PDA

View Full Version : Royal Rumble



Sjaak
13-01-2007, 21:46
Even een snelle reactie vanuit Spanje. Nu het blad door de kyokushin organisatie van Bluming is overgenomen haak ik af als adverteerder. Denk niet dat een magazine als dit door 1 bond of organisatie moet worden gemaakt omdat dit zeker niet de objectiviteit ten gunste zal komen en ten tweede wil ik absoluut niets met Bluming te maken hebben.

Heb zeer recent afspraken gemaakt met Fabrice over adverteren, aanlevering artikelen en artikel zoals sportschool van de maand en die komen dan ook te vervallen door deze overname.

Heb ook al een nette mail gestuurd naar RR met een uitvoerige uitleg over waarom ik afhaak, heel veel succes verder.

Osu Sjaak

Fasada
13-01-2007, 22:23
Ga je nu hier zelfs speciaal een topic voor openen???!!!?????

Dat is helemaal raar....maar goed heb al gereageerd op fighttalk en ga mezelf niet herhalen maar vind het echt jammer/triest dat dit nu ook ff op mixfight gezegd moet worden...

Justinian
13-01-2007, 22:25
Ga je nu hier zelfs speciaal een topic voor openen???!!!?????

Dat is helemaal raar....maar goed heb al gereageerd op fighttalk en ga mezelf niet herhalen maar vind het echt jammer/triest dat dit nu ook ff op mixfight gezegd moet worden...
x2 beetje jammer Sjaak...

Jeru
13-01-2007, 22:35
Vraag me wel af hoe de toekomst van RR er nu uit gaat zien met een nieuwe hoofdredacteur. Het is geloof ik nog niet helemaal rond, maar zal de redactie nog wel hetzelfde blijven (inclusief designer)?

Justinian
13-01-2007, 22:38
Vraag me wel af hoe de toekomst van RR er nu uit gaat zien met een nieuwe hoofdredacteur. Het is geloof ik nog niet helemaal rond, maar zal de redactie nog wel hetzelfde blijven (inclusief designer)?
Voor zover ik heb begrepen blijft dezelfde designer, maar zijn er wel een aantal zaken aangepast. Zo is Koen Scharrenberg de hoofdredacteur. Volgens mij is het nu wel 100% zeker dat de deal doorgaat.

Fasada
13-01-2007, 22:43
Ja om ff te reageren op de overname:

Justi heeft gelijk.

De samenstelling zal hetzelfde blijven en er zal voor de lezer niet heel veel veranderen. Wel krijgen wij versterking op het gebied waar wij in het verleden zwak of onervaren waren. Het zal dus alleen een positieve uitwerking hebben voor jullie als lezer en royalrumble als onderneming.

Reactie van Koen en Henk van woensdag op fighttalk

"Mede namens Henk, die in Croatie zit op een trainingskamp, zal ik even antwoorden op een aantal vragen dat is gesteld in deze post.

We zijn nog niet 100% rond, maar eigenlijk is het vrijwel zeker dat Royal Rumble wordt overgenomen en in de holding van Henk komt. En inderdaad, ik word hoofdredacteur en inhoudelijki verantwoordelijk, mits de deal doorgaat uiteraard. Henk gaat de commerciele en zakelijke kant op zich nemen.
Wat betreft de formule van het blad: die blijft nagenoeg onveranderd bestaan, zal alleen wellicht iets breder en gevarieerder worden. Met name lifestyle e.d. gaan iets meer aan bod komen; voor de rest zal er uiterlijk weinig veranderen want het is een prachtig blad dat met liefde wordt gemaakt en dat kun je er aan af zien. Daarnaast zullen we natuurlijk volkomen onpartijdig en objectief alle groepen, vechters, promotors en organiaties belichten, mits die uiteraard iets te bieden hebben qua nieuws, evenementen, interviews e.d.

Blijkbaar is er dus al iets over de eventuele overname naar buiten gekomen, hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling was. Maar daarom zullen we vanaf nu iedereen informeren via de fora, want onderdeel van onze visie is, dat de vechtsportwereld gebaat is bij transparantie."

