PDA

View Full Version : 3rd Amsterdam Open- 4/3/2007- WIN 250 euro



Ratinho
03-02-2007, 00:03
Op zondag 4 maart wordt de 3e editie van de Amsterdam Open gehouden.
Naast 250 euro voor de winnaar van de Open Klasse Grappling/No GI is er ook een kimono voor de Most Technical GI Fighter.

Elke editie proberen we te verbeteren, daarom hebben we nu meer prijzengeld en geven we ook een GI weg. Omdat we ontevreden waren over de medailles van de laatste editie, hebben we weer de mooie medailles van de 1e editie !

Flyer en uitnodiging volgen nog...

Jochem
03-02-2007, 07:23
hmz, heb ik helaars al een tournooi. succes verder met het organiseren!

Jeru
03-02-2007, 07:42
Poule of knock-out?

yas
04-02-2007, 19:52
er is een KO systeem, maar iedereen kan iig 3 partijen draaien: met kimono, zonder kimono en open klasse !

rene1970
05-02-2007, 05:21
ik kan nog niet volmondig ŽjaŽ zeggen, maar probeer wel te komen.

Ratinho
06-02-2007, 19:42
Hi everybody!

We would like to invite you for the 3rd Amsterdam Open on Sunday 4th of March.

The tournament will be Jiu Jitsu as well as Grappling and we will have beginner and advanced categories.

THE WINNER OF THE NO GI OPEN CLASS WILL GET 250 EURO AND A TROPHY!!! THE MOST TECHNICAL GI FIGHTER WILL WIN A GI !!!

LOCATION
Marcha Fitness
Bijlmerdreef 1315
1103 TV Amsterdam

JIU JITSU
The rules for Jiu Jitsu are the official rules of the CBJJ (www.cbjj.com.br)
Beginner is a White Belt and fights will last 5 minutes.
Advanced is Blue Belt and higher and fights will last 6 minutes
(only straight leg locks will be allowed and no biceps locks)

GRAPPLING
The point system of the CBJJ will be used, but without advantages. All arm locks (including biceps lock), all leg locks (including heel hook, toehold etc) and straight neck cranks (no twisted neck or spine attacks) will be allowed.
Beginner is a White Belt or has less then 1,5 year of experience with ground fighting.
Advanced is Blue Belt and up or more then 1,5 year of experience with ground fighting.

PRIZES
The winner of the Open Class Grappling will get 250 euro and a trophy. Medals will be awarded for the 1st, 2nd and 3rd place. The Most Technical GI Fighter will win a GI.

WEIGHT CLASSES & INSCRIPTION
Official CBJJ weight classes: -67kg, - 73 kg, - 79 kg, -85 kg , 91 kg , 97 kg, + 97 kg
Inscription can be only made until March 2nd by sending an email to: [email protected]
(LATE REGISTRATIONS WILL NOT BE ACCEPTED!!!)
In your email; mention your name, weight class and level (beginner/advanced).
The inscription fee is 15 euro for Jiu Jitsu or Grappling.
For both Jiu Jitsu and Grappling the fee is 20 euro. This fee can be paid at the weigh-in.
First 70 inscriptions will receive a Keiko Raca T-shirt & Mini Kimono gadget for free.

Weigh- in is at 9.00 and competition starts at 10.00
There will be fight gear for sale from Zona MMA (www.zona-mma.com)

Marcha Fitness (www.marcha-fitness.nl) – Remco van Baardewijk

rene1970
06-02-2007, 21:06
Heb mij inmiddels ingeschreven en email gestuurd.
Grappling, + 97kg , Beginners

groet rene

rene1970
06-02-2007, 21:16
Heb me ingeschreven en email verstuurd.

Gewicht : +97
Categorie: grappling
Nivo: beginners

groet rene

yas
07-02-2007, 03:52
http://img187.imageshack.us/img187/9193/3rdadamopenjd0.jpg (http://imageshack.us)

dontmindme
07-02-2007, 03:56
bij mij om de hoek, kom zeker kijken

redjuh
07-02-2007, 04:53
wordt weer lachen! enne bij de tent ernaast kun je vet lekkere surinaamse bamie met kip halen voor weinig!!!

rene1970
07-02-2007, 05:33
wordt weer lachen! enne bij de tent ernaast kun je vet lekkere surinaamse bamie met kip halen voor weinig!!!

die ga ik dan es even testen VOOR de wedstrijd :p

hoe rijd ik het beste vanuit Zwolle?

