PDA

View Full Version : 'VS willen nieuwe kernkop produceren'



Justinian
07-01-2007, 18:07
Voor het eerst in bijna twintig jaar tijd willen de Verenigde Staten een nieuwe kernkop produceren. Naar verwachting zal de regering van de Amerikaanse president George W. Bush volgende week uitleg geven over het plan. Dat heeft The New York Times zondag gemeld.

Volgens de krant wil de Amerikaanse Raad voor Nucleaire Wapens bij de ontwikkeling van een nieuw wapen twee verschillende ontwerpen met elkaar combineren.

Het nieuwe wapen, de Reliable Replacement Warhead, zou niet zijn bedoeld om het huidige arsenaal kernwapens van de Verenigde Staten aan te vullen. De nieuwe kernkoppen zouden het huidige materiaal moeten vervangen. Het nieuwe wapen moet betrouwbaarder zijn en beter beveiligd tegen diefstal door terroristen.

Bud S
07-01-2007, 18:41
laat ze die kankerkop van bush maar gebruiken
hoewel het wapen er dan niet echt betrouwbaarder op wordt natuurlijk

dontmindme
07-01-2007, 19:05
wieowie legt amerika sancties op?

Justinian
07-01-2007, 19:13
wieowie legt amerika sancties op?
Juist! Ik zat zo te denken aan Iran en Noord-Korea...

Jeru
07-01-2007, 19:17
Wordt tijd dat China zich weer eens in de mix gaat gooien :whistling:

dontmindme
07-01-2007, 19:18
Aan het project hangt een prijskaartje van ruim 100 miljard dollar (ongeveer 76 miljard euro). President Bush en het Congres moeten nog het groene licht geven aan het voorstel van de Amerikaanse wapendeskundigen voor de ontwikkeling en de productie van het nieuwe wapen. Als die goedkeuring er komt, zou in 2010 kunnen worden begonnen met de ontwikkeling.

WTF 100 miljard, daar kun je toch aardig wat mee doen bv klimaatbeheersing. daar help je de wereld echt mee

Octavius
07-01-2007, 19:21
Tja, Hij mag alles in het kader van 'selfdefence'. Kan beter Kyoto verdrag onderrekenen.

Justinian
07-01-2007, 19:23
WTF 100 miljard, daar kun je toch aardig wat mee doen bv klimaatbeheersing. daar help je de wereld echt mee
Bush en "de wereld helpen" :D Tot hij president werd heeft hij de VS nog nooit verlaten voor zover ik weet (misschien Mexico uitgezonderd). Nee, ik denk niet dat het hem ook maar iets kan schelen hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat (tenzij het gevolgen heeft voor de VS).

A-team
07-01-2007, 20:24
Tja, gooi nog maar wat meer olie op het vuur.

De man van 14K
07-01-2007, 21:13
Bush en "de wereld helpen" :D Tot hij president werd heeft hij de VS nog nooit verlaten voor zover ik weet (misschien Mexico uitgezonderd). Nee, ik denk niet dat het hem ook maar iets kan schelen hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat (tenzij het gevolgen heeft voor de VS).


het kan hem zelfs niet schelen hoe het er in zijn eigen land aan toe gaat, anders had hij wel meer geld gestoken om New Orleans te laten heropbouwen en de nabestanden te steunen..

redjuh
07-01-2007, 23:02
china net. die hebben hun geld in amerikaanse bedrijven zitten. die schurkenstaatjes ook niet, want uiteindelijk durven ze niet. het enige blok dat amerika een halt toe zou kunnen roepen is europa. maar ja... durven we niet he

als azie ze geld uit amerika trekt, is amerika binnen een maand net zo weg als duitsland in de jaren 30 van de vorige eeuw

aliendwurf
08-01-2007, 00:29
Ze hebben toch financiele problemen door al dat oorlogsgeweld?
Hoe gaan ze dat betalen dan,en waarom idd geen geld uitgeven aan de klimaatsverandering,de armoede in hun eigen land of aan aidsbestrijding????

redjuh
08-01-2007, 00:30
omdat het land geregeerd wordt door bedrijven die niets verdiienen aan aidsbestrijding en vrede enzo

Octavius
08-01-2007, 00:45
Maar aan wapens en olie industrie.

aliendwurf
08-01-2007, 00:53
Dus de VS houd dmv oorlogsvoering hun eigen economie op peil.
Lekker uitgangspunt :thown:

redjuh
08-01-2007, 01:17
exact

dontmindme
08-01-2007, 01:23
waar ik misselijk van word is dat er geen enkel land van waarde zn stem laat horen.
ookal is het verspilde moeite maar ik zou het graag horen dat de EU van zich laat horen,maar wishfull thinking is niet realiseerbaar helaas

Octavius
08-01-2007, 01:30
Dus de VS houd dmv oorlogsvoering hun eigen economie op peil.
Lekker uitgangspunt :thown:

Vooral Familie Bush en kornuiten.

aliendwurf
08-01-2007, 01:36
Vooral Familie Bush en kornuiten.
Als ik me niet vergis is hij gekozen door minimaal de helft van de bevolking.