PDA

View Full Version : MMA vechter van het jaar



marcelt
06-01-2007, 07:38
Bij de Sherdog.com 2006 award is Chuck Lidell uitgeroepen tot MMA-vechter van het jaar. Ze hebben ook vermeld waarom: http://www.sherdog.com/news/news.asp?n_id=6490
Kan wel met ze meevoelen, maar voel zelf meer voor Cro Cop. Zijn stijl spreekt me meer aan.

Wat vinden jullie?
Ik heb een poll met dezelfde genomineerden als bij Sherdog gemaakt.

CDW
06-01-2007, 07:40
FEDOR!

Jochem
06-01-2007, 07:44
FEDOR!

x2. Fedor beat CC in een super partij.

marcelt
06-01-2007, 07:51
x2. Fedor beat CC in een super partij.
Dat is waar maar dat was in augustus 05.
In 2006 was de partij tegen Hunt niet bepaald Fedors indrukwekkendste. Die tegen Coleman was wel aansprekend, maar Coleman is niet meer zo goed als ie was.
CC versloeg Silva met indrukwekkende KO, toch een van de allergrootsten en Barnett en Yoshida op een avond en werd open weight champion.

Chico
06-01-2007, 09:20
ik vind crocop... niet zozeer vanwege zijn stijl maar meer omdat ie zooo naar die partij tegen fedor toe leefde en toen verloren heeft en eigenlijk zei dat ie zijn vechtlust kwijt was... en dan zo terug komen in 2006.... respect

cruz
06-01-2007, 13:19
Fedor
Shogun
Arona

el bastardo
06-01-2007, 17:15
Van de bovengenoemde vechters zeker Cro Cop. Anders zou ik Fedor zeggen.

Kaoklai
06-01-2007, 17:42
Fedor is natuurlijk pound voor pound de beste MMA vechter van de Wereld, maar het jaar 2006 was in mijn ogen voor Crocop, vooral door de KO zege op zijn rivaal Silva, met wie hij na die onbeslist nog een appeltje te schillen had.
en bokstechnisch, en qua defensie op de grond is Crocop enorm vooruit gegaan...terwijl ik bij Fedor geen vernieuwing zie in zijn stijl, wat op de lange duur in zijn nadeel gaat spelen, aangezien tegenstanders hem door gaan hebben.

Johan H
06-01-2007, 18:39
Fedor is en blijft mijn favoriet...

tegen Hunt was misschien geen toppartij,maar geen van allen weet af van zijn strategie en spelverdeling en hij flikt het toch nog even tegen HUnt.

fedor
06-01-2007, 18:47
Fedor fan till the end .. :)

Justinian
06-01-2007, 19:10
Fedor en Crocop wat mij betreft. Wat betreft Nederlandse MMA-vechters in het buitenland kies ik voor Melvin Manhoef. Melvin heeft echt indruk gemaakt in de K-1 heroes en in de kooi.

chief108
06-01-2007, 19:15
Fedor en Crocop wat mij betreft. Wat betreft Nederlandse MMA-vechters in het buitenland kies ik voor Melvin Manhoef. Melvin heeft echt indruk gemaakt in de K-1 heroes en in de kooi.
:stupid:

Silat
06-01-2007, 19:31
Chuck heeft dit jaar 3 x z'n titel verdedigd en hoe!! Chuck is geweldig.

CC gaat daar net overheen met 1 partij extra en heeft gewoon de OWGP gewonnen, wat voor hem uiteindelijk de grootste overwinning is. Eindelijk heeft deze man z'n verdiende titel.
CC is de MMA vechter van het jaar.

Fedor heeft niks extra laten zien, 2 partijen en die laatste partij heeft voor mij het "onoverwinnelijke" van Fedor een beetje weggehaald. Ik denk dat als hij tegen CC had gestaan op die avond dat ie het af had moeten leggen.

Heerlijk dat GSP gewoon die arrogante Hughes ff verrot sloeg. respect.

marcelt
06-01-2007, 19:34
Fedor is ook wat mij betreft de beste vechter. Maar ik vind de prestaties van Cro Cop dit jaar aansprekender.

kickboxer1987
06-01-2007, 19:37
wereldwijd - akiyama, crocop, chuck, george st piere!
nederlandse mma: Melvin heeft ook een flinke naam voor zichzelf gemaakt!

Evilman
06-01-2007, 21:23
Fedor blijft topper, maar van crocop wat meer gezien en dat was onder Fedor weer top! Puur 2006 was crocop dus wel n hoogtepunt.

Melvin heeft idd naam gemaakt.. maar net als in K1 heroes ben k tog wat afgeknapt door hoe hij omging met het grondvechten. Dat verpeste de wedstrijden gewoon dus mocht hij ooit zin hebben om door te gaan op de grond.. msgien dat hij dan mn vote krijgt.

