maakt je goed...

Wat is n lapel choke? Ik zag op sherdog dat je daarmee verloren had tegen Royce.

mama
15-11-2006, 04:25
is dat niet een choke met je pak. dat je je jasje om de tegenstander zijn nek trekt
althans zo heeft iemand het me een keer uitgelegd

The Bulldog
15-11-2006, 04:32
ik wil met het aan halen van CC en Liddell alleen aangeven dat een soort combi het ook ver kan schoppen...

met je eens dat die gasten van uitzonderlijke kwaliteit zijn.

kmr
15-11-2006, 06:46
is dat niet een choke met je pak. dat je je jasje om de tegenstander zijn nek trekt
althans zo heeft iemand het me een keer uitgelegd

is het: op de tegenstander zittend 1 arm onder de nek, 1 arm op de keel en met elke arm de mouw van de andere arm vasthouden?

fedor
15-11-2006, 06:54
ik wil met het aan halen van CC en Liddell alleen aangeven dat een soort combi het ook ver kan schoppen...

met je eens dat die gasten van uitzonderlijke kwaliteit zijn.

Vergis je trouwens niet in Chuck...

Chuckie kan een aardig potje worstelen en heeft een arsenaal aan leglocks alleen gebruikt 'ie ze nooit..! Er is niemand die die man op de grond kan houden dus zien we het nooit..

redjuh
15-11-2006, 07:17
is het: op de tegenstander zittend 1 arm onder de nek, 1 arm op de keel en met elke arm de mouw van de andere arm vasthouden?

laat dit nou ff in het techniekenforum verder gaan. het heet overigens een 'clock-choke'

payap
15-11-2006, 09:20
Veel eten en wat potjes slikken dan wordt je net zo als Sapp en loop je overal doorheen!

redjuh
15-11-2006, 19:04
mwah dan moet je evengoed nog wel wat aan het oude ijzer lopen trekken...