Koen (en Henk)

The Bulldog
13-01-2007, 22:51
Het beeld dat door Sjaak wordt geschetst is er een van een Bond die een blad over neemt. Een voor hem concurerende bond.

Ik begrijp dat Dhr. Kuipers in persoon het blad overneemt.
Is dit door de ondernemer Kuipers of de voorzityter van de bond.

Daarbij hoeft deze overname geen beperking te zijn , maar kan het zeer zeker ook een aanvulling zijn.

Wat ik begreep is het doel van Kuipers om alles weer samen te krijgen in zijn tak van sport. Ook investeerd hij door vele sponderingen in de MMA wereld.

Tot nu toe nog geen reden om af te haken voor mij.

ik verwacht een mooi, informatief, vermakelijk en bovenal objectief blad. en voldoet het daaraan goede zaak... gebuerd dit niet zal het vanzelf ook zijn effecten hebben.

Ik kijk in ieder geval uit naar de nieuwe uitgave!!

Justinian
13-01-2007, 22:59
Het beeld dat door Sjaak wordt geschetst is er een van een Bond die een blad over neemt. Een voor hem concurerende bond.

Ik begrijp dat Dhr. Kuipers in persoon het blad overneemt.
Is dit door de ondernemer Kuipers of de voorzityter van de bond.

Daarbij hoeft deze overname geen beperking te zijn , maar kan het zeer zeker ook een aanvulling zijn.

Wat ik begreep is het doel van Kuipers om alles weer samen te krijgen in zijn tak van sport. Ook investeerd hij door vele sponderingen in de MMA wereld.
Correct Ralph! Henk sponsort vele vechtsportgala's, vechtsportfora en adverteert ook in de RingSports. Ik geef les bij Henk en hij sponsort Mixfight.nl, nou, dan kunnen we Mixfight.nl dus wel afschrijven voor wat betreft de objectiviteit...:wacko:

Het is ook niet zo dat de bond het blad heeft overgenomen! Het is volgens mij gewoon een zakelijke deal en het lijkt me goed om gewoon eens af te wachten in plaats van vooraf al te roepen dat de objectiviteit niet gewaarborgd is en dat het blad als zodanig met Bluming te maken heeft...

marko
13-01-2007, 23:25
Beetje jammer van Sjaak dat die dit zo op een forum gooit.
Als hij er zo over denkt moet die dat niet op een forum gooien, maar gewoon met fabrice er over hebben.
Dat staat iets netter dan deze manier.

The Bulldog
13-01-2007, 23:35
Correct Ralph! Henk sponsort vele vechtsportgala's, vechtsportfora en adverteert ook in de RingSports. Ik geef les bij Henk en hij sponsort Mixfight.nl, nou, dan kunnen we Mixfight.nl dus wel afschrijven voor wat betreft de objectiviteit...:wacko:

Het is ook niet zo dat de bond het blad heeft overgenomen! Het is volgens mij gewoon een zakelijke deal en het lijkt me goed om gewoon eens af te wachten in plaats van vooraf al te roepen dat de objectiviteit niet gewaarborgd is en dat het blad als zodanig met Bluming te maken heeft...

Dusdanige sterke betrokkenheid bij iemand geeft wel kleuring aan de manier van omgaan met situaties en informatie. Daar kun je niet onderuit en is algemeen bewezen. Maar ik denk dat mocht zich een dergelijke situatie zich voordoen, zwijgen goud is en anderen maar over het onderwerp moeten gaan praten.

Ik kijk in ieder geval uit naar de RR in de toekomst.

@ Sjaak , ik begrijp zeker wel wat je aangeeft , ook je punt is zeker een punt dat op een forum besproken kanworden, denk alleendat het nu weer vete achtig overkomt door het via deze weg te communiceren.

ageingshinbone
13-01-2007, 23:37
Osu,

nog even een formeel antwoord, en dat zal het laatste zijn wat we zeggen op dit soort vreemde reacties. Tenzij iemand iets wil weten wat daadwerkelijk ergens op slaat.
Afgezien van de merkwaardige manier waarop Sjaak meedeelt dat Royal Rumble zijn - zeer gewaardeerde - medewerking zal moeten missen (maar we gaan door, ondanks deze tegenslag!) lijkt het mij inderdaad, zoals Fabrice al aangeeft, duidelijk dat dit verhaal lulkoek is.

