PDA

View Full Version : Arlovski en de mokerslag naar Marcio Cruz



Biiyen
06-01-2007, 01:30
Gisteren zaten we met een groep te kijken naar M*M*A-TeeVee, naar UFC66.

Tijdens de wedstrijd van Arlovski gaat het gelijk op en na een minuutje heeft Marcio Cruz Arlovski's been vast. Ze komen op de grond en Arlovski maakt een trappende beweging naar het gezicht van Cruz. De ref geeft Arlovski hiervoor een waarschuwing... Maar nu komt het.

Door de waarschuwing ligt de wedstrijd even stil. En dan in een moment van onoplettendheid van Cruz slaat Arlovski Cruz volle patat met een mokerslag ondersteboven. Vanaf dat moment gad Arlovski gewonnen.

De eerste reactie in de huiskamer was "Baaaaaaahhhh wat een vuilak, hij slaat hem gewoon voor ze kop! Ja, zo kan ik ook winnen!" ook in de herhaling zie je goed dat Arlovski direct toesloeg nadat de ref wegstapte.

Is dit eigenlijk niet gewoon een hele vieze streek van Arlovski of moet Cruz gewoon beter opletten?

Kaun
06-01-2007, 01:34
als de scheids ''fight'' signaal geeft mag je beginnen toch?,,lijkt me dat je dan wel op moet letten in Cruz' geval

Fr3ddy
06-01-2007, 01:53
Beter opletten

fedor
06-01-2007, 02:09
Ik vond het slap van Herb Dean..die man nemen ze echt niet serieus meer volgens mij.
Arlovski trapt (per ongeluk) Cruz terwijl ze beiden op de grond liggen.
"Stop" roept ome Herb, "Standup" om waarschijnlijk Arlovski een waarschuwing te geven (en wellicht punten aftrek)
No, No hoor je Cruz roepen...noueee okee dan blijven jullie toch lekker op de grond liggen en daar gingen ze weer, BAM een straight van Arvloski en klaar is Andrei..

Daarna voor het gevecht van Chuck en Tito. Tito komt binnen lopen en wordt (net als ALLE vechters) gestopt voor de ring voor een laatste check(lees alle troep wordt van je gezicht afgehaald) en om daarna van de UFC ring man wat vaseline op z'n snuit gesmeerd te krijgen. Je ziet Tito tekeer gaan tegen Herb (duwt 'm opzij?) en stapt zo de ring in...ben benieuwd of ze dat ook met BIg John zouden flikken ;)

Biiyen
06-01-2007, 02:17
Beter opletten

Okee beter opletten...

Denk nu eens even in de positie van Marcio.

Marcio zit met zijn rug naar de ref toe, hij heeft de ref dus nooit "zien" wegstappen. Je ziet dat Marcio eigenlijk aan het wachten is "op iets". Arlovski integendeel die "ziet" de ref wegstappen en ramt gelijk erop. Daarbij controleert Arlovski zichzelf door het hek vast te houden. Wat ook verboten ist.

Dat de ref luistert naar Marcio is ook dom, een ref moet naar zichzelf luisteren. Als hij zegt dat je moet gaan staan dan is zijn woord "final" en dan ga je staan. Hij had dus nooit mogen toegeven aan Marcio en hem gewoon moeten laten opstaan.

fedor
06-01-2007, 02:18
Okee beter opletten...

Denk nu eens even in de positie van Marcio.

Marcio zit met zijn rug naar de ref toe, hij heeft de ref dus nooit "zien" wegstappen. Je ziet dat Marcio eigenlijk aan het wachten is "op iets". Arlovski integendeel die "ziet" de ref wegstappen en ramt gelijk erop. Daarbij controleert Arlovski zichzelf door het hek vast te houden. Wat ook verboten ist.