HUNTER
07-02-2007, 08:54
Ik ben er ook bij... heb me vanmiddag ingeschreven. Eens kijken of ik de 67 nog redden ga; dus voor mij vooraf zeker geen surinaamse kip. Maar wel een goeie voor na het toernooi:thup:

yas
07-02-2007, 18:58
ik ben niet echt bekend met snelwegen, maar wellicht kunnen deze planners je goed helpen !

routeplanner auto, lopen, fiets
http://www.viamichelin.com

routeplanner OV
http://www.9292ov.nl/

yas
14-02-2007, 19:06
ttt

Ratinho
16-02-2007, 21:39
Nog twee weken tot de laatste inschrijfdag. (vrijdag 2 maart)

Tot nu hebben we deelnemers uit:
Brazilie
Engeland
Duitsland
Frankrijk
Nederland
Belgie

Opvallend is de grote groep Duitsers die deze keer zal meedoen.

redjuh
16-02-2007, 23:07
die ga ik dan es even testen VOOR de wedstrijd :p

hoe rijd ik het beste vanuit Zwolle?

bij amsterdam afslaan, links, rechts en dan weer de 2de rechts.

Christophe
17-02-2007, 23:29
Nog twee weken tot de laatste inschrijfdag. (vrijdag 2 maart)

Tot nu hebben we deelnemers uit:
Brazilie
Engeland
Duitsland
Frankrijk
Nederland
Belgie

Opvallend is de grote groep Duitsers die deze keer zal meedoen.

Nou, nou!!!

redjuh
18-02-2007, 03:57
Nou, nou!!!

de laatste keer dat er een zooi duitsers in Amsterdam waren, ging het allemaal niet zo best he...

zeg tegen bruno dat ie pas NA ze wedstrijden 'koffie gaat drinken'

rene1970
19-02-2007, 07:37
Nog twee weken tot de laatste inschrijfdag. (vrijdag 2 maart)

Tot nu hebben we deelnemers uit:
Brazilie
Engeland
Duitsland
Frankrijk
Nederland
Belgie

Opvallend is de grote groep Duitsers die deze keer zal meedoen.


En op hoeveel inschrijvingen zit je?

Christophe
19-02-2007, 21:58
de laatste keer dat er een zooi duitsers in Amsterdam waren, ging het allemaal niet zo best he...

zeg tegen bruno dat ie pas NA ze wedstrijden 'koffie gaat drinken'

:lol:

Ratinho
21-02-2007, 21:55
We hebben vandaag de 100e inschrijving binnen gekregen!

yas
27-02-2007, 02:13
laatste week voor inschrijving!!

check ook de speciale aanbieding betreft fightgear voor het toernooi!:
http://shop.zona-mma.com/shop/

rene1970
28-02-2007, 07:09
laatste week voor inschrijving!!

check ook de speciale aanbieding betreft fightgear voor het toernooi!:
http://shop.zona-mma.com/shop/

stiekum vraagje..hoe groot is de + 97 beginners groep. Heb er al heel veel zin in, is 1-ste keer voor mij.:)

yas
03-03-2007, 18:28
stiekum vraagje..hoe groot is de + 97 beginners groep. Heb er al heel veel zin in, is 1-ste keer voor mij.:)

er wordt vandaag hard gewerkt aan alle poules! er zijn iig 2x zoveel inschrijvingen als afgelopen keer :)

tap-out
04-03-2007, 02:44
Ey kunnen jullie niet please,please,please,please,please,please,please,p lease,please,please,please,please,please,please,pl ease,please,please,please,please,please,please

mijn inschrijving toch accepteren ik dacht dat vandaag de laatste dag was het bleek dus gisteren te zijn.

Groet

Raoul

rene1970
04-03-2007, 05:49
Tot morgen en iedereen veel succes.
Ben er rond 11.00 mede omdat de weging voor het Grappelen om 12.00 is en ik een bijna 2 uur in de auto moet zitten.
Ik kan niet wachten om deel te nemen morgen:cool2:

PS Remco, mocht je gistermiddag nog naar mijn wekr hebben gemaild ([email protected], heb ik deze niet gelezen.
Doe anders een Private Message (Hoekstra/steenwijk, beginners + 97 grappeling)

rene1970
04-03-2007, 23:20
Mooi debuut zou het worden vandaag..NOT dus....net voorbij Emmeloord de uitlaaat kwijt geraakt van de auto...kom net thuis met de autosleep.:crying::crying::crying:

rene1970
05-03-2007, 05:04
Al uitslagen bekend?

HUNTER
05-03-2007, 07:26
Man wat een toernooi!!!!

die gasten kwamen echt overal vandaan.

