PDA

View Full Version : 10 februari grappling wedstrijddag



Webhebie
05-01-2007, 23:00
Zaterdag 10 februari wordt de 1e Grappling wedstrijddag van 2007 gehouden.
Er kan weer vollop worden ingeschreven via mail.
Wil je ook meedoen? schrijf je dan in via de onderstaande link.
http://www.yoseikan.nl/?action=inschrijf

Bij inschrijving vul de juiste gegevens NIET de gewichtsklasse maar het juiste gewicht van de vechter. De gewichtsklasse wordt namelijk automatisch berekend.

Tot zaterdag 10 februari

Christophe
06-01-2007, 01:41
Een nieuw jaar, een nieuwe Ede ... helemaal te gek!

Ik hoop wel dat er dit jaar een goede doorstroming is van "beginners" naar "gevorderden": iedereen die al een jaar heeft meegedraait bij de beginners en al ongeveer tot een geel T-shirt is geraakt zou automatisch bij de gevorderden moeten, laat staan de top 3 (of 5) van het klassement. En geen bullshit van mensen die al internationale competitie worstelen of freefight doen, of blauwe band BJJ hebben en nog bij de beginners meedoen. Eigenlijk zou in dat T-shirtklassement de datum van de eerste deelname aan Ede naast elke naam moeten staan.

In ieder geval ... kijk er al naar uit!

sebastiaan
06-01-2007, 02:10
Ik kom in iedergeval dit jaar de gevorderde klasse van -83 irriteren :)
Pieter Moore ook volgens mij,das toch alweer twee extra ;)

Ben benieuwt of t volle bak is in onze pool!
De amateur pool zat overvol afgelopen jaar.

HUNTER
06-01-2007, 09:52
Ben ook weer in training... -70 moet ook wel lukken dus ik ga mn Nederlandse titel zeker verdedigen. Heb er al weer zin in!!!!

Christophe
07-01-2007, 03:53
Ik kom in iedergeval dit jaar de gevorderde klasse van -83 irriteren :)
Pieter Moore ook volgens mij,das toch alweer twee extra ;)

Ben benieuwt of t volle bak is in onze pool!
De amateur pool zat overvol afgelopen jaar.

Inderdaad, had ik ook al gezien. En het zat vol goede jongens die er eigenlijk helemaal niet (meer) thuishoorden ... dus ik kijk uit naar de overvolle bak bij de -83 gevorderden! Gaat leuk worden! ;)

Christophe
07-01-2007, 03:54
Ben ook weer in training... -70 moet ook wel lukken dus ik ga mn Nederlandse titel zeker verdedigen. Heb er al weer zin in!!!!

Oh ja ... dan ga ik m'n Nederlandse titel ook verdedigen ... wat dacht je daar van amigo?! En wat nog meer is ... ik heb er ook zin in! ;)

Triker
07-01-2007, 11:11
@Christophe: Ze mogen jouw inderdaad wel wat meer tegen gas geven op die mat, want zelfs effe poseren tijdens de wedstrijd is jou niet vreemd ;)

http://www.triker.nl/photos/events/grappling2006/images/050.jpg

Christophe
07-01-2007, 23:15
@Christophe: Ze mogen jouw inderdaad wel wat meer tegen gas geven op die mat, want zelfs effe poseren tijdens de wedstrijd is jou niet vreemd ;)

http://www.triker.nl/photos/events/grappling2006/images/050.jpg


Hahahaha, ik was gewoon aan 't lachen, Ken was de gekke-bekken-trekker van dienst! En je kan niet ontkennen dat 'ie het erg goed doet! ;)

Triker
08-01-2007, 00:46
Hahahahaa, jullie twee zaten zeker lekker te dollen ;)
Gaan we binnenkort nog maar eens over doen in Ede ;)

nicolas the red
11-01-2007, 19:48
hopelijk is er dit jaar meer variatie in de zware gewichtsklasses, enkel -91 en -110 vind ik iets te ruim... vooral omdat ik er net middenin zit :(

Webhebie
15-01-2007, 03:45
Heren, kom op dan met die inschrijvingen!!!!

Hoe meer hoe beter en voor je het weet is het 10 februari.

Webhebie
16-01-2007, 08:48
Ik wil wel eens van jullie weten hoe jullie nu over de beginners en gevorderde groepen denken.
Er wordt veel gesproken van dat bepaalde mensen nu in de gevorderde klasse moeten vechten, maar hoe bepaal je dat?
Als iemand Nederlands kampioen is geworden in de beginners klasse dan wil dat niet zeggen dat het een gevorderd vechter is.
Als er iemand voor de eerste keer wilt meedoen, maar hij traint al een paar jaar grondtechnieken, is hij dan een beginner of een gevorderde?
Het is erg moeilijk om iemand die je verder niet kent in te delen in een klasse, omdat je niet weet hoe hij/zij de grondtechnieken beheerst.
Hoe denken jullie hier over?

Christophe
16-01-2007, 20:08
Ik wil wel eens van jullie weten hoe jullie nu over de beginners en gevorderde groepen denken.
Er wordt veel gesproken van dat bepaalde mensen nu in de gevorderde klasse moeten vechten, maar hoe bepaal je dat?
Als iemand Nederlands kampioen is geworden in de beginners klasse dan wil dat niet zeggen dat het een gevorderd vechter is.
Als er iemand voor de eerste keer wilt meedoen, maar hij traint al een paar jaar grondtechnieken, is hij dan een beginner of een gevorderde?
Het is erg moeilijk om iemand die je verder niet kent in te delen in een klasse, omdat je niet weet hoe hij/zij de grondtechnieken beheerst.
Hoe denken jullie hier over?

Op de Amsterdam Open was een beginner iemand met een witte gordel BJJ of minder dan 1.5 jaar grondervaring. Dit vond ik wel een goede benadering. Je zegt dat iemand die Nederlands kampioen is geworden bij de beginners niet automatisch een gevorderde is?!? Wat is een gevorderde dan wel: iemand die de gevorderde klasse vlot wint?! Trouwens, als jullie steeds nieuwe beginners willen aantrekken, moeten jullie die beginnersklassen DRINGEND eens opruimen.

Om te beginnen zou ik de eindwinnaar bij de beginners geen Nederlands Kampioen meer noemen, maar "belofte van het jaar"! Dan is volgens mij de motivatie ook groter om door te stoten naar de gevorderden om een poging te wagen om echt Nederlands Kampioen te worden. Nu blijven veel jongens liever hangen bij de beginners omdat ze daar een meer reeële kans hebben om Nederlands kampioen te worden. Terwijl ik het al een hele prestatie vind om bij de gevorderden mee te rollen.



Het is erg moeilijk om iemand die je verder niet kent in te delen in een klasse, omdat je niet weet hoe hij/zij de grondtechnieken beheerst.

Dat telt natuurlijk alleen maar bij een eerste inschrijving, en daarom moeten er goede richtlijnen komen over wat nou precies een "beginner" is. Het T-shirt-klassement word nu ook helemaal niet gebruikt bij mijn weten. Volgens mij is iemand die een Geel T-shirt heeft behaald een gevorderde (en sommigen zelfs al iets vroeger), hij hoort duidelijk niet meer bij de beginners. En dat geldt zeker voor de 1ste 3 van elke eindklassement. Als er dan een grote groep gevorderden is, en je moet ze indelen in verschillende poules, kan je ze zo opdelen dat er in elke poule evenveel van de verschillende kleuren T-shirten zitten. Door met de meer gevorderde vechters te rollen, gaat het niveau van gele T-shirts automatisch sneller omhoog, dus ik snap niet goed waarom iedereen zo lang bij de beginners wilt blijven hangen. Je bent beter de slechtste van de besten, dan de beste van de slechten (als ik het even zo zwart-wit mag uitdrukken).

En dan iets wat voor mij vrij logisch lijkt, maar voor anderen blijkbaar toch niet zo: de term "beginner" slaat niet op "Yoseikan-grappling-in-Ede-ervaring" maar op "grond-ervaring"!!! Dus een blauwe gordel BJJ .... geen beginner. Een competitie-worstelaar (met internationale ervaring) ... geen beginner. Een pro-freefighter .... geen beginner. Ik vind het zowiezo al vrij "verdacht" van deze jongens dat ze een beetje gaan rollen bij de beginners, dus vind het al helemaal niet kunnen dat ze daar keer op keer blijven inschrijven.

Ik zit bij ons op de club jongens die nog niet zo lang trainen en geen competitie-ervaring hebben ervan te overtuigen dat rollen in Ede bij de beginners een perfecte intro in competitie is: prima sfeer, poule-systeem (dus meerdere partijen draaien), e.d.! Maar als ze dan tegen jongens moeten die al meer dan een jaar meedraaien bij de beginners, kan ik ze evengoed nog een jaartje thuishouden en laten trainen voordat ze meekomen?! Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?!

Atama
16-01-2007, 20:23
Op de Amsterdam Open was een beginner iemand met een witte gordel BJJ of minder dan 1.5 jaar grondervaring. Dit vond ik wel een goede benadering. Je zegt dat iemand die Nederlands kampioen is geworden bij de beginners niet automatisch een gevorderde is?!? Wat is een gevorderde dan wel: iemand die de gevorderde klasse vlot wint?! Trouwens, als jullie steeds nieuwe beginners willen aantrekken, moeten jullie die beginnersklassen DRINGEND eens opruimen.

Om te beginnen zou ik de eindwinnaar bij de beginners geen Nederlands Kampioen meer noemen, maar "belofte van het jaar"! Dan is volgens mij de motivatie ook groter om door te stoten naar de gevorderden om een poging te wagen om echt Nederlands Kampioen te worden. Nu blijven veel jongens liever hangen bij de beginners omdat ze daar een meer reeële kans hebben om Nederlands kampioen te worden. Terwijl ik het al een hele prestatie vind om bij de gevorderden mee te rollen.



Dat telt natuurlijk alleen maar bij een eerste inschrijving, en daarom moeten er goede richtlijnen komen over wat nou precies een "beginner" is. Het T-shirt-klassement word nu ook helemaal niet gebruikt bij mijn weten. Volgens mij is iemand die een Geel T-shirt heeft behaald een gevorderde (en sommigen zelfs al iets vroeger), hij hoort duidelijk niet meer bij de beginners. En dat geldt zeker voor de 1ste 3 van elke eindklassement. Als er dan een grote groep gevorderden is, en je moet ze indelen in verschillende poules, kan je ze zo opdelen dat er in elke poule evenveel van de verschillende kleuren T-shirten zitten. Door met de meer gevorderde vechters te rollen, gaat het niveau van gele T-shirts automatisch sneller omhoog, dus ik snap niet goed waarom iedereen zo lang bij de beginners wilt blijven hangen. Je bent beter de slechtste van de besten, dan de beste van de slechten (als ik het even zo zwart-wit mag uitdrukken).

En dan iets wat voor mij vrij logisch lijkt, maar voor anderen blijkbaar toch niet zo: de term "beginner" slaat niet op "Yoseikan-grappling-in-Ede-ervaring" maar op "grond-ervaring"!!! Dus een blauwe gordel BJJ .... geen beginner. Een competitie-worstelaar (met internationale ervaring) ... geen beginner. Een pro-freefighter .... geen beginner. Ik vind het zowiezo al vrij "verdacht" van deze jongens dat ze een beetje gaan rollen bij de beginners, dus vind het al helemaal niet kunnen dat ze daar keer op keer blijven inschrijven.

Ik zit bij ons op de club jongens die nog niet zo lang trainen en geen competitie-ervaring hebben ervan te overtuigen dat rollen in Ede bij de beginners een perfecte intro in competitie is: prima sfeer, poule-systeem (dus meerdere partijen draaien), e.d.! Maar als ze dan tegen jongens moeten die al meer dan een jaar meedraaien bij de beginners, kan ik ze evengoed nog een jaartje thuishouden en laten trainen voordat ze meekomen?! Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?!

Ik ben helemaal met Christophe eens.

En volgens mij, is het T-shirt klassement bedoeld om poule beter te kunnen verdelen (mits er natuurlijk genoeg vechters voor zijn).

Webhebie
16-01-2007, 21:13
En dan iets wat voor mij vrij logisch lijkt, maar voor anderen blijkbaar toch niet zo: de term "beginner" slaat niet op "Yoseikan-grappling-in-Ede-ervaring" maar op "grond-ervaring"!!! Dus een blauwe gordel BJJ .... geen beginner. Een competitie-worstelaar (met internationale ervaring) ... geen beginner. Een pro-freefighter .... geen beginner.

Kijk daar heb je een punt, je kunt niet zien of iemand een blauwe gordel BJJ heeft, je kunt niet weten of iemand een competie worstelaar is, je kunt niet zien of iemand een pro- freefighter is. Als je al dit soort dingen wilt uit filteren moet je hier toch iets op bedenken.

Christophe
16-01-2007, 23:09
Kijk daar heb je een punt, je kunt niet zien of iemand een blauwe gordel BJJ heeft, je kunt niet weten of iemand een competie worstelaar is, je kunt niet zien of iemand een pro- freefighter is. Als je al dit soort dingen wilt uit filteren moet je hier toch iets op bedenken.


Je kan al beginnen door duidelijk te vermelden wat de beschrijving van een beginner is. Als er dan iemand niet aan voldoet, maar zich toch bij de beginners inschrijft:

1) Bedriegt hij zichzelf
2) Komt het snel genoeg uit, want er zitten genoeg jongens uit de verschillende takken van de grondvecht-wereld die hem dan wel zullen herkennen

Trouwens ... Grappling Ede draait voor mij volledig rond fun, lekker rollen en zichzelf meten en verbeteren. Als er mensen zijn die denken dat er wereldwijde roem te halen valt, en zich daarom bij de beginners inschrijven terwijl ze eigenlijk bij de gevorderden horen is dat alleen maar sneu voor henzelf. Vanaf een bepaalde ervaring is er minder "roem" te halen door te winnen bij de beginners, dan door te verliezen bij de gevorderden.

