PDA

View Full Version : open E.K. Kyokushinkarate Strijen



Mixfight reporters
07-12-2006, 18:31
Iraans feestje bij Sjaak van de Velde

Zondag 3 december organiseerde Sjaak van de Velde in Strijen voor de 10e keer zijn Open Europees Kampioenschap Kyokushinkarate. Ruim 45 deelnemers van verschillende bonden uit Nederland, Zweden, Engeland Portugal en Frankrijk streden bij de heren in 3 gewichtsklassen (-70, -80 en +80kg) en een open gewichtsklasse voor de dames om de titel.
Een opvallende verschijning op het ”Europese” toernooi was een compleet team van Iraanse karateka’s met officials.
Er werd dit jaar in plaats van op de mat in een ring gevochten. Kyokushinregels, 2 x 2 minuten full contact geen bescherming.
De toeschouwers werden getracteerd op een aantal goede en harde partijen. Het toernooi werd gedomineerd door de Iraniers. Zowel technisch als conditioneel waren zij veelal de meerdere.
In het lichtgewicht won Mohammad Shabani na 2 verlengingen van Asghar Ghambari van Musashi dojo.
Tim Haverkamp verstoorde in het middengewicht het Iraanse feestje. Op zijn weg naar de finale had hij al 2 Iraniers uitgeschakeld. De Zutphenaar moest ook tegen Mohammad Ghamaryari diep gaan, maar ging terecht met de titel naar huis.
De finale in het zwaargewicht was een Iraans onderonsje tussen Houshyareh Nourafkan en Alireza Aliabadiu. De hoofdscheidsrechter moest er aan te pas komen om de mannen aan te sporen om er iets van te maken. Na een matte partij won Nourafkan op punten.
In de damespoule was het Mimmi Bornegrim van Sweden Kyokushin Union die technisch bekwaam maar meedogenloos hard haar tegenstanders uitschakelde. Zij won in de finale van Stephanie van de Rijt van Budokai Tilburg.
Onderstaand nog een paar foto’s. Door de slechte verlichting in de hal (ring werd uitgelicht met een paar laaghangende bouwlampen) zijn de foto’s van een niet al te beste kwaliteit maar het geeft toch een beeld van de middag.

http://www.mixfight.nl/whunter60/2006/ek/musashi_ek_03.jpg

Kittisake Timee vs. Asghar Ghambari





http://www.mixfight.nl/whunter60/2006/ek/musashi_ek_04.jpg

Tim Haverkamp vs. Saeed Azough


http://www.mixfight.nl/whunter60/2006/ek/musashi_ek_05.jpg

Janneke van Tienen (Kyoto Gym) vs Mimmi Bornegrim



http://www.mixfight.nl/whunter60/2006/ek/musashi_ek_07.jpg

Tim Haverkamp na zijn finalepartij

http://www.mixfight.nl/whunter60/2006/ek/musashi_ek_06.jpg
Tim Haverkamp 1e Prijs middengewicht

http://www.mixfight.nl/whunter60/2006/ek/musashi_ek_08.jpg

Asghar Ghambari vs. Lars Cristian Myhre


http://www.mixfight.nl/whunter60/2006/ek/musashi_ek_09.jpg

Mimmi Bornegrim


http://www.mixfight.nl/whunter60/2006/ek/musashi_ek_02.jpg

Scheidsrechters: Sjaak van de Velde, Can en Goksal Sahinbas


http://www.mixfight.nl/whunter60/2006/ek/musashi_ek_01.jpg

de medische staf: Ellen Sino en Arash

Ronald
09-12-2006, 17:58
Top Wouter, bedankt :)

The Bulldog
09-12-2006, 18:23
mooie foto`s ook ...

heeft wl wat hoor ht karate in de ring...

Jeru
09-12-2006, 19:17
Doet Michael van de Velde eigenlijk nog wel eens wat?