Ik heb zelf niet zo lekker gedraaid; stond met BJJ in de eerste ronde tegen een Fin die later het toernooi zou winnen. Ik had wel wat kansen, bijna eenc hoke uit de guard kunnen afmaken; maar hij was net even handiger en won uiteindelijk op footlock.

Met Grappling ging ook niet echt lekker, ook daar verloor ik mn eerste partij. Tegen een Fransman uit het team van David Pierre Luis ging ik er weer af op een erg goeie footlock. Hoewel deze eerst niet zat, dacht ik nog even te counter footlocken maar daardoor kreeg hij weer ruimte. Krak.... Maar ook deze jongen werd uiteindelijk kampioen, door in de finale te winnen van onze topper Nikolai.

Gelukkig valt t mee, slechts een ingescheurde enkelband. Ik zit stevig in het tape, en kan morgen gewoon weer werken.

Dit was echt een van de meest kwalitatieve toernooien ooit! Damn wat een niveau. Echt super, ik heb weer zo onwijs veel geleerd.

Remco en crew, keep up the good work! :thup:

Kato
05-03-2007, 17:52
Man wat een toernooi!!!!

die gasten kwamen echt overal vandaan.

Ik heb zelf niet zo lekker gedraaid; stond met BJJ in de eerste ronde tegen een Fin die later het toernooi zou winnen. Ik had wel wat kansen, bijna eenc hoke uit de guard kunnen afmaken; maar hij was net even handiger en won uiteindelijk op footlock.

Met Grappling ging ook niet echt lekker, ook daar verloor ik mn eerste partij. Tegen een Fransman uit het team van David Pierre Luis ging ik er weer af op een erg goeie footlock. Hoewel deze eerst niet zat, dacht ik nog even te counter footlocken maar daardoor kreeg hij weer ruimte. Krak.... Maar ook deze jongen werd uiteindelijk kampioen, door in de finale te winnen van onze topper Nikolai.

Gelukkig valt t mee, slechts een ingescheurde enkelband. Ik zit stevig in het tape, en kan morgen gewoon weer werken.

Dit was echt een van de meest kwalitatieve toernooien ooit! Damn wat een niveau. Echt super, ik heb weer zo onwijs veel geleerd.

Remco en crew, keep up the good work! :thup:

Ik heb je partij gezien!, zeer mooi ! Hoe is het nu met je voet? en die van Mama?

Was echt een top toernooi.

nicolas the red
05-03-2007, 18:39
Ik heb zelf niet zo lekker gedraaid; stond met BJJ in de eerste ronde tegen een Fin die later het toernooi zou winnen.

haha join the club, ik stond in de 1ste rond tegen een welshman die zijn gewicht in gi gewonnen heeft (-91 kg). gelukkig verloor hij van de zwarte medemens in no gi waardoor ik tegen die laatste kon vechten in de finale. en verslagen heb. :p

Reversal of Dan
05-03-2007, 19:49
Het was een leuk tournooi! Goede sfeer en gezellig!

Ik was supertrots op onze leerling Desmond die op zijn eerste tournooi zilver haalde in de beginnersklasse -85. Hij opende zijn partij met een flying armbar! Bleef technisch en won zijn eerste partijen met ruim puntenverschil.

Het ging zelf ook wel goed, hoewel ik een tijdje geen wedstrijden meer had gedaan. Eerste gi partij gewonnen op punten, en de tweede mocht ik gelijk tegen dat monster-met-zwarte-band David PL van De La Riva. Ik verloor op choke, was te verwachten, maar ik ging in de jihad ten onder ondanks mijn poging tot flying armbar.

No gi ging het ook wel okay. Moest weer tegen dezelfde gast die ik eerder met gi had verslagen. Ditmaal probeerde hij weer dezelfde half guard sweep maar ik submitte hem met een brabo choke. Daarna verloor ik van Luciano Christobal van Roger Gracie. Hij had een bodylock takedown en ik dacht eruit te kunnen draaien maar hij was veel sneller dan ik verwachtte en hij had mn rug. Toen was het een kwestie van tijd, ik kon m nog even afhouden maar uiteindelijk moest ik kloppen op mata leao (en een gekraakte rug vanwege zn tok... ouch!).

Uiteindelijk 1 maal brons met gi en ook iets van 4e no gi (vanwege de bracket indeling).

Was een cool toernooi!

