PDA

View Full Version : Source: Mirko "Cro Cop" Chooses UFC



MB667
14-12-2006, 18:20
--------------------------------------------------------------------------------

Options: Email Article | Printer Friendly
Wednesday, December 13, 2006
by Jeff Sherwood and Josh Gross

Reigning PRIDE Open-Weight Grand Prix champion Mirko Filipovic (Pictures) has apparently decided to bolster the ranks of the UFC heavyweight division, a source inside the Croatian's camp informed Sherdog.com Wednesday.

Rumors have buzzed of Filipovic's departure from PRIDE since his official Web site reported in recent days that he would not fight on the Japanese promoter's year-end card.

Filipovic, the No. 2 heavyweight in the world behind PRIDE champion Fedor Emelianenko (Pictures), would make an immediate impact on a division that has long been considered among the weakest in the UFC. Terms are not known, but it's expected Fillipovic, 32, could sign one of the most expensive multi-fight deals in UFC history.

A former K-1 star, "Cro Cop" moved from kickboxing to mixed martial arts in 2001, and has since amassed in impressive 21-4-2 record. His biggest accomplishment in MMA occurred just last September, when the Fighter of the Year candidate stopped Wanderlei Silva (Pictures) and Josh Barnett (Pictures) on the same night to capture PRIDE's Grand Prix crown.

It was believed tournament victory would secure Filipovic a second crack at Emelianenko, whom the Croatian lost to by decision in epic August 2005 clash.

Filipovic's four losses have come against Emelianenko, former K-1 World Grand Prix champion Mark Hunt (Pictures), a shocking knockout against former UFC heavyweight champion Kevin Randleman (Pictures) and by submission in a classic battle against former PRIDE heavyweight champion Antonio Rodrigo Nogueira (Pictures).

"Cro Cop" is renowned for his striking skills, which features a devastating left high kick that is responsible for highlight-reel victories against the likes of Silva, Igor Vovchanchyn (Pictures) and Aleksander Emelianenko (Pictures).

The super-striker would immediately vault to the top of the contender list for Tim Sylvia (Pictures)'s UFC heavyweight belt, should the "Maine-iac," who is currently renegotiating his contract with the Las Vegas-based promoter, remain with the organization.

There has been some discussion inside the UFC that "Cro Cop," who was not under contract to PRIDE, would make his cage-fighting debut versus Jake O'Brien (Pictures), a young, undefeated fighter whose strength is on the mat. -------------------------------------------


Nu Le Banner nog.

Luka
14-12-2006, 18:29
hmmm.. zou ik jmmr vinden mja.. hij maakt idd een goeie kans in de UFC.. zou Alex ook wel kut vinden.. las laatst dat hij ook naar UFC wou om uit de schaduw van zn broer fedor te gaan?

chief108
14-12-2006, 18:29
dus hoe lang duurt het nog voordat hij met die belt rondloopt??

Mike
14-12-2006, 18:42
hmm erg jammer , ik zit echt op de rematch te wachten tegen fedor. Bovendien mag hij geen soccerkicks gebruiken in de ufc en dat vind ik altijd ze leuk aan de crocop partijen in pride. Erg jammer , ik zie ook niemand in de ufc HW division die hem kan tegenhouden.

is dit nou officieel nieuws of geruchten?

Lee Hottie # 1 fan
14-12-2006, 19:11
dus hoe lang duurt het nog voordat hij met die belt rondloopt??

ik denk de 1e partij die hij vecht meteen tegen silvya is
dat zal hij wel hebben afgedwongen bij de onderhandenlingen

en dan... wie volgt

Luka
14-12-2006, 19:14
niemand.. gaat hij lachen.. IK HEB DE BELT MUAHHAHAA COME AND GET IT IF YOU CAN !!

Emilio
14-12-2006, 19:15
Ik vind het wel cool.

