PDA

View Full Version : Stelling: Wereldwijde MMA-bond?



redjuh
31-01-2007, 21:22
UFC begint erg dicht bij Pride in de buurt te komen. Pride mist investeerders. De UFC kan Pride inlijven. Stel dat de M1 en 2H2H en wfa (is al zo) sluiten zich ook aan. Dan zou er een wereldwijde MMAcompetitie opgezet kunnen worden, en als je dan kampioen bent, ben je ook ECHT wereldkampioen. Ik denk dat er megaveel geld n om kan gaan en verdiend kan worden. Bovendien zou het makkelijker main-stream kunnen worden. Een utopie, of wellicht een mogelijkheid?

Tony
31-01-2007, 21:27
ik denk een utopie.

alleen al vanwege de regels...
neem pride en vooral braziliaans vale tudo... hier mogen dingen gebeuren die in amerika simpelweg door de staat verboden zijn (trappen naar hoofd van opponent when all fours down)...

Er zal daarom te veel aangepast moeten worden in de regelgeving.

daarnaast wil ik dat pride een aparte klasse blijft... voor mij is dat namelijk de top van de wereldwijde mma in alle gewichtklassen.

chief108
31-01-2007, 21:42
zou voor de liefhebbers niet echt wenselijk zijn

die paar grote organisaties hebben allemaal hun eigen charmes
dat verenig je nooit in 1 enkel nieuw MMA orgaan

maar ja, wij nederlanders houden nu eenmaal wel van verscheidenheid (kijk maar eens op een menukaart van een pizzeria: 100 nog wat verschillende soorten en dan *ook* nog een een "keuze van de klant", in Italië hebben ze gewoon 2 à 3 verschillende pizza's en klaagt niemand daarover)

voor de top vechters is het natuurlijk wel een leuke ontwikkeling als ze ook bedragen gaan verdienen vergelijkbaar met top boksers bijvoorbeeld...

Briant
31-01-2007, 22:35
shooto?

Evilman
31-01-2007, 22:39
helemaal niks. Sowieso zul je nooit 1 ding krijgen.. want in elk land heb je dan weer eigen vertegenwoordigers/organisatoren en moeten ze letten op het soort publiek en zich daaraan aanpassen.

En ook qua regels is het leuker om verschillen te hebben.
Want ik ben best benieuwd hoe crocop het in een kooi doet
op ufc regels. Anders wist je al van te voren wat hij wel en
niet kon gebruiken.