PDA

View Full Version : UFC biedt Crocop contract aan



RNLMC
08-12-2006, 00:05
http://www.jutarnji.hr/sport/borilacki_sportovi/clanak/art-2006,12,6,filipovic_ultimate,53530.jl


recent article on the Croatian news site Vecernji-list claimed that Pride Open Weight Grand Prix Champion Mirko “Cro Cop” Filipovic would be offered a contract to fight in the UFC.

Mirko has one more fight left on his Pride contract, so he will be a free agent after his fight on New Year's Eve against a currently unannounced opponent.

According to the supposed contract, as reported by Vecernji-list, Mirko would be offered a $1 million signing bonus in a deal that would secure the Croatian star to the UFC for six fights. Moreover, Mirko would supposedly earn $1.2 million for his first two fights in the UFC, $2 million for the two fights thereafter, and an undisclosed amount for the final two fights on the contract.

The specifics of the contract don't appear to be anything more than speculation, allegedly stemming from an airline passenger who claimed to have looked over the shoulder of a UFC official during a flight.

Cro Cop dismissed the published terms of the contract, as he told Vecernji-list, "I wish it’s that much... that guy must have seen one extra zero. Even boxers do not get that kind of money."

Cro Cop would have no reason to be dishonest by understating how much the UFC is offering him. If anything, for the purposes of negotiations, it's in the best interests of fighters in general for them to overstate--- not understate--- how much money they're being offered, so there's no reason to doubt Cro Cop when he says that Vecernji-list's published contractual terms are not even close to the actual terms.

However, in the same article, Cro Cop did confirm that the UFC has shown interest in him, as he told Vecernji-list, "They are interested in me, but I did not sign anything." Just the fact that the UFC has expressed interest to Cro Cop is significant because it indicates that UFC officials appear to be serious when they say that they will try to sign the best fighters in the world in 2007. Cro Cop is currently the #2 Heavyweight in the MMAWeekly Rankings.

This news comes on the heels of BodogFight's announcement that Pride Heavyweight Champion Fedor Emelianenko, who is the #1 Heavyweight in the MMAWeekly Rankings, will be fighting at a BodogFight card in March in St. Petersburg, Russia.

Fedor is currently taking his bookings as a succession of one-fight contracts, with the next one being his December 31st fight in Pride, followed by his March fight with BodogFight. For fights after March, it's a pretty safe bet that every well-funded MMA organization in the world will be seeking Fedor's services, whether it's in the form of more one-fight contracts.or an exclusive long-term deal.

With the top two heavyweights in the world on the verge of being free agents within a few months of one another, the face of the MMA industry could change depending on which organization or organizations are able to sign Fedor and Cro Cop.

Fans of MMA will undoubtedly be hoping that the long-awaited rematch between Fedor and Cro Cop will take place at some point. Fedor defeated Cro Cop by unanimous decision on Pride's Final Conflict card last year in one of the best fights of the year

nick
08-12-2006, 02:32
Leuk nieuws.
Ben benieuwd wat Mirco gaat doen.
Zie hem wel een UFC titel pakken, Maar een Pride titel zie ik hem ook nog wel winnen. :thup:
Wil hem wel graag tegen Fedor zien

Biiyen
08-12-2006, 02:35
Hmmm ik zie CroCop toch liever in Pride... Pride is veel cooler en in mijn ogen is hij nog niet klaar in Pride. Als hij nu zou weggaan zou ik dat eerder opvatten als "Bang zijn voor Fedor"

Luka
08-12-2006, 02:48
of weg gaan uit de schaduw van Fedor.. zovan.. Kan niet winnen voor hem dus ga ma kijken in de UFC of ik het daar kan

phranq
08-12-2006, 02:55
Hmmm ik zie CroCop toch liever in Pride... Pride is veel cooler en in mijn ogen is hij nog niet klaar in Pride. Als hij nu zou weggaan zou ik dat eerder opvatten als "Bang zijn voor Fedor"

Wat een onzin, als je in de topsport ergens anders een meervoud kunt verdienen van wat je nu verdiend dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet, hij kan niet tot z'n 65ste blijven knokken...

Biiyen
08-12-2006, 03:02
Wat een onzin, als je in de topsport ergens anders een meervoud kunt verdienen van wat je nu verdiend dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet, hij kan niet tot z'n 65ste blijven knokken...