Wat zal Sylvia een angst hebben. :)

Ik denk dat ze hem net als Anderson Silva eerst een partij laten draaien tegen een "grote naam" uit de division. Maybe Cheik Kongo ofzo omdat dat wel garant staat voor wat vuurwerk.

Luka
14-12-2006, 19:16
Maar Alex zou misschien toch ook naar UFC gaan?

FOCUS
14-12-2006, 19:27
Ik vind het een groot verlies voor PRIDE

chief108
14-12-2006, 19:44
Maar Alex zou misschien toch ook naar UFC gaan?


Ik vind het een groot verlies voor PRIDE
ja
ik ook 2x keer zelfs...
maar ja...

aan de andere kant wordt de UFC nu wel weer een stukje leuker

kickboxer1987
14-12-2006, 20:18
ufc is aan het uitpakken, nu ze WFA hebben opgekocht hebben ze ook Rampage en herring!

nu geruchten uit het kamp van cro cop...

ufc word een stukje intresanter, ten koste van pride

dreamone
14-12-2006, 21:59
Jammer, CroCop was toch een sleutelfiguur voor PR!DE. Maar ja, t zal de UFC ook een stuk leuker maken om naar te kijken :)

RNLMC
14-12-2006, 23:58
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=68411

knilles
15-12-2006, 00:07
Maar Alex zou misschien toch ook naar UFC gaan?
Alex kan geen visum krijgen vanwege een justitieel akkefietje uit het verleden, iets uit 1991, er staat mij iets bij van een overval op een winkel.

Jammer, maar helaas, t was goed geweest voor de UFC, die Sylvia loopt nu met de staart tussen de benen weg, let maar op!

nick
15-12-2006, 01:59
--------------------------------------------------------------------------------

There has been some discussion inside the UFC that "Cro Cop," who was not under contract to PRIDE, would make his cage-fighting debut versus Jake O'Brien (Pictures), a young, undefeated fighter whose strength is on the mat. -------------------------------------------


Als dit waar is lijkt het me wel duidelijk tegen wie hij eerst vecht.

Hij verdient in mijn ogen meteen de titelshot maar ja, eerst maar eens zien of het allemaal echt waar is.

redjuh
15-12-2006, 02:12
er staat: cro-cops camp informed sherdog. ik geloof niks wat op sherdog staat

Biiyen
15-12-2006, 02:17
Aan de ene kant ontzettend jammer. Ik baal echt dat er nu geen CC Vs Fedor II komt. Vind het verschrikkelijk eerlijk gezegd. Maar aan de andere kant wordt de UFC er wel leuker door.

Toch is het gevoel van .... BALEN!!! sterker. een verlies voor Pride FC.

redjuh
15-12-2006, 02:23
ook sherdog zeker hahaha

Biiyen
15-12-2006, 02:26
ook sherdog zeker hahaha

stond ook op K1 fans

kickboxer1987
15-12-2006, 02:32
Hoe kom je aan deze info? Heb je daar een bron van?

http://www.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=3959

edit: 2e link

de contracten zijn ook overgekocht :)

marcelt
15-12-2006, 03:24
De UFC wordt leuker en in Pride heeft ie al tegen iedereen gestaan. Straks heeft CC de belt van de UFC en is een gevecht tegen Fedor om elkaars titles (als ze dat zakelijk rond kunnen krijgen) natuurlijk goud waard.

Evilman
15-12-2006, 03:51
Ik weet niet of de UDC leuker wordt om naar te kijken nu ze cro cop hebben. Volgens mij worden dat toch makkelijke wedstrijden voor crocop en de ufc regels blijven net als voorheen.

Als er nou toevallig een HW inkomt die wel kan vechten en waarschijnlijk
iedereen KO ramt .. nou .. ok das wel ff leuk ja! :D
Maar ook op termijn zal t weinig opleveren. Tenzij ze meer interessante lui aantrekken.

redjuh
15-12-2006, 04:03
oke... nou ik kan al nie3t w88 op Hardonk-Crocop!... 2 gasten die staand bij de wereldtop behoren