PDA

View Full Version : Semmy Schilt: "In Nederland Ben Je Alleen Een Held Wanneer Je Wint"



Jones
09-12-2006, 21:54
Ik ben het wel eens met deze uitspraak van Semmy, wanneer een vechter 2 à 3 keer achter elkaar verloren heeft dan lees ik op verschillende forums/websites dat de vechter maar beter kan stoppen met vechten. Ik vind dat echt bespottelijk, wat vinden jullie ervan? Ik benieuwd naar jullie mening over Semmy zijn uitspraak.

Osu,

Jones

nick
09-12-2006, 22:07
In nederland ben je net zo goed als je laatste partij.
Er is in nederland ook te weining waardering voor onze kampioenen vindt ik.

In Japan zijn het volkshelden en in nederland worden ze nauwelijks herkend.

Dus ben het wel met Sem eens.

PigDog
09-12-2006, 22:23
Zwaar eens met Sem...

redjuh
09-12-2006, 22:29
maar zie het ff net als met voetbal... een sport... als feyenoord 1 punt uit 5 wedstrijden pakt, gaat ook meteen iedereen zeiken dat JvdH en erwin koeman weg moeten. het hoort er nou een maal bij. net als met vechters die ook eigen supporters hebben die ze niet laten vallen.

DK
09-12-2006, 23:47
Er zijn zelfs mensen die klagen over het feit dat Sem kampioen is geworden. hij zou sloom of houterig zijn. Of alleen winnen omdat hij zo groot is. Voor sommige mensen is het ook nooit goed.

redjuh
09-12-2006, 23:51
Er zijn zelfs mensen die klagen over het feit dat Sem kampioen is geworden. hij zou sloom of houterig zijn. Of alleen winnen omdat hij zo groot is. Voor sommige mensen is het ook nooit goed.

en ook dat gebeurt in elke sport... ajakkes wordt in 95 cl winnaar... iedereen vindt het wel leuk, maar veel hadden liever fyenooit of gay-sv gezien

ironmike
10-12-2006, 00:07
Sem is in ieder geval mijn held.

De uitspraak "je bent zo goed als je laatste wedstrijd" heeft volgens mij meer betrekking op het gelegenheids publiek en niet om de mensen die echt van vechtsport houden.








QUA PATET ORBIS

Biiyen
10-12-2006, 01:52
Dat dit waar is bewijst de wedstrijd: Peter Aerts Vs Ernesto Hoost. Ik kan me nog goed voor de geest halen dat vechtspotminnend NL de twee gingen uitfluiten in de Arena. Kan dat nog steeds niet geloven.

Daarom gun ik ook iedereen die carriere in het buitenland. NL is het eigen talent niet eens waardig.

dietrik
10-12-2006, 03:08
Bas Rutten is niet voor niks nederland "ontvlucht".

redjuh
10-12-2006, 03:37
zo goed was ie nou ook weer niet hoor


maar verder weet je toen vechten niet op tv was etc geen internet, of nauwelijks... en je favo vechter vecht steeds in het buitenland en de keren dat ie hier vecht, loopt het niet als gewenst. dan is het toch logisch dat dat fans tegen gaat staan of niet som!!

Justinian
10-12-2006, 03:53
zo goed was ie nou ook weer niet hoor
Tja, meervoudig kampioen Pancrase én kampioen UFC word je inderdaad zomaar...

redjuh
10-12-2006, 03:57
Tja, meervoudig kampioen Pancrase én kampioen UFC word je inderdaad zomaar...


ik bedoel op de tijd dat ie in nederland vocht... voorafgaande aan ze vertrek

Justinian
10-12-2006, 04:14
ik bedoel op de tijd dat ie in nederland vocht... voorafgaande aan ze vertrek
Dat kon ik er niet uit opmaken. Moet zeggen dat ik ook niet weet wanneer Rutten nu precies is vertrokken uit Nederland. Weet wel dat hij al sinds begin jaren negentig (met succes) voor Pancrase vocht.

The Bulldog
10-12-2006, 04:51
zo goed was ie nou ook weer niet hoor


maar verder weet je toen vechten niet op tv was etc geen internet, of nauwelijks... en je favo vechter vecht steeds in het buitenland en de keren dat ie hier vecht, loopt het niet als gewenst. dan is het toch logisch dat dat fans tegen gaat staan of niet som!!
Precies wat bedoel wordt dus....

Hij deed he niet zo goed hier in NL dus uit jouwen en of dissen.:twak: ..

Dat de man die als een levende legende in zijn eigen land zo behandeld is..is toch regelrechte schande!!!!
Vooral omdat zijn manier van profileren ook nog eens sympathiek is...

FOCUS
10-12-2006, 04:56
Dat dit waar is bewijst de wedstrijd: Peter Aerts Vs Ernesto Hoost. Ik kan me nog goed voor de geest halen dat vechtspotminnend NL de twee gingen uitfluiten in de Arena. Kan dat nog steeds niet geloven.
.


