PDA

View Full Version : Wedstrijden thai-kickboksen



Ernesto
13-12-2006, 18:18
Hallo allemaal,

ik vraag me af, is er een klasse voor iemand van 31 jaar,95+kg die nog geen wedstrijden heeft gedaan maar dit toch heel graag wil gaan doen??

Het lijkt me nl toch heel erg cool om iig meegemaakt te hebben. Ik besef dat ik te oud ben om er nog helemaal voor te gaan,maar is het uberhaupt verstandig voor een 31-jarige om die ring in te stappen met zo`n leeftijd en gewicht??

Thx!

De man van 14K
13-12-2006, 18:31
als je in een goede conditie bent, waarom niet!

nick
13-12-2006, 18:34
Hallo Ernesto.

Als het goed is moet je voor je 30e jaar je eerste wedstrijd hebben gedraaid in de ring. Daarna wordt het niet meer toegelaten.

Maar misschien worden er wel eens uitzonderingen gemaakt.

Hoop dat iemand dit kan bevestigen

Iwan
13-12-2006, 18:36
En anders kun je nog altijd een Kyokushin partij draaien in de AHOY hahaha!

De man van 14K
13-12-2006, 18:36
op dat ene ringsgala gala in Amstelveen ging toch die eigenaar van dat sportcafe met zn (ca) 34 jaar voor het eerst de ring in?

Wat Nick zegt heb ik al eens eerder gehoord..

Iwan
13-12-2006, 18:37
Oh ja, en voor de gevoelige zieltjes... ik maakte een GRAPJE!

nick
13-12-2006, 18:46
op dat ene ringsgala gala in Amstelveen ging toch die eigenaar van dat sportcafe met zn (ca) 34 jaar voor het eerst de ring in?

Wat Nick zegt heb ik al eens eerder gehoord..

Dat klopt.

Want ik zal eerst tegen Manfred Vrolijks vechten in Amstelveen. (Eigenaar van café all sports)

Maar daarom zei ik ook soms worden er waarschijnlijk wel uitzonderingen gemaakt.

Ernesto
13-12-2006, 18:47
Serieus?? Mag je na je 30e de ring niet meer in??

GVD! Dat is jammer.Is dat ergens na te vragen??

nick
13-12-2006, 19:05
stuur anders even een mailtje naar Rings Holland.

Die kunnen je vast verder helpen. ;)

Ben benieuwd.

Ernesto
13-12-2006, 19:39
Bedankt gasten voor de reacties!

Zal het wel laten weten

Maar afgezien van het feit of het mag of niet, zouden jullie het doen?

Iwan
13-12-2006, 19:48
Bedankt gasten voor de reacties!

Zal het wel laten weten

Maar afgezien van het feit of het mag of niet, zouden jullie het doen?

Zeker man, gewoon doen. Het gaat erom hoe jij je erbij voelt. En als dat goed zit gewoon doen!

smatti
13-12-2006, 21:07
Het was vroeger inderdaad zo dat je het debuut in de wedstrijdsport voor je 30e levensjaar gemaakt moest hebben maar ik weet dat die regel in ieder geval bij de NOVER is verwijderd. Met goede begeleiding en training maakt de leeftijd niet zo heel veel meer uit denk ik.

Onlangs (25 november) zag ik nog een 39 jarige zwaargewicht zijn debuut maken in de wedstrijdring. Goed voorbereid troffen beide deelnemers elkaar, voor de een was het de derde wedstrijd, en voor de ander was het zijn debuut. Volgens mij scheelden ze ook maar maximaal een jaar of twee jaar van elkaar. Voor mensen van 30+ geldt natuurlijk wel dat hun lichaam wat langer herstel nodigt heeft en dat ze wat blessure gevoeliger zijn als sporters die net de 20 gepasseerd zijn.

Het belangrijkste is denk ik het bewustwordings proces van de eigen beperkingen in herstel en het feit dat het een boel meer energie zal kosten om een ouder lichaam fit te krijgen. Maar mits goed begeleid (misschien eens wat vaker een sauna bezoek en massage om de souplesse te bevorderen) lijkt het me geen probleem!

Ernesto
13-12-2006, 21:10
Zeker man, gewoon doen. Het gaat erom hoe jij je erbij voelt. En als dat goed zit gewoon doen!

Nou,conditioneel en lichamelijk ben ik er NU nog niet aan toe,maar ik verwacht dat dat over een jaar wel het geval is. Ik wil het gewoon perse hebben meegemaakt. Lijkt me echt super.
Maar ja,mijn gewicht is natuurlijk ook een nadeel,want ik zit dan geloof ik in de klasse 95+,dus dat zou kunnen betekenen dat er dan een of andere Bob Sapp op je af komt stormen.

Ernesto
13-12-2006, 21:12
Het was vroeger inderdaad zo dat je het debuut in de wedstrijdsport voor je 30e levensjaar gemaakt moest hebben maar ik weet dat die regel in ieder geval bij de NOVER is verwijderd. Met goede begeleiding en training maakt de leeftijd niet zo heel veel meer uit denk ik.

Onlangs (25 november) zag ik nog een 39 jarige zwaargewicht zijn debuut maken in de wedstrijdring. Goed voorbereid troffen beide deelnemers elkaar, voor de een was het de derde wedstrijd, en voor de ander was het zijn debuut. Volgens mij scheelden ze ook maar maximaal een jaar of twee jaar van elkaar. Voor mensen van 30+ geldt natuurlijk wel dat hun lichaam wat langer herstel nodigt heeft en dat ze wat blessure gevoeliger zijn als sporters die net de 20 gepasseerd zijn.

