PDA

View Full Version : Gage ringsporters



Octavius
22-12-2006, 00:36
Even een vraag.

Ben bezig met ondernemingsplan voor school en ik heb een vraag en misschien dat een MF'er het weet.

Wat draagt een manager van een rinsgsporter af van zijn ontvangen deel van de gage van een ringsporter? BTW? belasting?

Wat is het % dat een manager krijgt van de gage?

Weet iemand toevallig waar cijfers enz staan over ontwikkeling van de ringsport etc. Heb gezocht maar is niks over te vinden.

Alvast bedankt.

Bud S
22-12-2006, 00:45
belastingtelefoon ff bellen

jojo
22-12-2006, 00:45
check je pm

Octavius
22-12-2006, 04:55
Thnx Jojo, maybe iemand nog meer???

Joop Kasteel
22-12-2006, 05:28
Even een vraag.

Ben bezig met ondernemingsplan voor school en ik heb een vraag en misschien dat een MF'er het weet.

Wat draagt een manager van een rinsgsporter af van zijn ontvangen deel van de gage van een ringsporter? BTW? belasting?

Wat is het % dat een manager krijgt van de gage?

Weet iemand toevallig waar cijfers enz staan over ontwikkeling van de ringsport etc. Heb gezocht maar is niks over te vinden.

Alvast bedankt.Ik ben misschien een rare maar ik vind dit een vreemde vraag. Ten eerste weten de meesten hier de gages van de vechters niet. Ten tweede, ligt het bij de ene vechter anders als de andere, wat hij afdraagt aan trainer/ manager. Tot slot, dit is geen plek voor dit soort vragen. Onze grote vrienden van "we kunnen 't niet leuker maken, wel makkelijker" slapen ook niet. Het heeft trouwens ook geen flikker te maken met vechten.

Biiyen
22-12-2006, 05:52
Ik ben misschien een rare maar ik vind dit een vreemde vraag. Ten eerste weten de meesten hier de gages van de vechters niet. Ten tweede, ligt het bij de ene vechter anders als de andere, wat hij afdraagt aan trainer/ manager. Tot slot, dit is geen plek voor dit soort vragen. Onze grote vrienden van "we kunnen 't niet leuker maken, wel makkelijker" slapen ook niet. Het heeft trouwens ook geen flikker te maken met vechten.

Beetje vreemd, de gages van de UFC zijn toch ook transparant?

Jij zegt indirect dat de vechtsportwereld dus deels crimineel is, witte boorden criminaliteit, maar toch. Ik denk dat als je een transparante boekhouding voert de overheid je veel gunstiger gezint is. Daarbij is het niet eens zo een rare vraag. Van bijna alle beroepsgroepen kun je de CAO s inzien. Iedereen weet wat voetballers Prof + Amateur, basketballers, zwemmers en ook de K1 vechters verdienen. Dus waarom zou je daar geheimzinnig over moeten doen.

Ben het wel met je eens dat een forum misschien niet de beste plek is om over daar over te praten.

Joop Kasteel
22-12-2006, 06:09
Beetje vreemd, de gages van de UFC zijn toch ook transparant?

Jij zegt indirect dat de vechtsportwereld dus deels crimineel is, witte boorden criminaliteit, maar toch. Ik denk dat als je een transparante boekhouding voert de overheid je veel gunstiger gezint is. Daarbij is het niet eens zo een rare vraag. Van bijna alle beroepsgroepen kun je de CAO s inzien. Iedereen weet wat voetballers Prof + Amateur, basketballers, zwemmers en ook de K1 vechters verdienen. Dus waarom zou je daar geheimzinnig over moeten doen.

Ben het wel met je eens dat een forum misschien niet de beste plek is om over daar over te praten.Vertel mij dan maar wat Aerts verdient heeft bij de laatste K1. Er is niets crimineels aan, de vechters staan immers op posters dus het is moeilijk te ontkennen dat je ergens gevochten hebt. Verder had ik het niet over de gages, die zijn immers wit dus daar is/wordt belasting over betaald. De vraag was: wat krijgt een manager en wat draagt hij af. Who cares? Kan jou 't iets schelen wat ik aan mijn trainers gaf? De gages bij UFC zijn transparant, klopt maar weet jij ook wat Chuck Liddell aan zijn trainer/manager geeft? Het kan mij ook niet schelen. En nogmaals, het heeft niets met vechten te maken. Tot slot: het gaat niemand een moer aan wat ik verdiend heb maar geloof maar dat het niet weinig was.

Octavius
22-12-2006, 06:24
Oef, het was niet me bedoeling om hier een verhitte discussie te krijgen. Mijn vraag is gewoon wat een manager ong. in % krijgt. En wat de manager daarvan nog moet afdoen aan belastingen, btw enz. Ik zou dit graag willen verwerken in mijn ondernemingsplan voor school.

Dus ik vraag niet specifiek naar bedragen van bepaalde vechters of managers maar naar gemiddelde waardes.

Het heeft wel eens op MF gestaan in een topic maar kan het niet terug vinden.

Ik weet dat in het tennis 25% normaal is.

Justinian
22-12-2006, 06:39
Op de vraag hoe hoog het percentage is dat de vechter afdraagt aan zijn manager, is niet een antwoord te geven. Lijkt me dat het een kwestie is van onderlinge afspraken.