Je doelt op dat potje sparren? :sleep1:

redjuh
10-12-2006, 05:01
Dat kon ik er niet uit opmaken. Moet zeggen dat ik ook niet weet wanneer Rutten nu precies is vertrokken uit Nederland. Weet wel dat hij al sinds begin jaren negentig (met succes) voor Pancrase vocht.


ja 94 denk ik he?
ik zat hetzelfde met die post waarop ik reageerde. ik had het dan ook alleen over zijn MT carriere. niet dat die niet goed was... zeker niet, maar om dan op zo'n grond te emigreren...
aan de andere kant, hij is nu miljonair, doordat ie naat the states is gegaan, dus wat dat aangaat is het ook niet slecht voor hem geweest!

oh en nog ff iets. ik vind gasten die dus zo doen als sem zegt, echt de typhus moeten genieten, en die uitfluiters moeten gelynched worden.
ik had alleen besloten de andere kant ff te belichten

Biiyen
10-12-2006, 05:21
Je doelt op dat potje sparren? :sleep1:

Jij zou dat potje sparren niet eens aankunnen.....

Kijk dat is het verschil tussen jou en mij. Ik geniet daarvan! Al is het maar "sparren". Hoe vaak zie je de twee aller grootste tegenover elkaar staan in de ring? Als je dan bedenkt dat Peter 15 minuten daarvoor nog gezellig aan het eten en drinken was. Daar kun je toch alleen maar een dikke vette glimlach van op je toeter krijgen??

Ga jij maar slapen kerel dan kun je tenminste niet fluiten!

Jijkrijgt ook nog ff -reps van me. :thown:

Highline
10-12-2006, 05:31
Jij zou dat potje sparren niet eens aankunnen.....

Kijk dat is het verschil tussen jou en mij. Ik geniet daarvan! Al is het maar "sparren". Hoe vaak zie je de twee aller grootste tegenover elkaar staan in de ring? Als je dan bedenkt dat Peter 15 minuten daarvoor nog gezellig aan het eten en drinken was. Daar kun je toch alleen maar een dikke vette glimlach van op je toeter krijgen??

Ga jij maar slapen kerel dan kun je tenminste niet fluiten!

Jijkrijgt ook nog ff -reps van me. :thown:

ik was bij die partij in de arena (met vele van mixfight met mij) en ik heb van iedere seconde van die partij genoten! 2 van de grootste op vechtsport gebied in een ring, ik blijf het nog steeds super vinden. ik sluit mij aan bij de - reps van biiyen, helaas

king
10-12-2006, 05:32
Ik vind het allemaal nog wel meevallen.

We worden in Nederland nu eenmaal "verwend" met toppers. En tuurlijk krijgt iemand die het goed doet automatisch meer (positieve) aandacht dan iemand die slecht presteert. Maar ik vind dat je daar als topsporter tegen moet kunnen, vooral zolang het positief-kritisch blijft.

En die mongolen die Hoost en Aerts zaten uit te fluiten, tja, dat noem ik geen fans en ik ga er vanuit dat Hoost/Aerts dat ook wel beseffen.

FOCUS
10-12-2006, 05:40
En ik heb er niet van genoten, dat ik het sparren niet zou overleven is natuurlijk een onzinredenatie, daar gaat het helemaal niet om.
Je verwacht een echte keiharde confrontatie te zien, en dan gaan ze ouwejongenskrentebrood onderonsje doen. Ga dan echt aan de bak tegen elkaar!
:crying: ohh mijn reps jongens...

Dit staat trouwens helemaal los van het topic, dat je in nederland meteen het publiek tegen hebt als je een keertje verliest. Dat vind ik ook niet normaal.
Een vechter heeft zowiezo mijn respect, omdat hij er staat, ongeacht of hij wint of verliest.

oh ja,

dat ik er dan niet van genoot, betekent niet dat ik dan meteen stond uit te fluiten...

redjuh
10-12-2006, 05:41
@ Highline en Biiyen... Halleluja! en repz

FOCUS
10-12-2006, 06:45
Jongens,
ik wil mezelf eigenlijk toch nog even verduidelijken,
zit me niet lekker..vogens mij begrijpen we elkaar niet.
Ik heb een geweldig respect voor ELKE vechter, ongeacht zijn niveau, tak van vechten, winnen of verliezen.
En ja, ook voor Ernesto Hoost en Peter Aerts heb ik het grootste respect. Natuurlijk, zij zijn helden.
Maar, dat ik het zou afleggen in een partij tegen hen, betekent nog niet dat ik daarom van elke partij van hen moet gaan genieten.
Het heeft in mijn ogen meer te maken met smaak.
Ik geniet meer van een echt gevecht dan van een sparpartij, -wat het in mijn ogen toch wel was-. Ik begrijp jullie beredenatie wel, en als je het zo bekijkt is het idd wel iets bijzonders. Maar geef mij maar gewoon een volle matpartij!
Natuurlijk is het super dat die Aerts zich uit het niets aanbiedt voor een gevecht.
Ik vond het gewoon niet leuk om naar te kijken. Daar kan je het oneens mee zijn, maar het is gewoon een mening.
Dat ze uitgefloten werden, dat is triest. Ben ik het mee eens.
Nou, pak mn reps maar, kommaar kommaar kommaar...