Dat de ref luistert naar Marcio is ook dom, een ref moet naar zichzelf luisteren. Als hij zegt dat je moet gaan staan dan is zijn woord "final" en dan ga je staan. Hij had dus nooit mogen toegeven aan Marcio en hem gewoon moeten laten opstaan.

X2

Chico
06-01-2007, 02:47
was er geen fight gezegd? (heb het nog niet gezien)

kickboxer1987
06-01-2007, 02:48
ik hoor de scheids zeggen "ready" *stapt weg* "GO" en toen gaf arlovski hem vol op zijn kaak... niet de mooiste manier om te winnen nee... maar niet onder de gordel...

het lijkt wel of marcio naar zijn hoek kijkt voor een vertaling?

KO TKO
06-01-2007, 02:50
Marcio Cruz moest gewoon Arlovski in de gaten blijven houden. Het is een vechtsport. Je kan niet zomaar eventjes niet opletten of de andere kant op kijken.

fedor
06-01-2007, 02:57
1 vd regels die men ALTIJD meekrijgt in de UFC ring:
PROTECT YOURSELF AT ALL TIMES...

Ronald
06-01-2007, 03:34
Toen ik het voor het eerst zag dacht ik in eerste instantie ook dat het niet helemaal fair was. Echter, als je nog een keer terug kijkt zie je dat Cruz de partij al heeft hervat vóórdat Arlovski dat doet, en dus die stoot uitdeelt. Cruz maakt met zijn linkerhand het rechtbeen los van Arlovski. Pas als die los is volgt de stoot van Cruz.

Dat de scheids luistert naar het protest van Cruz vind ik zo gek nog niet. Dean wilt de partij staand laten hervatten omdat er een waarschuwing is gegeven. Onzin natuurlijk omdat de partij na een waarschuwing (of blessure) hervat moet worden in de positie waarin de vechters gebleven waren. Cruz wilt terecht niet staand hervatten. Herb Dean herstelt gewoon ter plekke z'n fout en dat vind ik eigenlijk wel netjes.

Overigens vind ik de situatie wel erg warrig/rommelig worden daardoor. Dean geeft sowieso geen duidelijk teken om de partij te hervatten naar mijn idee. Maar goed, als Cruz alweer begonnen is mag Arlovski dat natuurlijk ook.
Kortom, wel fair maar niet echt sterk scheidsrechterswerk.

redjuh
06-01-2007, 03:38
er had een betere stop moeten komen na die trap. bijv. gele kaart invoeren. dan heb je even rust, en kun je duidelijk herstarten. iedereen wil toch zsm weer gaan meppen?

De dikke nudist
06-01-2007, 03:47
Idd. rommelig.
De scheids had gewoon zo'n histerische Japanse schreeuw moeten geven
(met echo) om het gevecht te hervatten. Da's veel duidelijker.

Dat het gevecht niet staande werd hervat vond ik ook niet zo gek.
Zeg maar net als een voordeel-situatie bij voetbal.
Er werd een overtreding gepleegd tegen Cruz, en als Cruz dan in het nadeel
is als het gevecht staande wordt hervat heeft hij er alleen maar meer
last van.

Het hervatten had alleen wat duidelijker gekund.

D.

Nickuraba
06-01-2007, 07:10
slaat Arlovski Cruz volle patat met een mokerslag ondersteboven.


ahahha te vet!:thup:

MZN
06-01-2007, 07:32
Herb Dean had Arlovski in die positie een minpunt kunnen geven.

Ik weet nog dat Ricardo Almeida dat drie keer tegen Lindland deet (trappen op de grond) en gewoon gedq'd werd.

Aan de andere kant had achteraf gezien zo'n minpunt de uitkomst van de wedstrijd niet verdandert.


Over het vastpakken van het hek is het leuk te vermelden dat Arlovski ooit Aaron Brink heeft verslagen door het hek te pakken, zijn heupen te draaien en er een ondersteboven armklem van te maken. Het mag niet nee maar ja wat dan?