PDA

View Full Version : Nieuwe BJJ Club - advies graag



BadasspussykillB
09-01-2007, 00:23
Hello,

Ik denk er aan om een bjj club te starten. Ik zou lessen willen geven aan beginnende volwassenen en kinderen. Zelf ben ik (voorlopig) blauwe gordel, en ik besef dat dat misschien wat vroeg is om leraar te worden. De club is echter nog niet voor direct (denk binnen 1 a 2 jaar).

Heeft er iemand goede raad voor mij? Bjj-beoefenaars: wat zijn je beste en slechtste ervaringen in 1 of meerdere clubs? Wat verwacht je van een goede zaal, leraar, team? Welke valkuilen zijn absoluut te vermijden volgens jullie?

Alle raad meer dan welkom
Bedankt
B.

ICON
09-01-2007, 00:44
als je leraar zou worden zou ik als eerst je naam veranderen voor wat serieuzere reacties. ik denk dat je met een blauwe band best technieken over kan brengen op beginners. zolang je zelf ook blijft trainen bij een hogere bander. maar dta is ook per persoon verschillend.. de een kan heel goed les geven en de ander niet.

mama
09-01-2007, 01:12
kinderen en bjj? Daar heb ik zo mijn twijfels bij
Hoe oud moeten deze kids zijn?
Enne misschien je echte naam?

Christophe
09-01-2007, 01:26
Enne misschien je echte naam?

Je echte naam is inderdaad misschien wel handig als je ook echte reacties wilt hierop!

Ik denk dat het niet de gordel, maar de "persoon" is die bepaald of de lessen goed zijn of niet! Hoe lang train je al, wedstrijdervaring en -resultaten, ...?!

ashi76
09-01-2007, 01:27
als je leraar zou worden zou ik als eerst je naam veranderen voor wat serieuzere reacties.

Icon = correct.

Ik heb persoonlijk niet zo veel behoefte aan een leraar (met blauwe band) die zich badasspussykillb noemt.

ICON
09-01-2007, 01:40
lol

redjuh
09-01-2007, 02:19
't is iig een belg... in nederland heb je alleen maar zwarte autogordels

BadasspussykillB
09-01-2007, 02:48
Sorry people,

Die naam heb ik ooit eens ingegeven lang geleden. Was bedoeld als grap. Is inderdaad stom. Soit, what's in a name, right? Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik daarop afgerekend zou worden. Zal snel nieuwe alias hebben.

Uiteraard is niet de (auto)band belangrijk, maar de persoon. Zou gewoon graag eens weten wat zoal de meningen zijn bij de bjj-beoefenaars en lesgevers. Wat zijn volgens jullie belangrijke eigenschappen van een goede bjj leraar (buiten gepaste alias kiezen)? Waarom zou bjj niet voor kinderen kunnen zijn (de club waar ik nu train heeft een jeugdwerking)? Hoe ziet jullie ideale club eruit?

Nogmaals, dit is gewoon iets waar ik de laatste tijd nogal mee bezig ben en ik zou gewoon graag wat meningen horen.

Bedankt
Bert

redjuh
09-01-2007, 02:57
Sorry people,

Uiteraard is niet de (auto)band belangrijk, maar de persoon.
Bedankt
Bert

bedoelde de veiligheidsgordel

Bassie
09-01-2007, 04:41
zorg ervoor dat je een didactische opleiding hebt gevolgd zodat je lessen in ieder geval, voor de beoefenaars, veilig zijn. Daar leer je ook waar een dojo/dergelijke ruimte aan moet voldoen. Verder denk ik dat bjj uitermate geschikt is voor kinderen. Misschien dat je wel een aantal technieken op latere leeftijd moet aanleren.
Succes in ieder geval!!

mama
09-01-2007, 05:07
Waarom zou bjj niet voor kinderen kunnen zijn (de club waar ik nu train heeft een jeugdwerking)?
waar train jij dan?
kids en judo....... prima. daar hebben ze tot hun 12de geen submissions.
Ik vind het niet nodig dat mijn kind van 8 bij een ander kind een armklem of choke doet.
vandaar dat ik vind dat jonge kinderen geen bjj moeten doen.
Maar goed, dat is mijn mening.

En wat houdt een jeugdwerking in?

marcelt
09-01-2007, 06:28
Sorry people,

Die naam heb ik ooit eens ingegeven lang geleden. Was bedoeld als grap. Is inderdaad stom. Soit, what's in a name, right? Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik daarop afgerekend zou worden. Zal snel nieuwe alias hebben.

Uiteraard is niet de (auto)band belangrijk, maar de persoon. Zou gewoon graag eens weten wat zoal de meningen zijn bij de bjj-beoefenaars en lesgevers. Wat zijn volgens jullie belangrijke eigenschappen van een goede bjj leraar (buiten gepaste alias kiezen)? Waarom zou bjj niet voor kinderen kunnen zijn (de club waar ik nu train heeft een jeugdwerking)? Hoe ziet jullie ideale club eruit?

Nogmaals, dit is gewoon iets waar ik de laatste tijd nogal mee bezig ben en ik zou gewoon graag wat meningen horen.