Maar zoals ik in m'n (toch wel vrij uitgebreide) vorige post al stelde: maak het interessanter om door te stromen naar de gevorderden. O.a. door alleen die eindwinnaar "Nederlands Kampioen" te maken. "Belofte van het jaar" (i.p.v. Nederlands Kampioen bij de beginners) is ook leuk, maar het is dan maar een opstapje naar het "echte werk". En zo komt er weer ruimte vrij voor nieuwe (en echte) beginners.

Iets anders wat jullie kunnen doen: schrijf achter iedere naam (bijv. in het T-shirt klassement) de datum van eerste deelname. Dan ziet gelijk iedereen hoelang iemand al bij de beginners rondhangt, en dan kan dat ook moeilijker buitenproportionele dimensies aannemen.

nicolas the red
16-01-2007, 23:25
Je bent beter de slechtste van de besten, dan de beste van de slechten
in dat geval schrijf ik mij in bij de gevorderden

;)

mama
16-01-2007, 23:36
schrijf me in als fotograaf
;)
heb er er zin in. Lang geleden dat ik bij grabbelen in Ede geweest ben. Neem Max en Luc mee, dus als er nog vrijwilligers zijn om op te passen ;)

Webhebie
17-01-2007, 00:19
Iets anders wat jullie kunnen doen: schrijf achter iedere naam (bijv. in het T-shirt klassement) de datum van eerste deelname. Dan ziet gelijk iedereen hoelang iemand al bij de beginners rondhangt, en dan kan dat ook moeilijker buitenproportionele dimensies aannemen.

Dat valt moeirlijk te controleren omdat niet iedereen elke keer meedoet, er zijn er een behoorlijk aantal die eigenlijk al van af het begin af aan meedoen, maar niet elke keer komen. Zo zijn er verschillende die maar 1 of hooguit 2 keer per jaar meedoen aan deze wedstrijden, deze blijven dan dus ook lang in de beginners klasse hangen, terwijl ze misschien wel BJJ trainen. Misschien zou de inschrijving stakker moeten met meer vragen die de vechters moeten beantwoorden. Hoe denken jullie hierover?

Christophe
17-01-2007, 00:28
Dat valt moeirlijk te controleren omdat niet iedereen elke keer meedoet

Wat valt er te controleren?!? Gewoon, datum 1ste deelname noteren achter de naam en KLAAR! :)



er zijn er een behoorlijk aantal die eigenlijk al van af het begin af aan meedoen, maar niet elke keer komen. Zo zijn er verschillende die maar 1 of hooguit 2 keer per jaar meedoen aan deze wedstrijden, deze blijven dan dus ook lang in de beginners klasse hangen, terwijl ze misschien wel BJJ trainen.

Euh, snap ik het niet, of snap jij het niet?!? Je word niet gevorderd door een bepaald aantal deelnames aan de wedstrijden in Ede ... je wordt gevorderd als je een bepaalde periode traint en/of bepaalde wedstrijdervaring hebt (Deze 2 "bepaalde" moeten gewoon strak gedefinieerd worden). En of ze nou aan alle edities van Ede deelnemen, of 1x per jaar, doet er verder niet toe!
Trouwens ... 1 of 2 keer per jaar?! Er zijn maar 3 wedstrijddagen!!!

vb. Als er iemand een datum in 2004 achter zijn naam heeft staan, en hij schrijft zich in 2007 nogmaals in bij de beginners, stelt dat de organisatie in staat de boel te controleren en een paar vragen te stellen. En als die kerel sinds die eerste deelname gewoon is blijven doortrainen, maar hij heeft niet meer deelgenomen aan Ede, vecht hij bij de gevorderden ... KLAAR!!! Simpel, niet?! Zowiezo lullig als je goed rolt bij de beginners, en iedereen ziet dat je 2 jaar geleden al begonnen bent met rollen bij de beginners .... hahaha, sociale controle, zeg maar!

Webhebie
17-01-2007, 02:06
Maar als iemand doormiddel van 2 wedstrijden Nederlands kampioen wordt in de beginners klasse omdat de (concurentie) niet komt, kun je niet echt spreken van gevorderd. Dus deze vechter mag dan toch nog wel een jaartje in de beginners klasse vechten? (ondanks dat hij/zij Nederlands kampioen is geworden)

rene1970
17-01-2007, 03:48
Ik zit bij ons op de club jongens die nog niet zo lang trainen en geen competitie-ervaring hebben ervan te overtuigen dat rollen in Ede bij de beginners een perfecte intro in competitie is: prima sfeer, poule-systeem (dus meerdere partijen draaien), e.d.! Maar als ze dan tegen jongens moeten die al meer dan een jaar meedraaien bij de beginners, kan ik ze evengoed nog een jaartje thuishouden en laten trainen voordat ze meekomen?! Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?![/quote]

Ik herken mij hier volledig in. Echter wil ik mij wel inschrijven. Al is het alleen voor de fun en bak ik er niets van. Ik ga wel weer met een schat aan ervaring naar huis toe. Dat vindt ik ook heel veel waard.
Trouwens ik zou graag alle 3 wedstrijddagen mee willen doen.

rene1970
17-01-2007, 04:14
Trouwens ik heb mij inmiddels ingeschreven:thup:

mama
17-01-2007, 04:56
ER lopen ook mensen rond die ring ervaring hebben. telt dat ook niet mee als ervaring?

Christophe
17-01-2007, 19:42
Maar als iemand doormiddel van 2 wedstrijden Nederlands kampioen wordt in de beginners klasse omdat de (concurentie) niet komt, kun je niet echt spreken van gevorderd. Dus deze vechter mag dan toch nog wel een jaartje in de beginners klasse vechten? (ondanks dat hij/zij Nederlands kampioen is geworden)

En wat als ... of als ... misschien als ... ik begin zwaar de indruk te krijgen dat je de beginnerspoule graag lekker groot houdt met jongens die er eigenlijk niet thuis horen. Je doet er zelf misschien al een jaartje of 3 in mee, ook al train je al 5 jaar?! Mij niet gelaten, ik maak de regels niet! Ik probeer alleen te helpen door oplossingen te suggereren!

Oh ja, voor € 10 kun je vast in één of andere prijzenwinkel een medaille voor "Intergalactisch grapplingkampioen" laten maken ... dan moet je zelfs bij de beginners niet meer meedoen ... nog makkelijker! :evil:

Christophe
17-01-2007, 19:45
ER lopen ook mensen rond die ring ervaring hebben. telt dat ook niet mee als ervaring?

Dacht het wel ja, tenminste als het MMA-ring-ervaring is! Raar hoe het voor de ene redelijk logisch lijkt wat ervaring is (en bij uitbreiding: wie bij de beginners hoort) terwijl het voor de andere een compleet raadsel blijft. Intelligentie?! Onwil?! Will we ever know?! :p

Christophe
17-01-2007, 19:48
Ik herken mij hier volledig in. Echter wil ik mij wel inschrijven. Al is het alleen voor de fun en bak ik er niets van. Ik ga wel weer met een schat aan ervaring naar huis toe. Dat vindt ik ook heel veel waard.
Trouwens ik zou graag alle 3 wedstrijddagen mee willen doen.

Precies, en net daarom komen er ook jongens van ons meedoen ... fun en ervaring. ;)

Ritchie Vink
17-01-2007, 20:25
Je kan al beginnen door duidelijk te vermelden wat de beschrijving van een beginner is.


ja gewoon van de eerlijkheid van de mens uitgaan, waarschijnlijk al meer inschrijvingen bij gevorderden dan.

Webhebie
17-01-2007, 20:29
En wat als ... of als ... misschien als ... ik begin zwaar de indruk te krijgen dat je de beginnerspoule graag lekker groot houdt met jongens die er eigenlijk niet thuis horen. Je doet er zelf misschien al een jaartje of 3 in mee, ook al train je al 5 jaar?! Mij niet gelaten, ik maak de regels niet! Ik probeer alleen te helpen door oplossingen te suggereren!

Ik heb helemaal niks met grappling hoor, ik doe geen pouleindelingen, ik train geen grappling, ik wilde alleen even weten hoe jullie hier over denken. Ik maak dus ook de regels niet, het kan (denk ik) nooit geen kwaad om hier eens met andere over te discuseren(toch)

Christophe
17-01-2007, 21:33
Ik heb helemaal niks met grappling hoor, ik doe geen pouleindelingen, ik train geen grappling, ik wilde alleen even weten hoe jullie hier over denken. Ik maak dus ook de regels niet, het kan (denk ik) nooit geen kwaad om hier eens met andere over te discuseren(toch)

Funny ... waar zijn Edgar en Andre eigenlijk in deze hele discussie?!

Christophe
17-01-2007, 21:34
ja gewoon van de eerlijkheid van de mens uitgaan, waarschijnlijk al meer inschrijvingen bij gevorderden dan.

Als dat even zou kunnen ... maar dan waren de vorige edities al anders gelopen, en was er totaal geen reden voor deze discussie! ;)

sebastiaan
17-01-2007, 22:01
Denk dat het een goed idee is om dat shirt classement te gebruiken!
Dat is toch afhankelijk van hoeveel je wint?
Waarom daar de maatstaaf niet op baseren,is ookal een duidelijk beproeft systeem.

Ookal valt er dan nog wel wat voor te zeggen dat er misschien een midden classe moet komen,zodat je niet na geel meteen tot zwart in dezelfde poule zit.

Jochem
17-01-2007, 22:01
Ik wil wel eens van jullie weten hoe jullie nu over de beginners en gevorderde groepen denken.
Er wordt veel gesproken van dat bepaalde mensen nu in de gevorderde klasse moeten vechten, maar hoe bepaal je dat?
Als iemand Nederlands kampioen is geworden in de beginners klasse dan wil dat niet zeggen dat het een gevorderd vechter is.
Als er iemand voor de eerste keer wilt meedoen, maar hij traint al een paar jaar grondtechnieken, is hij dan een beginner of een gevorderde?
Het is erg moeilijk om iemand die je verder niet kent in te delen in een klasse, omdat je niet weet hoe hij/zij de grondtechnieken beheerst.
Hoe denken jullie hier over?

Heel simpel. Afschaffen Titel "nederlands kampioen" bij de beginners. Die titel is loos. Iedereen die een keer een dagprijs (1e) wint bij de beginners is automatisch gevorderd. En iemand die 20 punten behaalt met jullie T-shirt punten is ook automatisch gevorderd. En het staat vrij om je in de gevorderden in te schrijven. Wordt het te druk in de gevorderden, zet je een niveau ertussen.

niels
17-01-2007, 22:16
Welke gewichtsklasse zijn er allemaal?

niels
17-01-2007, 23:01
Welke gewichtsklasse zijn er allemaal?

staat in de eerste post... beter lezen

niels
17-01-2007, 23:02
staat in de eerste post... beter lezen

oja ik zie het....

Christophe
18-01-2007, 01:46
Heel simpel. Afschaffen Titel "nederlands kampioen" bij de beginners. Die titel is loos. Iedereen die een keer een dagprijs (1e) wint bij de beginners is automatisch gevorderd. En iemand die 20 punten behaalt met jullie T-shirt punten is ook automatisch gevorderd. En het staat vrij om je in de gevorderden in te schrijven. Wordt het te druk in de gevorderden, zet je een niveau ertussen.

Amen!!! Al vindt ik dat iemand die 8 punten haalt (en dus een geel T-shirt heeft) ook al gerust bij de gevorderden mag.


Ookal valt er dan nog wel wat voor te zeggen dat er misschien een midden classe moet komen,zodat je niet na geel meteen tot zwart in dezelfde poule zit.

Ik denk dat jullie eerst eens allemaal goed naar het
T-shirt klassement moeten kijken: http://www.yoseikan.nl/?action=tshirtklassement
Je hebt pas een geel T-shirt vanaf 8 punten in de gele kleur. Zien jullie wat ik zie?! Namelijk dat er bij elk gewicht telkens minder dan de helft van het aantal deelnemers een geel T-shirt of hoger heeft. En hierboven wordt over zwarte T-shirten gesproken: in 4 van de 7 gewichtscategorieën is er 1 (!!!) zwart T-shirt, dus laten we AUB niet te hard van stapel lopen met verhalen van verse gele T-shirtjes die in een poule vol zwarte T-shirts terecht komen.

In het geval er ooit (te) grote groepen gevorderden zijn, kan je eventueel de 6 hoogste T-shirts per categorie en per dag (zodat je er telkens 6 hebt) in een Elite-klasse steken (dus beginners / gevorderden / elite), maar dat zie ik nog niet onmiddelijk gebeuren. En die vechters moeten dan natuurlijk wel privileges krijgen, zoals een aparte kleedkamer met (vrouwelijke, liefst zweedse) masseuses, schandalig hoge geldprijzen, e.d. Dit zeg ik niet omdat ik zelf vrij hoog in mijn categorie zit geklasseerd, maar omdat ik alle vechters wil stimuleren om iets hoger te ambiëren dan bij de beginners mee te rollen! ;)

Atama
18-01-2007, 06:02
Amen!!! Al vindt ik dat iemand die 8 punten haalt (en dus een geel T-shirt heeft) ook al gerust bij de gevorderden mag.



