PDA

View Full Version : K-1 reportage in Panorama



ageingshinbone
06-12-2006, 19:33
Vanaf vanavond in de winkel, een reportage over de K-1 finale in de Panorama. Altijd goed om een los nummer te kopen (c.q. te reageren naar Panorama toe) want de oplage wordt gekoppeld aan de grote artikelen en de cover. Aangezien het een verhaal van vijf pagina's is, hecht de uitgever betekenis aan een grote losse verkoop. Dus wellicht in de toekomst weer meer (positieve) aandacht voor vechtsporten.
Het tij is aan het keren, dat is duidelijk, want Panorama (lezersaantal 1.2 miljoen) gaf zelfs het vertrouwen om dit verhaal op het allerlaatste moment aan te leveren; geschreven in het vliegtuig zondag, foto's deels uit Japan gemaild zondagnacht. Alleen jammer dat het enigszins is ingekort door de eindredactie, maar op zich wel logisch. De constructie met superfights, reservefights en zoveel Nederlandse deelnemers kostte veel ruimte die ten koste ging van foto's. Maar goed, tweede positieve artikel over vechtsporten in korte tijd in Nederlands grootste publieksblad, biedt perspectief. Eindelijk.

Justinian
06-12-2006, 20:32
Zal er zeker een aanschaffen! Thanks voor de tip.

Dennis
06-12-2006, 20:46
Goed nieuws, zal hem morgen ook maar even halen

redjuh
06-12-2006, 21:12
doen we... gelijk 5 halen ofzo hehehe

m.g
06-12-2006, 23:31
Inderdaad die gaan we even halen.

MJOKKIE
07-12-2006, 01:16
He Koen, wat voor een batterij heb jij dat je in het vliegtuig kan werken?

Of kan je gewoon heel snel schrijven....

ageingshinbone
07-12-2006, 03:26
Heren,

dank voor de positieve opmerkingen. En Mjokkie: om heel eerlijk te zijn, was het de laptop van Henk Kuipers die zo'n uur of vijf perfect dienst deed.

Koen

Ronald
07-12-2006, 03:49
Echt mooi dat er steeds meer aandacht voor is :)

Triker
07-12-2006, 04:28
De meeste die tot nu hebben gereageerd in dit topic doen veel achter de schermen voor de sport. Dus allemaal kanjers ;)

Jofeljoh!
07-12-2006, 04:34
Ga hem ook kopen uiteraard. Iedereen die zijn steentje bijdraagt aan het positieve imago van de sport verdient een schouderklopje. Koen zal inmiddels wel pijn in zijn schouders hebben ;)

Dragon Tail
07-12-2006, 07:28
De meeste die tot nu hebben gereageerd in dit topic doen veel achter de schermen voor de sport. Dus allemaal kanjers ;)

Ik doe veel voor de schermen, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ga de Panorama morgen ook halen.

ageingshinbone
07-12-2006, 18:12
Osu jongens,

heb de Panorama zelf gezxien, mooie repo, alleen jammer dat je als schrijver geen grip hebt op de fotobijschriften, die worden geproduceerd door een redactielid. Wie ze leest zal begrijpen waarom dat jammer is. Aandachtspuntje dus. Verder tevreden, het is uitstekend werken met Panorama. Net als Aktueel Sportief trouwens, staan inmiddels ook open voor vechtsporten. Wordt vervolgd dus.

Koen

harry
09-12-2006, 18:25
Geweldig mooi stuk!En wat een media aandacht deze keer.
Denk dat door deze K-1 finale met zulke vechters het vechtsporten in 1 klap uit het verdomhoekje is gehaald.
Ik spreek zoveel mensen die het hebben gezien, brave huisvaders en moeders die ook super entousiast zijn.
Maar wat wil je met jongens als Hoost, Aerts en natuurlijk Sem die nog netter zijn dan de gemiddelde korfballer...respect! (mam ik heb hem hé!!!)

ageingshinbone
12-12-2006, 23:39
Sprak toevallig vanochtend de chef redactie en men was unaniem enthousiast. Ook de losse verkoop liep erg goed; concrete cijfers komen pas over twee weken, als alles terug is gehaald door de distributeur, maar het zag er goed uit. Al met al zijn ze erg tevreden bij Panorama, ook over de kwaliteit van het verhaal + de foto's, dus dat biedt perspectief.

Koen

Justinian
12-12-2006, 23:52
Ik heb de Panorama vorige week gekocht. Mooi stuk Koen! Goed om te lezen dat ze er bij de Panorama ook erg tevreden over zijn.

remco pardoel
13-12-2006, 02:02
een beetje grappige ondertoon bij de foto's kan op zich geen kwaad.
de strekking van het verhaal is serieus en dat is veel belangrijker

het is een kwestie van tijd dat Thai Boksen / MMA onder de aandacht komt bij alle zenders... tijd dat de NOS inziet dat we geen kleine sport zijn..
als dat is gebeurt dan hebben we eindelijk bereikt waar lang voor gestreden is...Ook goed dat Sem een mooie sponsor had op zijn broek..
Ik heb persoonlijk niks tegen coffeeshops en sexhuizen..
maar dat is erg stigmatiserend voor de sport.

remco

Jenny
13-12-2006, 02:18
Die ga ik gelijk kopen, we kunnen wel wat positieve artikelen gebruiken in de vechtsport

Jenny
13-12-2006, 02:46
Misschien is die hier bij de Bruna nog wel te krijgen ga morgen wel effe vragen