Een landelijk, mooi vorm gegeven magazine dat een uitstekend imago heeft opgebouwd, heeft baat bij een brede spreiding in zijn onderwerpen en een onpartijdige opstelling. Het is geen clubblaadje. Partijdigheid en beperkte nieuwsgaring werkt niet echt stimulerend op de groei van de lezersgroep, losse verkoop en de werving van adverteerders natuurlijk, dat begrijpt een kind nog.
Daarnaast: omdat ik als hoofdredacteur verantwoordelijk word voor de inhoud en die in nauw overleg met de rest van het team bepaal, vind ik het ook wat wonderlijk dat ons team en ikzelf nu, van het ene op het andere moment, een soort marionetten zijn geworden. Alsof wij (inclusief Henk) dat zouden willen ...
Grote onzin allemaal, de aandacht niet waard.

Wel willen we graag het volgende voorstellen: kijk naar de volgende nummers en kom met gefundeerde kritiek en suggesties. De mening van de lezer is voor de redactie van een publieksblad van groot belang. En vooral: oordeel zelf of er ook maar een greintje waarheid gaat zitten in het wonderlijke verhaal waarmee dit topic begint.

Koen Scharrenberg

redjuh
13-01-2007, 23:46
als het blad maar blijft zoals het was, en geen uit de hand gelopen karate-clubblad, zal mij het allemaal lekker wezen

Sjaak
14-01-2007, 01:39
Ga je nu hier zelfs speciaal een topic voor openen???!!!?????

Dat is helemaal raar....maar goed heb al gereageerd op fighttalk en ga mezelf niet herhalen maar vind het echt jammer/triest dat dit nu ook ff op mixfight gezegd moet worden...

Niks triest aan, dit is een forum en deze topic is vechtsport gerelateerd dus waarom zou dit hier niet kunnen worden besproken ? De mededeling dat het blad is overgenomen wordt ook via een forum gedaan !!!!!!!!!!!!!!!

Even over het woord triest. Vindt het veel triester dat ik via een forum moet vernemen dat RR is overgenomen door een man die de rechter en linkerhand is van Bluming terwijl we nog zeer kort geleden kontakt hebben gehad over deze "overname" en ik je netjes heb gevraagd mij te informeren hierover.

Misschien zou het netter / respectvoller zijn geweest als dit aan de adverteerders van te voren zou zijn medegedeeld. Ik adverteer in elke uitgave en wilde voor mijn toernooien halve A4 advertentie's zoals je weet dus ik vind dat ik gewoon het recht heb om netjes geinformeerd te worden.

Heb totaal niks tegen jou Fasada, vindt zelfs dat je het heel goed doet en de gesprekken die ik met je heb gehad waren altijd heel prettig maar ik loop veel te lang mee om te geloven dat het blad geheel objectief zal zijn ondanks dat Koen Scharrenberg, een gozer die ik echt respecteer als karateka maar ook als mens, de hoofdredacteur zal zijn. Ik weet dat hij zijn uiterste best hiervoor zal doen maar er spelen meer krachten mee in de vechtsportwereld en helaas is niet alles rozegeur en maneschijn.

Heb vanaf de Zendokan en alle tussen liggende vechtsportbladen meegemaakt en weet gewoon dat er bij elk blad belangenverstrengelingen zijn geweest zodra een bond een te grote vinger in de pap krijgt dus ook al is de intensie "objectief te blijven dit zal ook niet gaan lukken.

Blijf er bij dat een vechtsport magazine geheel objectief moet proberen te zijn en als de overname door de IBK wordt gedaan spelen er ten alle tijden belangenverstrengelingen mee en natuurlijk mag je dat ontkennen maar de toekomst zal het uitwijzen.

Mijn belangrijkste reden om af te haken is dat ik NOOIT meer iets met Bluming te maken wil hebben want als je zijn site bekijk zie je daar hele verhalen met leugens, bagger en allerlei aantijgingen aan o.a. mijzelf, mijn maatje Marius Goedegebuur, maar ook goeie gasten zoals mijn voormalige leraar Frans van Wijngaarden, aan Gerard Gordeau's en aan Jan de Jong. Blijkbaar viinden een hoop mensen dit normaal maar helaas ik ze dat toch iets anders. Met zo iemand kan en wil ik nooit meer samenwerken en aangezien Henk Kuipers de 2e man van Bluming is en zijn doodgeverfde opvolger kan iedereen de rest wel zelf invullen.