TL-Rev
09-12-2006, 20:48
Weet iemand hoe het met die gozer afgelopen is die zwaar KO ging? Vond ik overigens wel scheidsrechterlijke dwaling en die coach had ook wel in mogen grijpen m.i. Jongen was nog niet bijgekomen van zijn eerste knockdown en ze lieten het doorgaan....:thown:

Laatste wat ik heb gezien was dat hij lag te stuiptrekken en afgevoerd werd met de ambulance.

redjuh
09-12-2006, 21:27
Weet iemand hoe het met die gozer afgelopen is die zwaar KO ging? Vond ik overigens wel scheidsrechterlijke dwaling en die coach had ook wel in mogen grijpen m.i. Jongen was nog niet bijgekomen van zijn eerste knockdown en ze lieten het doorgaan....:thown:

Laatste wat ik heb gezien was dat hij lag te stuiptrekken en afgevoerd werd met de ambulance.

ach zelf kan ie ook stoppen... risico van 't vak

no pain no gain zeggen ze wel es he

TL-Rev
09-12-2006, 23:28
Die gast was echt niet meer in staat om zelf een beslissing te nemen na de eerste down. Dat hij lag te stuiptrekken was niet nodig geweest. Ik vind dat een coach (mede) verantwoordelijk is voor het welzijn van zijn vechters. Eindverantwoordelijkheid ligt bij de scheids. Als een van de Gordeautjes had gescheidst was dit echt niet gebeurd.

Op het moment dat ik na een down zwaar groggy ben, hoop ik dat coach of scheids voor mij beslist als ik zelf niet meer in staat ben om een goede overweging te maken.

redjuh
09-12-2006, 23:37
zit wat in

dreamone
10-12-2006, 00:26
ik was er ook bij, en idd ze hadden de wedstrijd beter kunnen stoppen toen die gast KO ging de eerste keer, hij was echt niet meer in staat verder te vechten.. was echt een gevaarlijke keuze hem door te laten vechten, en kijk maar hoe het is afgelopen..

Sjaak
12-12-2006, 23:47
Verslag uit het Kompas van 7 dec 2007


10e Open European Championship Kyokushin

Strijen, 3 december 2006

Dit Open Europese Kampioenschap werd georganiseerd door shihan Sjaak van de Velde van de Musashi Dojo en stond onder auspiciën van de Nederlandse Kyokushin Organisatie en Europese Kyokushin Organisatie. Aan dit zeer sterk bezette Europese kampioenschap namen 52 karateka's deel uit : Nederland, België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Zweden, Noorwegen, Spanje, Portugal, Turkije, Iran.

In alle heren poules moesten de deelnemers 4 wedstrijden winnen om in de finale terecht te komen. Er werd geknokt op het kyokushin reglement of te wel knock out knock down regels en er werd het gebruikelijk eliminatie systeem gehanteerd wat betekende dat als je 1 partij verloor je uit het toernooi lag. Een partij duurde 2 x 2 minuten. In de halve finale en finale's duurde een partij 2 x 2 minuten met een mogelijke verlenging van nogmaals 2 x 2 minuten.

De sporthal Apollo zat afgeladen met fans uit binnen- en buitenland en het zeer enthousiaste en sportieve publiek werd getrakteerd op kyokushin van de bovenste plank. Vechters, coaches en publiek verdienen een groot compliment voor hun sportieve en respectvolle gedrag t.o.v. elkaar en naar elkaar toe. Osu !

Deelnemende kyokushin organisatie's waren : U.F.K.K. Groep United Federation of Kyokushinkai Karate, IKO 1 Matsui Groep, IKO 2 Midori Groep Shinkyokushin, IKO 3 Matsushima Groep, IKO 5 Royama Group, Kyokushin Union Groep, IFK Steve Arniel Groep, International Budo Kai, KBN Karate Bond Nederland , Ashihara Groep Kenshinkan Groep

Onze dank gaat uit naar iedereen die een bijdrage heeft geleverd om dit Europese Kampioenschap tot een succes te maken.

Speciale dank gaat uit naar alle hoofdscheidsrechters die het toernooi in goede banen hebben geleid, te weten : shihan Sjaak van de Velde, Sensei Can en Goksel Sahinbas, naar hoekrechters shihan Marius Goedegebuur, shihan Bart Hage, shihan Jan Norder, sensei Herman Wijnbelt, sensei Bart Beerens, sensei Jeroen Missaars en sempai Henk Dakkenhorst. Op zondag 18 november 2007 zal in Barendrecht het 11e Open Europese Kampioenschap worden gehouden. U bent wederom van harte welkom!

