PDA

View Full Version : ZO GA JE NIET MET KINDEREN OM !!!!!!



Derk
13-01-2007, 02:49
Ik was laatst op een kindergala en toen vroeg ik mij af ,wordt er gewed of zo op die kinderen het leek wel een hanengevecht verzorgers en trainers schreeuwden hun hart er bijna uit (maar het publiek was muisstil).
Als je serieus genomen wilt worden bij een groter publiek dan moet je hier paal en perk aan stellen.
EEN GROTE SCHANDE VOOR DE SPORT !!!

Richelieu
13-01-2007, 02:56
mmm..tja. Ik was er niet bij, maar ik kan me voorstellen dat er super fanatieke hoeken bestaan, maar dat is echt niet alleen bij het Thaiboksen!!! Wat roept een gemiddelde voetbalcoach wel niet naar de spelers of nog erger...het commentaar van de ouders die zaterdagochtend bij de F'jes kijken..http://static.partyflock.nl/images/smileys/nooo.gif

Derk
13-01-2007, 03:04
mmm..tja. Ik was er niet bij, maar ik kan me voorstellen dat er super fanatieke hoeken bestaan, maar dat is echt niet alleen bij het Thaiboksen!!! Wat roept een gemiddelde voetbalcoach wel niet naar de spelers of nog erger...het commentaar van de ouders die zaterdagochtend bij de F'jes kijken..http://static.partyflock.nl/images/smileys/nooo.gif



Alleen is een ring niet zo groot als een voetbalveld dit gaat ten koste van de techniek die ze in de zaal geleerd hebben.

chief108
13-01-2007, 03:36
dat is echt niet alleen bij het Thaiboksen!!! Wat roept een gemiddelde voetbalcoach wel niet naar de spelers of nog erger...het commentaar van de ouders die zaterdagochtend bij de F'jes kijken..
:stupid:

mama
13-01-2007, 05:41
bij de f-jes werd er tegen de tegenstander van mijn broertje geroepen "schop hem dan dood" of "breek zijn poten dan".........
sorry hoor dat heb ik nog nooit aan de ring gehoord bij kids. gelukkig niet

chief108
13-01-2007, 05:53
bij de f-jes werd er tegen de tegenstander van mijn broertje geroepen "schop hem dan dood" of "breek zijn poten dan".........
sorry hoor dat heb ik nog nooit aan de ring gehoord bij kids. gelukkig niet
da's precies de reden dat mijn ouders me van voetbal hebben gehaald en op judo hebben gezet...
goeie move van die oudjes :lol:

De man van 14K
13-01-2007, 06:17
same here!

Derk
13-01-2007, 07:00
bij de f-jes werd er tegen de tegenstander van mijn broertje geroepen "schop hem dan dood" of "breek zijn poten dan".........
sorry hoor dat heb ik nog nooit aan de ring gehoord bij kids. gelukkig niet

Bij voetbal moeten dit soort zaken uitgebannen worden,en daar is het helaas te laat bij het thaiboksen kun je het tij nog keren want daar is het publiek nog netjes.
En daar moeten de trainers het voorbeeld geven!!!!

Biiyen
13-01-2007, 07:27
Bij voetbal moeten dit soort zaken uitgebannen worden,en daar is het helaas te laat bij het thaiboksen kun je het tij nog keren want daar is het publiek nog netjes.
En daar moeten de trainers het voorbeeld geven!!!!

Ja hallo zo naief ben je toch niet?

Het enige verschil met voetbal is dat Thaiboksen en K1 nog niet echt "mainstream" is. Het is hard op weg "mainstream" te worden. En met de mainstream komen ook de randdebielen en nozems. En aan de andere kant komen er mensen die geld ruiken en alleen maar bezig zijn in eigen belang.

Dat vechtsport publiek was al die jaren zo "braaf" was kwam omdat het meestal publiek betreft die zelf aan vechtsport deden of daarin "oprecht" zijn geintereseerd.

CDW
13-01-2007, 07:35
Ja hallo zo naief ben je toch niet?

Het enige verschil met voetbal is dat Thaiboksen en K1 nog niet echt "mainstream" is. Het is hard op weg "mainstream" te worden. En met de mainstream komen ook de randdebielen en nozems. En aan de andere kant komen er mensen die geld ruiken en alleen maar bezig zijn in eigen belang.

Dat vechtsport publiek was al die jaren zo "braaf" was kwam omdat het meestal publiek betreft die zelf aan vechtsport deden of daarin "oprecht" zijn geintereseerd.