Zo ik heb er nu wel genoeg over gezegd. Ik wens iedereen heel veel succes met het blad en speciaal Koen, maak er iets moois van denk dat je een hele goeie bent op die plek

Osu Sjaak

Sjaak
14-01-2007, 01:44
@ Sjaak , ik begrijp zeker wel wat je aangeeft , ook je punt is zeker een punt dat op een forum besproken kanworden, denk alleendat het nu weer vete achtig overkomt door het via deze weg te communiceren.

Beste Ralf,

de mededeling dat het blad is /wordt overgenomen wordt gedaan via een forum en niet netjes via een normale e-mail naar alle betrokkenen en / of adverteerders dus wie communiceerd er hier nu niet helemaal goed ?

Ik trek me juist terug om geen vete te creeren want heb genoeg van vete's en wil maar 3 dingen en dat is met rust gelaten worden, fijn kyokushin beoefenen en uitdragen en nooit meer enig kontakt op welke wijze dan ook met Bluming.

Osu Sjaak

Biiyen
14-01-2007, 02:04
Sjaak heeft wel degelijk een punt, het kan misschien anders maar als ik zijn verhaal lees dan communiceerd Sjaak nu op dezelfde manier waarop er met hem is gecommuniceerd.

Ik heb RR nr1, 1x gelezen dus ik heb geen idee wat het voor blad is. Wat ik wel weet is dat dit de zoveelste editie van "Sjaak vs The World" is. Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. En Sjaak fluit altijd recht in je gezicht! Das opzich heel erg duidelijk en EERLIJK!

Fasada
14-01-2007, 02:09
Om nog even terug te komen op de overname, als je misschien goed leest in de vorige reactie van Henk en Koen staat er bij dat de overname niet voor 100% is gerealiseerd. Kijk dat bepaalde informatie toch op straat komt te liggen en mensen delen mee dat er een overname is wil niet meteen zeggen dat het een zekerheid is.
Kan wel zeggen dat wij in een ver stadium zitten maar het volgende editie zal nog steeds gedaan worden hoe wij dit altijd deden.

Dus ga niet zitten zeggen "wie communiceert er nu niet helemaal goed?"

Ik communiceer pas naar mensen toe als alles 100% akkoord is en aangezien dit nog niet het geval is ga ik dat nog niet doen. Ik heb je zelf een email gestuurd met de mededeling dat er dingen zouden gaan veranderen dus verwijt mij aub niet dat ik niet goed communiceer....

henk kuipers
14-01-2007, 02:56
osu

Even vanuit Kroatie, Sjaak de bond IBK neemt nietsover.

het is mijn investeringsmij die dat doet.

Sjaak in de tijd van al die discussies omtrent Bluming heb ik mij altijd correct gedragen naar een ieder en al helemaal richting jou,

Voor de duidelijkheid ik ben niet de rechterhand van wie dan ook, heb over al de zaken die ik leid mijn eigen visie en zeggenschap Sjaak helaas misschien was dat in jullie tijd anders.

Dat je stopt met adverteren vind jammer maar een keus die ik respecteer, neemt niet weg dat we het komende nummer toch een verslag plaatsen over jouw EK en wel positief.

Voor alle andere lezers van RR het is niet mijn bedoeling om RR te gebruiken voor meer eigen belang maar juist om het blad staande te houden middels een finaciele injectie.

De huidige redaktie aangevuld met Koen is capabel genoeg om zelfstandig te kunnen draaien.

Voor een ieder wel positief reageerde op de forums, wij zullen jullie vertrouwen waar maken en het blad RR zo uitgebreid mogelijk maken voor onze doelgroep.

Sjaak nog bedankt voor de steun richting RR voor overname en NO hard feelings van onze kant je bent altijd vanharte welkom.

osu

Henk Kuipers

The Bulldog
14-01-2007, 03:35
Beste Ralf,

de mededeling dat het blad is /wordt overgenomen wordt gedaan via een forum en niet netjes via een normale e-mail naar alle betrokkenen en / of adverteerders dus wie communiceerd er hier nu niet helemaal goed ?