Osu !
Musashi Dojo

Lightweight
1st Place Mohammad Shabani Kyokushin Karate Iran
2nd Place Asghar Ghambari Musashi Dojo Holland
3rd Place Ahmad Dolat Abadi Kyokushin Karate Iran
4th Place Jonathan Beghin Tamashii Dojo France
5th Place Jimmy de Meza Fighting Spirit Dojo Holland
6th Place Seyed Saleh Rafei Kyokushin Karate Iran
7th Place Vieira Barros Daitoshin Dojo Portugal
8th Place Kittisake Timee Kyokushin Team Sweden

Middleweight
1st Place Tim Haverkamp ShinKyokushin Zutphen Holland
2nd Place Mohammad Reza Ghamaryari Kyokushin Karate Iran
3rd Place Issa Parvari Oghani Kyokushin Karate Iran
4th Place Fabien Denoeux Tamashii Dojo France
5th Place Saeed Azough Kyokushin Karate Iran
6th Place Paulo SilvaDaitoshin Dojo France
7th Place Robert van Woerden Muramachi Dojo Holland
8th Place Richard Prosser Dover Dojo Great Brittan

Heavyweight
1st Place Houshyareh Nourafkan Kyokushin Karate Iran
2nd Place Alireza Zandi Aliabadi Kyokushin Karate Iran
3rd Place Wijtze Mink F en F Inner Way Holland
4th Place Arjen de Bruin Muramachi Dojo Holland
5th Place Klaas Jansen F en F Inner Way Holland
6th Place Gert-Jan Pels F en F Inner Way Holland
7th Place Oskar Eriksson Kyokushin Team Sweden
8th Place Troy Russel Cantebury Dojo Great Brittan

Ladies open
1st Place Mimmi Bornegrim Kyokushin Team Sweden
2nd Place Stephanie van de Rijt Budokai Tilburg Holland
3rd Place Brigitte Stouten Sahinbas Dojo Holland
4th Place Cheryll Champion Dover Dojo Great Brittan
5th Place Janneke van Tienen Kyoto Gym Holland
6th Place Sam Wiggley Canterbury Dojo Great Brittan
7th Place Sacha Muller Kyokushin Berlin Germany
8th Place Fiona Sanchez Kyokushin Barcelona Spain

Sjaak
13-12-2006, 00:06
ik was er ook bij, en idd ze hadden de wedstrijd beter kunnen stoppen toen die gast KO ging de eerste keer, hij was echt niet meer in staat verder te vechten.. was echt een gevaarlijke keuze hem door te laten vechten, en kijk maar hoe het is afgelopen..

Beste Dreamon,

dat is wel heel makkelijk oordelen vanaf een tribune. Die jongen kreeg een flinke beuk maar stond na 3 a 4 seconde weer goed en stevig op zijn benen en zijn tegenstander kreeg derhalve een wazari. Alle 4 de hoekrechters gaven dit ook aan en niemand twijfelde of hij verder kon. Reglementair vraag je dan als hoofdscheidsrechter of hij verder kan en je kijkt je hem in de ogen en hij leek gewoon verder te kunnen en hij wilde ook zelf verder knokken. Ik vroeg zijn coach voor de zekerheid nog even wat hij er van vond en die antwoorde "no problem he can fight". Dat hij daarna gelijk op een verwoestende knock out loopt is puur toeval en dat had ook kunnen gebeuren aan het begin van de partij.

Gelukkig kon ik toen hij viel gelijk zijn tong uit zijn mond trekken want die had hij half ingeslikt en vandaar ook de admeshalingsproblemen in het begin. Was heel blij dat de 2 artsen van het AMC dit binnen enkele seconde van me overnamen.

Even voor de goede orde, om 19:30 kregen we bericht uit het ziekenhuis dat de jongen opgehaald kon worden door zijn coach en wonder boven wonder had hij alleen een lichte hersenschudding. Om 23:00 heb ik nog kontakt gehad met de coach en alles ging goed.

Alles is dus goed afgelopen maar deze jongen ging wel heel zwaar knock out maar gelukkig is de schade beperkt gebleven

Osu Sjaak

Sjaak
13-12-2006, 00:29
Jongens bij deze een bedankje voor alle forumleden die er waren, grote klasse

Osu Sjaak

Biiyen
13-12-2006, 00:29
Cool verslag.

Sjaak, zul je wel een pittige tijd in Iran hebben gehad dan. Zo te lezen zijn die gasten bloedfanatiek er mee bezig.

LMAO Zal wel lekker warm geweest zijn met die bouwlampen daar.

