PDA

View Full Version : Kickboks les /leeftijd 10 t/m 16 jaar



Peter0711
24-01-2007, 21:25
Bij deze een vraag!! ik ben door de sportschool waar ik fitness bij ons in het dorp gevraagd of ik de jeugd van 10 t/m 16 jaar kickboksles wou geven,(gewoon een beetje basistechniek)gezien de vraag die er is voor de kids,na nu al een paar maanden stokvolle bokstrainig voor oudere (teminste,mensen boven 16 t/m ... ) leek het de eigenaar leuk om zoiets op te starten!

Nou train ik zelf bij Sokudo Gym,en vindt de les die ik daar krijg echt klasse,absoluut niks op aan te merken!!ik weet alleen niet of zoiets soortgelijkts ook toe te passen is met jongeren,het zal allemaal niet zo gek profesioneel worden,maar ik wil het toch zo knap mogelijk,en serieus aanpakken.

Mijn vraag aan jullie is nu dus ook,of jullie me mischien wat tips kunnen geven of wat voorbeelden over hoe ik het makkelijks een uurtje kan vullen voor die leeftijd op een leuke,maar ook leervolle manier !!

Ik heb zelf aan een paar suggesties,maar gezien de kennis van de gemiddelde mixfighter hier,wou ik toch hier ook is eve om wa tips vragen ;)


B.V.D Groete peter

Chico
24-01-2007, 21:38
ik denk dat je volwassenen en kinderen niet dezelfde les kunt geven... maar zit niet genoeg in het kickboxen om daar iets nuttigs voor je te zeggen... al was het nou judo had ik je wat meer kunnen helpen...

veel succes... er is niets leukers dan les geven :D

De man van 14K
24-01-2007, 21:38
zijn zat sportscholen waar kinderkickboxen gegeven wordt. anders ga je eens kijken bij bijvoorbeeld Loeksgym of Topteam waar ze dit ook doen, kan je een goede indruk krijgen van de les en hoe met kinderen omgesprongen wordt.. best lastig maar lijkt me wel leuk

Italian*Berlusconi*
24-01-2007, 21:50
Lijkt mij dat je gewoon goed qua conditie trainingen moet geven.
De technieken (niet in gezicht uiteraard) spelenderwijs laten leren. Voor kids moet je er een beetje een spel van maken, maar wel goed gecontroleerd.