Ik trek me juist terug om geen vete te creeren want heb genoeg van vete's en wil maar 3 dingen en dat is met rust gelaten worden, fijn kyokushin beoefenen en uitdragen en nooit meer enig kontakt op welke wijze dan ook met Bluming.

Osu Sjaak

HE Sjaak,

Ik zeg niet dat jij het op dergelijke manier bedoeld, maar dat het zo over kan komen. Toch jammer dat dit he gevolg is van eenmogelijke posotive steun in de rug voor et blad.

maar goed.
Niet te veel wennen aan het spaanse overwinteren he.

Osu!!!

Ralph
14-01-2007, 07:02
Ik ben benieuwd of er veel gaat veranderen. Tot nu toe heb ik altijd met veel plezier het blad gelezen en m'n verslagen ervoor geschreven en hoop dat dit zo door kan gaan. In ieder geval goed dat er een flinke financiële injectie wordt gedaan. RR heeft een goede reputatie opgebouwd en nu maar hopen dat het alleen maar beter wordt...
Jammer dat Sjaak ermee ophoudt, maar als hij echt denkt dat hij weer in aanraking komt met zijn "aartsvijand" Bluming dan is het natuurlijk zijn goed recht. Wel jammer.

HUNEBED
14-01-2007, 08:59
overname door een bond ? objectiviteit niet ten goede ? Sjaak Sjaak Sjaak het wordt tijd dat je die oogkleppen eens afdoet, wanneer Dhr. Kuipers een aankoop doet zegt dat niets over zijn positie bij een karate bond maar juist iets over zijn ondernemersschap, vooruitziende blik en passie voor vechtsporten want als er iemand veel doet en gedaan heeft voor vechtsporten dan is het Dhr. kuipers wel, daar kunnen veel mensen nog een puntje aanzuigen.

En als het daadwerkelijk zo was dat de objectiviteit niet ten goede zou komen aan de RR, waarom wordt er dan in de eerstvolgende editie, met een aantal bladzijdes, aandacht besteed aan jouw gala december j.l. ??? dan zouden ze die toch ook nooit plaatsen ! maar dat gebeurd wel ! en straks wanneer de open EK van Kamakura weer wordt gehouden zou hier ook een reportage van gemaakt worden, denk je echt dat dit geboycot wordt ? Sjaak wordt wakker uit deze slechte droom...

HUNEBED
14-01-2007, 09:14
dus die partij tegen Dhr. Kuipers gaat er ook niet van komen Sjaak ? want dan heb je weer wat te maken met (de bond van) Bluming, waar Kuipers de kancho van is !

The Bulldog
14-01-2007, 18:10
Dhr. Kuipers zegrde mee te hebben en anderen wakkeren het weer aan:twak:

Sjaak
14-01-2007, 18:33
overname door een bond ? objectiviteit niet ten goede ? Sjaak Sjaak Sjaak het wordt tijd dat je die oogkleppen eens afdoet, wanneer Dhr. Kuipers een aankoop doet zegt dat niets over zijn positie bij een karate bond maar juist iets over zijn ondernemersschap, vooruitziende blik en passie voor vechtsporten want als er iemand veel doet en gedaan heeft voor vechtsporten dan is het Dhr. kuipers wel, daar kunnen veel mensen nog een puntje aanzuigen.

En als het daadwerkelijk zo was dat de objectiviteit niet ten goede zou komen aan de RR, waarom wordt er dan in de eerstvolgende editie, met een aantal bladzijdes, aandacht besteed aan jouw gala december j.l. ??? dan zouden ze die toch ook nooit plaatsen ! maar dat gebeurd wel ! en straks wanneer de open EK van Kamakura weer wordt gehouden zou hier ook een reportage van gemaakt worden, denk je echt dat dit geboycot wordt ? Sjaak wordt wakker uit deze slechte droom...

Even een korte reactie aan Dhr Hunebed.