Maken jullie onderscheid tussen iemand die 8 punten behaalt in 6 competitie dagen en iemand die dat in 2 competitie dagen bij elkaar verzamelt?

Gary
18-01-2007, 11:40
Dit word mijn 4'de keer, ik heb het tot nu toe altijd wel redelijk gedaan. Maar wtf, ik ga het gewoon bij de gevordenen proberen, er zijn een aantal mensen in de beginnersklasse van -76 die daar naar mijn mening ook wel horen of het kunnen proberen. (willem peters, horacio om maar even twee op te noemen)

Christophe
18-01-2007, 18:59
Maken jullie onderscheid tussen iemand die 8 punten behaalt in 6 competitie dagen en iemand die dat in 2 competitie dagen bij elkaar verzamelt?

Beste Atama, als iemand 8 punten haalt in 2 competitiedagen is hij erg goed, en hoort hij bij de gevorderden. Als iemand 8 punten haalt in 6 competitiedagen ... betekend dit dat hij al 2 jaar (!!!) meedraait met de beginners, en word het langzaam aan tijd dat hij ook eens bij de gevorderden gaat meedoen. ;)

Je ziet, dat gele T-shirt is eigenlijk wel een vrij goede maatstaf voor wie er bij de gevorderden hoort!

Christophe
18-01-2007, 19:18
Dit word mijn 4'de keer, ik heb het tot nu toe altijd wel redelijk gedaan. Maar wtf, ik ga het gewoon bij de gevordenen proberen, er zijn een aantal mensen in de beginnersklasse van -76 die daar naar mijn mening ook wel horen of het kunnen proberen. (willem peters, horacio om maar even twee op te noemen)

Ik denk dat iedereen die bij de beginners rolt wel een naam of 4, 5 kan noemen van mensen die eigenlijk bij de gevorderden horen! En groot gelijk dat je bij de gevorderden gaat meedoen, daar leer je veel meer bij!

De eerste keer dat ik meedraaide in Ede was ik iets langer dan een half jaartje aan 't trainen bij Exit, en schreven Maurice en Ken me in bij de beginners. Ik won het grootste deel van m'n partijen op submission, en werd 2de na een blauwe gordel BJJ (inderdaad ... wat deed die bij de beginners?). De 2de keer schreven m'n leraars me - vooral uit automatisme - weer in bij de beginners, maar werd ik door de organisatie bij de gevorderden gezet. Ik had nog geen geel T-shirt, maar misschien vonden ze dat ik het de eerste keer te vlot deed. Ik kwam opeens bij toppers als Jasper Van der Gaag, Remco Rettob, Bram van Koppen, Niek Tromp, e.d. terecht. Ik won geen enkele partij tegen hen, maar voelde m'n niveau bij elke editie van Ede weer een beetje stijgen ... en ik vond het echt super, de partijen waren (en zijn) telkens een hele belevenis: supertechnisch met veel wederzijds respect. Toen ik m'n eerste submission bij de gevorderden maakte, voelde dat echt super aan ... dat betekende echt iets. Jammer genoeg hebben Jasper en Remco nu andere dingen aan hun hoofd, en is Bram druk bezig met z'n studies (en zit hij volgens mij ook in een ander gewicht), dus ik denk dat Niek en ik nu de "te verslagen vechters" zijn in de -83 gevorderden. Dus we kunnen wel wat nieuwe jongens gebruiken die steeds dichter en dichter komen ... of die plotseling de "troon" overnemen, zodat wij die weer moeten veroveren! Zo blijft het spannend, en - nog veel belangrijker - blijft het niveau stijgen totdat we op het niveau van Brazilië, Skandinavië en Japan zitten ... om het dan te overstijgen. :drool:

The sky is the limit!!! :smartass:

Bassie
18-01-2007, 21:41
Hoe komt het eigenlijk dat het nivo in die skandinavische landen zo hoog is?

Ps: hoop dit jaar ook nog mee te doen met de grapplingwedstrijden. Die eerste zal hem niet woden, maar wie weet de volgende wel. Het is een mooi spelletje!

nicolas the red
18-01-2007, 23:33
het is daar zo koud dat met elkaar over de grond rollen de enige manier is om het warm te krijgen!

Tsuki
18-01-2007, 23:37
gooi gewoon iedereen bij elkaar gaat toch om de ervaring dat je mee doet, als je de 1e ronde wordt dubbel gevouwen weet je wat je volgende keer te doen staat , harder trainen

Christophe
19-01-2007, 01:45
gooi gewoon iedereen bij elkaar gaat toch om de ervaring dat je mee doet, als je de 1e ronde wordt dubbel gevouwen weet je wat je volgende keer te doen staat , harder trainen


Dat is dan ook weer niet zo'n strak plan! ;)

Ben
19-01-2007, 04:46
he amigo je hebt toch niet in een verwurging gezeten,
met je intergalactisch poe poe ha ha

fireblade900
19-01-2007, 05:45
Weer een mooie discussie over beginner / gevorderde niveau.
Je moet als vechter jezelf ook recht in de ogen kunnen kijken. Ik ben na 1 jaar beginners overgestapt naar de gevorderden. Ik was geen blauwe band bjj en trainde ook nog geen 2 jaar op de grond maar won wel alles in de beginnersklasse. Dan hoor je daar mijns inziens gewoon niet meer thuis.
Je leert meer van je fouten dan van je overwinningen. Moeten afkloppen is nooit leuk maar het is wel weer een leermoment.

En nu inschrijven gdvd

Christophe
19-01-2007, 21:58
he amigo je hebt toch niet in een verwurging gezeten,
met je intergalactisch poe poe ha ha

Eén verwurging?! Ik zit constant in verwurgingen ... of ben ik constant mensen aan 't wurgen ... effe in de war! ;)

Tot zondag kerel, heb er zin in ... Niek gaat knallen!

sebastiaan
19-01-2007, 22:57
Wat ik meer bedoelde met een extra gevorderde klasse is omdat bijvoorbeeld Augusto Ferarie ook in mijn pool zit,en ookal kan ik niet wachten om rondjes rond de man te rennen tot ie duizelig is:) Kan me voorstellen dat dat bijvoorbeeld sommige mensen afschrikt om de overstap te maken naar de gevorderde!

Maar aan de andere kant zou dat in NL een hele kleine Elite pool worden geloof ik.

Verrek,zie net op die website dat ik al practisch een groen shirt heb:)
dat gaat snel:) En dat in 3 wedstrijden!scheelt me weer nieuwe kleren:)

Christophe
20-01-2007, 20:51
Wat ik meer bedoelde met een extra gevorderde klasse is omdat bijvoorbeeld Augusto Ferarie ook in mijn pool zit,en ookal kan ik niet wachten om rondjes rond de man te rennen tot ie duizelig is:) Kan me voorstellen dat dat bijvoorbeeld sommige mensen afschrikt om de overstap te maken naar de gevorderde!

Maar aan de andere kant zou dat in NL een hele kleine Elite pool worden geloof ik.

Verrek,zie net op die website dat ik al practisch een groen shirt heb:)
dat gaat snel:) En dat in 3 wedstrijden!scheelt me weer nieuwe kleren:)

Als er iemand "schrik" moet hebben om bij de gevorderden mee te rollen, is het net een zwarte gordel: als ze goed rollen, vindt iedereen dat niet meer dan normaal. Draaien ze een slechte partij, of kunnen ze iemand niet submitten voelt de ander zich oppermachtig. Ik heb 2 keer tegen Augusto gerold, en heb (natuurlijk) 2 keer verloren, maar ik vond het zalige partijen. Een echte aanrader ... en dat voor de democratische prijs van €10 én het lef zich in te schrijven bij de gevorderden. ;)

redjuh
20-01-2007, 21:15
Dacht het wel ja, tenminste als het MMA-ring-ervaring is! Raar hoe het voor de ene redelijk logisch lijkt wat ervaring is (en bij uitbreiding: wie bij de beginners hoort) terwijl het voor de andere een compleet raadsel blijft. Intelligentie?! Onwil?! Will we ever know?! :p

We gaan niet zoals chico martinez met de beginners meedoen, 2 gasten blesseren en uiteindelijk toch verliezen.

Justinian
20-01-2007, 22:05
We gaan niet zoals chico martinez met de beginners meedoen, 2 gasten blesseren en uiteindelijk toch verliezen.
Chico heeft nog nooit een grappling-, judo, jiu jitsu of worstelpartij gedraaid. Hij heeft enkel Ringspartijen gedraaid en we zijn allemaal bekend met de 30 sec. regel, dus hoeveel grondervaring heb je dan?! Dan besluit hij een keer mee te doen met grappling, logischerwijs schrijf ik hem dan in bij de beginners. Dat zou ik ook doen als hij zou besluiten een Judo- of Jiu Jitsupartij te draaien. Feit dat Chico in deze klasse heeft verloren zegt mijns inziens genoeg over de juistheid van mijn beslissing hem in deze klasse in te schrijven. Eén van de winstpartijen was overigens tegen Tobias, ook geen onbekende in het MMA-gebeuren ;)

Yoseikan Ede
24-01-2007, 02:55
Heren grapplers, inschrijven kan tot vrijdag 9 februari 21:00 uur.
Om 21:00 uur sluit de automatische inschrijving.

Er is dan alleen nog een mogelijkheid om op de dag zelf in te schrijven.
Om onnodige vertagingen te voorkomen adviseren wij om voor die tijd in te schrijven.

redjuh
24-01-2007, 03:49
ging ff om het punt mbt de ervaringskwestie. op z'n rec. staan een hoop subs, wat dus ook zeer respctabel is...

Christophe
25-01-2007, 01:22
Chico heeft nog nooit een grappling-, judo, jiu jitsu of worstelpartij gedraaid. Hij heeft enkel Ringspartijen gedraaid en we zijn allemaal bekend met de 30 sec. regel, dus hoeveel grondervaring heb je dan?! Dan besluit hij een keer mee te doen met grappling, logischerwijs schrijf ik hem dan in bij de beginners. Dat zou ik ook doen als hij zou besluiten een Judo- of Jiu Jitsupartij te draaien. Feit dat Chico in deze klasse heeft verloren zegt mijns inziens genoeg over de juistheid van mijn beslissing hem in deze klasse in te schrijven. Eén van de winstpartijen was overigens tegen Tobias, ook geen onbekende in het MMA-gebeuren ;)


Beste Justi, hier ben je toch fout hoor. Dat Chico niet de eindwinnaar was van de beginnerspoule waaraan hij deelnam bewijst allerminst dat hij nog bij de beginners hoort. Denk je echt dat iedereen bij de gevorderden automatisch al zijn partijen bij de beginners zou winnen?! Of dat iedereen bij de beginners al zijn partijen bij de gevorderden zou verliezen?! Het is gewoon een feit dat iemand vanaf een bepaalde ervaring of periode van trainen niet meer bij de beginners hoort ... punt! En dat heeft helemaal NIKS te maken met winnen of verliezen. Het feit dat er dan blijkbaar 2 van Chico's tegenstanders gekwetst werden (zoals ik hierboven lees) benadrukt dit ook nog eens op een pijnlijke manier! In de beginnerspoule horen alleen mensen met weinig tot geen wedstrijd-ervaring die minder dan anderhalf jaar trainen ... KLAAR! Iedereen die hier niet onder valt, en zich toch inschrijft bij de beginners is GAY (en dus niet de guardjumpers ;))!!!

Christophe
25-01-2007, 01:28
Chico heeft nog nooit een grappling-, judo, jiu jitsu of worstelpartij gedraaid. Hij heeft enkel Ringspartijen gedraaid en we zijn allemaal bekend met de 30 sec. regel, dus hoeveel grondervaring heb je dan?! Dan besluit hij een keer mee te doen met grappling, logischerwijs schrijf ik hem dan in bij de beginners.

Trouwens ... ik heb hier al zo hard proberen uit te leggen dat de term "beginner" niet slaat op "Grappling Ede"-ervaring maar gewoon op ervaring op zich, en toch wilt het er zelfs bij een intelligente man als jij blijkbaar niet in. Misschien dat een vergelijking wel werkt: Ik denk niet dat Fedor al ooit Shooto heeft gevochten. Als hij dat dus zou willen doen zou hij volgens jouw theorie (zie quote hierboven) bij de Shooto C moeten beginnen?!? Klinkt een beetje (heel erg) belachelijk, niet?!


ging ff om het punt mbt de ervaringskwestie. op z'n rec. staan een hoop subs, wat dus ook zeer respctabel is...

Precies!!! :p

Justinian
25-01-2007, 02:12
Allereerst beste Christophe, met begrijpend lezen heb ik weinig moeite. Jij kennelijk wel, want je mist m'n punt volledig. Jij hanteert een ander criterium voor de term beginner dan ik. Ik heb het over grondervaring, jij hebt het over wedstrijdervaring.


Beste Justi, hier ben je toch fout hoor. Dat Chico niet de eindwinnaar was van de beginnerspoule waaraan hij deelnam bewijst allerminst dat hij nog bij de beginners hoort. Denk je echt dat iedereen bij de gevorderden automatisch al zijn partijen bij de beginners zou winnen?! Of dat iedereen bij de beginners al zijn partijen bij de gevorderden zou verliezen?!
Dat punt was puur bedoeld ter illustratie, niet als punt op zich.