Het mainstream worden van Kickboxen heeft zijn voordelen en nadelen!
Het voordeel dat er meer zendtijd komt het nadeel dat er toch meer randverschijnselen zullen gaan komen! Het is nu zo dat op de meeste gala's een positieve sfeer hangt alleen bij vooral de grote gala's zie je steeds meer gasten komen om te zuipen en denken dat je als publiek zijnde ook maar een partijtje moet gaan vechten! Het diepste punt was toch wel de partij in de Arena van Hoost tegen Aerts!
Dat er zo weinig respect werd getoond naar 2 van de allergrootste vechters die ons land heeft voortgebracht! Vond ik echt onbegrijpelijk!
Ik bezoek nu alleen nog maar de kleinere gala's omdat daar nog steeds
de oude vertrouwde sfeer hangt!

Derk
13-01-2007, 08:02
Het mainstream worden van Kickboxen heeft zijn voordelen en nadelen!
Het voordeel dat er meer zendtijd komt het nadeel dat er toch meer randverschijnselen zullen gaan komen! Het is nu zo dat op de meeste gala's een positieve sfeer hangt alleen bij vooral de grote gala's zie je steeds meer gasten komen om te zuipen en denken dat je als publiek zijnde ook maar een partijtje moet gaan vechten! Het diepste punt was toch wel de partij in de Arena van Hoost tegen Aerts!
Dat er zo weinig respect werd getoond naar 2 van de allergrootste vechters die ons land heeft voortgebracht! Vond ik echt onbegrijpelijk!
Ik bezoek nu alleen nog maar de kleinere gala's omdat daar nog steeds
de oude vertrouwde sfeer hangt!

Ik ben blij dat er toch mensen zijn zonder oogkleppen op !!!!

micha
13-01-2007, 16:18
ben jij die voetbal analist?

mossad
13-01-2007, 23:32
mmm..tja. Ik was er niet bij, maar ik kan me voorstellen dat er super fanatieke hoeken bestaan, maar dat is echt niet alleen bij het Thaiboksen!!! Wat roept een gemiddelde voetbalcoach wel niet naar de spelers of nog erger...het commentaar van de ouders die zaterdagochtend bij de F'jes kijken..http://static.partyflock.nl/images/smileys/nooo.gif

Ik vind het prima dat je de problemen rond het voetbalveld constateert en benoemt, maar waarom je dat in reactie zegt op deze thread begrijp ik niet. Hij noemt een probleem wat hij tegenkomt en gelijk zijn er allerlei mensen beledigd. Het feit dat er op een voetbalveld dingen mis gaan is toch geen argument om dit soort wangedrag om de ring te accepteren? Omdat het ergens anders ook mis gaat of misschien wel erger is(wat ik betwijfel, omdat het volgens mij een maatschappelijk probleem is), maakt dit niet minder afkeurenswaardig. Het is een beetje vreemd om wangedrag te accepteren omdat het er ergens anders nog beroerder aan toe gaat.

Ik draag vechtsport een zeer warm hart toe en juist daarom sluit ik mijn ogen niet voor misstanden. Als je als vechtsporters positief kritisch naar jezelf kijkt kom je in mijn ogen veel verder.

De grote Hoost heeft ooit gezegd dat hij tegen gevechten is tussen jonge kinderen omdat hun hersenen nog moeten ontwikkelen en ik ben het daar mee eens. Ik denk dat deze gevechten prima kunnen zonder klappen naar het hoofd. En enige beschaving om de ring heen zou dan ook niet gek zijn.

Derk
13-01-2007, 23:46
Ik vind het prima dat je de problemen rond het voetbalveld constateerd en benoemt, maar waarom je dat in reactie zegt op deze thread begrijp ik niet. Hij noemt een probleem wat hij tegenkomt en gelijk zijn er allerlei mensen beledigd. Het feit dat er op een voetbalveld dingen mis gaan is toch geen argument om dit soort wangedrag om de ring te accepteren? Ik draag vechtsport een zeer warm hart toe en juist daarom sluit ik mijn ogen niet voor misstanden. Als je als vechtsporters positief kritisch naar jezelf kijkt kom je in mijn ogen veel verder.

De grote Hoost heeft ooit gezegd dat hij tegen gevechten is tussen jonge kinderen omdat hun hersenen nog moeten ontwikkelen en ik ben het daar mee eens. Ik denk dat deze gevechten prima kunnen zonder klappen naar het hoofd. En enige beschaving om de ring heen zou dan ook niet gek zijn.