1) Als je Sjaak gebruikt zeg dan ook gewoon Henk en niet de Hr Kuipers is net een iets te hoog slijmgehalte
2) De volgende uitgave wordt nog gedaan door de oude redactie want zoals je kunt lezen is de overname nog niet geheel rond en deze afspraken zijn gemaakt met de oude redactie.
3) Ik heb zelf een professioneel fotograaf ingehuurd voor de foto's van het EK Kyokushin, zelf de uitslagen aangeleverd en zelf het verslag gemaakt dus alles is kant en klaar aangeleverd. Makkelijker kan het niet en het is aan de redactie om te beoodelen of het nieuwswaarde heeft of niet.
4) Ik heb totaal niks tegen shihan Henk en dat weet hij zelf ook wel. Shihan Henk is gewoon goed bezig, punt !!!

Oh ja een ding heb je gelijk in, Bluming is inderdaad een slechte droom voor het kyokushin als je ziet over hoeveel goeie kyokushin karateka's die onzin zit uit te kramen, lees dit en zeg dan nog is dat dit normaal is : http://www.jonbluming.nl/nieuws.html

Vriendelijke groeten

Dhr Van de Velde

Jeru
14-01-2007, 18:45
Wow Chuck Norris is gewoon 8e dan onder de IBK :thup:
http://www.ibk.nl/black-belts-5e-dan-plus/index.php

micha
14-01-2007, 20:53
chuck rules

HUNEBED
14-01-2007, 22:26
Okay Sjaak, punt 1 heb je gelijk, 'k heb het nog eens overgelezen en het komt wel 'n beetje raar over om de één aan te spreken met Dhr. en de ander gewoon met z'n voornaam, de reden hiervoor is omdat ik Henk persoonlijk ken en om dan over hem te spreken als "Henk" komt dan juist "geslijmt" over, tevens is Henk Kuipers de kancho van een heel grote bond en daarom sprak 'k óók over hem met de titel "Dhr." Henk of kancho of Shihan kon ook maar dat komt ook weer zo geslijmt over. En omdat jij hier op het forum gewoon "Sjaak" heet spreek ik jou aan met Sjaak (en dat is juist positief bedoeld en totaal géén verlagende toon begrijp me goed)

De redactie van RR blijft hetzelfde behalve dat als Hoofdredacteur nu Koen Scharrenberg is aangetrokken, wéér een reden dat de objectiviteit juist wel aanwezig is want Scharrenberg is niet aangesloten bij de IBK.

En komt er nu wel of niet een karatepartij tussen Sjaak van der Velde vs. Henk Kuipers ? daar heb je nog geen antwoord op gegeven Sjaak !

alvast bedankt
OSU
Richard

king
14-01-2007, 23:01
En komt er nu wel of niet een karatepartij tussen Sjaak van der Velde vs. Henk Kuipers ? daar heb je nog geen antwoord op gegeven Sjaak !




Daar was ik ook al benieuwd naar. Hoop dat die partij door gaat!

Sjaak
15-01-2007, 01:45
Okay Sjaak, punt 1 heb je gelijk, 'k heb het nog eens overgelezen en het komt wel 'n beetje raar over om de één aan te spreken met Dhr. en de ander gewoon met z'n voornaam, de reden hiervoor is omdat ik Henk persoonlijk ken en om dan over hem te spreken als "Henk" komt dan juist "geslijmt" over, tevens is Henk Kuipers de kancho van een heel grote bond en daarom sprak 'k óók over hem met de titel "Dhr." Henk of kancho of Shihan kon ook maar dat komt ook weer zo geslijmt over. En omdat jij hier op het forum gewoon "Sjaak" heet spreek ik jou aan met Sjaak (en dat is juist positief bedoeld en totaal géén verlagende toon begrijp me goed)

En komt er nu wel of niet een karatepartij tussen Sjaak van der Velde vs. Henk Kuipers ? daar heb je nog geen antwoord op gegeven Sjaak !

alvast bedankt
OSU
Richard

Richard kan goed met je uitleg leven, zand er over !

Ik heb samen met Henk iets afgesproken en kom altijd mijn afspraken na en verwacht dat ook van anderen, zo duidelijk genoeg antwoord

Osu Sjaak

Btw het is trouwens "Van de Velde" en niet "Van der"