PDA

View Full Version : kramp in mijn kuit



mama
20-01-2007, 18:32
Tijdens spinning/rpm heb ik heel vaak kramp in mijn rechter kuit. Nu ik aan het afvallen ben is het er weer.
Ik drink genoeg, ook genoeg eiwitten......
Magnesium gebruik ik ook xtra......
Ik heb nog geen bjj gedaan sinds ik aan het afvallen ben dus ik weet niet of het er dan ook is.

hebben jullie wat tips??

Silat
21-01-2007, 05:30
misschien ook wat krachttraining erbij om de boel zwaarder belastbaar te maken? haal ook weer eens je springtouw uit de kast.

FOCUS
21-01-2007, 06:25
Mama (klinkt beetje raar:confused: ):
Juist als je veel water drinkt, heb je meer kans op kramp. Klinkt raar, maar je verstoort dan de elektrolytenbalans in je lichaam. Je gaat nl veel zweten, want je lichaam denkt dat er genoeg koelvloeistof aanwezig is. Met het water dat je hiervoor gebruikt, verlies je een heleboel andere stoffen..
Drink je gewoon water en zweet je veel, dan verlies je niet alleen water, maar ook allerlei elektrolyten (zouten). Met name natriumverlies wordt in de literatuur -samen met magnesium- geasscocieerd met een verhoogd risico op kramp.
Dus misschien moet je eens proberen om een sportdrankje te nemen met verscheidene elektrolyten, wo natrium en magnesium?
Je hebt ook van die zakjes die je kan oplossen. Deze kan je bij elke apotheek halen.
Kramp komt iha voor bij spieren die over meerdere gewrichten lopen (hamtrings, kuiten etc) en dan met name bij spieren die vermoeid zijn. Als deze spieren verkort worden (actief of passief) gaan ze verkrampen.
Zijn een heleboel theorien over, daar ga ik je niet mee vermoeien. Maar misschien helpt het als je je kuiten wat gaat versterken? Denk aan calf raises en train ze over de gehele lengte.
Laat ook ff weten of het helpt.
spin ze

FOCUS
21-01-2007, 06:27
ach en ik zie dat je op dieet bent..
als je weinig koolhydraten neemt, bevat je lichaam erg weinig water..
Dus meer koolhydraten en iets minder eiwittten (beetje de verhouding aanpassen dus) kan ook zeker schelen

mama
23-01-2007, 19:07
hahaha
Je mag ook Marieke zeggen hoor

Het dieet dat ik doe is een koolhydraten arm dieet. Dus zo rond de 30 gr koolhydraten per dag.
IK doe het nu een week. En moet zeggen het gaat lekker
Alleen die stomme kramp.
Maar idd misschien wat xtra koolhydraten voor een training.
Maar ik wil niet te veel boven die 30 gram zitten

Je hebt het over veel zweten. Dat doe ik niet. Heb ik ook nooit echt heel erg gedaan.
dus daardoor verlies ik niet veel zouten.

enne touwtje springen.......... kan ik niet :blush:

chief108
23-01-2007, 19:28
enne touwtje springen.......... kan ik niet :blush:
tuurlijk wel..

je bent toch een meisje??
alle meisjes kunnen dat
is genetisch ofzo... :whistling:

zo moet het:

http://www.youtube.com/watch?v=8ctqECUmdcQ&NR (http://www.youtube.com/watch?v=8ctqECUmdcQ&NR)

mama
23-01-2007, 19:51
ja zo kan ik het wel
op muziek van Rocky kan iedereen touwtje springen
tuurlijk kan ik het wel. maar niet op de "boks" manier.
Op de "meisjes" manier touwtjespringen hou ik het nog geen min vol
en het is stom ;)

chief108
23-01-2007, 20:05
LOL... :w00t:

Ralph
23-01-2007, 22:46
Ik moest ff twee keer lezen toen ik deze titel zag staan..... ;-)

Maar goed, touwtje springen is toch wel erg goed voor je kuiten. Mooie gelegenheid om het te leren.

mama
23-01-2007, 22:51
haha daar was ik al bang voor dat mensen het misschien iets verkeerd konden lezen........
ja maar is spinning dan zo slecht voor je kuiten?
Ik heb het alleen als je lichte weerstand op je fiets moet hebben en/of als je moet staan....

redjuh
23-01-2007, 22:59
hehehe ik las het ff verkeerd... ik wou zeggen 'dan moet hunter es wat rustiger in bed doen' . maar wat focus zegt klopt volgens mij heel aardig in dit geval

mama
23-01-2007, 23:00
zo'n vraag ga ik natuurlijk hier niet stellen he Redjuh
Maar wat ik ook als antwoord geef..... als ik meer koolhydraten ga nemen, klopt mijn dieet weer niet...

