PDA

View Full Version : knockout power aangeboren



kmr
07-12-2006, 09:46
Ja, iedereen kan leren om technisch gezien goed te stoten, maar kun je ook ervoor zorgen dat je knockout power hebt? Helpt het om met gewcihten te trainen of is het aangeboren?

Discuss :pimp:

Ik denk dat het aangeboren is :twak:

Silat
07-12-2006, 09:52
ook, maar het gaat weer om de 'wil'

kmr
07-12-2006, 09:54
ook, maar het gaat weer om de 'wil'

Nogueira heeft goede boksskills, maar toch zijn zn stoten niet zo krachtig. 'Wil' hij niet zich ervo rinzetten om zulke stoten t ehebben of heeft hij het gewoo nie ti nzich?

martijn19
07-12-2006, 17:25
Knockout power is naar mijn mening grotendeels aangeboren. Wel kun je door de juiste krachttraining het wat bijstellen.

Tsuki
07-12-2006, 19:30
ik denk dat bijna iedereen de kracht heeft om iemand KO te slaan, het gaat meer om techniek en inzicht , waarom sommige er beter in zijn dan anderen ligt volgens mij voornamelijk aan de stijl van vechten. ik geloof niet zo in dat aangeboren ..................

The Bulldog
07-12-2006, 19:52
waarom zie ik alleen KRACHT staan

Timing is toch ook een groot aandeel in dit alles..

combi kracht , timing en techniek.

Ik denk dat het te trainen is...(nu nog achter komen hoe:whistling: )

Ossie
07-12-2006, 19:58
Denk dat het weinig tot niets heeft te maken met aangeboren.
Zoals eerder gezegd zijn er meerdere factoren die van belang zijn: kracht, timing, vechtstijl etc.

Ik geloof niet in aangeboren.

kmr
07-12-2006, 21:23
Tuurlijk gaat het ook o m andere factoren, raak iemand op het juiste moment op d ejuiste plek met de juiste techbiek en hij gaat neer. Maar er zijn mensen die net nie top het juist emoment slaan met net neit de perfecte techniek op net niet de geode plek en toch gaat ieman dneer. Of klopt di tniet?

:twak:

martijn19
07-12-2006, 21:43
Timing en techniek spelen een grote rol. De 1 kan wel van nature explosiever en harder slaan als de ander. En behoeft minder perfectie van timing en techniek om een ko te forceren. Het is net hoe breed je het begrip 'knockout power' neemt in deze discussie.

Master RICO.
07-12-2006, 22:20
Ja, iedereen kan leren om technisch gezien goed te stoten, maar kun je ook ervoor zorgen dat je knockout power hebt? Helpt het om met gewcihten te trainen of is het aangeboren?

Discuss :pimp:

Ik denk dat het aangeboren is :twak:


denk dat je van nature wel ko power moet hebben , maar weet zeker dat het ook aan te leren is dmv krachtoefeningen en techniek natuurlijk speelt timing ook een belangrijke rol . simpel rekensommetje snelheid x massa =kracht dus hoe meer snelheid je aan de massa meegeeft des te meer kracht zul je generen om een ko te forceren en ook timing is aan te leren

MB667
07-12-2006, 22:22
igor, manhoef, tyson , sefo en hunt etc. zijn toch levende bewijzen dat het een aangeboren gave is.

RNLMC
07-12-2006, 22:55
timing speelt net zo`n grote factor als kracht en snelheid, een goed geplaatste stoot op het juiste moment hoeft niet eens hard zijn..

Tsuki
08-12-2006, 00:12
igor, manhoef, tyson , sefo en hunt etc. zijn toch levende bewijzen dat het een aangeboren gave is.

waar baseer je dat op dan als ik vragen mag ?

kickboxer1987
08-12-2006, 00:43
ik denk niet dat het aangeboren is, ik denk dat in het geval van sefo en hunt het een groot voordeel is dat ze een groot samoaans lichaam hebben (dit is wel genetisch bepaald) maar de hoeken waarop ze iemand neerslaan komt vaker door timing in mijn ogen...

de grootste K.O machine die ooit heb gezien is Cro Cop 67% van zijn gevechten eindigen in (t)ko... dat is meer dan sefo (65%), igor (50%).

manhoef heeft daaren tegen 93%!!

cro cop en manhoef zien er niet uit alsof ze van nature die kracht hebben, ik denk dat 90% door training komt, goed geplaatste stoten, goede timing

Dennis
08-12-2006, 01:54
ik denk niet dat het aangeboren is, ik denk dat in het geval van sefo en hunt het een groot voordeel is dat ze een groot samoaans lichaam hebben (dit is wel genetisch bepaald) maar de hoeken waarop ze iemand neerslaan komt vaker door timing in mijn ogen...

