PDA

View Full Version : Kind gedood op basisschool



Mephisto
01-12-2006, 22:10
Kind gedood op basisschool

Uitgegeven: 1 december 2006 13:21
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 14:08

HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag omstreeks 11.00 uur een meisje door messteken om het leven gekomen. Dit heeft de politie bekendgemaakt. Volgens nog onbevestigde berichten zou een gemaskerde man de school zijn binnengedrongen en de keel van het kind hebben doorgesneden.

De politie heeft inmiddels een verdachte aangehouden. Dat heeft een woordvoerder laten weten.

Het slachtoffer zou een negenjarig meisje zijn. De dader is mogelijk de vader van het kind. De politie wil op dit moment niet verder op de zaak ingaan. De omgeving rond de school is afgezet.

Opvang

Op het gemeentehuis van Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, is een crisiscentrum ingericht. Om half vier is er een persconferentie.

De school is ontruimd en de leerlingen worden opgevangen. Boven de school heeft korte tijd een politiehelikopter gevlogen.

Verhoeven

Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven heeft geschokt gereageerd. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad vrijdag.

Ze had nog geen nadere informatie. Na afloop van de ministerraad is Van der Hoeven direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.

----------------------------------------------------------------------

Schokkend en een km of 8 hier vandaan... wat een ellende

Mickey
01-12-2006, 22:14
WTF! Echt ziek dit! Die kindjes die dat gezien hebben zijn ook verneukt voor het leven.

Tsuki
01-12-2006, 22:14
als ik dit soort dingen lees , draait mijn maag 10 keer om .................................. die vent verdiend de meest gruwelijke dood die er maar is

A-team
01-12-2006, 22:42
Wat leven we toch in een verrotte maatschappij

Ossie
01-12-2006, 22:57
Zag het net op het nieuws.
Echt zieke shit dit man!

NormaR
01-12-2006, 23:01
Jemig, zoontje van een bankdirecteur volgens dit artikel:http://www.bndestem.nl/bergenopzoom/article885142.ece

Op de Klim-Op basisschool in Hoogerheide is vanmorgen rond elf uur het zoontje van een bankdirecteur uit Halsteren met messteken om het het leven gebracht. Na een uitgebreide zoekactie van de politie is rond 14.00 uur een verdachte aangehouden.

Justinian
01-12-2006, 23:13
WTF?! Echt, wat een zieke figuren lopen er ook rond!!

chief108
01-12-2006, 23:21
triest weer... :(

TommySoprano
01-12-2006, 23:26
Damn dat is echt niet te bevatten!!!!en die andere kindjes eromheen?
Tyfusgekken hier op die rotte bol!!

Mickey
01-12-2006, 23:46
In en in triest nieuws. Op basisschool De Klim-Op (http://www.bsklim-op.nl/) in het Brabantse Hoogerheide is vanochtend een 9-jarig jongetje door een compleet gestoorde mongool geliquideerd. Het jochie zat in de klas toen een man met een bivakmuts de school binnen wandelde en het slachtoffer met een mes dood stak. Natuurlijk is de dader nog aan de wandel en is de pliesie een klopjacht begonnen. Jaagt u even mee...
Update1: Volgens onbevestigde berichten van Omroep Brabant zou het kind de keel zijn doorgesneden. De dader zou zijn vader zijn. De dader is het bos in gevlucht.
Update2; Omroep Brabant meldt dat er een verdachte is aangehouden. En we zijn op CNN (http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europe/12/01/netherlands.school.ap/index.html).
Update 3: Voor zover bekend waren er geen andere kinderen in de buurt tijdens de moord, aldus de politiewoordvoerder.
Update 4: Volgens BN De Stem (http://www.bndestem.nl/bergenopzoom/article885142.ece) is het slachtoffer het zoontje van een bankdirecteur.
Update 5: Het slachtoffertje van het drama op de school in Hoogerheide is het zoontje van de directeur van een filiaal van de Rabobank in Halsteren. Een woordvoerster op het hoofdkantoor van de bank heeft dat vrijdagmiddag bevestigd. Het jongetje zat in groep 4.

Mephisto
01-12-2006, 23:48
Om 16:00 is er een persconferentie, deze wordt op radio 1 uitgezonden.

Biiyen
02-12-2006, 00:35
Wat een debiel ben je dan zeg. in en in triest.

slachtoffertje is slechts 8 jaar oud...

dontmindme
02-12-2006, 02:28
dit doet me echt pijn.

Johan H
02-12-2006, 04:48
echt te erg......heb je het nieuws gezien met dat klasgenootje(meisje) die begon te huilen niet normaal.....

micha
02-12-2006, 16:11
ik had een brok in mijn keel toen ik hoorde

Mister Butterworth
03-12-2006, 01:18
ik weet hier niks meer op te zeggen: alleen erg verdrietig, in mijn woonplaats mijn directe vrienden en collega's zijn hier dus allemaal de dupe van. echt te ziek....

Vale Tudo
04-12-2006, 04:44
echt te erg voor worden wat daar is gebeurd. van mij mogen ze die gozer ophangen

aliendwurf
04-12-2006, 04:50
Wat was eigenlijk het motief,want ik snap er nog steeds geen zak van.
Niet dat een motief voor verzachtende omstandigheden kan zorgen,maar wat deed die gozer in die school,en/of kende hij het slachtoffer?

Chico
04-12-2006, 05:00
jezus... zieke shit... helaas hoor je dat steeds vaker... kutwereld

Arno verbraak
05-12-2006, 07:04
fokking erg gewoon. hoorde het op het nieuws was er stil van. kom ik thuis blijkt t in hoogerheide te zijn, ligt verdomme naast bergen op zoom waar ik woon. ga dezelfde avond trainen komt een trainingsmaatje van me binnen overstuur, was t t neefje van zn vriendin!!!! ik heb zelf ook een neefje van die leeftijd en als die zoiets overkomt zit ik in no time in de bak. kan er niet over uit, gewoon te erg

MB667
06-12-2006, 22:23
'Jesse betrapte inbreker in school'

Uitgegeven: 5 december 2006 12:19
Laatst gewijzigd: 5 december 2006 21:34

HOOGERHEIDE - De 8-jarige Jesse Dingemans uit Hoogerheide werd vermoord omdat hij de verdachte betrapte toen die aan het inbreken was in de school. De Telegraaf heeft dat gehoord van de rechercheurs die op de zaak zitten.

Bekijk video


De 22-jarige man die nu vastzit zou Jesse hebben gedood omdat hij bang was herkend te worden.

Begrafenis

De begrafenis van Jesse is donderdag. Om 11.00 uur begint er een dienst in de rooms-katholieke Onze Lieve Vrouw Hemelvaartkerk in Hoogerheide. Aansluitend is de begrafenis op het kerkhof naast de kerk, meldde een gemeentewoordvoerder dinsdag na overleg met de betrokkenen onder wie de pastor.

De kerkdienst en de begrafenis krijgen een besloten karakter: Alleen genodigden zijn welkom. Het gaat om een katholieke plechtigheid die zal worden geleid door pastor Jo Staps. Op uitdrukkelijk verzoek van de nabestaanden zijn er geen media in de kerk.
--------------------------

om zoiets een kind vermoorden! Totaal zinloos.

Ralph
06-12-2006, 23:53
Echt te erg dit. En dat op mijn oude basisschool! Ik hoop dat die moordenaar de rest van zijn armetierige leven wegrot in een cel.