Jochem
23-01-2007, 23:01
Als je kramp krijgt is het dus juist goed voor je kuiten ;)

chief108
23-01-2007, 23:02
Ik moest ff twee keer lezen toen ik deze titel zag staan..... ;-)

ik had het de eerste keer ook al verkeerd gelezen... :blush:

mama
23-01-2007, 23:03
tsss
nee maar goed ik heb het ook met bjj
of als ik gewoon op een stoel zit....
dus moet ik ook geen bjj meer doen of op een stoel zitten.

FOCUS
24-01-2007, 00:37
Mama :rolleyes: (hehe kan het niet laten)

er is toch een heel erg duidelijke relatie tussen koolhydraten en kramp.
Je kan natuurlijk iets meer Kh gaan eten en dan iets minder eiwitten nemen.

Even terzijde; een sporter (bodybuilders terzijde) die koolhydraatarm eet:twak:
hoe kan je nou presteren zonder brandstof!

mama
24-01-2007, 05:22
maakt niet uit
ik heb met mijn dietiste idd afgesproken om op de dagen dat ik sport wat meer koolhydraten te nemen.
waarom ik dit dieet doe?
Omdat ik er super van afval.
en wonder boven wonder ik me er erg goed bijvoel
beetje moe. Maar goed, dat is niet zo raar. als je iedere dag na 12 uur in bed lig en er om 7 uur/ half 8 weer uit moet. en snachts vaak ook.

Maar het probleem is ik woog/weeg gewoon te veel.
en dit voelt lekker aan. tenminste als je er voor gaat. en dat gaat nu ook goed

chief108
24-01-2007, 05:47
zet hem op mama....

Fr3ddy
24-01-2007, 06:42
Djeezz, iedere keer als ik deze topic titel lees "verlees" ik me :S

FOCUS
24-01-2007, 06:58
oke,

maar probeer anders een carbo-drink te nemen tijdens het trainen ipv water...?

anway, succes met afvallen

jan sensei kyokushin
24-01-2007, 15:38
Osu kramp in de kuiten & voeten is ook en gebrek aan conditie ;)


Marieke en tip in plaats van touwtje springen leg je handen plat op het
aanrecht .en spring 100keer op en neer dan 100 keer met afwisselingen spreitstand en sluit voor en naar achteren, dan train je ook je hele lichaam en je hebt steun om af tezetten .doe dit 500 tot 1000 keer daags en je voelt je spieren werken en je valt sneller af succes . marieke wel naar je lichaam luisteren doe alles met belijd dan krijg je geen spijt !!! elke dag gaat het en stukie beter .

respect



jaja de boy,s lachen nu denk ik maar het werkt , simpel en eenvoudig

met de beste sportgroeten

osu jan


jan

Bud S
24-01-2007, 17:21
Marieke en tip in plaats van touwtje springen leg je handen plat op het
aanrecht .en spring 100keer op en neer dan 100 keer met afwisselingen spreitstand en sluit voor en naar achteren
respect
jan

Kijk dat zijn tips waar een vrouw wat mee kan !
Aangezien een beetje leuke vrouw zeker 50% van haar tijd achter het aanrecht doorbrengt is deze oefening heel makkelijk in te passen in het dagelijkse leven. Het geeft zelfs een beetje extra schwung aan het afwassen !

Ik hoop dat Mama nog heel wat spreidstandjes in de keuken mag maken

p.s. Jan je zei het zelf al...inkoppertje dit, sorry...;)

FOCUS
24-01-2007, 18:44
:offtopic:

chief108
24-01-2007, 20:16
:offtopic:
yup maar zeker wel grappig... :p

nu keren we terug naar de dagelijkse discussie over Kramp In Mijn Kuit

mama
24-01-2007, 21:22
hahaha thanks iedereen
ik heb net lekker getraind zonder pijn of kramp in mijn kuit
gaat beter.
enne afvallen lukt ook. er is nu 5 kilo af
ben al redelijk tevreden........}
enne aanrecht?
wat is dat?
;)

Luka
24-01-2007, 21:43
heej marieke..

ik heb ook een dieet gedaan van koolhydraat arm.. maar dan via Previtas. Het is een heel goed dieet als het bij je aanslaat.. ik doe het nog steeds.. en eet voornamelijk alle soorten vlees zolang het niet gepaneerd is..