Daniel. Carlson Gracie Holland

nicolas the red
05-03-2007, 20:07
monster-met-zwarte-band David PL van De La Riva.
was dat die jonge zwarte kerel met z'n zwarte band? zelfde team als dat blonde meisje, ook met zwarte band? die was sterk ja. heeft 2x gewonnen met een choke die ik zelfs nog nooit gezien had haha.

mama
05-03-2007, 20:34
heb hier wat foto's van ze

http://img83.imageshack.us/img83/3803/blgi1xc4.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/9034/blginv1.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/1309/bl2oo7.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/2656/blfc1.jpg

mama
05-03-2007, 20:36
En met mijn enkel gaat het goed hoor. Beetje stijf en blauw. Maar dat gaat wel over.
Thanks for asking
Alleen eh..... wie is u Kato?
:blush:

Reversal of Dan
05-03-2007, 21:02
Hey Marieke heb je toevallig nog meer foto's? Of eventueel foto's van mij? Bas vreesde dat hij een van zn kaarten had gewist :(

groetjes Daniel.

?
05-03-2007, 21:10
heb hier wat foto's van ze


En ik kon het niet laten :-)
Mijn foto's moeten in de loop van deze week op ken.be verschijnen
http://wisup.net/File_1/Images1/070305/SKY_BE/SkynetA847D50320071202470.jpg

http://wisup.net/File_1/Images1/070305/SKY_BE/SkynetA847D50320071204051.jpg

basu
05-03-2007, 21:26
Ik ben niet zoveel kwijt als ik dacht Daniel!
Deze heb ik nu alvast voor je om te laten zien dat je geen slappe verhalen aan het ophangen bent hier!
De rest komt later...

http://www.mixfight.nl/basu/2007/AmsOpenMar07/Jihad.jpg

mama
05-03-2007, 21:26
Thanks
hij is leuk
Ik heb er van jou ook nog wel een paar ?
met je uitschuifbare lens. hahahaha
enne Daniel :blush: geen 1, alleen dat je Desmond aan het coachen ben
Daar heb ik wel een paar mooie van.

Reversal of Dan
05-03-2007, 21:37
HAHA NICE!!! :)

JIHAAAAAAAD!!!!!!!!!!!!!!

Reversal of Dan
05-03-2007, 21:51
Trouwens. David Pierre-Louis is een fucking alien. Hij zweet niet, lijkt niet eens adem te halen, knippert niet met ze ogen, en rent moeiteloos over iedereen heen.

nikolai
05-03-2007, 21:51
Het was een interessante dag en heb veel geleerd, veel geleerd van mijn eigen fouten ook en heb gelukkig nog een tweede plaats -67 gevorderd grappling behaald, jeeee, en voor alle andere winnaars: Van harte gefiliciteerd
En voor alle deelnemers bedankt, want zonder jullie hadden we niet zo een leuk toernooi gehad, see u next time!!


gr nikolai

En hoe meer foto's we terug kunnen zien, hoe beter!

nicolas the red
05-03-2007, 21:55
haha daniel was jij die gek? ;)

op de achtergrond trouwens wachid van team exit (die een beetje ongeinteresseerd staat te kijken). die kerel vecht de allereerste keer BJJ en wordt meteen 1ste.

Reversal of Dan
05-03-2007, 21:57
Yep that's me :)

Team Exit leken wel ninja's met hun zwarte sweatshirts. Jullie hebben het weer supergoed gedaan man! Gefeliciteerd.

nicolas the red
05-03-2007, 22:08
ja je kan ons inhuren als je iemand vermoord wil hebben of zo, ik kan je wel een offerte maken

Reversal of Dan
05-03-2007, 22:22
Marieke als je nog pics hebt van desmond of mij, kan je ze misschien sturen naar [email protected]?

merci bekoe! en sterkte met zowel jou als hunter's voet !!!

Kato
05-03-2007, 22:35
Alleen eh..... wie is u Kato?
:blush:[/quote]

We hebben vorige editie even gesproken en nu liep ik rond in een rood vest. Stond aan de overkant van de mat toen "The alien" David LP op je voet werd gelanceerd. Terwijl je Hunter aan het ijzen was.

Kato
05-03-2007, 22:36
Ik ben niet zoveel kwijt als ik dacht Daniel!
Deze heb ik nu alvast voor je om te laten zien dat je geen slappe verhalen aan het ophangen bent hier!
De rest komt later...

http://www.mixfight.nl/basu/2007/AmsOpenMar07/Jihad.jpg

Gruwlijke foto!!! Reversal of Dan is tha man!!!:cool2:

mama
05-03-2007, 22:53
:blush:
ik heb maar heel weinig foto's gemaakt
en na dat sebas zijn enkel blesseerde heb ik helemaal geen foto's meer gemaakt
Maar ik weet nu wel wie jij bent. sorry had op zijn minst wel ff mogen zwaaien... :(

Vecht je niet kom je evengoed met een zere enkel thuis...

mama
05-03-2007, 22:54
Trouwens. David Pierre-Louis is een fucking alien. Hij zweet niet, lijkt niet eens adem te halen, knippert niet met ze ogen, en rent moeiteloos over iedereen heen.

dat viel mij ook al op. Hij was heel rustig.

Zanshin
05-03-2007, 23:30
Was weer een top dag gisteren, veel mooie partijen gezien. Er werd op hoog niveau gevochten. Dat franse team was amazing, mooie technieken gezien. Ook weer een hoop andere bekende gezien, was weer erg gezellig.

Het was mijn eerste toernooi als blauwe bander en kon gelijk tegen een paarse bander "Daniel" aka "Reversal of the Dan". Met Gi zette ik nog wel een leuke partij neer. Toen in No-Gi moest ik toch afkloppen op zijn (&^^*& brabo choke.
Better luck next time.

Mijn complimenten naar Remco en de rest van de crew, voor deze geslaagde dag.
Keep up the good work
Grtz.
Henk

basu
05-03-2007, 23:38
Hey hey.. niet alle Nederlandse Paarse banders komen uit het zuiden!

Reversal of Dan
06-03-2007, 00:25
Tjsa het is wel jammer dat ze alle banden bij elkaar gooien in een divisie. stel dat je helemaal uit Helsinki komt als blauwe bander en je mag gelijk aan de bak tegen een zwarte bander. dan is het feest snel afgelopen. Maar ik begrijp het ook wel dat ze het zo regelen want er zijn simpelweg te weinig hogere banders en anders krijg je wel hele kleine divisies...

Trismegistos
06-03-2007, 01:43
Idd een goeie vechter die Pierre Louis,....maar de grappling finale tot 79?? of tot 85?? won hij op beslissing (wel terrecht hoor maar close), en hij verloor advanced open class van Hans Stringer op punten, dus over iedereen heen lopen gaat me dan wat ver.

Trismegistos
06-03-2007, 01:47
In de finale daarvan won overigens Jesse Gibbs van Hans, dat moet ik er dan tuurlijk wel ff bij vermelden voor de volledigheid ;-)

nicolas the red
06-03-2007, 01:52
stringer is ook een pak zwaarder dan pierre-louis. en gibbs is dan weer een pak zwaarder dan stringer. :)

Milan-
06-03-2007, 01:59
haha daniel was jij die gek? ;)

op de achtergrond trouwens wachid van team exit (die een beetje ongeinteresseerd staat te kijken). die kerel vecht de allereerste keer BJJ en wordt meteen 1ste.


ja ik werd nog gepak choked eerste pot door hem, -67 :(
Nogi werd me duim met zn volle hand omgebogen en geknakt in turtle door een jongen van exit, en werd gerestart in de zelfde positie, beetje raar...maarja werd uiteindelijk nog een spannende pot, waarin ik weer bovenop wist te komen, paar keer bijna kon finishen, helaas zat de tijd niet mee met me en op pts verloren.

Was wel een leuke dag, vet dat er veel buitelanders waren, en heb heel wat mooie partijen gezien!
Goede vriend van me gary lilly, werd eerste in -79 beginners met 2 triangles en een armbar, in nogi! dus was sowieso een geslaagde dag.

Ratinho
06-03-2007, 09:03
Leuk om te horen dat het toernooi goed bevallen is !!

Veruit de grootste editie tot nu toe met deelnemers uit Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Zweden, Noorwegen, Finland, Italie, Zwitserland en Brazilie.

Er is veel tijd in de voorbereiding gaan zitten en de crew heeft op de dag zelf ook hard gewerkt.

Op 19 mei is de Limburg Open in Belgie. Dit toernooi heeft dezelfde opzet als de Amsterdam Open en zal dus ook BJJ & Grappling zijn.

yas
06-03-2007, 19:07
iedereen gefeliciteerd, bedankt en/of beterschap !

excuses voor de scheids (btt shirt) die aanbood te helpen, maar vervolgens zn werk niet geheel correct deed :(

in de volgende editie van the royal rumble een fotoreport van dit toernooi !!

nicolas the red
06-03-2007, 20:20
hey yas, kunnen we nog een volledige ranking verwachten?

yas
07-03-2007, 00:16
hey yas, kunnen we nog een volledige ranking verwachten?

yes, we zijn er mee bezig :)