Jenny
13-12-2006, 01:16
Gaaf toernooi heb me prima vermaakt, wat een knalpartijen en hoog niveau. Vond de Iranezen, Hollanders, Fransen en Portugezen van zeer hoog niveau. Het zegt toch wel iets dat Michiel Gerritsen en nog een paar kopstukken uit Nederland zelfs niet bij de 1e acht zitten. Complimenten voor de organisatie en speciaal voor shihan Van de Velde

Oesh Jenny

Master RICO.
13-12-2006, 03:24
mooi gedaan tim haverkamp puike prestatie hoor.OUSH

TL-Rev
13-12-2006, 07:13
Sorry Sjaak, maar ik ben het met dreamon eens: die Zweedse jongen had eruit gehaald moeten worden. Je geeft aan dat de coach vond dat hij door kon vechten, maar als scheids had je die gasten tegen zichzelf kunnen beschermen. Was kennelijk nodig, want hij stond zeker niet vast op zijn benen. En de eerste KD was eigenlijk al een vette KO.

Ben overigens erg blij dat e.e.a. achteraf goed afgelopen lijkt te zijn, ik vreesde even het ergste toen ik die gast zag stuipen. Duurde me allemaal net iets te lang voordat hij stabiel was en afgevoerd werd.

Sjaak
13-12-2006, 21:46
Sorry Sjaak, maar ik ben het met dreamon eens: die Zweedse jongen had eruit gehaald moeten worden. Je geeft aan dat de coach vond dat hij door kon vechten, maar als scheids had je die gasten tegen zichzelf kunnen beschermen. Was kennelijk nodig, want hij stond zeker niet vast op zijn benen. En de eerste KD was eigenlijk al een vette KO.



Beste Ruben osu,

als je na 3 sec weer recht op staat dan is het zeker geen vette KO, maar geeft niet we kunnen daar over van mening verschillen, dat mag.

Mijn inziens is er juist gehandeld en als van de 7 betrokken mensen bij deze partij er zeven vinden dat er doorgegaan kan worden dan is dat voor mij een bevestiging dat er de juiste beslissing is genomen.

Als ik ook maar een moment had getwijfeld dan had ik hem tegen zichzelf in bescherming genomen maar hij keek me recht aan en stond stevig op zijn benen. En die 2e KO was zo verwoestend hard en zat er zo goed op daar was geen houden aan al was die geheel fris geweest.

Als je kyokushin doet dan kan dit gebeuren en je loopt altijd een bepaald risico en daar is de vechter, zijn coach, de 4 hoekrechters en de hoofd scheidsrechter zich goed van bewust. Er zijn heel veel KO's gevallen op dit toernooi maar deze was heel erg en ben heel blij dat de jongen 2 uur na het toernooi alweer op weg was richting Zweden en ben ook blij dat ik op tijd zijn tong kon terugtrekken voordat hij hem helemaal inslikte.

Maar goed achteraf is het altijd heel makkelijk oordelen .............

Hoop dat je het goed naar je zin hebt gehad verder en jammer dat Janneke niet in de herkansing meer kon vechten.

Osu Sjaak

Sjaak
13-12-2006, 21:48
Hoop van de week de gehele foto reportage online te hebben, er zitten hele mooie aktiefoto's bij

Osu Sjaak

TL-Rev
14-12-2006, 00:56
Osu Sjaak,

Een verschil van mening is ook een overeenkomst zullen we maar zeggen. Overigens van mijn kant geen oordeel achteraf, na de eerste KD was ik die mening al toebedaan. Enfin, I rest my case...

Vwb Janneke: idd jammer. Die Zweedse was wel een bikkel hoor! Binnenkant lowkicks zaten er erg goed op (hele binnenkant been was donkerpaars).

Ben benieuwd naar de fotorepo.

Sjaak
14-12-2006, 19:10
Osu Sjaak,

Vwb Janneke: idd jammer. Die Zweedse was wel een bikkel hoor! Binnenkant lowkicks zaten er erg goed op (hele binnenkant been was donkerpaars).

Ben benieuwd naar de fotorepo.