Het nadeel is in de fase waarin je zit is idd dat je teweinig koolhydraten hebt dat je dus ook veel water meot drinken en je ook veel meer zweet dat je kramp krijgt als gevolg..
Ik had die altijd bij mn buikspieren als ik aan het kickboxen was dat het hier ging verzuren. dus het is geen onbekend iets.. wat ik las van je verhaal..

Ik had ook met dieetiste afgesproken dat als ik ging trainen toen ik in de strenge fase zat dat 1 banaan voordat ik begon moest eten en daarnaast altijd 1 mee nemen als ik toch beginselen van kramp of verzuring begon te voelen.

ik zit nu van 118 kilo naar 95 kilo dus gaat hier wel lekker :D duurt wel lang met zn ups en downs.. maar het is een zeer fijn dieet.. ben echt tevreden erover..

jan sensei kyokushin
25-01-2007, 15:27
hahaha thanks iedereen
ik heb net lekker getraind zonder pijn of kramp in mijn kuit
gaat beter.
enne afvallen lukt ook. er is nu 5 kilo af
ben al redelijk tevreden........}
enne aanrecht?
wat is dat?
;) Hahaha marieke klasse dat je afvalt

het aanrecht werkt snel 5kilo eraf
maar ik lieg niet hoor het werkt ik doe het dagelijk's
succes met je afval matchs

met de beste sportgroeten

jan

mama
27-01-2007, 04:15
doe je netjes Luka
ik had dit ook al eerder gedaan. Maar helaas was ik weer te veel aangekomen.
Was toen van +120 kilo naar ongeveer 75. maar helaas was dat lastig om te houden. en rustig aan werd ik helaas weer zwaarder.
er is nu ongeveer 5 tot 6 kilo weer af.
Wil tot de 80 gaan en kijken of ik daar nog onder kan komen.
Maar ik wil er nu ook weer niet alles voor laten.
Maar aan de andere kant wil ik ook wel weer mijn zomer kleren passen ;)
We zien het wel. stapje voor stapje...

gieloe
05-02-2007, 09:18
Ik heb ook wel vaak kramp in me kuit(en) s'avonds als ik in de ochtend hard getraind heb (kickbox)
Waar kan dit aan liggen?

@MaMa Is Sonja Bakker Dieet niet wat voor je? Ik had er ooit een e-book van dus als je interesse hebt hoor ik het wel van je.

mama
05-02-2007, 21:39
Sonja moet men hier niet
en het werkt ook niet echt op de dagen dat ik moet werken.
Kom ik om half 6 thuis en er moet 's avonds weer getraind worden.
Moet ook zeggen dat ik het een erg commercieel dieet vind.
Maar ik ken heel veel mensen waarbij het wel heel goed werkt
Ik hou het bij mijn koolhydraat arme dieet. Voel me daar goed bij en de kramp is ook minder geworden

MJOKKIE
05-02-2007, 21:42
Mama, carbo-diets werken zeker maar gaan slecht samen met sporten. Zoals Focus al aangaf. Mijn bezwaar is het volgende. Het heeft m.i. alleen nut als je er een levensstijl van maakt. Dus dat je een low-carb dieet samenstelt waar je je zo prettig bij voelt dat je dat de rest van je leven wil volhouden. Anders ga je het er straks weer gewoon aan eten. Dieten is een rekensom. Wat komt er binnen en wat gaat er uit. Ik neem zoveel calorieen tot me en ik verbrand er zus en zoveel.

Anyway, laat je niet door mij demotiveren, dat is namelijk totaal mijn bedoeling niet! Doe je best, succes,

Groet Mjokkie

mama
05-02-2007, 21:49
maakt niet uit Mjokkie
laat me zeker niet door je demotieveren
Ik doe dit ook niet zonder begeleiding. Ga iedere week bij een dietiste langs die het goed in de gaten houdt.
Ik ben er 50 kilo mee afgevallen. Dus het werkt zeker goed. Dat heb ik een tijd volgehouden.
tot de situatie thuis ging veranderen. Andere manier van leven enz.
(te lang en onbelangrijk in dit geval.) toen ben ik weer aangekomen en dat moet er af. dus moet ik het (van mezelf hoor) gewoon weer oppakken.
Het is juist heel makkelijk te combineren met het gewone eten wat er door de mannen gedaan wordt
Die trainen vaak. Sebas iedere dag. die weegt -67 dus die kan ik moeilijk op dieet zetten. Die eten juist meer koolhydraten.
Het lullige van dit is idd. Dat je als je er mee stopt goed moet weten hoe je weer "gewoon" moet gaan eten.
Maar dat gaat goed komen.