PDA

View Full Version : EliteXC : Shamrock vs. Gracie *spoiler*



Wheelie
11-02-2007, 18:44
http://i56.photobucket.com/albums/g175/evilmaster-mma/ShamrockvsGracie-EvilMaster.jpg

EliteXC : Shamrock vs. Gracie

EliteXC: Main Event Ends in DQ, Controversy (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?search=yes&EventID=4544)
http://sherdog.com/_images/news/2007_02/6743.jpg (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?search=yes&EventID=4544)Sunday, February 11, 2007

Frank Shamrock (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?fighterID=284) was disqualified at the 2:00 mark of the second round Saturday night in Southaven, Miss., after the former UFC middleweight champion landed two illegal knee strikes to Renzo Gracie (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?fighterID=290)'s head and neck area from the bottom position on the ground.

Gracie was given 5-minutes to recover, but it was shortly clear that the dazed Brazilian was unable to continue. Read More (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?search=yes&EventID=4544)

BEELDEN VAN DIT GALA ZIJN NU TE DOWNLOADEN IN HET MULTIMEDIA FORUM

Silat
11-02-2007, 21:43
Wat een zeikerd Renzo... In Pride had ie er ook geen moeite mee. En z'n manager moet ook niet lullen.

Verder vette partijen op dit gala.

Justinian
11-02-2007, 21:49
Wat een zeikerd Renzo... In Pride had ie er ook geen moeite mee. En z'n manager moet ook niet lullen.

Verder vette partijen op dit gala.
Helemaal geen zeikerd: regels zijn regels en daar hou je rekening mee! Als er één iemand een zeikerd is dan is het wel Shamrock met zijn populaire praatje achteraf:"I came to fight... I'm oldschool (etc.)". Het is heel simpel, je tekent voor een gevecht op bepaalde regels. Ik weet zeker dat Renzo ook akkoord zou zijn gegaan met full-pride regels, maar dit keer golden nu eenmaal andere regels en daar heeft zelfs meneer Shamrock zich aan te houden ;)

Justinian
11-02-2007, 21:57
http://www.sherdogvideos.com/events/elitexc_destiny/exc_post_gracie.wmv

Silat
11-02-2007, 22:02
En toch is het een zeikerd

Remco
11-02-2007, 22:12
Justinian heeft gelijk. Of Renzo zich nou aanstelde of niet, Frank had anders mogen reageren. Hoe zou hij het gevonden hebben als ie ineens een kopstoot zou hebben mogen eten?

Influcted
11-02-2007, 22:20
Ik snap niet waarom je hem een zeikerd vind Silat.. het was tegen de regels en hij gaf niet 1 maar 2 illegal knees.

Justinian
11-02-2007, 22:24
Ik snap niet waarom je hem een zeikerd vind Silat.. het was tegen de regels en hij gaf niet 1 maar 2 illegal knees.
...en vele stoten op het achterhoofd.

Silat
12-02-2007, 01:06
Ik geloof niet dat hij daardoor niet door kon vechten, zo iemand zoals hij..

Frank is wel terecht gedisqualificeerd, maar Renzo liep te piepen.

The Bulldog
12-02-2007, 01:10
regel is regel...vooral in een sport als deze ...die door overtredingen ver strekkende gevolgen kan hebben voor de tegenstander.

niet een doelpuntje tegen , maar kans op een oogkas die een reconstructie nodig heeft...

Hij is een pro....en een pro doet zijn huiswerk...

makavelli
12-02-2007, 02:09
Renzo was zwaar aan het winnen. Ik denk dat dit voor Shamrock de manier was om zichzelf van een afgang te besparen. Beetje een laffe streek dus

redjuh
12-02-2007, 02:20
tja... Renzo had hem volledig onder controle, en ik had niet verwacht dat shamrock op de grond zo weinig in te brengen had.