Het is gewoon een feit dat iemand vanaf een bepaalde ervaring of periode van trainen niet meer bij de beginners hoort ... punt! En dat heeft helemaal NIKS te maken met winnen of verliezen.
Nee Christophe, dat is geen feit maar jouw mening. Niks mis met een eigen mening, maar de opwaardering naar een feit gaat me iets te ver. Ik kan in het Jiu Jitsu (fighting system) gevorderd zijn, maar dat maakt niet dat ik een gevorderde kickbokser ben. Als Nederlands kampioen Jiu Jitsu ben je nog geen A-klasse kickbokser. Hopelijk is dit punt zo duidelijk genoeg voor je ;)


Het feit dat er dan blijkbaar 2 van Chico's tegenstanders gekwetst werden (zoals ik hierboven lees) benadrukt dit ook nog eens op een pijnlijke manier!
Nogal ongenuanceerd Christophe. Feit dat Tobias geblesseerd raakte heeft te maken met het feit dat hij te laat afklopte.


In de beginnerspoule horen alleen mensen met weinig tot geen wedstrijd-ervaring die minder dan anderhalf jaar trainen ... KLAAR! Iedereen die hier niet onder valt, en zich toch inschrijft bij de beginners is GAY (en dus niet de guardjumpers )!!!
Er is een verschil tussen wedstrijdervaring en wedstrijdervaring. Mijn punt is: het grapplingniveau ligt bij de beginners al op een dusdanig niveau, dan het voor een Ringsvechter, zonder grappling ervaring niet direct voor de hand ligt bij de gevorderden te beginnen. Indien het nu een hele goede grondvechter betreft kan ik begrijpen dat hij bij de gevorderden mee doet, maar anders niet. Het is duidelijk dat je een ander standpunt hebt dan ik, maar dat kan natuurlijk.



Ps. Guardjumpen is en blijft homo-erotisch :thup:

joost
25-01-2007, 04:08
Ps. Guardjumpen is en blijft homo-erotisch :thup: [/quote]


LMAO X2 :thup:

op je kont beginnen met een partij ook haha

Christophe
25-01-2007, 04:42
Allereerst beste Christophe, met begrijpend lezen heb ik weinig moeite. Jij kennelijk wel, want je mist m'n punt volledig. Jij hanteert een ander criterium voor de term beginner dan ik. Ik heb het over grondervaring, jij hebt het over wedstrijdervaring.


Dat punt was puur bedoeld ter illustratie, niet als punt op zich.


Nee Christophe, dat is geen feit maar jouw mening. Niks mis met een eigen mening, maar de opwaardering naar een feit gaat me iets te ver. Ik kan in het Jiu Jitsu (fighting system) gevorderd zijn, maar dat maakt niet dat ik een gevorderde kickbokser ben. Als Nederlands kampioen Jiu Jitsu ben je nog geen A-klasse kickbokser. Hopelijk is dit punt zo duidelijk genoeg voor je ;)


Nogal ongenuanceerd Christophe. Feit dat Tobias geblesseerd raakte heeft te maken met het feit dat hij te laat afklopte.


Er is een verschil tussen wedstrijdervaring en wedstrijdervaring. Mijn punt is: het grapplingniveau ligt bij de beginners al op een dusdanig niveau, dan het voor een Ringsvechter, zonder grappling ervaring niet direct voor de hand ligt bij de gevorderden te beginnen. Indien het nu een hele goede grondvechter betreft kan ik begrijpen dat hij bij de gevorderden mee doet, maar anders niet. Het is duidelijk dat je een ander standpunt hebt dan ik, maar dat kan natuurlijk.



Ps. Guardjumpen is en blijft homo-erotisch :thup:

redjuh
25-01-2007, 04:46
direct guard springen is gay imo, maar op zich als je er staand een tijd niet aan te pas komt tegen een judoka of worstelaar die maar aast op die TD en je weet het redelijk goed te pareren, kan je imo best met een straight gevoel guard springen...

Christophe
25-01-2007, 05:20
Allereerst beste Christophe, met begrijpend lezen heb ik weinig moeite. Jij kennelijk wel, want je mist m'n punt volledig. Jij hanteert een ander criterium voor de term beginner dan ik. Ik heb het over grondervaring, jij hebt het over wedstrijdervaring.
Ik heb het niet enkel over wedstrijdervaring, ik heb het over elke vorm van grondervaring. En ga je nu beweren dat Chico geen grondtraining (en dus -ervaring) heeft?! Het is niet omdat het niet zijn enige (of belangrijkste) trainingsonderdeel is, dat hij er geen ervaring in heeft (getuige de mooie submission op Oktay, die blijkbaar niet de enige is op zijn record)! Dat hij dan niet de beginnersdivisie wint, is toch geen bewijs dat hij overduidelijk bij de beginners thuis hoort?!


Nee Christophe, dat is geen feit maar jouw mening. Niks mis met een eigen mening, maar de opwaardering naar een feit gaat me iets te ver. Ik kan in het Jiu Jitsu (fighting system) gevorderd zijn, maar dat maakt niet dat ik een gevorderde kickbokser ben. Als Nederlands kampioen Jiu Jitsu ben je nog geen A-klasse kickbokser. Hopelijk is dit punt zo duidelijk genoeg voor je ;)
Volgens mij is de stelling dat "iemand vanaf een bepaalde ervaring of periode van trainen geen beginner meer is" toch wel degelijk een feit. Het bepalen vanaf welke ervaring of welke periode van trainen dit dan precies opgaat, is dan wel weer een persoonlijke mening, en ik zou zeker niet zo ver gaan mijn mening daaromtrent een feit te noemen (al zou ik graag hebben dat deze persoonlijke mening wel een feit was ;))

De vergelijking van Jiu Jitsu ervaring en kickboksen klinkt goed, maar is appelen met peren vergelijken. MMA-ervaring (op niveau zou ik zo zeggen) vergelijken met grondvechten is dat niet ... of is dat nog niet zo duidelijk voor je?! ;)


Nogal ongenuanceerd Christophe. Feit dat Tobias geblesseerd raakte heeft te maken met het feit dat hij te laat afklopte.
Okay, dit was inderdaad ongenuanceerd ... ik was er misschien wel bij, maar ergens anders in de zaal en heb dit inderdaad niet kunnen volgen. Maar ik heb verschillende "dingetjes" bij de beginners gezien (zoals eentje die vakkundig ge-supplexed werd), en in die optiek klonk het niet verwonderlijk! Maar goed, ik had er niet naar moeten refereren.


Er is een verschil tussen wedstrijdervaring en wedstrijdervaring. Mijn punt is: het grapplingniveau ligt bij de beginners al op een dusdanig niveau, dan het voor een Ringsvechter, zonder grappling ervaring niet direct voor de hand ligt bij de gevorderden te beginnen. Indien het nu een hele goede grondvechter betreft kan ik begrijpen dat hij bij de gevorderden mee doet, maar anders niet. Het is duidelijk dat je een ander standpunt hebt dan ik, maar dat kan natuurlijk.
Je hebt gelijk als je zegt dat het niveau bij de beginners al op een behoorlijk niveau ligt, en dat is net het punt van deze hele discussie: er zitten bij de beginners veel te veel mensen die eigenlijk bij de gevorderden horen. En door je voorbeeld van Chico heb je dit - mijn inziens - alleen maar bevestigd: als iemand van zijn niveau het al moeilijk heeft bij de beginners, moet iemand die helemaal geen wedstrijdervaring heeft en minder dan anderhalf jaar traint het er helemaal moeilijk hebben. En net voor die mensen is - naar mijn mening - de beginnerscategorie bestemd! Begint het al een beetje logisch te klinken?! ;)


Ps. Guardjumpen is en blijft homo-erotisch :thup:
Ik zou kunnen argumenteren dat ik als ik een naakte man zie, ik helemaal geen "erotische" gedachten noch gevoelens heb, maar dat ik me goed kan inbeelden dat dat voor een homosexueel georiënteerde man anders is. In dezelfde optiek zie ik niks homo-erotisch aan een guard-jump, en ik stel me de vraag in welke kringen jij je begeeft zodat jij dat wel doet! Maar goed, je privé-leven is je privé-leven en daar heb ik verder geen zaken mee! ;) :thup:

rene1970
25-01-2007, 05:23
Aangezien het voor mij de eerste keer is, ben ik benieuwd hoe zo´n dag eruit ziet.
Wat moet ik niet vergeten...alle tips zijn welkom.

Heb er zin in:)

Christophe
25-01-2007, 05:25
direct guard springen is gay imo, maar op zich als je er staand een tijd niet aan te pas komt tegen een judoka of worstelaar die maar aast op die TD en je weet het redelijk goed te pareren, kan je imo best met een straight gevoel guard springen...

Zonder de guard-spring-discussie terug tot leven te willen roepen, zou ik nog eens willen herhalen dat bij Judo of worstelen het doel heel anders is dan bij BJJ of grappling. Bij deze twee laatsten gaan het grotendeels om het grondgevecht, en niet zozeer om de manier van naar de grond te gaan. Als iemand zich op dit grondgevecht wil focussen, en dus niet te veel tijd met het rechtstaande gedeelte van het gevecht wil verliezen is de guardjump een heel effectieve techniek.

Dat het bij het worstelen of het judoën een "foute techniek" is zal ik niet ontkennen (of bevestigen, ik ken bijna niks van die sporten), maar voor BJJ'ers is het een zeer sterke techniek!

Yoseikan Ede
25-01-2007, 05:26
Beste Grapplers,

Naar aanleiding van de discussie die hier gevoerd wordt betreft wanneer iemand beginner of gevorderd is, hebben wij ,van de organistatie, gisterenavond een vergadering gehad en zijn tot de volgende beslissingen gekomen.

Beginner:

- Geel in t-shirt klassement;
- Oranje in t-shirt klassement : Dit is een buffer, vechter kiest om in het
seizoen door te gaan als beginner of gevorderd. Kies een vechter voor
gevorderd, dan verliest die hierbij wel de punten bij de beginners.

Gevorderd :

- Judo: vanaf bruine band;
- NL Ju Jitsu : vanaf Bruine band;
- BJJ : vanaf blauwe band;
- MMA Amateur : 5 partijen ongeacht winst of verlies;
- MMA Prof : Allemaal gevorderd;
- Groen in t-shirt klassement;
- Worstelaars met minimaal één jaar training en/of wedstrijdervaring;
- De nummers 1 en 2 van het beginners eindklassement gaat het seizoen
erna automatisch over naar de gevorderden klasse.

Het is op de wedstrijddag niet toegestaan om mee te doen in 2 gewichtklassen.

Bij twijfel altijd contact opnemen met de organistatie!

Via de volgende link kan je je inschrijven: http://www.yoseikan.nl/?action=inschrijf
Inschrijven kan tot de dag ervoor en sluit om 21:00 uur. De kosten zijn dan € 10,-
LET OP : Bij inschrijving op de wedstrijddag zelf wordt er boven op het inschrijfgeld € 5,- administratiekosten berekend.

Zoals jullie weten is er naast het t-shirt klassement ook een Grappling ranking. Hier komen de per wedstrijddag de nr's 1, 2 en 3 en eventueel ook de nr's 4 en 5 op te staan. Die krijgen dan ook weer punten toegewezen.
1e plaats : 10 punten
2e plaats : 7 punten
3e plaats : 5 punten
4e plaats : 3 punten
5e plaats : 1 punt

Na 3 wedstrijddagen wordt er aan de hand van deze ranking een winnaar bepaald en mag zich Open Nederlands Kampioen Beginners of Gevorderen noemen.

Wij vertrouwen erop jullie genoeg te hebben geïnformeerd. Mochten jullie vragen hebben dan kunnen jullie met ons contact opnemen.

Met vriendelijke groeten,

Yoseikan Ede
Budo Academy Physical

Christophe
25-01-2007, 05:32
Aangezien het voor mij de eerste keer is, ben ik benieuwd hoe zo´n dag eruit ziet.
Wat moet ik niet vergeten...alle tips zijn welkom.

Heb er zin in:)

Nagels (voeten en handen) knippen: dit word bij de weging gecontroleerd

Verder moet je gewoon op tijd komen, en de rest wijst zichzelf uit. Niet vergeten genoeg te drinken en ook wat eten mee te nemen. Probeer te luisteren wanneer ze met je gewicht gaan beginnen, en warm op tijd op! Gaat een leuke dag worden, geniet ervan! ;)

rene1970
25-01-2007, 05:39
Nagels (voeten en handen) knippen: dit word bij de weging gecontroleerd

Verder moet je gewoon op tijd komen, en de rest wijst zichzelf uit. Niet vergeten genoeg te drinken en ook wat eten mee te nemen. Probeer te luisteren wanneer ze met je gewicht gaan beginnen, en warm op tijd op! Gaat een leuke dag worden, geniet ervan! ;)


Bedankt!

Ben benieuwd naar de gezichten achter de nicknames. :thup:

Christophe
25-01-2007, 05:45
Bedankt!

Ben benieuwd naar de gezichten achter de nicknames. :thup:

De ene al lelijker dan de andere! :p

Impulse
25-01-2007, 05:48
De ene al lelijker dan de andere! :p

LOL

Enne heb je de inschrijvingen al bij elkaar :D :whistling:

Christophe
25-01-2007, 06:02
LOL

Enne heb je de inschrijvingen al bij elkaar :D :whistling:


Zo goed als, maar er zijn nog een paar twijfelaars. Ik las net dat ik tot de 9de heb, maar als je dat liever hebt kan ik de voorlopige groep al inschrijven! We zitten - als er niemand wegvalt door onvoorziene omstandigheden - al op 13 jongens!

