PDA

View Full Version : Een open brief aan alle geïnteresseerde Sportschoolhouders, Promotors en Vechters



Barang
09-02-2007, 20:09
Een open brief aan alle geïnteresseerde Sportschoolhouders, Promotors en Vechters en een ieder die de sport een warm hart toe draagt.

Ik wilde even mijn frustatie met u delen t.a.v de gala's .

Het is mij en en anderen al vaak overkomen dat sportscholen hun vechters inschrijven op verschillende gala's
Op zich is dat het probleem niet maar wat wel het probleem is dat is het volgende;
De sportscholen krijgen van mij ruim een paar weken van tevoren de matchmaking met de opgestelde vechters toegestuurd en de uitnodigingsbrief
Tevens krijgen de sportscholen minimaal 1á 2 maal een tussentijdse update van de matchmaking.
En dan verzuimen de sportscholen zich tot het allerlaatste moment door tegeven aan de matchmaker dat de vechters niet meer beschikbaar zijn.
Dit is nu al verschillende keren voorgekomen , zelfs één dag voor het gala.
Buiten alle tijd die een matchmaker heeft om voor de promotor een mooie line-up neer te zetten en op het allerlaatste moment vervangers te gaan zoeken heeft het voor nog veel meer mensen gevolgen.
De promotor maakt veel kosten en onkosten om een mooi gala neer tezetten en kan doordat er te weinig vechters komen behoorlijk in de schulden komen.
De matchmaker word op deze manier de zin ontnomen om een matchmaking te maken.
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat de vechters zich al een behoorlijke tijd aan het voorbereiden zijn voor hun partij en op het laatste moment horen dat hun wedstrijd niet doorgaat.en ik weet bijna zeker dat dit al een heleboel vechters is overkomen en en ieder weet hoe erg dat balen is.
Ook komt het vaak voor dat vechters de laatste week voor een gala nog flink gaan sparren en daardoor moeten afmelden omdat ze geblesseerd zijn.

Ik hoop dat alle mensen hier even serieus over gaan nadenken en dat het in de toekomst verbeterd gaat worden.
Dit kan alleen maar ten goede van de sport komen.
Ik heb mede hierdoor besloten om géén volledige matchmaking meer te maken.
Alle sportscholen kunnen nog steeds op mij rekenen t.a.v de ondersteuning als ze zelf een matchmaking maken en ik blijf ook zeker aanwezig op de gala's voor de weging en de e.v.t rematch.


Helen Duyvis
Marchmaker WFCA
[email protected]

Biiyen
09-02-2007, 20:25
Dit kun je niet uitbannen, tenminste niet 1-2-3 . Als je dit wil uitbannen moet je 1 bond maken, net zoals bv de KNVB. En die 1ne bond die stelt een competitie op met alle daarbijhorende sancties, titels, klassen en rangen enz enz. Alleen zo kun je die afzeg en niet opdaag flauwekul uitbannen.

Nu heb je te maken met zoveel verschillende soorten "eigenbelang" dat het "algehele belang" ondergeschikt is geworden. Omgedraaide wereld.

rtbrouwer
09-02-2007, 21:51
Ik snap je frustratie heel goed. Daarintegen is het voor een sportschoolhouder soms ook vervelend. Zo heb ik laatst 5 jongens ingeschreven voor een gala, die trainen daar dan allemaal naartoe. Vervolgens komt de matchmaking 3 weken voor het gala en zie je dat er maar 2 jongens een partij hebben. Dan ga je weer verder zoeken, maar het resultaat is wel dat je jongens gewoon op meerdere gala´s in gaat schrijven. De promotor die als eerst reageerd kan vervolgens die jongen op zijn matchmaking zetten en de rest stuur ik weer een mailtje om af te zeggen.

Als ik altijd al mijn jongens op 1 gala in moet schrijven hebben ze uiteindelijk ongeveer 1 á 2 x per jaar een pot, dat werkt niet.

De man van 14K
09-02-2007, 22:55
en uiteindelijk moet je met 5 jongens naar 4 gala's op 1 avond... leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker

Dragon Tail
09-02-2007, 23:02
Ik snap je frustratie heel goed. Daarintegen is het voor een sportschoolhouder soms ook vervelend. Zo heb ik laatst 5 jongens ingeschreven voor een gala, die trainen daar dan allemaal naartoe. Vervolgens komt de matchmaking 3 weken voor het gala en zie je dat er maar 2 jongens een partij hebben. Dan ga je weer verder zoeken, maar het resultaat is wel dat je jongens gewoon op meerdere gala´s in gaat schrijven. De promotor die als eerst reageerd kan vervolgens die jongen op zijn matchmaking zetten en de rest stuur ik weer een mailtje om af te zeggen.

Als ik altijd al mijn jongens op 1 gala in moet schrijven hebben ze uiteindelijk ongeveer 1 á 2 x per jaar een pot, dat werkt niet.

Dat maak ik nou ook zo vaak mee, maar ik ga ze dan niet ook nog op andere gala's inschrijven. Misschien moet ik dat toch maar doen.