PigDog
10-12-2006, 09:53
Wie voor een fordje geboren is, wordt nooit een mercedes.......

De man van 14K
10-12-2006, 19:26
kommaar? hier praat je je niet uit.. niet handig om 's lands meest gewaardeerde vechters af te serveren op een vechtsportforum :wacko:

nick
10-12-2006, 19:43
het is ook niet handig van Focus.
maar dit is een forum en iedereen mag zijn eigen mening hebben toch!

ik ben het ook niet met hem eens trouwens :stupid:

heb in de arena ook behoorlijk genoten, heb nu 2 mega toppers in de arena gezien en dat had ik toch liever dan een freakshow met Sapp

citygym
10-12-2006, 20:03
Helamaal mee eens maar dat geld in nederland voor bijna alle sporters!

En wat betreft Sem, die is een echte kampioen, maar wordt nog steeds door een heleboel mensen de grond in geboord niet normaal!

Osu Dennis

Joop Kasteel
10-12-2006, 20:25
Jongens,
ik wil mezelf eigenlijk toch nog even verduidelijken,
zit me niet lekker..vogens mij begrijpen we elkaar niet.
Ik heb een geweldig respect voor ELKE vechter, ongeacht zijn niveau, tak van vechten, winnen of verliezen.
En ja, ook voor Ernesto Hoost en Peter Aerts heb ik het grootste respect. Natuurlijk, zij zijn helden.
Maar, dat ik het zou afleggen in een partij tegen hen, betekent nog niet dat ik daarom van elke partij van hen moet gaan genieten.
Het heeft in mijn ogen meer te maken met smaak.
Ik geniet meer van een echt gevecht dan van een sparpartij, -wat het in mijn ogen toch wel was-. Ik begrijp jullie beredenatie wel, en als je het zo bekijkt is het idd wel iets bijzonders. Maar geef mij maar gewoon een volle matpartij!
Natuurlijk is het super dat die Aerts zich uit het niets aanbiedt voor een gevecht.
Ik vond het gewoon niet leuk om naar te kijken. Daar kan je het oneens mee zijn, maar het is gewoon een mening.
Dat ze uitgefloten werden, dat is triest. Ben ik het mee eens.
Nou, pak mn reps maar, kommaar kommaar kommaar...Om te beginnen ben ik 't natuurlijk met Sem eens! Wat Focus betreft, je formuleerd 't allemaal goed. Je gaat alleen de fout in, als je zegt: die spar-partij, dat komt erg denigrerend over. Vergeet niet, Aerts zat met een buikje vol en Hoost was de teleurstelling van zijn leven aan 't wegslikken.

A-team
10-12-2006, 21:10
Dat dit waar is bewijst de wedstrijd: Peter Aerts Vs Ernesto Hoost. Ik kan me nog goed voor de geest halen dat vechtspotminnend NL de twee gingen uitfluiten in de Arena. Kan dat nog steeds niet geloven.

Daarom gun ik ook iedereen die carriere in het buitenland. NL is het eigen talent niet eens waardig.

Dat was echt geen vechtsportminnend publiek :twak:

FOCUS
11-12-2006, 02:07
Om te beginnen ben ik 't natuurlijk met Sem eens! Wat Focus betreft, je formuleerd 't allemaal goed. Je gaat alleen de fout in, als je zegt: die spar-partij, dat komt erg denigrerend over. Vergeet niet, Aerts zat met een buikje vol en Hoost was de teleurstelling van zijn leven aan 't wegslikken.


ok, je hebt gelijk

remco pardoel
11-12-2006, 06:04
Nederlanders zijn helden met in de handen klappen als de handen in de broekzak zitte...
Er wordt niet gekeken wat de persoon al gespresteerd heeft of wat hij er voor over heeft om dat te moeten bereiken.
Mocht het door wat voor omstandigheden niet lukken, dan weet iedereen dat wel te vertellen, ze kunnen nooit zeggen van ... Goh ik heb respect voor dat jij het wel gedurfd hebt en dat je er offers voor gemaakt hebt... wat 99,9% van de bevolking niet doet

remco pardoel
11-12-2006, 06:05
Als die mensen hun best doen heb je ze niet uit te fluiten
al geven ze een demo partij...
Het zijn twee van de grootste iconen binnen Thai Boksen in het zwaargewicht...

marcelt
11-12-2006, 07:06
heb in de arena ook behoorlijk genoten, heb nu 2 mega toppers in de arena gezien en dat had ik toch liever dan een freakshow met Sapp
Nee man het was toch geweldig geweest als Ernesto zijn revanche had kunnen hebben en bob had neergelowkickt of gehoekt.

De man van 14K
11-12-2006, 07:07
ben ik met Marcel eens, had ik ook gehoopt maar dat Aarts daar als vervanger van achter zijn biertje opstond was memorabel!

marcelt
12-12-2006, 08:21
Vond ik ook een geweldig moment !

mossad
12-12-2006, 11:00
kommaar? hier praat je je niet uit.. niet handig om 's lands meest gewaardeerde vechters af te serveren op een vechtsportforum :wacko:


Nee het lijkt me inderdaad het beste als we allemaal dezelfde mening hebben.