Chico
06-01-2007, 23:48
er wordt toch niet gevraagd wie de beste vechter is? daar is weinig discussie over... fedor.. zelfs na de partij met hunt blijft ie de beste vechter... maar wie is de mma vechter van het jaar... dat is een heel andere vraag... fedor heeft veel te weinig gevochten en niet competatief genoeg (hoewel ie aan beide weinig kan doen natuurlijk) om mma vechter van het jaar te zijn... (begrijp me niet verkeerd... ben fedor fan all the way...zelfs mocht ie dit jaar verliezen blijft ie gewoon de man)

redjuh
07-01-2007, 00:39
hier KAN je toch niet tussen kiezen?!?!!?!?!?!?

maarre cro cop is de beste dit jaar. Fedor is wel de beste, maar niet dit jaar. 2 potjes gedraaid man

54321
07-01-2007, 01:13
crocop is m.i de beste en meest besporoken vechter van het jaar. en manhoef is de beste nl mma vechter.

54321
07-01-2007, 01:17
Melvin heeft idd naam gemaakt.. maar net als in K1 heroes ben k tog wat afgeknapt door hoe hij omging met het grondvechten. Dat verpeste de wedstrijden gewoon dus mocht hij ooit zin hebben om door te gaan op de grond.. msgien dat hij dan mn vote krijgt.

je refereert waarschijnlijk vooral naar zijn partij tegen die gracie. als gracie zo graag alleen op de grond wil vechten, moet ie maar grappling gaan doen en geen mma. een takedown moet je verdienen! anders kan je als bjj blackbelt gewoon als de bel gaat lekker op je rug gaan liggen en zeggen kom maar in me guard...en dat is geen mma!

Evilman
07-01-2007, 01:59
idd dat bedoel ik ja. die wedstrijd was gewoon van beide kanten klote.
Gracie valt hetzelfde te verwijten als manhoef maar dan op staand gebied.
Maar gracie werd niet genoemdn en manhoef wel.. vandaar dat ik erop reageerde

Kaun
07-01-2007, 02:08
denk eerder dat er word gedoeld op de partij tegen Akiyama,,staand domineerde Manhoef zwaar maar hij kwam op een best makkelijke manier in de armklem terecht,,in die partij van Gracie was er volgens mij weinig sprake van grondgevecht, alleen van grondliggen van Gracies kant

54321
07-01-2007, 02:21
idd dat bedoel ik ja. die wedstrijd was gewoon van beide kanten klote.
Gracie valt hetzelfde te verwijten als manhoef maar dan op staand gebied.
Maar gracie werd niet genoemdn en manhoef wel.. vandaar dat ik erop reageerde

ik begrijp wel wat je bedoeld...hij had het allang op g&p af moeten maken...maar steeds gaan liggen als manhoef aanvalt met een combinatie kan gewoon echt niet. dat is gewoon onsportief. als je tegen de grond geslagen word...oke...maar zo.

HUNTER
07-01-2007, 02:25
MMA Vechters van het jaar 2006 zijn voor mij:

mondiaal:
- Akiyama
- St. Pierre
- Cro Cop

nederland:
- Manhoef
- Radev
- Willy Ni

The Bulldog
07-01-2007, 03:13
MMA Vechters van het jaar 2006 zijn voor mij:

mondiaal:
- Akiyama
- St. Pierre
- Cro Cop

nederland:
- Manhoef
- Radev
- Willy Ni

Willy NI zeer terechte vermelding HUNTER...
ZEER TERRECHT...

deze man hoort op de grotere evenemeneten te staan..

Maneschijn
09-01-2007, 01:55
Giblert Yvel:D

marcelt
09-01-2007, 06:32
wel geinig. Beduidend andere uitslag dan op Sherdog. Zeker Amerikaanse site?

CDW
09-01-2007, 06:45
Ik moet toch ook zeggen Shogun! Kwam na zijn blessure goed terug
in de Partij tegen Kevin Randleman die hij snel won en ook zijn partij afgelopen oudjaarsdag was weer van wereldklasse!

Tony
09-01-2007, 22:25
Ik vond shogun juist tegenvallen met oud en nieuw.

Staand was shogun absoluut niet in vorm zoals hij normaal is. (het kan zijn dat ie ziek was of iets dergelijks).. maar shogun spatte niet van het scherm. (zoals toen bv tegen arona)

op de grond vond ik shogun daarentegen wel heeeeel netjes vechten.

bizar eigenlijk. Nakamura was staand de betere en shogun op de grondm terwijl je toch andersom zou verwachten...

just my 2 cts.