PDA

View Full Version : Tapen van enkels voor wedstrijden



rtbrouwer
02-02-2007, 17:07
Uiteraard tape je voor een wedstrijd de handen van de vechter in voor zijn bescherming. Mijn vraag is in welke mate je de voeten/enkels mag tapen ter bescherming van de middenvoetsbeentjes? Iemand enig idee?

A-team
02-02-2007, 17:27
Ik weet niet wat mag. Heb kraus is een keer zien vechten in Uden, toen had hij een outfit aan met zo'n enkelbeschermers (weet niet wat het was maar hij was net een clown) die liepen bijna tot de bovenkant van zijn scheenbenen. Ik vind dat niet mogen!

HUNTER
02-02-2007, 17:36
Volgens mij mag je toch wel enige bescherming hebben (verband, tape), zo lang het niet hard is. Ik zie wel eens vechters die een soort 'kussentje' op hun voet hebben, onder hun enkelkousjes en deze worden meestal wel goedgekeurd.
Ik heb ook ooit eens gezien dat iemand harde plastic plaatjes onder zijn enkelkousjes had gedaan. Die moesten verwijderd worden, en terecht denk ik.

Maar wellicht dat een van de scheidsrechters hier een duidelijk antwoord op kan geven?

Dragon Tail
02-02-2007, 18:42
Volgens mij luiden de regels zodanig dat de outfit van elke vechter gelijkwaardig moet zijn om zo een gelijkwaardig en eerlijk gevecht te krijgen.

Lee Hottie # 1 fan
02-02-2007, 18:43
Ik weet niet wat mag. Heb kraus is een keer zien vechten in Uden, toen had hij een outfit aan met zo'n enkelbeschermers (weet niet wat het was maar hij was net een clown) die liepen bijna tot de bovenkant van zijn scheenbenen. Ik vind dat niet mogen!

Aerts vecht ook met een grote kous tot aan zijn knie
terbescherming van zijn scheen dit wordt ook goedgekeurd, de tegenstander ondervind hier geen enkele hinder van. Dus ik denk dat de vechter hier vrij in is.

remco pardoel
02-02-2007, 19:45
zolang je er maar geen hoefijzer tussenduwt
dan zal het geen probleem opleveren
:-)

Chico
02-02-2007, 22:16
ik tape m'n enkels altijd in met sport tape en doe daar zo'n enkel kousje over.. heb daar bij shooto, fighting system en judo nog nooit problemen mee gehad