Kan me wel voorstellen dat dit voor de vechter of manager geen zaken zijn om op een openbaar forum te bespreken. Hiermee zeg je helemaal niet dat 'de vechtsportwereld crimineel is'. Als dat wel zo zijn dan zou 90% van de Nederlandse werknemers crimineel zijn - en jij waarschijnlijk ook Biiyen ;) - want er zijn maar weinig mensen die openlijk aan willen geven wat ze verdienen. Nogmaals, het heeft als zodanig weinig met criminaliteit te maken, maar meer met het feit dat het in Nederland niet echt gebruikelijk is tegen Jan en alleman te vertellen wat je nou verdient.

Biiyen
22-12-2006, 06:44
Vertel mij dan maar wat Aerts verdient heeft bij de laatste K1. Er is niets crimineels aan, de vechters staan immers op posters dus het is moeilijk te ontkennen dat je ergens gevochten hebt. Verder had ik het niet over de gages, die zijn immers wit dus daar is/wordt belasting over betaald. De vraag was: wat krijgt een manager en wat draagt hij af. Who cares? Kan jou 't iets schelen wat ik aan mijn trainers gaf? De gages bij UFC zijn transparant, klopt maar weet jij ook wat Chuck Liddell aan zijn trainer/manager geeft? Het kan mij ook niet schelen. En nogmaals, het heeft niets met vechten te maken. Tot slot: het gaat niemand een moer aan wat ik verdiend heb maar geloof maar dat het niet weinig was.

Ik weet niet wat Peter Aerts verdiend heeft en het boeit me verders ook niet. Hij had een cheque in zijn handen na afloop van het gevecht en iedereen kon zien wat daarop stond. Maar wat je zegt is correct: persoonijke afspraken en contracten gaat verders niemand een moer aan. Al zijn er denk ik wel standaard artiesten contracten en die zou je prima kunnen gebruiken voor zo n casus. Het gaat ja niet om exacte bedragen in zo n casus, is meer dat je leert een ondernemingsplan op te stellen.

Biiyen
22-12-2006, 06:51
Op de vraag hoe hoog het percentage is dat de vechter afdraagt aan zijn manager, is niet een antwoord te geven. Lijkt me dat het een kwestie is van onderlinge afspraken.

Kan me wel voorstellen dat dit voor de vechter of manager geen zaken zijn om op een openbaar forum te bespreken. Hiermee zeg je helemaal niet dat 'de vechtsportwereld crimineel is'. Als dat wel zo zijn dan zou 90% van de Nederlandse werknemers crimineel zijn - en jij waarschijnlijk ook Biiyen ;) - want er zijn maar weinig mensen die openlijk aan willen geven wat ze verdienen. Nogmaals, het heeft als zodanig weinig met criminaliteit te maken, maar meer met het feit dat het in Nederland niet echt gebruikelijk is tegen Jan en alleman te vertellen wat je nou verdient.

o nee nee Justi je begrijpt me verkeerd, ik zeg dat op de zinsnede :Je moet de mensen van de belastingdienst niet wakker maken: , de geheimzinnigheid die achter die zin schuil gaat. Ik wilde dat gewoon wegnemen want het is zoals je zegt persoonlijk.

Joop Kasteel
22-12-2006, 07:02
Ik weet niet wat Peter Aerts verdiend heeft en het boeit me verders ook niet. Hij had een cheque in zijn handen na afloop van het gevecht en iedereen kon zien wat daarop stond. Maar wat je zegt is correct: persoonijke afspraken en contracten gaat verders niemand een moer aan. Al zijn er denk ik wel standaard artiesten contracten en die zou je prima kunnen gebruiken voor zo n casus. Het gaat ja niet om exacte bedragen in zo n casus, is meer dat je leert een ondernemingsplan op te stellen.Ik denk dat de formateur van het volgende? kabinet langer bezig is als wij: we zitten op 1 lijn. Greettzzz, JK.

Marco (scheids)
22-12-2006, 16:09
...wat ben jij vroeg op Joop...l

A-team
22-12-2006, 17:41
Of nog laat op!

Mickey
22-12-2006, 18:10
Ik denk dat Octavius simpelweg wil vast stellen of er een gemiddelde is van wat vechters ongeveer afstaan aan trainers.

Dat het individuele afspraken zijn maakt dat inderdaad wat lastiger, maar in sommige sporten zijn er inderdaad min of meer ongeschreven regels voor.

De man van 14K
22-12-2006, 19:03
Vertel mij dan maar wat Aerts verdient heeft bij de laatste K1. Er is niets crimineels aan, de vechters staan immers op posters dus het is moeilijk te ontkennen dat je ergens gevochten hebt. Verder had ik het niet over de gages, die zijn immers wit dus daar is/wordt belasting over betaald. De vraag was: wat krijgt een manager en wat draagt hij af. Who cares? Kan jou 't iets schelen wat ik aan mijn trainers gaf? De gages bij UFC zijn transparant, klopt maar weet jij ook wat Chuck Liddell aan zijn trainer/manager geeft? Het kan mij ook niet schelen. En nogmaals, het heeft niets met vechten te maken. Tot slot: het gaat niemand een moer aan wat ik verdiend heb maar geloof maar dat het niet weinig was.

ben het ergens met je eens, maar we zouden het af kunnen doen met een X percentage voor begeleiding dan kan Octavius er mee verder. Noem het een aanname.
Dan nog bij UFC is het nog niet geheel transparant aangezien ze ook ppv-vergoeding krijgen en dan nog de inkomsten voor reclame.

maar goed, niemand hier zegt ook dat je een arme sloeber bent hoor Joop ;)

Joop Kasteel
22-12-2006, 22:39
...wat ben jij vroeg op Joop...lVroeg!! Fijne kerst boef!