Osu Ruben,

ja dat Zweedse meisje is heel erg goed en ze is nog heel jong, pas 16 of 17 en had een speciale verklaring van haar ouders en coach dat ze toch mee mocht doen bij de senioren en ze had dus dispensatie vor deelname

In april van dit jaar was ze ook in Strijen al kampioen geworden bij het NK Jeugd bij de dames jeugd zwaargewicht.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Rene Stigter zich zou houden onder al dat geweld in de licht gewichtklasse want het niveau was heel hoog, wat een knokkers zeg

Osu Sjaak

TL-Rev
16-12-2006, 01:23
Osu Ruben,

ja dat Zweedse meisje is heel erg goed en ze is nog heel jong, pas 16 of 17 en had een speciale verklaring van haar ouders en coach dat ze toch mee mocht doen bij de senioren en ze had dus dispensatie vor deelname

In april van dit jaar was ze ook in Strijen al kampioen geworden bij het NK Jeugd bij de dames jeugd zwaargewicht.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Rene Stigter zich zou houden onder al dat geweld in de licht gewichtklasse want het niveau was heel hoog, wat een knokkers zeg

Osu Sjaak

Osu Sjaak,

Stigter komt alle heren van niveau vast wel tegen bij een van de (internationale) toptoernooien waar hij meestal aan deelneemt (voorzover hij nog niet tegenover ze heeft gestaan natuurlijk :p, ik weet dat hij van Zetten al een keer heeft "gehad":thup: ...).

Dame uit Zweden ZOOO jong? Knap hoor, dat ze op die leeftijd al zoveel titels heeft behaald. In Zweden is ze ook behoorlijk bekend geloof ik in het wereldje. Erg jammer dat Janneke haar in de eerste ronde tegenkwam. Al is het natuurlijk als lichtgewicht nooit een schande om van de latere, zwaargewicht, kampioene op punten te verliezen, terwijl de rest van de dames voortijdig op moest geven. Maar goed, dat hoort nu eenmaal bij het toernooivechten.

jan sensei kyokushin
16-12-2006, 23:34
Beste Ruben osu,

als je na 3 sec weer recht op staat dan is het zeker geen vette KO, maar geeft niet we kunnen daar over van mening verschillen, dat mag.

Mijn inziens is er juist gehandeld en als van de 7 betrokken mensen bij deze partij er zeven vinden dat er doorgegaan kan worden dan is dat voor mij een bevestiging dat er de juiste beslissing is genomen.

Als ik ook maar een moment had getwijfeld dan had ik hem tegen zichzelf in bescherming genomen maar hij keek me recht aan en stond stevig op zijn benen. En die 2e KO was zo verwoestend hard en zat er zo goed op daar was geen houden aan al was die geheel fris geweest.

Als je kyokushin doet dan kan dit gebeuren en je loopt altijd een bepaald risico en daar is de vechter, zijn coach, de 4 hoekrechters en de hoofd scheidsrechter zich goed van bewust. Er zijn heel veel KO's gevallen op dit toernooi maar deze was heel erg en ben heel blij dat de jongen 2 uur na het toernooi alweer op weg was richting Zweden en ben ook blij dat ik op tijd zijn tong kon terugtrekken voordat hij hem helemaal inslikte.

Maar goed achteraf is het altijd heel makkelijk oordelen .............

Hoop dat je het goed naar je zin hebt gehad verder en jammer dat Janneke niet in de herkansing meer kon vechten.

Osu Sjaak Osu sorry dat ik zolaat reageer ik heb 2week de griep gehad , die jonge zweed kittisake wou zelf verder vechten eerlijk en toppertje en bikkel ,die jonge zijn coach zij ook gogogogo fight hij leek weer in orde, Tja dat hij dadelijk weer op en mawashi geri inloopt dat komt dubbel aan, konden wij als referee,s niet voorkomen of voor wezen hij was zelf ook en kyokushin met de juiste instelling en spirit wou knokken !!! Sjaak als hoofd scheid handelde juist OP DAT MOMENT achteraf is het en aap in de kont schieten .Maar ben blij dat alles goed gekomen is met die jongen .Als als als je alles van tevoren weet in het leven wat er gebeurt is het ook niet correct en maakt niet gelukkig ik ben 61jaar loop 43jaar mee in het martial-arts -budo en kom nog elke dag voor verrassingen te staan.

met alle respect

met de sportiefste sportgroeten
osu jan

Timmie
19-12-2006, 23:40
Komt er ook nog een video of dvd uit van dit toernooi?

Charger 69
20-12-2006, 01:23
Doet Michael van de Velde eigenlijk nog wel eens wat?

Sjaak?