PDA

View Full Version : Telegraaf!!!!



Eelco
30-11-2006, 20:08
http://www.telesport.nl/885650/Laatste_kunstje_voor_Hoost.html?p=1,1

Mickey
30-11-2006, 20:16
Laatste kunstje voor Hoost AMSTERDAM - Ernesto Hoost heeft amper een stap op Japanse bodem gezet als het bewijs voor zijn heldenstatus in het land van de rijzende zon wordt geleverd. Terwijl de K-1-ster bij de bagageband op Narita Airport staat bij te komen van een lange vlucht, ruikt een aantal Japanners - van jong tot oud - zijn kans. Ondanks de vermoeidheid schudt de inwoner van Hoorn vriendelijk de handen van zijn fans. Nadat ook de nodige foto's zijn geschoten, kan hij eindelijk koers zetten richting Tokio, waar Hoost zaterdag op jacht gaat naar een vijfde wereldtitel.
http://www.telesport.nl/multimedia/archive/00046/hoost_jpg_46991d.jpg (javascript:fotovenster() Ernesto Hoost poseert gewillig met zijn Japanse fans.
In de metropool hoopt de 41-jarige (!) vechter op een afscheid in stijl. "Dit is definitief mijn laatste deelname aan een toernooi. Ik heb het gevoel dat ik hier kan winnen, anders zou ik ook niet meedoen", aldus een zelfverzekerde Hoost, die overmorgen in principe een punt zet achter zijn loopbaan. "Daar ga ik wel van uit. Of ik moet in de toekomst een heel mooi aanbod krijgen..."






Het besluit van Hoost om nog één keer op de grote finaledag mee te strijden in het hoofdschema, kwam een paar maanden geleden als een grote verrassing. Vorig jaar maakte de viervoudig wereldkampioen (1997, 1999, 2000 en 2002) immers bekend dat hij met het oog op zijn blessuregevoeligheid alleen nog in zogenaamde supergevechten te bewonderen zou zijn. Nadat zijn laatste optreden afgelopen mei in Nederland op een mislukking uitliep (zijn beoogde tegenstander Bob Sapp weigerde vlak voor aanvang van de partij in actie te komen, DG) en een geplande tweekamp in juli ook nog eens geen doorgang vond, veranderde hij echter van gedachten. De K-1-organisatie bood hem een kwalificatiegevecht aan voor de finale in Tokio, waar Hoost na een paar dagen bedenktijd op inging. Met een overwinning op de Japanner Yusuke Fujimoto stelde 'Mr. Perfect' zijn finaleplaats vervolgens veilig.
In de K-1-wereld werd wisselend gereageerd op zijn beslissing om alsnog uit te komen in de World Grand Prix Final. De hoofdpersoon trok zich op zijn beurt niets aan van de positieve én negatieve reacties. "Het maakt me geen bal uit hoe anderen er over denken. Ik voel me goed, heb bijna zeven weken keihard getraind en zie mezelf als favoriet voor de eindzege", stelt Hoost, die in zijn eerste partij moet zien af te rekenen met de Duitser Chalid 'Die Faust' Arrab. "Hoewel ik niet bezig ben met andere vechters zie ik dat niet als een ongunstige loting." In de halve finale volgt daarna mogelijk een ontmoeting met landgenoot Sem Schilt, de titelverdediger die in de openingsronde Jerome Le Banner treft.

Highline
30-11-2006, 20:32
leuk stukje weer, k-1 doet het goed in de publiciteit!

FOCUS
30-11-2006, 20:41
Aan de ene kant vind ik het mooi dat hij er nog een keer voor gaat, aan de andere kant, weten wanneer je moet stoppen is ook een kunst.
Al die oude knakkers die het nog 1 keer proberen...:wacko:

Highline
30-11-2006, 21:20
Aan de ene kant vind ik het mooi dat hij er nog een keer voor gaat, aan de andere kant, weten wanneer je moet stoppen is ook een kunst.
Al die oude knakkers die het nog 1 keer proberen...:wacko:

ik denk niet dat je hoost kan vergelijken met de mensen uit de veteranen league waar jij volgens mij op doelt

A-team
30-11-2006, 21:21
Ik gun het hem van harte maar ik vind hem wel erg traag lijken. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

Luka
30-11-2006, 21:50
ik vind het jmmr dat die toch steeds door gaat... stel dat dit een flater word voor hem tjah.. of hij wilt zich weer opnieuw bewijzen en als dat niet lukt is dat gewoon jmmr om zo een eind te maken van je carriere..

hoop voor hem dat hij er een goed gevoel aan over houd :)

Thomasmurda
30-11-2006, 21:50
Mooi stukje.

Van mij mag ie het kunstje nog een keer flikken ;)

FOCUS
30-11-2006, 21:54
Highline,

idd kan en mag ik Hoost niet daartoe rekenen,

maar het lijkt erop of de vechters tegenwoordig niet meer weten wanneer ze moeten stoppen.
En al die come backs!
Ik zag een tijdje geleden bijvoorbeeld Rob Kaman in de ring, met nota bene een zwaar geblesseerde arm! vechten..soort van come back..
Of Akebono die in de K1 zijn entree maakt,
of Tyson die weer gaat vechten (bij PRIDE?)
enz enz
Dat doet -vind ik- alleen maar afbreuk aan hun grootsheid

Natuurlijk maakt Hoost een kans en kunnen we hem niet bij voorbaat afschrijven,
maar ik wil hem graag herinneren als mr perfect!
stoppen op je hoogtepunt is een kunst

Thomasmurda
30-11-2006, 22:00
@ Focus

Hoost maakt natuurlijk niet echt een comeback, hij is tenslotte nooit weggeweest..
Daarnaast laat hij duidelijk weten dat ie zich prima voelt en ook denkt een grote kans te maken om het tournooi te winnen. Ik denk dat iemand als Hoost erg goed kan inschatten of ie het nog kan, hij doet namelijk niet mee om het geld.

FOCUS
30-11-2006, 22:09
ik ben benieuwd
ik gun het ieg hem wel

ICON
30-11-2006, 22:11
waar heeft kaman gevochten dan?

FOCUS
30-11-2006, 23:07
weet ik niet.
is ook al tijdje geleden

maar hij kon zijn ene arm niet eens optillen

getuigt wel van spirit

knilles
30-11-2006, 23:12
Wat komen alle vechters laat aan in Tokyo gelet op de jetlag, 2 dagen van te voren ?!

Ik zou er 2 weken geleden al naar toe zijn gegaan, zodat je niks aan het toeval overlaat of zie ik dit verkeerd?

Highline
30-11-2006, 23:37
Wat komen alle vechters laat aan in Tokyo gelet op de jetlag, 2 dagen van te voren ?!

Ik zou er 2 weken geleden al naar toe zijn gegaan, zodat je niks aan het toeval overlaat of zie ik dit verkeerd?

golden glory team is afgelopen dinsdag (28 november) vertrokken. peter aerts al 2 weken terug meen ik. golden glory team gaat de 3de weer terug

king
30-11-2006, 23:56
Aan de ene kant vind ik het mooi dat hij er nog een keer voor gaat, aan de andere kant, weten wanneer je moet stoppen is ook een kunst.
Al die oude knakkers die het nog 1 keer proberen...:wacko:


Als je zo lang de beste bent geweest (als Hoost), is het denk ik moeilijk te accepteren dat je dat niet ineens meer bent. Daarnaast moet ook hij zijn pensioen veilig stellen.

Ik gun het Hoost van harte, maar ik ben bang dat (in ieder geval) Sem Schilt veel te sterk voor hem is en hem zwaar zal toetakelen.