Strakke actie trouwens van die vergadering en regels omtrent beginners/gevorderden! :thup:

Impulse
25-01-2007, 06:08
schrijf de jongens die zeker weten al vast in , heb je dat in ieder geval al gehad. De twijfelaars kan je later nog inschrijven.
enne 13 jongens :thup:

Christophe
25-01-2007, 06:09
[COLOR=black]Gevorderd :

- Judo: vanaf bruine band;
- NL Ju Jitsu : vanaf Bruine band;
- BJJ : vanaf blauwe band;
- MMA Amateur : 5 partijen ongeacht winst of verlies;
- MMA Prof : Allemaal gevorderd;
- Groen in t-shirt klassement;
- Worstelaars met minimaal één jaar training en/of wedstrijdervaring;
- De nummers 1 en 2 van het beginners eindklassement gaat het seizoen
erna automatisch over naar de gevorderden klasse.

Groen T-shirt vind ik vrij hoog om dan "pas" als gevorderde beschouwd te worden, maar in combinatie met de andere beschrijvingen vind ik dit een hele goede actie!!! :thup:

Yoseikan Ede
25-01-2007, 06:13
Groen T-shirt vind ik vrij hoog om dan "pas" als gevorderde beschouwd te worden, maar in combinatie met de andere beschrijvingen vind ik dit een hele goede actie!!! :thup:

Daarom hebben we van het oranje shirt een buffer gemaakt. Er kan dan op dat moment gekozen worden of die doorgaat als beginner of naar gevorderd wilt.

Christophe
25-01-2007, 06:17
Daarom hebben we van het oranje shirt een buffer gemaakt. Er kan dan op dat moment gekozen worden of die doorgaat als beginner of naar gevorderd wilt.

Dus iemand die op bijvoorbeeld de tweede wedstrijddag van oranje naar groen T-shirt gaat, MOET de volgende keer meedoen met de gevorderden en is zijn punten die hij behaalde bij de beginners kwijt?! Goede actie!!!

Justinian
25-01-2007, 06:34
Het is een lastige discussie Christophe. De vergelijking Jiu Jitsu ervaring en Kickboksen is wat mij betreft wel degelijk gelijk aan die van MMA-ervaring en grondgevechten. Het betreft immers twee verschillende takken van sport met enige overeenkomsten. Voor beide vergelijkingen geldt: appels met peren.

De beste oplossing zou wat mij betreft zijn een of meer extra stappen tussen beginners en gevorderden. Vraag is alleen of je dan voldoende deelnemers overhoudt. In de Judosport hebben we bijvoorbeeld de volgende onderverdeling voor toernooien:
Nieuweling-toernooien
C-toernooien
B-toernooien
A-toernooien
Aan de hand hiervan zou je ook een meer genuanceerde klasse indeling kunnen maken.

@Yoseikan, waarom voor Judoka's, Worstelaars etc. ook niet de drempel van een x-aantal wedstrijden, gelijk aan de drempel voor MMA-vechters?

Christophe
25-01-2007, 16:51
Je hebt zeker gelijk als je stelt dat het een lastige discussie is, Justi, maar ik vind de huidige maatregel al een behoorlijke stap in de goede richting. Voor een extra klasse is het volgens mij nog wat te vroeg, maar als de populariteit van Ede zo blijft groeien, zit er dat volgens mij zeker aan te komen.

Er gaan - naar mijn mening - meer en meer mensen inzien dat niet een medaille, maar de ervaring het belangrijkste is wat je 3x per jaar in Ede kan gaan halen. En dat betaalt zich automatisch terug: kijk naar Niek Tromp's plaats in het T-shirt-klassement, en vergelijk dat met Willy Ni. ;)

Justinian
25-01-2007, 16:55
Er gaan - naar mijn mening - meer en meer mensen inzien dat niet een medaille, maar de ervaring het belangrijkste is wat je 3x per jaar in Ede kan gaan halen.
Hierin geef ik je helemaal gelijk!

Christophe
25-01-2007, 18:45
Zonder de guard-spring-discussie terug tot leven te willen roepen, zou ik nog eens willen herhalen dat bij Judo of worstelen het doel heel anders is dan bij BJJ of grappling. Bij deze twee laatsten gaan het grotendeels om het grondgevecht, en niet zozeer om de manier van naar de grond te gaan. Als iemand zich op dit grondgevecht wil focussen, en dus niet te veel tijd met het rechtstaande gedeelte van het gevecht wil verliezen is de guardjump een heel effectieve techniek.

Dat het bij het worstelen of het judoën een "foute techniek" is zal ik niet ontkennen (of bevestigen, ik ken bijna niks van die sporten), maar voor BJJ'ers is het een zeer sterke techniek!


Hierin geef ik je helemaal gelijk!

Nou Justi, dit had ik niet gedacht van je ... maar bedankt zou ik zo zeggen! Je bent een opperbeste kerel!!! :thup:

Justinian
25-01-2007, 19:09
Nou Justi, dit had ik niet gedacht van je ... maar bedankt zou ik zo zeggen! Je bent een opperbeste kerel!!! :thup:
:D Erg grappig mijn Belgische makker. Als je nou net zo goed kon quoten als guardspringen, dan zou het helemaal goed zijn.

Impulse
25-01-2007, 21:16
Er gaan - naar mijn mening - meer en meer mensen inzien dat niet een medaille, maar de ervaring het belangrijkste is wat je 3x per jaar in Ede kan gaan halen. En dat betaalt zich automatisch terug: kijk naar Niek Tromp's plaats in het T-shirt-klassement, en vergelijk dat met Willy Ni. ;)

Verklaar dit eens, Willy vergelijken met Niek?

ChimiChero
25-01-2007, 21:54
Verklaar dit eens, Willy vergelijken met Niek?
x2

Jochem
26-01-2007, 01:33
Niek doet veel mee, en willy ni




(sorry, flauw ik weet het)

sebastiaan
26-01-2007, 03:38
haha,maarehh, goede nieuwe regel!
Nou moet ik wel bij de gevorderde!

Impulse
26-01-2007, 04:25
Niek doet veel mee, en willy ni




(sorry, flauw ik weet het)

Als willy mee zou doen met grappling dan komt hij alsnog in gevorderd ivm zijn mma ervaring, dus snap die redenering niet. maar goed het gaat niet om willy of niek ,het gaat om de regels.

Enne iedereen die zich nog niet hebben ingeschreven......... je weet wat je te doen staat;)

Jochem
26-01-2007, 06:48
He Sandy, Ik bedoelde niet dat Willy met beginners mee moet draaien! Maar Christophe bedoelt dacht ik dat Nieks niveau is af te lezen aan zijn goede T-shirt ranking, en mijn reactie was dat willy ni niet vaak meedoet, (en daarom niet zon hoge t-shirt ranking heeft..)

zie je over 2 weekjes

Impulse
26-01-2007, 07:23
He Sandy, Ik bedoelde niet dat Willy met beginners mee moet draaien! Maar Christophe bedoelt dacht ik dat Nieks niveau is af te lezen aan zijn goede T-shirt ranking, en mijn reactie was dat willy ni niet vaak meedoet, (en daarom niet zon hoge t-shirt ranking heeft..)

zie je over 2 weekjes

Top dat je weer meedoet! Cya:thup:

ChimiChero
26-01-2007, 18:11
En dat betaalt zich automatisch terug: kijk naar Niek Tromp's plaats in het T-shirt-klassement, en vergelijk dat met Willy Ni. ;)
Señor Christophe

Ik begrijp niet waarroom je steeds Willy met Niek vergelijkt, misschien kan je dat ons dat uitlegen.
Willy heeft in 2006 meer dan 20 MMA partijen gevochten, een gemiddelde van twee partijen per maand.
Uit mijn geheugen heeft hij in 2006 één partij verloren in Beverwijk en één onterecht onbeslist in Groningen (als dat niet zo is kan misschien Sandy of Willy zelf me corrigeren)
Nu heb ik een vraag (dus geen discussie) ken jij iemand in je BJJ kringkennis (België, Nederland) die zo’n prestatie geleverd heeft, als dat zo is misschien wil je met ons die prestatie delen.

Un saludo
Alejo
Tot de 10e in EDE

Briant
26-01-2007, 19:42
niek en willy zijn allebei topvechters en het is absoluut geen schande dat willy verloren heeft, maar ik denk ook dat beiden vechters realiseren dat het net zo goed andersom had kunnen zijn.

Christophe
26-01-2007, 22:39
Señor Christophe

Ik begrijp niet waarroom je steeds Willy met Niek vergelijkt, misschien kan je dat ons dat uitlegen.

Señor ChimiChero

Ik wist niet eens dat ik dat "steeds" deed, maar ik leg het graag even uit!


Willy heeft in 2006 meer dan 20 MMA partijen gevochten, een gemiddelde van twee partijen per maand.
Uit mijn geheugen heeft hij in 2006 één partij verloren in Beverwijk en één onterecht onbeslist in Groningen (als dat niet zo is kan misschien Sandy of Willy zelf me corrigeren)
Nu heb ik een vraag (dus geen discussie) ken jij iemand in je BJJ kringkennis (België, Nederland) die zo’n prestatie geleverd heeft, als dat zo is misschien wil je met ons die prestatie delen.

Un saludo
Alejo
Tot de 10e in EDE

Om allereerst op je vraag te antwoorden: ik ken inderdaad niemand met zo'n record, en ik heb dan ook de grootste bewondering voor zowel de vechter Willy Ni, als zijn prestatie. Ik vond zijn partij tegen Ben Dandois subliem, en heb hierover tegen iedereen in mijn kennissenkring (met een minimum aan MMA-interesse) verteld. ;)

Waarom ik nou de vergelijking Willy vs Niek maakte in deze discussie: ik wou het nut van 3x per jaar komen grapplen in Ede aantonen door te beweren dat Niek (die bovenaan zijn categorie bij de gevorderden staat) een hogere submission-ratio had in zijn MMA-wedstrijden. Ik had zondag namelijk opgevangen dat Willy veel van zijn partijen op punten zou gewonnen hebben, maar toen ik dit nakeek, zag ik dat hij toch een submission-ratio van een goede 63% had, wat zeker niet slecht is. Dat hij bij de beginners meevecht, en niet zo hoog staat in het puntenklassement zal dan - zoals Jochem al uitlegde - voornamelijk te maken hebben met het feit dat Willy weinig tot nooit meedraait in Ede. Einde verhaal!

Met de stelling dat de partij tegen Niek evengoed anders had kunnen aflopen, ben ik het dan weer niet eens. Willy heeft een meer dan indrukwekkend record, tegen meer dan behoorlijk indrukwekkende tegenstanders, maar dat neemt niet weg dat Niek het gevecht op de grond zwaar controleerde, en langzaam maar zeer zeker naar de submission heeft toegewerkt. Insinueren dat dit een gelukje was dat evengoed andersom had kunnen lopen gaat - mijn inziens - niet op. Maar het is binnekort weer Ede, dus we moeten niet wachten op een rematch om het zeker te weten! ;)

Christophe
26-01-2007, 22:41
Verklaar dit eens, Willy vergelijken met Niek?

Was zeker niet verkeerd bedoeld Sandy, ik hoop dat de uitleg hierboven "aanneembaar" is voor je! ;)

Christophe
26-01-2007, 22:43
Niek doet veel mee, en willy ni




(sorry, flauw ik weet het)

:lol: Flauw of niet, ik heb er erg hard om moeten lachen ... grapjas!

Christophe
26-01-2007, 22:45
:D Erg grappig mijn Belgische makker. Als je nou net zo goed kon quoten als guardspringen, dan zou het helemaal goed zijn.

Hahahahahaha ... het erge is: zo goed kan ik zelfs helemaal niet guardspringen. Niet verder vertellen hé?! ;)

ChimiChero
26-01-2007, 23:59
Met de stelling dat de partij tegen Niek evengoed anders had kunnen aflopen, ben ik het dan weer niet eens.
Dank je voor de uitleg.
Ik heb zelf niet gezegd dat het anders had kunnen aflopen, maar ik denk dat het had kunnen gebeuren. Als je in de ring stapt, weet je nooit wat er zal gebeuren. Het hangt van meer dan een factor af, maar weet je het zelf beter dan ik.
Ik heb zelf veel bewondering voor Niek, en hoe hij zich heeft ontwikkeld in het MMA spelletje. Ik wens hem veel succes in zijn toekomst als MMA vechter.

Grtjes

Briant
27-01-2007, 00:13
Dank je voor de uitleg.
Ik heb zelf niet gezegd dat het anders had kunnen aflopen, maar ik denk dat het had kunnen gebeuren. Als je in de ring stapt, weet je nooit wat er zal gebeuren. Het hangt van meer dan een factor af, maar weet je het zelf beter dan ik.
Ik heb zelf veel bewondering voor Niek, en hoe hij zich heeft ontwikkeld in het MMA spelletje. Ik wens hem veel succes in zijn toekomst als MMA vechter.

Grtjes

dat was ik die dat zei. de prestatie van niek was een zeer goede en zal absoluut niet op geluk berust hebben. maar mijns inziens hebben beide vechters de mogelijkheden en kwaliteiten om van elkaar te winnen.

Impulse
27-01-2007, 04:50
Was zeker niet verkeerd bedoeld Sandy, ik hoop dat de uitleg hierboven "aanneembaar" is voor je! ;)

:) niets aan het handje, ik raak meestal defensief als het om mijn broertjes gaat.

Christophe
27-01-2007, 07:55
:) niets aan het handje, ik raak meestal defensief als het om mijn broertjes gaat.