Dan verschillen wij van mening. Ik vind dat je eerst iets af moet maken voordat je nieuwe doelen stelt. Hij zegt dat hij de beste in Pride wil worden. De kans om de beste te worden is nu zeer dichtbij. Als hij dat afslaat voor in het heden iets meer cash in the pocket dan begrijp ik dat niet. (Hij kan ook nadat hij de beste is gaan, zijn gages zijn dan nog hoger dus veel verlies in financiën zal dat op de lange termijn niet zijn)

Als hij verliest van Fedor heeft hij idd wel minder cash in the pocket. Dus dan heb ik zoiets. "hij is bang en kiest voor direct meer geld en een stuk mindere tegenstanders." UFC Champions mogen in mijn ogen niet de veters strikken van de Pride Champions. OK, Ik mag de veters van de UFC heren niet strikken, aanraken of zelfs maar bekijken. maar daar gaat het niet om.

redjuh
08-12-2006, 03:37
waarom staat ie niet tegen fedor? pride is gewoon veel minder betrouwbaar dan de ufc. zou een goede stap van cc zijn

fedor
08-12-2006, 04:19
waarom staat ie niet tegen fedor? pride is gewoon veel minder betrouwbaar dan de ufc. zou een goede stap van cc zijn

CC staat niet te trappellen om weer tegen Fedor te vechten, geloof me ;)

Ik snap Mirko echt wel...zoals eerder gezegd, je kunt niet tot aan je aow blijven vechten en wie weet wat er allemaal achter de schermen met Pride gebeurd..!

Tsuki
08-12-2006, 04:38
Ik denk dat CC dus echt wel zit te wachten om tegen fedor te knokken. Hij is echt niet bang voor fedor ............................

fedor
08-12-2006, 04:44
Ik denk dat CC dus echt wel zit te wachten om tegen fedor te knokken. Hij is echt niet bang voor fedor ............................

Volgens mij is niemand op dat nivo nog echt "bang" voor elkaar, dan spelen andere belangen.
Jij hebt niet op zitten letten toen CC de OWGP finale won...toen hebben ze het gevraagd aan 'm.. Z'n antwoord was in het kort: "Oef..weet ik nog niet" en niet: "Ja, zeg maar wanneer!"

Ben ik trouwens de enige of zijn er meer mensen die het gevoel hebben dat er eea qua verandering staat te gebeuren in de MMA wereld..?
(zie het nieuws dat de UFC achter CC aanzit, Fedor die in maart buiten Pride vecht).
Ik zat van de week nogmaals naar Pride in Las Vegas te kijken en ik weet bijna zeker dat ik de heren Fertitta zag zitten "Ringside" met meer dan een "avondje-uit-belangstelling"

Jochem
08-12-2006, 05:06
CC had fedor op NYE kunnen bevechten maar koos dat om dat niet te doen. Oke, hij is niet 100%. Dat was fedor vorig jaar ook niet.... We zien wel, ik hoop op een spectaculaire rematch

el bastardo
08-12-2006, 05:58
Ik denk niet dat beide heren bang voor elkaar zijn. Ik zou het wel snappen van CC, maar hoop wel dat ze eerst dan nog een partij vechten tegen elkaar. En als ik niet 100% was, zou ik ook niet vechtentegen de ander. Beide kunnen het zich niet permiteren denk ik.

Luka
08-12-2006, 07:53
ze hebben 1 partij gedaan.. dus een rematch zou goed zijn !! en CC zei zelf dat die tegen Fedor wil als die 100% fit is.. en zou die dan verliezen is het 2-0 en is het anders !! maar CC moet gewoon nog een keer tegen fedor :p

Chico
08-12-2006, 08:53
Fedor is currently taking his bookings as a succession of one-fight contracts
dit vond ik wel interresant.. dat betekent toch in principe dat fedor kan vechten waar ie maar wilt?

The Bulldog
08-12-2006, 09:31
CC zou de UFC vet ownen..en daar heeeeeel veeeeel geld kunnen verdienen....

Denkdat dit een super kans is voor hem...

Al zou ik hem graag wee tegen Fedor zien natuurlijk....

hij moet wel aan zijn ouwe dag denken...

chief108
08-12-2006, 17:47
ach hij ken altijd nog een leuk kantoorbaantje bij de pliezie krijgen alsie te oud is om verder te knokkennatuurlijk... :p

nick
08-12-2006, 18:01
ach hij ken altijd nog een leuk kantoorbaantje bij de pliezie krijgen alsie te oud is om verder te knokkennatuurlijk... :p


ongetwijfeld ;)

the monk
08-12-2006, 20:53
Als CC bij de UFC komt wordt het lastig voor Antoni Hardonk, wanneer alles mocht lukken met doorbreken in de UFC.

redjuh
08-12-2006, 21:15
ach hij ken altijd nog een leuk kantoorbaantje bij de pliezie krijgen alsie te oud is om verder te knokkennatuurlijk... :p


bij het nuon als incasseerder/afsluiter

chief108
08-12-2006, 21:35
bij het nuon als incasseerder/afsluiter
nah...
hij zou dat wel goed doen zonder enige twijfel, maar gun dat jong toch een rustige ouwe dag...
gewoon als paperpusher

hij is toch mooie mascotte voor craotische policeforce nu
mogen ze hem de rest van z'n leven ook wel onderhouden...

redjuh
08-12-2006, 21:42
hij zou ook dictator kunnen worden daar in de balkan

ICON
08-12-2006, 22:11
cro cop is allang binnen man.