Bedankt
Bert
Heb pas een paar lessen bjj gehad, maar heb wel een mening.
Goede sfeer is erg belangrijk. Tja wat is een goede sfeer:blush: Vriendelijke leraar die wel degelijk de baas is en laat zien dat hij weet waar hij het over heeft. Mijn leraar is trouwens ook blauwe bsnd.
niet te snel naar hele moelijke dingen gaan. Laat ze eerst de basis maar goed doen. Te moeilijke dingen is ook voor beginners een reden om af te haken na een proefles.

yaware
09-01-2007, 06:30
vandaar dat ik vind dat jonge kinderen geen bjj moeten doen.


Je kan kinderen ook de positionele hiėrarchie van BJJ leren, desnoods zonder submissions, en daar zullen ze later ongetwijfeld veel aan hebben --> "first position, then submission"

Christophe
09-01-2007, 07:41
't is iig een belg... in nederland heb je alleen maar zwarte autogordels

Zo gaan we niet beginnen hé?! ;)

sebastiaan
09-01-2007, 07:55
Je kan kinderen ook de positionele hiėrarchie van BJJ leren, desnoods zonder submissions, en daar zullen ze later ongetwijfeld veel aan hebben --> "first position, then submission"

Mee eens,posities zijn belangrijker dan submissies,want zonder positie geen submissie!
Denk dat het best nuttig is om als je dan toch kinderen traint,ze een stevige judo/takedown en positie basis te leren.
Werpen en goed uitkomen is al een kunst opzich :)

Biiyen
09-01-2007, 08:27
Wat een onverwacht vermakelijk topic :D

mama
09-01-2007, 08:30
Je kan kinderen ook de positionele hiėrarchie van BJJ leren, desnoods zonder submissions, en daar zullen ze later ongetwijfeld veel aan hebben --> "first position, then submission"

laat ze lekker judoen dan.

HUNTER
09-01-2007, 09:22
Judo rules sowieso.

en als je ze tot hun 12e toch geen subs leert dan zie ik de meerwaarde van BJJ niet en kun je ze beter leren judo'en, dan leren ze nog gooien (en vallen!) ook.

Hebben ze misschien wat meer opties dan alleen guardjumpen :thup: ;)

redjuh
09-01-2007, 17:58
hunter nog 1 x zo'n sneer en je bent EXIT!


(hehehe)

jan sensei kyokushin
09-01-2007, 18:30
laat ze lekker judoen dan.

Osu mama is correct !!JUDO is de allerbeste start basis voor de vechtsport voor al voor kids onder de 10jaar .mijn eiggen kids ondanks mijn sportschool mede deden alleen maar aan judo en dat haden ze goed onder knie. op latere leeftijd 12jaar deden ze pas ook aan karate en jujitsu omdat ik daar ook les in gaf .het leerproces moet speelsgewijs gaan en ontspannend , anders gaat de aardigheid er al af op jonge leeftijd voor het martial -arts -budo.

het oosterse spreekwoord zegt ,

De middelmatige leraar vertelt .
De goede leraar verklaart .
De betere leraar toont aan .
De ware leraar inspireert .

osu jan
met de beste sportgroeten

Christophe
09-01-2007, 21:23
Judo rules sowieso.

en als je ze tot hun 12e toch geen subs leert dan zie ik de meerwaarde van BJJ niet en kun je ze beter leren judo'en, dan leren ze nog gooien (en vallen!) ook.

Hebben ze misschien wat meer opties dan alleen guardjumpen :thup: ;)

Kuch, kuch!

Het is dat ik het met je eens ben dat het voor kinderen tot 12 jaar inderdaad beter is om met Judo te beginnen, anders ...! ;)

Christophe
09-01-2007, 21:25
hunter nog 1 x zo'n sneer en je bent EXIT!


(hehehe)


Hahahaha, LMAO :thup:

Briant
10-01-2007, 07:29
voordat je begint te denken aan een eigen sportschool lijkt het me belangrijk dat je lesgevende kwaliteiten op de proef zijn gesteld. geef je wel eens les en hoe gaat je dat af? Verder moet je sportschool op zn minst quite kunnen spelen want ondanks dat de sport belangrijk is is de zakelijke kant net zo belangrijk. Werk je plannen goed uit en zorg dat je de juiste mensen achter je krijgt.

dat is mijn advies.

en ja submissions aan kinderen onder de twaalf is zeer onverstandig. En een bjj partijtje zonder submissions lijkt me oersaai ;)

BBC
10-01-2007, 08:11
Ben het er niet mee eens dat een partijtje bjj zonder submissions oersaai is. Position before submission, toch? Momenteel geef ik les aan kinderen tussen ongeveer 9 en 12 jaar. Regelmatig rollen die samen zonder submissions. Ik kan je verzekeren dat het er soms zeer intens aan toe gaat. Als je een guard kan passeren en al je kameraadjes moedigen je aan is dat bijna even bevredigend als een submission (zeker als je nog nooit een submission hebt gedaan). Het allerbelangrijkste lijkt mij wel dat je het speels houdt, en dat ze goed moe naar huis gaan.
Verder wil ik toch nog even opmerken dat er ook competities bjj bestaan voor kinderen. Alvast in Brussel is er daar nooit een gebrek aan vechtertjes.

Bert