Net daarom dat ik even check of alles ok is ... die broers van jou kunnen knokken, maar met jou wil ik zeker geen problemen! ;)

Yoseikan Ede
28-01-2007, 06:21
Heren,
Waar blijven jullie nu met die inschrijvingen?
Ik lees steeds maar weer ik doe mee, ik doe mee, maar nog geen inschrijvingen van jullie gezien, tenminste niet van iedereen die zegt ik doe mee;)

9 februari om 21:00 uur sluit de inschrijving, als je je op zaterdag wilt inschrijven kost het je € 15,00 euro. Dus kom op!!!:)

Tekin
28-01-2007, 19:38
10 februari zal het ook voor mij de eerste keer zijn , dat ik aan een grapple toernooi meedoe. Ben een judoka, heb ook een wedstrijdachtergrond , dus zal me dan 10 februari mezelf in de -76 kg. bij de gevorderden inschrijven.

Ben niet geheel bekend met de puntentelling etc. . Maar zal het op 10 februari zeker leren. Ben echt heel erg benieuwd wat het niveau van grappling in Nederland is.

tot over 2 weekjes

I feel the adrenaline allready.

Jeru
28-01-2007, 19:46
Ben niet geheel bekend met de puntentelling etc. . Maar zal het op 10 februari zeker leren. Ben echt heel erg benieuwd wat het niveau van grappling in Nederland is.


Lees dit eens door ;)
http://grappling.yoseikan.nl/nl/index.htm

Tekin
28-01-2007, 20:15
Lees dit eens door ;)
http://grappling.yoseikan.nl/nl/index.htm


Thanks man... Je kan best op veel manieren punten behalen, ik denk niet dat ik 10 februari exact weet hoeveel punten ik krijg voor iets.Dus zorgen voor submissions is dan de enige oplossing haha ;)

Jeru
28-01-2007, 20:20
Heb je alleen judo ervaring? Dan zou ik namelijk niet meteen in de gevorderden klasse meedoen.... Toch een heel ander spelletje.

RNLMC
28-01-2007, 20:25
Heb je alleen judo ervaring? Dan zou ik namelijk niet meteen in de gevorderden klasse meedoen.... Toch een heel ander spelletje.

Gevorderd :

- Judo: vanaf bruine band

Menig judoka met wedstrijdervaring heeft vaak al de zwarte band.

Tekin
28-01-2007, 20:49
Heb je alleen judo ervaring? Dan zou ik namelijk niet meteen in de gevorderden klasse meedoen.... Toch een heel ander spelletje.


Ik heb geen keus volgens de regels ; bruine band judo = gevorderd.

Maar na zo een uitspraak , ga ik ervan uit dat jij weinig over het judo weet en dat je het inprincipe onderschat ;)

Jeru
28-01-2007, 20:55
Ik heb geen keus volgens de regels ; bruine band judo = gevorderd.

Maar na zo een uitspraak , ga ik ervan uit dat jij weinig over het judo weet en dat je het inprincipe onderschat ;)

Okee als je dat denkt vind ik het best...

Briant
28-01-2007, 22:11
Ik heb geen keus volgens de regels ; bruine band judo = gevorderd.

Maar na zo een uitspraak , ga ik ervan uit dat jij weinig over het judo weet en dat je het inprincipe onderschat ;)

het probleem met judo is dat je sommige mensen hebt die heel goed kunnen grondvechten, maar ook heel veel mensen die eigenlijk alleen maar staand hun wedstrijden winnen en op de grond niet veel kunnen ondernemen.

maar goed, regels zijn regels, en als je aan een grappling toernooi meedoet heb je blijkbaar vertrouwen in je grond-gevecht dus komt het wel goed ;) Als je -76 gevorderd mee doet kom ik je misschien wel tegen, ik wens je veel sterkte en hoop dat je het leuk gaat vinden.

Tekin
29-01-2007, 01:26
het probleem met judo is dat je sommige mensen hebt die heel goed kunnen grondvechten, maar ook heel veel mensen die eigenlijk alleen maar staand hun wedstrijden winnen en op de grond niet veel kunnen ondernemen.

maar goed, regels zijn regels, en als je aan een grappling toernooi meedoet heb je blijkbaar vertrouwen in je grond-gevecht dus komt het wel goed ;) Als je -76 gevorderd mee doet kom ik je misschien wel tegen, ik wens je veel sterkte en hoop dat je het leuk gaat vinden.

Waar zijn de resultaten van vorig jaar voor gevorderden ?

hehe thanks man...jij ook veel sterkte :) . Don't worry i will love it :pimp:

cya soon

Justinian
29-01-2007, 01:29
maar goed, regels zijn regels, en als je aan een grappling toernooi meedoet heb je blijkbaar vertrouwen in je grond-gevecht dus komt het wel goed ;)
Het kan natuurlijk ook zijn dat je helemaal niet goed bent in het grondgevecht en je juist je grondwerk wilt verbeteren tijdens een grapplingtoernooi. De gemiddelde judowedstrijd biedt hier normaliter namelijk te weinig gelegenheid toe.

Tekin
29-01-2007, 01:35
Het kan natuurlijk ook zijn dat je helemaal niet goed bent in het grondgevecht en je juist je grondwerk wilt verbeteren tijdens een grapplingtoernooi. De gemiddelde judowedstrijd biedt hier normaliter namelijk te weinig gelegenheid toe.

tja who knows ;) . Maar de voornaamste reden is gewoon fun , ik hou van competitie en hoef nu voor een wedstrijd eindelijk niet die kutkilo's af te vallen.
in ieder geval veel :D

Tekin
29-01-2007, 02:39
tja who knows ;) . Maar de voornaamste reden is gewoon fun , ik hou van competitie en hoef nu voor een wedstrijd eindelijk niet die kutkilo's af te vallen.
in ieder geval veel :D

NIET moet het zijn NIET veel :D

rene1970
29-01-2007, 05:41
Heren,
Waar blijven jullie nu met die inschrijvingen?
Ik lees steeds maar weer ik doe mee, ik doe mee, maar nog geen inschrijvingen van jullie gezien, tenminste niet van iedereen die zegt ik doe mee;)

9 februari om 21:00 uur sluit de inschrijving, als je je op zaterdag wilt inschrijven kost het je € 15,00 euro. Dus kom op!!!:)

Die van heb heb je al gekregen vorige week:thup:

Ik heb er zin in.

Al iets bekend over het aantal inschrijvingen (-110 kg) en hoeveel partijen we kunnen draaien?

PS Kan ik maandagavond met jullie meetrainen (grappling) in Ede? Ik heb komende maanden cursus overdag vlakbij en zou graag mee willen trainen.
Wellicht ook de lessen daarna (uiteraard tegen betaling).
Je mag me ook mailen

redjuh
29-01-2007, 10:22
Christof en Roy.... ik wil wel ff met jullie op de foto... (will suck cock 4 it ;-))
mag dat?
greetz red

Bassie
29-01-2007, 18:32
Tekin niet te veel op handen en knien gaan zitten en uitkijken voor de beenklemmen...

Bassie
29-01-2007, 18:41
Tekin niet te veel op handen en knien gaan zitten en uitkijken voor de beenklemmen...;)

Izumi25
29-01-2007, 19:49
Hey tekin, ben jij niet toevallig Dogen Tekin die ik laatst zag ophet NK judo tot -73?? Als dat zo is hebben we in Ede niet heel veel van jou te vrezen!

Zie jullie in Ede sportgroeten

Tekin
29-01-2007, 22:24
Hey tekin, ben jij niet toevallig Dogen Tekin die ik laatst zag ophet NK judo tot -73?? Als dat zo is hebben we in Ede niet heel veel van jou te vrezen!

Zie jullie in Ede sportgroeten


hahaha heel toevallig ben ik dat wel ;) (wel Dogan ipv. Dogen ) dus je hebt inderdaad nada te vrezen :D .

greetz

Christophe
29-01-2007, 22:37
Christof en Roy.... ik wil wel ff met jullie op de foto... (will suck cock 4 it ;-))
mag dat?
greetz red

Zonder die opmerking tussen haakjes had ik het geen probleem gevonden. Nu ga je maar met Roy op de foto, dan photoshop je mij er maar bij! ;)

Izumi25
30-01-2007, 00:21
Als je het aardig vraagt DogAn, mag je met mij misschien op de foto op tien februari!

Ps. Hoe lang doe je eigenlijk aan judo, en wat is je niveau nationaal en internationaal? Ik las net dat ze zwarte banden weggeven als je paar wedsrijdjes draait??

redjuh
30-01-2007, 00:23
ik zou het niet echt doen hoor, was om je over de streep te duwen (laat ik maar geen trekken zeggen dan he)

ICON
30-01-2007, 01:37
Als je het aardig vraagt DogAn, mag je met mij misschien op de foto op tien februari!

Ps. Hoe lang doe je eigenlijk aan judo, en wat is je niveau nationaal en internationaal? Ik las net dat ze zwarte banden weggeven als je paar wedsrijdjes draait??

en jij hebt de zwarte band wit russisch kickdammen?

Briant
30-01-2007, 02:51
Als je het aardig vraagt DogAn, mag je met mij misschien op de foto op tien februari!

Ps. Hoe lang doe je eigenlijk aan judo, en wat is je niveau nationaal en internationaal? Ik las net dat ze zwarte banden weggeven als je paar wedsrijdjes draait??

Grapje zeker? Zwarte banden in judo betekenen zeker wel wat. Ik geloof dat je dr alleen een krijgt als je het NK wint. Anders kun je voor Danpunten wedstrijden doen, zodat je vervolgens een gereduceerd technisch examen moet afleggen voor 1ste dan. Of moet je Kata lopen, en een technisch examen doen (judo is immers meer dan alleen een competitie sport, er zijn meerdere wegen naar de zwarte band).

Tekin
30-01-2007, 05:02
Als je het aardig vraagt DogAn, mag je met mij misschien op de foto op tien februari!

Ps. Hoe lang doe je eigenlijk aan judo, en wat is je niveau nationaal en internationaal? Ik las net dat ze zwarte banden weggeven als je paar wedsrijdjes draait??

HAHAHAHA .... ok die foto zie ik wel zitten, maar dan wel een foto waar duidelijk te zien is dat je aftikt na een choke ;) .Mijn niveau nationaal en internationaal is laat ik het zo zeggen wel redelijk :whistling:. En ik heb mn zwarte band inderdaad gekregen al behoorlijk lang geleden :) Je moet of nederlandskampioen zijn geweest , of inderdaad wat briant zei een examen afleggen . Maarja grappling en judo blijven toch 2 andere sporten alhoewel je met een behoorlijke judo ervaring misschien toch ver kan komen.

I was like Let's give it a shot :thup:

Jeru
30-01-2007, 05:21
Is toch leuk als iemand van een "andere" sport mee komt doen met het grapplen. Er hebben ook vaak worstelaars mee gedaan. Zo zie je toch weer hele andere partijen. Zal mij benieuwen hoe de kersverse nummer 3 van het NK Judo het er vanaf brengt ;)

Tekin
30-01-2007, 05:24
Is toch leuk als iemand van een "andere" sport mee komt doen met het grapplen. Er hebben ook vaak worstelaars mee gedaan. Zo zie je toch weer hele andere partijen. Zal mij benieuwen hoe de kersverse nummer 3 van het NK Judo het er vanaf brengt ;)


;) mij ook

Izumi25
30-01-2007, 17:59
En ik ook :(

ps. Denk dat ik ook maar op judo ga je heb mij overtuigd van judo TEKIN

redjuh
30-01-2007, 18:27
ik vind judo als sport mooier om te zien... maar de sport judo en de wedstrijden judo liggen ver uit elkaar. wedstrijdjudo is volledig aangepast op wat het publiek wil zien. het grondwerk wordt snel afgebroken onder het mom van passiviteit. dat is jammer...

Tekin
30-01-2007, 21:30
ik vind judo als sport mooier om te zien... maar de sport judo en de wedstrijden judo liggen ver uit elkaar. wedstrijdjudo is volledig aangepast op wat het publiek wil zien. het grondwerk wordt snel afgebroken onder het mom van passiviteit. dat is jammer...

Ligt aan hoe je het bekijkt... Er ligt een gedachte achter en dat is niet het publiek . met zo een regeling dwingen ze jou om sneller te handelen op de grond om een punt te maken ( houdgreep,verwurging , arklem ). Vroeger had je judoka's die onwijs tijd gingen rekken nadat ze voorstonden, door net te doen alsof ze inderdaad druk bezig waren maar inprincipe niks deden.

Dus het is niet volledig aangepast aan het publiek, zoals jij dat hierboven vermeldt. Maar er ligt een belangrijkere achterliggende gedachte voor deze regeling .

Ik ben in ieder geval blij , dat ze dit met de jaren hebben aangepast .

HUNTER
30-01-2007, 21:56
Judo rules!

En de overgang is niet zo heel groot. Judoka's zijn fusiek vaak beter, maar erg slordig (als je het vergelijkt met bjj/ grappling vechters). Mijn grootste probleem was dat ik iedere keer uit een soort reflex naar mn buik draaide. Dat is wel vrij dodelijk.....

redjuh
31-01-2007, 02:18
hahaha ja idd bij dat judotoernooi vorig jaar in de finale had ik het andersom. ik was bezig met een elbow escape uit mount te komen, maar was vergeten dat het een houdgreep was. en aangezien we allebei al op 1 wazari stonden, was het snel klaar. had makkelijk op me buik kunnen draaien, maar dat kwam niet in me op... te onnatuurlijk

De dikke nudist
31-01-2007, 04:16
Om in de stemming te komen.
http://youtube.com/results?search_query=grappling+ede

Als Ede niet zo'n eind was was ik komen kijken.

Impulse
31-01-2007, 04:47
Als Ede niet zo'n eind was was ik komen kijken.

kijken? Meedoen zul je bedoelen. En wat is ver? Er komen mensen uit Hengelo En BELGIE

Dus wat is ver;)

De dikke nudist
31-01-2007, 05:05
LOL, ik ben net begonnen.
Net een paar lesjes gehad :lol:
Tegen het eind van het jaar mischien.

