PDA

View Full Version : muay thai - kickboksen



kmr
09-01-2007, 00:48
Zo vaak hoor ik mensen zeggen dat ze aan muay thai doen, maar ik vraag me af of dat wel echt zo is en of ze wel weten wat muay thai is? Wordt er ook getraind op elleboogtechnieken?

Uiteraard gaan jullie deze vragen niet kunnen beantwoorden, maar ik heb wel een andere vraag. Zijn er sportscholen die zich naast kickboksen ook richten op muay thai?

kickboxer1987
09-01-2007, 01:23
wij hebben regelmatig een training muay thai..... en dan gaan we inderdaad op ellebogen oefenen (want als je een goede elleboog kan geven, kan je ook goed hoeken) en extra aandacht aan clinchen.... thaise houding

altijd wel leuk om mee te krijgen

marcelt
09-01-2007, 01:27
In Nederland is het normaal om te spreken van muay thai als er geen ellebogen zijn toegestaan , maar de rest wel. Je zou kunnen spreken van Europees muay thai of zo (gebeurt zelden hoor). Ze noemen het dan ook wel thaiboksen. Maar ook de term kickboksen wordt ook gebruikt. Het is namelijk naar Nederland gekomen via Japan, waar men over kickboxing sprak. Sommige mensen vinden dat je die term moet gebruiken voor thaiboksen zonder ellebogen en knieen (vroeger had je die wedstrijden,misschien nu soms nog). Maar in praktijk worden de drie termen door elkaar gebruikt.
Als er wel ellebogen zijn toegestaan wordt er vaak "Thaise regels" toegevoegd of "Full muay Thai" .
Ik weet van sportschool Buhsido (let op de schrijfwijze) uit Den Haag , dat die echt muay thai trainen inclusief veel clinchen en elleboogtechnieken en ook leren ze Thaise benamingen. Dit laatste is zeer uitzonderlijk in Nederland worden Japanse (mawashi geri), Engelse (low kick) en Nederlandse (ronde trap naar het lichaam) door elkaar gebruikt.

Jeru
09-01-2007, 02:30
Zolang mensen niet zeggen dat ze op K-1 zitten vind ik het allang best.

Biiyen
09-01-2007, 03:26
Zolang mensen niet zeggen dat ze op K-1 zitten vind ik het allang best.

Ik zit op K1 :rolleyes:

D_K
09-01-2007, 04:42
:D heheh

Effective
09-01-2007, 05:17
Zolang mensen niet zeggen dat ze op K-1 zitten vind ik het allang best.

check dan ff deze link!

http://www.sportschoolspartanfights.nl/Vechtsporten/American%20KickboxingK1.html

hahaha! nee ik train hier niet:D

marcelt
09-01-2007, 07:41
check dan ff deze link!

http://www.sportschoolspartanfights.nl/Vechtsporten/American%20KickboxingK1.html

hahaha! nee ik train hier niet:D

" American Kickboxing K1 "
wie deze term toch verzonnen heeft:crying: .
Ik zou maar geen reclame maken met het Amerikaanse kickboksen als ik spartan fights was.

Derk
09-01-2007, 08:52
In Nederland is het normaal om te spreken van muay thai als er geen ellebogen zijn toegestaan , maar de rest wel. Je zou kunnen spreken van Europees muay thai of zo (gebeurt zelden hoor). Ze noemen het dan ook wel thaiboksen. Maar ook de term kickboksen wordt ook gebruikt. Het is namelijk naar Nederland gekomen via Japan, waar men over kickboxing sprak. Sommige mensen vinden dat je die term moet gebruiken voor thaiboksen zonder ellebogen en knieen (vroeger had je die wedstrijden,misschien nu soms nog). Maar in praktijk worden de drie termen door elkaar gebruikt.
Als er wel ellebogen zijn toegestaan wordt er vaak "Thaise regels" toegevoegd of "Full muay Thai" .
Ik weet van sportschool Buhsido (let op de schrijfwijze) uit Den Haag , dat die echt muay thai trainen inclusief veel clinchen en elleboogtechnieken en ook leren ze Thaise benamingen. Dit laatste is zeer uitzonderlijk in Nederland worden Japanse (mawashi geri), Engelse (low kick) en

Nederlandse (ronde trap naar het lichaam) door elkaar gebruikt.

Bij lucien carbin (ffc) wordt wel alles in het thais uitgesproken en benoemd
en getraind.!!!!!

Baas
10-01-2007, 00:54
ik heb het volgende op mijn website gezet betreffende de Thai-kickboxvormen
zie
http://www.baassports.com/index.php?page_id=20&style_id=

als er dingen volgens jullie niet kloppen, dan hoor ik het graag

vriendelijke groet,
Edwin Baas

marcelt
10-01-2007, 08:48
volgens mij is wat je schrijft over kickboxing hoe het vroeger was. als het er in NL over gaat is het doorgaans met knieen en clinchen.

Jeru
10-01-2007, 09:00
check dan ff deze link!

http://www.sportschoolspartanfights.nl/Vechtsporten/American%20KickboxingK1.html

hahaha! nee ik train hier niet:D

Pfff hahaha wat een drama :D