de grootste K.O machine die ooit heb gezien is Cro Cop 67% van zijn gevechten eindigen in (t)ko... dat is meer dan sefo (65%), igor (50%).

manhoef heeft daaren tegen 93%!!

cro cop en manhoef zien er niet uit alsof ze van nature die kracht hebben, ik denk dat 90% door training komt, goed geplaatste stoten, goede timing

Meerendeel van de KO's van Cro Cop zijn er volgens mij gekomen door zijn linker scheenbeen, en niet door een stootcombinatie. Is dus niet het beste voorbeeld

kickboxer1987
08-12-2006, 03:33
Meerendeel van de KO's van Cro Cop zijn er volgens mij gekomen door zijn linker scheenbeen, en niet door een stootcombinatie. Is dus niet het beste voorbeeld

of een trap naar de lever en dan GnP of trap tegen hoofd gevolgt door GnP.... maar cro cops KO's waren merendeels door trappen ja..

als we hier een antwoord op willen geven moeten er eerst een duidelijke definitie van k.o. power komen?
1 punch k.o.
puch combo's
trappen (ala peter aerts)

Luka
08-12-2006, 07:27
KO's maken is denk ik niet aangeboren.. het geen wat je wel meer aangeboren kan hebben is dat je snel reageert op dingen.. dus ik sla je en jou reflex sneller is.. is wel handig..:D:D

Silat
08-12-2006, 08:51
igor, manhoef, tyson , sefo en hunt etc. zijn toch levende bewijzen dat het een aangeboren gave is.

Rare gave is dat dan.:twak:

En als je het niet 'wil' zal het je niet lukken;)

MB667
08-12-2006, 18:03
wat is het anders, een afwijking?

en tsuki: in interviews van hunt en igor komt naar voren dat ze al voordat ze een vechtsport gingen beoefenen al mensen makkelijker ko konden slaan, dan heb je er toch aanleg voor, of zie ik dat verkeerd? En ik kan zo nog iemand die ko power uit zichzelf heeft zonder dat hij op een vechtsport heeft gezeten. Het is gewoon iets wat je in je hebt of niet, lijkt mij dan.

The Bulldog
08-12-2006, 18:44
denk dat je van nature wel ko power moet hebben , maar weet zeker dat het ook aan te leren is dmv krachtoefeningen en techniek natuurlijk speelt timing ook een belangrijke rol . simpel rekensommetje snelheid x massa =kracht dus hoe meer snelheid je aan de massa meegeeft des te meer kracht zul je generen om een ko te forceren en ook timing is aan te leren

Gelukkig ...

Van de week maar weer mee bezig dan Sensei...
OUS!!!

Octavius
08-12-2006, 18:46
Bekijk het eens anders. Wie zijn de mensen die KO gaan? Hoe zijn die getraind, warming up, etc etc.

En warneer heb je KO'power' dan. Is er een schaal voor van 1 tot 10? Is er onderzoek naar gedaan net als bij Drago in Rocky?

Silat
08-12-2006, 20:52
wat is het anders, een afwijking?

en tsuki: in interviews van hunt en igor komt naar voren dat ze al voordat ze een vechtsport gingen beoefenen al mensen makkelijker ko konden slaan, dan heb je er toch aanleg voor, of zie ik dat verkeerd? En ik kan zo nog iemand die ko power uit zichzelf heeft zonder dat hij op een vechtsport heeft gezeten. Het is gewoon iets wat je in je hebt of niet, lijkt mij dan.



Ik wil alleen maar zeggen dat je gewoon een beetje lompe kracht of explosieviteit moet hebben om iemand KO te slaan, de een heeft dat heel veel de ander niet. Een gave is bv. dat je iemand pijn kan wegnemen met je handen en niet om iemand de vernieling in te slaan. Slaat toch nergens op.

Chico
08-12-2006, 22:32
weet niet of het alleen te maken heeft met pure slag kracht.. als ik interviews hoor met tegenstanders van fedor zeggen ze allemaal dat ie het hardste van allemaal slaat.. alleen hij slaat nooit iemand ko

Arie
08-12-2006, 22:43
Dat lijkt me moeilijk meten. Of voel je ook op het moment van de knockout stoot of deze hard was?

Chico
08-12-2006, 23:22
hmm zit ook weer wat in natuurlijk

dietrik
09-12-2006, 23:57
igor, manhoef, tyson , sefo en hunt etc. zijn toch levende bewijzen dat het een aangeboren gave is.


ja tuurlijk, iedereen is natuurlijk anders de een heeft van nature meer power dan een ander. Ook niet ieder mens heeft het zelfde iQ. Zou wel een zooitje worden dan.