Als ik wat kan kom ik mezelf zeker lekker laten mangelen.
Maar dat is nu nog niet.

redjuh
31-01-2007, 05:15
wij komen elke keer weer uit heerhugowaard. ELKE X 250 km

Impulse
31-01-2007, 05:21
LOL, ik ben net begonnen.
Net een paar lesjes gehad :lol:
Tegen het eind van het jaar mischien.

Als ik wat kan kom ik mezelf zeker lekker laten mangelen.
Maar dat is nu nog niet.

Enne wat is een paar? :)


wij komen elke keer weer uit heerhugowaard. ELKE X 250 km

:thup: en wij waarderen dit dat jullie elke x weer komen

mama
31-01-2007, 05:21
Ik kom ook weer eens kijken.
Neem de mannen mee. dus wordt gezellig........

Impulse
31-01-2007, 05:24
Ik kom ook weer eens kijken.
Neem de mannen mee. dus wordt gezellig........


Top, heb de mannetjes gemist:D

De dikke nudist
31-01-2007, 05:32
Enne wat is een paar? :)

In dit geval letterlijk.
Twee dus :blush:

Maar ik ben nu al aardig verliefd op de sport.

Impulse
31-01-2007, 05:35
In dit geval letterlijk.
Twee dus :blush:

Maar ik ben nu al aardig verliefd op de sport.

ahhh joh kom gewoon richting ede, kijk hoe de beginners het allemaal doen en misschien pik je nog wat tips mee....;) misschien kan je dat op je judo maatje oefenen:whistling:

mama
31-01-2007, 05:40
het is er zoiezo altijd erg gezellig
en wil je veel mf members ontmoeten is dit toch wel de plek
;)

Impulse
31-01-2007, 05:43
het is er zoiezo altijd erg gezellig
en wil je veel mf members ontmoeten is dit toch wel de plek
;)

Dus O11 wat wil je nog meer, gezelligheid en het is leerzaam:D

Webhebie
01-02-2007, 09:26
Dus O11 wat wil je nog meer, gezelligheid en het is leerzaam:D

Dat bedoel ik maar, gewoon lekker komen.
Wel ff inschrijven natuurlijk :cool2:

Christophe
01-02-2007, 17:49
Dus O11 wat wil je nog meer, gezelligheid en het is leerzaam:D


Als het nog veel populairder wordt dan laatst (140 deelnemers?!) dan weet ik wel wat ik nog meer wil ... ruimte! ;)

Ritchie Vink
02-02-2007, 00:41
Om in de stemming te komen.
http://youtube.com/results?search_query=grappling+ede

Als Ede niet zo'n eind was was ik komen kijken.


lol onze this is fighting filmpjes staar en ook bij:hugegrin:

sebastiaan
02-02-2007, 03:26
lol onze this is fighting filmpjes staar en ook bij:hugegrin:

de eerste 7 heb ik gepost :P

raoull
02-02-2007, 06:48
Joh als beginner moet je je niet druk maken is net als wat rene zegt weer ervaring ook al zijn die gasten beter. En als je als "gevorderde" behoefte heb om zonodig te winnen van iemand die minder is als jou schrijf je je toch in bij beginnners alleen vraag ik me af wat je dan van jezelf verwacht en van de sport.

De dikke nudist
02-02-2007, 08:21
Er doen er ook een paar mee van m'n gym dus ik
kom mee koekeloeren/aanmoedigen/observeren, mits ik onder
m'n zaterdagse beunpraktijken uit kan komen.


lol onze this is fighting filmpjes staar en ook bij:hugegrin:
Dat je dat zo openlijk durft toe te geven :D
Wel lache, bij de weg.

tap-out
02-02-2007, 10:07
hoe veel inschrijvingen zijn er al? (met name in -70 en -76 beginners) ?
zou leuk zijn als ik een indicatie had hoeveel wedstrijdjes mijn vaste trainings buddy en ik moeten draaien :) het is de eerste keer ede voor ons.........spannend!

redjuh
02-02-2007, 18:50
hoe veel inschrijvingen zijn er al? (met name in -70 en -76 beginners) ?
zou leuk zijn als ik een indicatie had hoeveel wedstrijdjes mijn vaste trainings buddy en ik moeten draaien :) het is de eerste keer ede voor ons.........spannend!

dat zijn klassen waar altijd wel een man of 16-20 meedoen d8 ik

Briant
02-02-2007, 20:17
lol onze this is fighting filmpjes staar en ook bij:hugegrin:

hehe alleen de tweede serie, dies minder leuk dan de eerste vind ik persoonlijk ;)
maar denk je niet dat de mensen enorm afgeschrikt worden door de technieken die we daar laten zien?

Ritchie Vink
03-02-2007, 03:08
Ow, helemaal niet aangedacht:lol: haast geen opkomst meer zaterdag, troostje; ik kan toch niet meer meedoen;)

1e serie dan

http://www.youtube.com/results?search_query=this+is+fighting+mma+ede

RisingSun
03-02-2007, 04:48
lol onze this is fighting filmpjes staar en ook bij:hugegrin:

Haha don't fuck with Remco;)

ChimiChero
03-02-2007, 07:20
haast geen opkomst meer zaterdag, troostje; ik kan toch niet meer meedoen;)

Sterkte met jou knie

rene1970
03-02-2007, 22:33
Joh als beginner moet je je niet druk maken is net als wat rene zegt weer ervaring ook al zijn die gasten beter. En als je als "gevorderde" behoefte heb om zonodig te winnen van iemand die minder is als jou schrijf je je toch in bij beginnners alleen vraag ik me af wat je dan van jezelf verwacht en van de sport.


Ik zit in de klasse -110 kg. Ik zie dit gewoon als 1 groot leerproces. Niet alleen door mee te doen, maar ook te kijken naar de anderen. Daar leer je ook ontzetten veel van. Dus als je (net als ik waarschijnlijk) meerdere malen wordt dubbelgevouwen volgende week zaterdag (beetje underdog misschien). Ga je bij thuiskomst nog harder trainen voor de 2-de wedstrijddag van dit jaar en probeer je ze terug te pakken. En zo werk je weer verder naar de 3-de wedstrijddag.

Heren uit Ede, zou ik maandags kunnen meetrainen? Ik zit dan voor cursus enige maanden vlakbij en dat zou dus perfect zijn:)

Izumi25
03-02-2007, 23:45
Ik had een vraagje hoe is de beginnersklasse tot 91 kilo vertegenwoordigd??

Naar alle waarschijnlijkheid zal ik hierin uitkomen.

Alvast bedankt!!

Yoseikan Ede
04-02-2007, 00:04
Ik had een vraagje hoe is de beginnersklasse tot 91 kilo vertegenwoordigd??

Naar alle waarschijnlijkheid zal ik hierin uitkomen.

Alvast bedankt!!

Schrijf je in dan, de -91kg beginners daar kunnen er nog wel wat bij.

Voorinschrijving = € 10,00 op de dag zelf € 15,00

RNLMC
04-02-2007, 00:11
hoeveel inschrijvingen zijn er tot nu toe binnen?, net zo druk als vorig jaar?

Izumi25
04-02-2007, 00:24
Ik schrijf me in op de dag zelf we komen met de sportschool!

Maar de -91 is dus nog niet zo druk en qua niveau ik grapple nu zelf ongeveer 4 maanden.

Briant
04-02-2007, 02:24
Heren uit Ede, zou ik maandags kunnen meetrainen? Ik zit dan voor cursus enige maanden vlakbij en dat zou dus perfect zijn:)

ik heb hier niets over te zeggen, maar als je edgar een berichtje stuurt dan is er vast iets te regelen er komen regelmatig gasten op de maandag trainen. we hebben eerst een uurtje grappling en aansluitend nog een uurtje kickboxen.

Yoseikan Ede
04-02-2007, 03:52
Ik schrijf me in op de dag zelf we komen met de sportschool!


Hou er rekening mee dat jullie dan € 15,- moeten betalen

Yoseikan Ede
04-02-2007, 04:14
hoeveel inschrijvingen zijn er tot nu toe binnen?, net zo druk als vorig jaar?

qua drukte en inschrijvingen zal het denk ik zijn als vorig jaar.
Mensen schrijven zich op het laatste moment.

Triker
04-02-2007, 04:44
Gaat dus weer gezellig druk worden :)

Webhebie
04-02-2007, 07:50
Gaat dus weer gezellig druk worden :)

:thup: Zeker weten :thup:

rene1970
04-02-2007, 17:49
ik heb hier niets over te zeggen, maar als je edgar een berichtje stuurt dan is er vast iets te regelen er komen regelmatig gasten op de maandag trainen. we hebben eerst een uurtje grappling en aansluitend nog een uurtje kickboxen.

Bedankt Briant, mailtje is al verzonden.

Jongens heb er zin in zaterdag:thup:

rene1970
05-02-2007, 04:33
ik heb hier niets over te zeggen, maar als je edgar een berichtje stuurt dan is er vast iets te regelen er komen regelmatig gasten op de maandag trainen. we hebben eerst een uurtje grappling en aansluitend nog een uurtje kickboxen.


Heb al een reactei gekregen van Edgar en ik ben er maandags ook bij met trainen, doen jullie ook nog het uurtje MMA? Ik ben er toch en kan dan zoveel mogelijk leren. Vanaf 12 feb. ben ik erbij
Super bedankt!! Zal een hoop gaan leren bij jullie:cool2:

Briant
05-02-2007, 07:20
Heb al een reactei gekregen van Edgar en ik ben er maandags ook bij met trainen, doen jullie ook nog het uurtje MMA? Ik ben er toch en kan dan zoveel mogelijk leren. Vanaf 12 feb. ben ik erbij
Super bedankt!! Zal een hoop gaan leren bij jullie:cool2:

wij doen op donderdag een anderhalf uur mma training.

in principe krijg je op maandag met het grappling en de kickboxlessen de ingredienten van die les al aangereikt, op donderdag word het dan vaak in elkaar gepast.

Hoop dat alles goed verloopt en je veel zult leren, mijn echte naam is Brian (dat zal je niets verbazen ;)) we zien elkaar dan :D

nicolas the red
05-02-2007, 22:28
is er al nieuws over een -100kg gewichtsklasse?

joost
06-02-2007, 00:10
zojuist ingeschreven!

Dennuz
06-02-2007, 01:32
zojuist ingeschreven!


Ik gister al.. Wordt weer gezellig.. We komen met een hele groep als het goed is.

joost
06-02-2007, 01:55
Ik gister al.. Wordt weer gezellig.. We komen met een hele groep als het goed is.



zeker! kijken hoe het is in de -70 gevorderd.. 1e keer!

ICON
06-02-2007, 02:13
opaassen voor de triangles he joost;)

HUNTER
06-02-2007, 04:04
zeker! kijken hoe het is in de -70 gevorderd.. 1e keer!

een erg gezellige klasse is dat :p

joost
06-02-2007, 06:17
een erg gezellige klasse is dat :p


ben benieuwd :) hoeveel man spelen er altijd in -70 gevorderd?

@ Icon

haha komt goed

HUNTER
06-02-2007, 17:38
Ik hoop dat het in de -70 een beetje drukker worden gaat dan afgelopen seizoen. Op de laatste competitiedag hadden we iets van 6 man. En ongeveer 20 in de beginnerspoule. Denk dat er nu wel enkele mensen zullen doorschuiven

tom l
06-02-2007, 17:53
Ik lees op de site van yoseikan bij verboden technieken dat het niet toegelaten is om 'vanachter tussen de benen te haken'. Weet iemand wat hiermee wordt bedoelt? Gaat het over calf slicers/knee pinch?

Dennuz
06-02-2007, 17:54
een erg gezellige klasse is dat :p

Kan ook niet anders met mij erbij ;)

joost
06-02-2007, 18:47
Ik hoop dat het in de -70 een beetje drukker worden gaat dan afgelopen seizoen. Op de laatste competitiedag hadden we iets van 6 man. En ongeveer 20 in de beginnerspoule. Denk dat er nu wel enkele mensen zullen doorschuiven


Dennuz en Ik schuiven iig al door... zullen er vast wel meer zijn! :)

ChimiChero
06-02-2007, 19:00
Ik lees op de site van yoseikan bij verboden technieken dat het niet toegelaten is om 'vanachter tussen de benen te haken'. Weet iemand wat hiermee wordt bedoelt? Gaat het over calf slicers/knee pinch?
Als ik mij niet vergis het is als take down bedoeld, dus de twee vechters staan met een vechter achter de andere.
Die achter de rug staat mag niet tussen de benen haken, want het kan een knieblessure bij de tegenstander veroorzaken.

Yoseikan Ede
07-02-2007, 03:59
Beste Grapplers!

Even een reminder :

Iedereen die mee wil doen aan dit toernooi ( dus ook de mensen die op het forum zeggen dat ze meedoen) maar nog niet hebben ingeschreven, doe dat dan alsnog.

Inschrijven kan nog tot vrijdag 9 februari 21:00 uur. Inschrijfgeld is dan nog 10 euro.
Inschrijven op de wedstrijddag zelf kan ook, maar hou er dan wel rekening mee dat het inschrijfgeld dan 15 euro is.

we hebben al ongeveer 100 inschrijvingen, dus reken maar op een gezellige en sportieve dag :thup:

Pieter mulder
08-02-2007, 01:45
Hoi allemaal,

Ben ik weer eens.
Kwou ff weten hoe laat het begint en waar in ede het gehouden wordt?
Waarschijnlijk dus bij Budo zelf, waarschijnlijk kom ik wel ff kijken. Ligt er alleen aan hoe laat het begint en is er entree gevraagd?

gr Pieter

Yoseikan Ede
08-02-2007, 01:50
Hoi allemaal,

Ben ik weer eens.
Kwou ff weten hoe laat het begint en waar in ede het gehouden wordt?
Waarschijnlijk dus bij Budo zelf, waarschijnlijk kom ik wel ff kijken. Ligt er alleen aan hoe laat het begint en is er entree gevraagd?

gr Pieter

Hey Pieter!