Alle kritiek die ik bezig is voor de sport en niet tegen de sport ,dat ze het over voetbal gaan hebben is alleen maar om de aandacht af te leiden .
En toch ben ik blij dat er mensen zijn die er net zo over denken als ik,ik ben gelukkig geen roepende in de woestijn ...!!!
Het is een kleine moeite om wat reglementen op te stellen voor dit soort gevallen.
Veel kickboks projecten worden gesubsidieerd zonder dat ze bij een gala zijn wezen kijken zodra ze dat gaan doen trekken ze onherroepelijk alles terug.

redjuh
13-01-2007, 23:46
ben jjij de echte johan derksen?

mossad
14-01-2007, 01:47
Alle kritiek die ik bezig is voor de sport en niet tegen de sport ,dat ze het over voetbal gaan hebben is alleen maar om de aandacht af te leiden .
En toch ben ik blij dat er mensen zijn die er net zo over denken als ik,ik ben gelukkig geen roepende in de woestijn ...!!!
Het is een kleine moeite om wat reglementen op te stellen voor dit soort gevallen.
Veel kickboks projecten worden gesubsidieerd zonder dat ze bij een gala zijn wezen kijken zodra ze dat gaan doen trekken ze onherroepelijk alles terug.

Ik ben een beetje wars van alles reglementeren. In de praktijk werkt het vaak niet omdat mensen niet achter die regels staan of juist om die regels zich er tegen keren. Mensen moeten wat mij betreft elkaar gewoon aanspreken op misstanden. In dit geval moet ik op jouw verhaal af gaan en kan ik er niet over oordelen maar ik heb het zelf ook een paar keer zien gebeuren en dat beviel me niks. Maar dat is, nogmaals, meer een maatschappelijk probleem dan een specifiek vechtsport probleem.

Voor de mensen die de poster Johan Derksen negatieve reps geven heb ik de vraag waarom. Hij heeft een mening en onderbouwt die dus daar lijkt me niets mis mee. Op een forum mag je van mening verschillen lijkt me. Ik neem aan dat die reps de meesten hier koud laten, inclusief mezelf maar het principe erachter iemand negatief te beoordelen omdat hij een andere mening heeft vind ik onzin.

danny23
14-01-2007, 01:58
ben jjij de echte johan derksen?

dat wil ik ook wel weten :)

De dikke nudist
14-01-2007, 02:03
JD heeft natuurlijk wel een punt.
Als mensen als een debiel staat te schreeuwen tegen een kind,
daar kan natuurlijk niks goeds uit ontstaan.
Kinderen en ook de overgrote meerderheid van de volwassenen
vecht en traint voor de lol. Je kan en moet een kind niet onder druk zetten.
Zeker niet een kind dat de moed en het doorzettingsvermogen heeft
getoond om te trainen en de ring in te gaan. Ze verdienen beter dan dat.

Tegen dit soort situaties is de trainers-opleiding ook een heel mooi middel.
Een aparte module voor jeugd-trainers zou mooi zijn, als die er niet al is.

sebastiaan
14-01-2007, 03:01
Voetbal is naar,nooit je kinderen op voetbal doen,ik zou ze laten judoé,
en wie is Johan Derksen?

Tuigenke
14-01-2007, 06:17
ja, kan iemand bevestigen of dit de "echte" Johan Derksen is?

Biiyen
14-01-2007, 06:29
ja, kan iemand bevestigen of dit de "echte" Johan Derksen is?

Natuurlijk niet! De echt Johan Derksen zou zijn naam wel met hoofdletters schrijven. Dit is een wanabe zeiksnor:D

Derk
14-01-2007, 09:48
JD heeft natuurlijk wel een punt.
Als mensen als een debiel staat te schreeuwen tegen een kind,
daar kan natuurlijk niks goeds uit ontstaan.
Kinderen en ook de overgrote meerderheid van de volwassenen
vecht en traint voor de lol. Je kan en moet een kind niet onder druk zetten.
Zeker niet een kind dat de moed en het doorzettingsvermogen heeft
getoond om te trainen en de ring in te gaan. Ze verdienen beter dan dat.

Tegen dit soort situaties is de trainers-opleiding ook een heel mooi middel.
Een aparte module voor jeugd-trainers zou mooi zijn, als die er niet al is.

Soortgelijke modules worden bij de knvb gebruikt juist om dit soort gedrag uit te bannen .
Het was vroeger gemeengoed om de jeugd 20 rondjes om het veld te laten rennen naar wat ik nu heb begrepen houden ze het leuk en krijgt een club een keurmerk voor haar opleiding.

Steve-o
14-01-2007, 12:04
Welk merk sigaar rook je JD ? als je die weet te zeggen geloof ik je