The Bulldog
10-12-2006, 00:02
Dat lijkt me moeilijk meten. Of voel je ook op het moment van de knockout stoot of deze hard was?
hele sterke weer...

Evilman
12-12-2006, 03:05
Ko ligt denk k idd meer aan de plek en timing. Je kunt met zon 2 inch punch(?) van bruce lee ook iemand KO slaan als je dat netjes op de kaak doet.
Ik denk dat net als bij alle vraagstukken het een kwestie is van het totaalbeeld. Snelheid, techniek en kracht (en timing)
Je kunt fkng hard slaan maar als je niet kan richten schiet het ook niet op.
Als je sloom bent kom je te laat langs.

En nee KO power is niet aangeboren dus. De een is wel sterker dan de ander. En de een kan er meer mee dan de ander. Minder sterken lui kunnen ook sterke lui KO slaan.


Kijk bijv naar die ene klap van mirko bij bob sapp.

shootomaniac
12-12-2006, 17:32
wat een gelul weer.

Emilio
12-12-2006, 17:51
Ik denk dat het meer met de plaatsing van de stoot heeft te maken op het juiste moment. Dus op de kaak of en kin en dan precies op het juiste moment.

Zie vaak stoten die niet eens zo hard lijken en dan toch zie je vechters vallen.

Een goed voorbeeld lijkt me die klap van remy bonjasky tegen Leko op de afgelopen K1 WGP. Die stoot leek meer op een aai en toch ging Leko even liggen.

En sommige mensen hebben er idd gewoon meer aanleg voor om hard te rammen. Denk dat Explosiviteit, snelheid en ook agressiviteit (overtuiging/wil)een rol spelen.
als ik vroeger op straat wel eens in een knokpartijtje terecht kwam had ik altijd het idee dat ik niet op mn hardst sloeg omdat ik het ergens maatschappelijk onverantwoord vond. Een oude vriend van mij die daar helemaal niks om gaf sloeg er wel altijd vol op en sloeg dan ook regelmatig mensen tegen de vlakte dat je haast medelijden had met die andere gasten. Dat heeft hem overigens ook vaak genoeg in problemen gebracht met justitie dus dan heb ik liever die overtuiging niet...

shakie
13-12-2006, 20:54
ik denk dat de een gewoon meer kracht heeft dan de ander,en dat is aangeboren en hoe je dat verder ontwikkeld,dat ligt aan jezelf....
Maar een stoot hard op je oog ga je ook nie out,terwijl op je kin kan je slapen...

Octavius
14-12-2006, 00:17
ik denk dat de een gewoon meer kracht heeft dan de ander,en dat is aangeboren en hoe je dat verder ontwikkeld,dat ligt aan jezelf....
Maar een stoot hard op je oog ga je ook nie out,terwijl op je kin kan je slapen...

Een hoek op het oog kan je wel degelijk van KO gaan. Bekijk Ottke vs Mundine maar eens.

Arie
14-12-2006, 01:18
Bekijk Ottke vs Mundine maar eens

http://www.youtube.com/watch?v=r97Qq8s119s

Shinbone
14-12-2006, 06:11
Ik denk dat KO-power wel degelijk aangeboren is. Niet voor 100 % maar zeker voor 60%. In de bokssport is het algemeen bekend dat sommige boksers KO-ers zijn en andere niet, terwijl ze toch min of meer dezelfde trainingsmethode hanteren.

Ook is het een algemeen gegeven dat wanneer je eenmaal een KO-stoot hebt, je deze ook nimmer zult verliezen; je snelheid kun je verliezen, je KO-stoor echter vrijwel niet.

Voor een gedeelte kun je je stootkracht vergroten, maar het blijft mijns inziens voor een groot gedeelte een aangeboren zaak.

Sommige lieden zoals een Bonjasky, Musashi kunnen trainen wat ze willen, ze zullen nimmer een KO-stoot ontwikkelen. Terwijl een Chalid Arrab dat wel heeft.

Een goed voorbeeld kan ik ook op mijn eigen betrekken: mijn neef zit 1.5 jaar op kickboksen en doet veel krachttraining, is een echte sportfanaat. Ik zit niet op kickboksen of boksen of welke sport dan ook. Ik sport helemaal niet, we zijn allebei even oud, even zwaar en even lang en toch sla ik veel harder dan hem. Terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn.

Een KO-stoot is voor een groot gedeelte aangeboren.

De dikke nudist
15-12-2006, 05:18
Of je neef bakt er niks van ;b

Maar naar mijn ondeskundige mening gaat het om timing, plaatsing, kracht en stoottechniek.
Timing en plaatsing zijn dan volgens mij instinctief want de hoek waaronder je
de "sweetspot" moet raken is nooit hetzelfde en dus nauwelijks te trainen.
Om je kracht maximaal te benutten is een goede techniek nodig.
Dat is dus wel aan te leren. Hoewel er ook vechters zijn die met het
middenhandsbeentje van hun wijzvinger slaan (als je voelt wat ik bedoel)
en toch behoorlijk kunnen huishouden. Dus het een kan het ander denk ik
wel voor een deel compenseren.

En een gedeelte zal ook wel "innerlijke rust" (of zoiets) zijn.
Het vermogen om je hoofd koel te houden en die ene stoot mooi tegen
de kaak te plaatsen.

D.

Shinbone
15-12-2006, 07:58
Of je neef bakt er niks van ;b

Maar naar mijn ondeskundige mening gaat het om timing, plaatsing, kracht en stoottechniek.
Timing en plaatsing zijn dan volgens mij instinctief want de hoek waaronder je
de "sweetspot" moet raken is nooit hetzelfde en dus nauwelijks te trainen.
Om je kracht maximaal te benutten is een goede techniek nodig.
Dat is dus wel aan te leren. Hoewel er ook vechters zijn die met het
middenhandsbeentje van hun wijzvinger slaan (als je voelt wat ik bedoel)
en toch behoorlijk kunnen huishouden. Dus het een kan het ander denk ik
wel voor een deel compenseren.

En een gedeelte zal ook wel "innerlijke rust" (of zoiets) zijn.
Het vermogen om je hoofd koel te houden en die ene stoot mooi tegen
de kaak te plaatsen.

D.

Klopt, mijn neef bakt er ook niks van. We gingen eens in de tuin sparren, gewoon boksen. Via het kill the body- touch the face principe.

Ik sloeg hem eruit op zijn lever, terwijl ik daar ongetraind met mijn bierbuik stond. Ik moet nageven ik had wel een gekneusde rib eraan overgehouden.

3 weken last van gehad, maar ja, hij ging KO. :) ik niet.

Evilman
16-12-2006, 02:05
Sloeg je per ongeluk op zn lever?
En tja.. je ging niet voluit op t gezicht he..
wellicht had ie je dan wel ko gemept. je weet t niet..
maar zon achtertuin experiment zegt natuurlijk niks :p

Shinbone
16-12-2006, 07:23
Sloeg je per ongeluk op zn lever?
En tja.. je ging niet voluit op t gezicht he..
wellicht had ie je dan wel ko gemept. je weet t niet..
maar zon achtertuin experiment zegt natuurlijk niks :p

Nee, ik sloeg niet per ongeluk op zijn lever. We waren lekker aan het sparren, ik denk al bijna 30 minuten en hij werd steeds zelfverzekerder, hij liet mij een paar keer missen. En hij liet zich een paar op zijn gezicht raken, om te laten zien hoe sterk zijn incasseringsvermogen wel niet was. Enfin, ik sloeg niet hard op zijn gezicht, wat dat hadden we afgesproken. En we stonden een beetje met onze hoofden tegen elkander en ik gaf hem een pit op zijn lever, helemaal niet hard eigenlijk. Boem, hij wendde zijn gezicht af en ging op de knieen. En hij zei toen letterlijk: "aahhhhhhhh tyfus, me lever"

Ik overdrijf niet, hij stond 10 minuten later nog te puffen van de pijn en dergelijke. Maar omdat de stoot niet hard was, moest hij denk ik helemaal ontspannen zijn geweest, en ik heb nogal harde bokshandschoenen, en dat werd hem fataal.


En uiteraard zo'n achtertuin experiment zegt inderdaad niet veel. Maar we hebben onze stoot- en trapkracht ook gemeten op een trapkussen. En ook daar zei hij zelf dat ik behoorlijk hard sloeg en trapte voor iemand die totaal niet getraind was.

Om terug te komen op de basis: ik denk dat KO stootkracht wel degelijk is aangeboren ( gedeeltelijk). De één slaat nu eenmaal hard van nature en de ander niet.

Evilman
17-12-2006, 00:42
idd.. de een kan harder slaan dan andere.. dus met meer kracht.
Ik denk dat KO power gewoon een verkeerde term is .. daarom al
die discussie haha.
Ko gaat niet alleen om power, maar om t totaalpakketje van hoe je ramt.
En meer kracht helpt daar natuurlijk altijd bij. Maar kracht alleen werkt niet.