Het wordt inderdaad gehouden in de Budo zelf. Er wordt geen entree gevraagd. Het begint 11:00 uur.

Waarom doe jezelf niet mee?:)

Pieter mulder
08-02-2007, 02:09
Nou, ik ben een beetj uit vorm. Ik train nu af en toe mee in Antwerpen bij Exit.
Gezien mijn geschiedenis zou ik mee moeten doen bij de gevorderden.
En ik heb nog een afspraak in amsterdam. Ede ligt vanuit arnhem of amsterdam resp. op de heen of terug weg dus hopelijk red ik het om ff te komen kijken.
Maar toch leuk dat je het vraagt.
The thought had crossed my mind.

gr pieter

Yoseikan Ede
08-02-2007, 03:46
Nou, ik ben een beetj uit vorm. Ik train nu af en toe mee in Antwerpen bij Exit.
Gezien mijn geschiedenis zou ik mee moeten doen bij de gevorderden.
En ik heb nog een afspraak in amsterdam. Ede ligt vanuit arnhem of amsterdam resp. op de heen of terug weg dus hopelijk red ik het om ff te komen kijken.
Maar toch leuk dat je het vraagt.
The thought had crossed my mind.

gr pieter


Weet wat je kan dus zou wel tof zijn geweest als je mee had gedaan. Als je het redt moet je zeker komen kijken. Enne een beetje doortrainen dan kan je misschien de volgende grapplingdag meepakken ;)

rene1970
08-02-2007, 05:17
Weet wat je kan dus zou wel tof zijn geweest als je mee had gedaan. Als je het redt moet je zeker komen kijken. Enne een beetje doortrainen dan kan je misschien de volgende grapplingdag meepakken ;)

Hoelang gaat deze leerzame dag duren (vanwege verjaardag zelfde avond).
En hoe moet ik rijden vanaf Zwolle?

Tot zaterdag , ik heb er ontzettend veel zin in!!!

AL enig idee hoeveel deelnemers in de beginnersgroep -110 kg

Yoseikan Ede
08-02-2007, 06:44
Hoelang gaat deze leerzame dag duren (vanwege verjaardag zelfde avond).
En hoe moet ik rijden vanaf Zwolle?

Tot zaterdag , ik heb er ontzettend veel zin in!!!

AL enig idee hoeveel deelnemers in de beginnersgroep -110 kg

Normaliter zijn we rond 15:00 uur klaar, maar gezien de inschrijvingen die er nu binnen stromen weet ik niet of we dit gaan redden, dus het wordt druk!

Hoe moet je vanaf Zwolle naar Ede rijden? Er is zoiets een routeplanner op internet;)

Dit is het adres

Sportschool Physical
Vening Meineszstraat 7
6717 AJ EDE
0318 - 635144

ow ja er zijn genoeg inschrijven bij -110 beginners, dus je hoeft je je niet te vervelen;)

rene1970
08-02-2007, 21:53
Normaliter zijn we rond 15:00 uur klaar, maar gezien de inschrijvingen die er nu binnen stromen weet ik niet of we dit gaan redden, dus het wordt druk!

Hoe moet je vanaf Zwolle naar Ede rijden? Er is zoiets een routeplanner op internet;)

Dit is het adres

Sportschool Physical
Vening Meineszstraat 7
6717 AJ EDE
0318 - 635144

ow ja er zijn genoeg inschrijven bij -110 beginners, dus je hoeft je je niet te vervelen;)


:thup: :thup: :thup:

Mocht iemand mee willen rijden vanaf Meppel-zwolle, laat het me maar weten. Ik kom toch alleen en heb nog ruimte over

redjuh
08-02-2007, 22:07
als je ff omrijdt via heerhugowaard...

Pieter mulder
08-02-2007, 22:08
Bedankt voor het compliment.
Ik ga proberen vanaf nu 1x per week te trainen en misschien doe ik de volgende keer dan mee.
Ga cker ff langskomen zaterdag.

Gr. Pieter Manhattan

Christophe
08-02-2007, 22:17
Ik train nu af en toe mee in Antwerpen bij Exit.



Die af en toe is echt af en toe, want ik train ook "af en toe" bij Exit in Antwerpen, en ik ben je vooralsnog niet tegengekomen?! ;)

Pieter mulder
09-02-2007, 01:08
Klopt,
Hierbij dus bewezen, af en toe. Toevallig afgelopen maandag nog geweest.
Iig als ik kom trainen is het op maandag.
Ik denk dat ik er deze maandag ben.
Ga jij ook??

gr

Christophe
09-02-2007, 01:58
Klopt,
Hierbij dus bewezen, af en toe. Toevallig afgelopen maandag nog geweest.
Iig als ik kom trainen is het op maandag.
Ik denk dat ik er deze maandag ben.
Ga jij ook??

gr

Wellicht niet nee, maar ik ben zaterdag wel in Ede, dus ik zie je daar wel even! ;)

Carmen
09-02-2007, 04:28
Ik kom ook weer eens kijken.
Neem de mannen mee. dus wordt gezellig........

Gezellig:) Ik ben er ook bij samen met mn cam. Er doen ook jongens van Bodygym mee:thup:

HUNTER
09-02-2007, 07:36
Man! Volgens mij wordt de toch ruime accommodatie van Physical straks te klein!!

Hoewel ik totaal niet in vorm ben, halverwege een erg zeurderige griep ben en de conditie van Al Bundy heb, heb ik er toch enorm zin in!! Let's roll baby

Yoseikan Ede
09-02-2007, 07:52
Man! Volgens mij wordt de toch ruime accommodatie van Physical straks te klein!!


Kan je nu al vertellen dat echt te klein zijn. You guys have no Idea!!!!
:wacko:

mama
09-02-2007, 07:56
Ja en nu?
als het te klein is?
Kan je dan niet een stop zetten op de mensen die zich aanmelden.....
Ik wil graag komen kijken met mijn zoontjes. Maar als je er nauwelijks kan bewegen weet ik niet of dat wel zo'n goed idee is.

Impulse
09-02-2007, 08:00
Ja en nu?
als het te klein is?
Kan je dan niet een stop zetten op de mensen die zich aanmelden.....
Ik wil graag komen kijken met mijn zoontjes. Maar als je er nauwelijks kan bewegen weet ik niet of dat wel zo'n goed idee is.

Ik ga morgen even kijken of ik een overleg kan krijgen wat we hier aan gaan doen, ik ben het met je eens dat we een inschrijfstop moeten gaan invoeren, maar ja wie ben ik..... en of ik daar druk op kan uitoefenen.....

Yoseikan Ede
09-02-2007, 08:28
Beste Grapplers!!!

De inschrijvingen voor het Grappling op zaterdag 10 februari is per direct gesloten.
We hebben deze beslissing moeten nemen door dat er enorm veel inschrijvingen zijn en we er geen inschrijvingen meer bij kunnen hebben. De belangstelling is overweldigend en we zijn ook zeer blij met de aantal.
Voor degene die nog wilde inschrijven, helaas maar we zitten echt vol, 12 mei is de volgende wedstrijd.

Inschrijven op de dag zelf is dus ook niet meer mogelijk!!!

Inverband met de VEILIGHEID willen wij alle ingeschreven deelnemers/sportscholen verzoeken om niet met grote groepen publiek te komen.
Anders zijn we genoodzaakt publiek te weigeren. Het om de veiligheid gaat van ons allemaal!!!

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Team Yoseikan Ede

Christophe
09-02-2007, 16:23
Wie had gedacht dat die duidelijkere opsplitsing van Beginners/Gevorderden voor zo'n boost gingen zorgen?! :p

Ik ben in ieder geval blij dat ik ben ingeschreven ... wouldn't want to miss it for the world! Ik heb wel een vaag vermoeden dat het de volgende keer misschien toch in een andere (lees: grotere) zaal zal moeten doorgaan. Wie weet gaan we nog met weemoed terugkijken naar die gezellige dagen in het originele Yoseikan-zaaltje! Dus mensen: geniet ervan morgen! ;)

Christophe
09-02-2007, 17:11
Man! Volgens mij wordt de toch ruime accommodatie van Physical straks te klein!!
Dacht ik ook ja!


Hoewel ik totaal niet in vorm ben,
Idem!


halverwege een erg zeurderige griep ben
Idem!


en de conditie van Al Bundy heb,
Double idem!!


heb ik er toch enorm zin in!!
Triple idem!!!


Let's roll baby
Amen! ;)

redjuh
09-02-2007, 18:22
al bundy heeft paarse band dus ach...

Christophe
09-02-2007, 19:02
al bundy heeft paarse band dus ach...

Ik dacht dat hij inmiddels aan zwart zat! ;)

rene1970
10-02-2007, 00:30
Yoseikan Ede (Edgar en consorten) en deelnemers,
ik moet mijn deelname morgen helaas afzeggen door familieomstandigheden .

Bij deze schrijf ik me wel al in voor de grappling-wedstrijddag in mei!

PS Edgar (zie mail), Brian, ik kom vanaf maandag 19 februari met jullie meetrainen. Kan a.s. maandag niet i.v.m. bovenstaand familieomstandigheid.

Ik wil iedereen morgen heel veel succes wensen en tot in mei (of eerder in Ede).

Briant
10-02-2007, 00:37
Das jammer, ik moet zelf ook afzeggen vanwege een teenblessure. kan ook pas weer vanaf 19 februari trainen (waarschijnlijk)

redjuh
10-02-2007, 00:43
Ik dacht dat hij inmiddels aan zwart zat! ;)

ik ken zijn vrouw niet... zou best kunnen

redjuh
10-02-2007, 00:44
Das jammer, ik moet zelf ook afzeggen vanwege een teenblessure. kan ook pas weer vanaf 19 februari trainen (waarschijnlijk)

dan kom je toch gewoon kijken en bier drinken

Jochem
10-02-2007, 01:00
Ben je der ook redjuh?

redjuh
10-02-2007, 01:05
Ben je der ook redjuh?

altijd weer he...

Briant
10-02-2007, 01:57
dan kom je toch gewoon kijken en bier drinken

ik kom zeker kijken, maar van dat bier weet ik nog niet :P

redjuh
10-02-2007, 02:07
ach ik lust het geeneens

sebastiaan
11-02-2007, 01:33
Ik was te laat me in te schrijven! aaahhh..... Nouja,was t leuk?

rene1970
11-02-2007, 02:41
Was een superdag.. :thup:

PS Yoseikan/Edgar, ik kom toch maandag a.s. al meetrainen. Zou je mij even willen mailen?

Justinian
11-02-2007, 03:22
Goed georganiseerd en mooi op tijd afgelopen (ondanks het grote deelnemerveld)! Feit is ook dat er een goede doorstroom was van veel beginners naar de gevorderden klasse. Blijkbaar heeft het objectieve onderscheid beginner en gevorderde gewerkt.

Er werd ook al toegezegd dat de weging de volgende wedstrijddag beter wordt verdeeld over de dag. Dus lichtere vechters vroeger en de zware jongens later. Zo hoef je dan ook minder lang te wachten. Gaat de goeie kant op.

Iggy
11-02-2007, 03:29
hebben de jongens van angelo gym het goed gedaan dan roy?

Justinian
11-02-2007, 03:39
hebben de jongens van angelo gym het goed gedaan dan roy?
Joost is kampioen bij de gevorderden -70kg geworden. De rest heeft het ook erg goed gedaan, weliswaar (net) geen ereplaats, maar fraaie partijen gezien met mooie submissions en ontsnappingen/reversals.

nick
11-02-2007, 04:16
Gefeliciteerd dan Joost :beerchug:

joost
11-02-2007, 04:20
Thnnx nick!
Weer een leuke dag vandaag, organisatie was goed en word steeds beter!
Veel gezellige en sportieve sfeer!
een flink aantal mooie technieken gezien vandaag! topdag!
in Mei ben ik er weer bij

aloys
11-02-2007, 04:24
echt wel tof zo'n toernooi , alleen was het voor mij van korte duur.
ik ging er (eigenwijs genoeg!)al wat geblesseerd aan de ribben naartoe , en in de eerste partij deed ik precies wat ik niet moest doen en da's op m'n rug vallen.
dus resultaat; 1x gescheurde rib
1x gebroken rib.
maar ja , volgende keer wil ik er toch zeker weer bij zijn .voor de toffe ervaring zeker!

Impulse
11-02-2007, 05:07
echt wel tof zo'n toernooi , alleen was het voor mij van korte duur.
ik ging er (eigenwijs genoeg!)al wat geblesseerd aan de ribben naartoe , en in de eerste partij deed ik precies wat ik niet moest doen en da's op m'n rug vallen.
dus resultaat; 1x gescheurde rib
1x gebroken rib.
maar ja , volgende keer wil ik er toch zeker weer bij zijn .voor de toffe ervaring zeker!

Heel veel sterkte met je ribben en misschien tot de volgende keer :D

redjuh
11-02-2007, 23:12
ja het was echt eeen top-editie! alleen duurde het wel ellejaises lang zeg!

rene1970
12-02-2007, 03:58
Yoseikan, tot morgenavond 19.15. Kom ik lekker meetrainen:thup: