PDA

View Full Version : Jerome LeBanner: "I Will Win!"



Highline
01-12-2006, 00:29
http://www.k-1.co.jp/k-1gp/top756.htm

http://www.k-1.co.jp/k-1gp/images/061130/photo01b.jpg

TOKYO, November 30, 2006 -- The K-1 World Grand Prix '06 Final is just two days away, and already the spotlight is focused on the tournament's first bout between Defending WGP Champion Semmy Schilt of Holland and French kickboxer Jerome LeBanner.
The man who be this year's Grand Champion must of course dispatch three consecutive opponents on Saturday, but more than a few observers regard the winner of the LeBanner/Schilt fight as the favorite to go on and win it all.
With about 100 Japanese and international media representatives in attendance at the New Takanawa Prince hotel, LeBanner sat down today to share his thoughts in advance of the most talked-about K-1 matchup of the year.
A few questions dealt with LeBanner' new acting career -- he is in the new action film "Scorpion," coming to theaters in early 2007; and recently finished work on the French production "Asterix aux Jeux Olympiques," which boasts an all-star cast including Alain Delon, Gerard Depardieu and Zinedine Zidane.
"The movies went very well," said the tanned and trim LeBanner, "and I stayed in shape by doing personal training every day. When I finished, about the first week of November, I went out and found a tall muay thai fighter, Brice Guidon, to spar with. Since then we've trained about three or four hours every day, but for me it's not quantity, it's quality that matters when training."
Guidon, who is almost Schilt's height, wouldn't divulge exactly what techniques or strategies the pair worked on, but did say the exchanges were spirited.
Also accompanying LeBanner to Tokyo this time is the new love in his life, a ravishing 25 year old banker named Feriel Chebana.
"The best thing I can give Feriel for Christmas is of course my love," smiled the uncharacteristically romantic LeBanner, "but I think it would also be nice to bring home the World Grand Prix championship."
Asked what attacks he would be on guard for in his bout with Schilt, LeBanner said simply "the knees." A reporter asked LeBanner if he could envision how he might put Schilt down, LeBanner replying that he couldn't exactly. Gently pushing the point, the same reporter inquired as to whether this might indicate a lack of confidence on LeBanner's part. Without missing a beat, the Frenchman showed his middle finger to the journalist, eliciting laughs all around.
"I will say that I think Schilt is the toughest fighter in the tournament," said LeBanner. "At the draw, I had a choice about who I would fight, and I picked Schilt because he is the best, because he is the defending champion. For me it is important to beat the best, I think that's the bushido spirit. Of course, if I'm going to win the tournament, it's important for me to perform well not only against Schilt, but also against the other fighters I face afterward. That's what I'm thinking, and in my mind, there is no question about it -- I will win!"

nicolas the red
01-12-2006, 01:06
haha dat wist ik niet, dat ie echt schilt had gekozen om eerst tegen te vechten. wat een mafkees.

micha
01-12-2006, 01:34
dat gaat hij niet redden tegen de knieen van Sem

Marco
01-12-2006, 01:35
Le Banner is op oorlogspad haha

Luka
01-12-2006, 02:27
Hij heeft zelf gezegt dat die SEM heeft gekozen omdat die van de beste wil winnen en daarom die sem dus had gekozen..

Tuigenke
01-12-2006, 03:38
vind het wel een goede denkwijze van hem, om de beste te willen verslaan.

j0rg
01-12-2006, 03:39
Hij heeft zelf gezegt dat die SEM heeft gekozen omdat die van de beste wil winnen en daarom die sem dus had gekozen..

Idd. Dat is pas spirit!

micha
01-12-2006, 03:39
vind het wel een goede denkwijze van hem, om de beste te willen verslaan.



maar niet echt strategisch stel dat hij wint dan moet hij nog 2 partijen en met zijn verleden.......

j0rg
01-12-2006, 03:46
Strategisch is het niet idd, maar als je dan wint is er ook niemand die er nog wat tegenin kan brengen!

Boney
01-12-2006, 04:21
Ik denk dat hij wel een goeie kans maakt tegen Schilt. Als hij het zelfde spelletje speelt zoals tegen Choi.....Wie weet.....

Bud S
01-12-2006, 04:49
ik geloof 'm

weet het zeker: le banner vs leko in de finale

of ie dat wint weet ik nog niet zo zeker...;)

Benjey Zimmerman
01-12-2006, 04:59
Die sparringspartner waar hij het over had is zeker 10cm kleiner dan Sem Schilt dus dat scheelt wel een stukje!

De man van 14K
01-12-2006, 07:17
en Brice is ook niet echt het niveau van Sem

redjuh
01-12-2006, 07:33
en Brice is ook niet echt het niveau van Sem

maar sem heeft ook geen tegenstanders van het nivo JLB

el bastardo
01-12-2006, 07:34
Ik denk dat hij wel een goeie kans maakt tegen Schilt. Als hij het zelfde spelletje speelt zoals tegen Choi.....Wie weet.....

Denk dat je Sem niet echt met Choi mag vergelijken, hoewel die het laatste jaar erg vooruit is gegaan...

Mag dan wel van spirit getuigen dat ie Sem heeft gekozen, maar slim is het zeker niet. Stel dat ie wint, dan komt ie gehavend uit de strijd.
Ik ga toch voor Sem.

MenKat
01-12-2006, 08:33
Jerome LeBanner: "I Will Win!"

First pass the dutchie on the left hand right.....!!! ;)

Kaoklai
01-12-2006, 17:55
Denk dat Leko zich toch wel aardig kan meten met JLB.



In 2001 of 2002 stonden ze al tegen elkaar in een partij over 5x3 , en Le banner speelde gewoon met leko,maar ik vond het toen wel knap van Leko dat hij de harde stompen en low-kicks van Le banner lachend incasseerde.

Kaoklai
01-12-2006, 18:02
maar niet echt strategisch stel dat hij wint dan moet hij nog 2 partijen en met zijn verleden.......



Ik weet wel cker dat het een zeer slimme taktische zet is van Le Banner.
Het betreft hier een finale, en Shilt is de favoriet, en Le Banner weet dat Shilt in de 1ste partij niet voluit zal gaan,pas in de 2e ronde zal Shilt los gaan, net zoals vorig jaar tegen Bonjasky.
bij het toernooi vechten is het allemaal een kwestie van mentaal gokken.

En zowiezo als Le Banner in de gaten heeft dat hij een blessure heeft/zal krijgen, of te moe is/zal worden om door te vechten in de 2e ronde, dan zal hij alles op alles zetten om van Shilt te winnen, om daarmee in de geschiedenisboeken te komen als een van de K-1 vechters die ooit van Shilt won.(Wat heel weinig K-1 vechters is gelukt)

Remco
01-12-2006, 18:35
Ja en JLB gaat gewoon in alle ronden vooruit, logisch toch!!! Als conditiebeest Sem dat al niet kan, denk je dan dat JLB dat drie partijen vol houdt?

Het bevalt me overigens wel dat hij voor Sem kiest. Dat stukje mentale oorlogsvoering heeft ie in ieder geval gewonnen. Sem zal wel verwacht hebben dat iedereen hem zou mijden als de pest.

A-team
01-12-2006, 18:38
Ik denk dat hij wel een goeie kans maakt tegen Schilt. Als hij het zelfde spelletje speelt zoals tegen Choi.....Wie weet.....

Ja want choi en schilt zijn ook precies dezelfde vechters.:rolleyes:
Elk jaar gaat JBL weer winnen volgens iedereen maar als het er op aan komt dan valt hij door de mand.

Remco
01-12-2006, 18:40
Naar mijn mening haalt JLB het steeds niet omdat hij zich al te vroeg leeg vecht. Wat Kaoklai zo slim lijkt, zie ik als de valkuil voor Jerome.

Luka
01-12-2006, 18:51
SEM gaat gewoon zwaar KO :D

redjuh
01-12-2006, 19:11
Denk dat Leko zich toch wel aardig kan meten met JLB.

qua schoenmaat gezien wellicht, maar ik denk dat JLB het 10 van de 10 x wint van Leko.

harry
01-12-2006, 20:13
Jerome was mega vriendelijk maar wel heel nerveus.
Hij kwam om de hoogste berg te beklimmen refererend naar Sem.
maar ook naar elkaar heel vriendelijk.
Alleen denk ik dat hij het absoluut niet gaat reden, Sem zit zo fucking goed in zijn vel op dit moment!

Karsten
01-12-2006, 21:15
Ik ga voor Jerome..en als ie Sem heeft gehad is de rest helemaal geen probleem meer...

Le banner VS Leko in een finale.... dan kan Le Banner in ieder geval met een zware KO op z'n naam de titel binnenslepen..

redjuh
01-12-2006, 21:17
Ik ga voor Jerome..en als ie Sem heeft gehad is de rest helemaal geen probleem meer...

Le banner VS Leko in een finale.... dan kan Le Banner in ieder geval met een zware KO op z'n naam de titel binnenslepen..

ik ben ook voor Jerome, maar mocht hij Sem hebben gehad, wordt de rest JUIST WEL een probleem, want tegen sem komt niemand er zonder vel- en botscheuren vanaf

Karsten
01-12-2006, 21:22
ik ben ook voor Jerome, maar mocht hij Sem hebben gehad, wordt de rest JUIST WEL een probleem, want tegen sem komt niemand er zonder vel- en botscheuren vanaf

Klopt wel...
toch denk ik dat ie iedereen kan hebben na Sem...

leks
02-12-2006, 01:15
Sem is zwaar favoriet natuurlijk en hoort gewoon te winnen.