Het belangrijkste is denk ik het bewustwordings proces van de eigen beperkingen in herstel en het feit dat het een boel meer energie zal kosten om een ouder lichaam fit te krijgen. Maar mits goed begeleid (misschien eens wat vaker een sauna bezoek en massage om de souplesse te bevorderen) lijkt het me geen probleem!


Pijnlijk om te zien dat ik eigenlijk al weer op de weg terug ben!! Ik ben dus eigenlijk al een beetje een ouwe lul aan het worden met mijn bijna-31!!

Ernesto
13-12-2006, 21:21
Antwoord gehad van Rings Holland:

Beste,

Het is goed mogelijk voor jou om een partij te maken, mits je in goede gezondheid en conditie verkeert.

De matchmaker zal met jouw trainer overleggen en beslissen, om vervolgens een ‘passende’ tegenstander te zoeken.
Ik maak regelmatig mee dat er vechters van boven de 30 hun debuut maken in de ring.

Geen probleem dus, mits aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan.

Wellicht kan ik je zelf eens plaatsen op een van onze gala’s.

Succes.

Vriendelijke groeten,

RINGS

nick
13-12-2006, 21:33
Succes met je voorbereiding dan maar zal ik zeggen ;)

Fr3ddy
13-12-2006, 21:56
Joh, wij hebben iemand die 1,5 jaar terug na zijn 40e zijn debuut maakte en na 3 kickbokspartijen en 1 freefight partij nog steeds ongeslagen is...

Gewoon doen!

redjuh
13-12-2006, 22:02
En anders kun je nog altijd een Kyokushin partij draaien in de AHOY hahaha!


lmao!

De man van 14K
13-12-2006, 22:44
Joh, wij hebben iemand die 1,5 jaar terug na zijn 40e zijn debuut maakte en na 3 kickbokspartijen en 1 freefight partij nog steeds ongeslagen is...

Gewoon doen!

kan je in iedergeval ongeslagen retireren!:)

Ralph
14-12-2006, 00:22
Mijn eerste thaibokspartij vocht ik ook tegen een kerel van bijna 40 (ik was toen 22). Hij was wel Nederlands amateur kampioen boksen geweest, maar het was wel zijn eerste thaibokspartij, dus je ziet het wel vaker.
Je moet je alleen afvragen of je wilt dat je kinderen erbij zijn (als je die hebt natuurlijk). M'n tegenstander van toen had er beter aan gedaan ze thuis te laten.... :-)

Ernesto
14-12-2006, 00:44
Ik heb een klein dochtertje en die gaat absoluut niet mee naar een zaal vol halve zolen.

Biiyen
14-12-2006, 00:50
Hallo allemaal,

ik vraag me af, is er een klasse voor iemand van 31 jaar,95+kg die nog geen wedstrijden heeft gedaan maar dit toch heel graag wil gaan doen??

Het lijkt me nl toch heel erg cool om iig meegemaakt te hebben. Ik besef dat ik te oud ben om er nog helemaal voor te gaan,maar is het uberhaupt verstandig voor een 31-jarige om die ring in te stappen met zo`n leeftijd en gewicht??

Thx!

Wat jij nu beschrijft heb ik tijdens mijn verblijf in Thailand vaker meegemaakt. Wellicht net als mensen die ik heb ontmoet daar ook een sabatical opnemen en paar maanden trainen en knokken in Thailand?

nick
14-12-2006, 03:55
Ik heb een klein dochtertje en die gaat absoluut niet mee naar een zaal vol halve zolen.

en bedankt maar weer :twak:

GLADDE BOL
14-12-2006, 06:05
Hallo allemaal,

ik vraag me af, is er een klasse voor iemand van 31 jaar,95+kg die nog geen wedstrijden heeft gedaan maar dit toch heel graag wil gaan doen??

Het lijkt me nl toch heel erg cool om iig meegemaakt te hebben. Ik besef dat ik te oud ben om er nog helemaal voor te gaan,maar is het uberhaupt verstandig voor een 31-jarige om die ring in te stappen met zo`n leeftijd en gewicht??

Thx!

Als jij je er goed bij voelt waarom niet is toch top om mee te maken.
In 2004 avondje oost ging de vader en zoon op het zelfde gala de
ring in alleen zoonlief had ongeveer 20 partijen achter zijn naam staan
en vader maakte zijn debuut op 41 jarige leeftijd tegen een 29 jarige
met al een paar partijen op zijn conto.
Uitslag was overigens winst voor papa hij sloeg zijn 29 jarige tegenstander
binnen 11 seconden KO met een rechtse hoek .
Dus als je sensei vind dat jij er best klaar voor bent GO FOR IT.
Maar zorg wel dat je je optimaal voorbereid want in de ring is
niks zeker.
Mocht je besluiten om te doen veel succes.

Ernesto
14-12-2006, 22:07
en bedankt maar weer :twak:

Nick,je begrijpt me wel denk ik. Afgelopen zaterdag ook naar een gala geweest en als je ziet wat voor gasten daar rondlopen en hoe bezopen en agressief ze zijn aan het eind.....

nick
14-12-2006, 23:00
dat weet ik wel.
lopen vaak mensen rond op gala's die zich niet echt weten te gedragen om het zo maar even te zeggen.

wat ik zei was ook maar bij wijze van spreken. ;)