Christophe
12-02-2007, 03:01
Helemaal geen zeikerd: regels zijn regels en daar hou je rekening mee! Als er één iemand een zeikerd is dan is het wel Shamrock met zijn populaire praatje achteraf:"I came to fight... I'm oldschool (etc.)". Het is heel simpel, je tekent voor een gevecht op bepaalde regels. Ik weet zeker dat Renzo ook akkoord zou zijn gegaan met full-pride regels, maar dit keer golden nu eenmaal andere regels en daar heeft zelfs meneer Shamrock zich aan te houden ;)

x2

Silat
12-02-2007, 03:13
tja... Renzo had hem volledig onder controle

Dat was dan ook het enige, alle strikes kwamen van de kant van Frank, helaas zaten er 2 illegale bij. Renzo was echt niet zwaar aan het winnen.

nicolas the red
12-02-2007, 17:10
jawel hoor, 3 takedowns en volledige grondcontrole. het was slechts een kwestie van tijd eer renzo full mount had. trouwens die standup in de 1ste ronde, wat voor een bullshit was dat? renzo was duidelijk bezig met een knee-on-belly, en dan zetten ze de vechters terug recht voor inactiviteit?

Justinian
12-02-2007, 17:13
jawel hoor, 3 takedowns en volledige grondcontrole. het was slechts een kwestie van tijd eer renzo full mount had. trouwens die standup in de 1ste ronde, wat voor een bullshit was dat? renzo was duidelijk bezig met een knee-on-belly, en dan zetten ze de vechters terug recht voor inactiviteit?
Inderdaad! Renzo had volledige controle en Shamrock lag maar een beetje op z'n rug. Overigens had Renzo ook kunnen knieën vanuit de sidemount, maar hij hield zich wél aan de regels.

Ronald
12-02-2007, 18:52
Sowieso vond ik de partij echt tegenvallen. Bijna saai gewoon. Het is dat het om deze 2 namen ging wat het leuk maakte. Shamrock is staand duidelijk de betere maar zijn takedown defense was nou niet echt geweldig. En Gracie controleerde dan weliswaar het gevecht goed op de grond, maar hij werd daar geen moment gevaarlijk. Die 2 knieën, waardoor Shamrock terecht gediskwalificeerd werd, maakte het geheel alleen nog maar teleurstellender. Jammer, had een mooie partij kunnen zijn maar ik vond beide vechters tegenvallen.

Erg mooie damespartij trouwens. Ik zou daar graag Marloes een keer in actie zien tegen die Gina Carano. Zelfde gewicht ongeveer?

nicolas the red
12-02-2007, 19:21
gina carano was zeer indrukwekkend! en een mooie meid ook. op de amerikaanse forums protesteren er al een hele hoop mensen tegen vrouwen in de sport... losers

Justinian
12-02-2007, 19:46
gina carano was zeer indrukwekkend! en een mooie meid ook. op de amerikaanse forums protesteren er al een hele hoop mensen tegen vrouwen in de sport... losers
Als een vrouw een mooie partij neer kan zetten dan juich ik het alleen maar toe. Denk bijvoorbeeld aan Marloes Coenen, Majanka?(van Exit) en zo zijn er nog een aantal Japanse, Amerikaanse en Braziliaanse dames die ik graag zou zien vechten.

nicolas the red
12-02-2007, 19:55
uiteraard, amerikanen bewijzen nog maar eens dat ze achterlijk zijn

Ronald
12-02-2007, 20:23
uiteraard, amerikanen bewijzen nog maar eens dat ze achterlijk zijn
Uhm... da's wel heel erg alles over één kam Nicolas. Ze hebben net een damespartij neergezet in het hoofdprogramma dat door Showtime werd uitgezonden...

nicolas the red
12-02-2007, 21:10
je moet die reacties dan maar es lezen op bv http://www.mma.tv/TUF/
ik lees meer negatieve dan positieve, en in dat laatste geval gaan de meeste er dan nog over dat het een lekker ding is en dat ze in playboy moet poseren

Ronald
12-02-2007, 21:42
je moet die reacties dan maar es lezen op bv http://www.mma.tv/TUF/
ik lees meer negatieve dan positieve, en in dat laatste geval gaan de meeste er dan nog over dat het een lekker ding is en dat ze in playboy moet poseren
Ik geloof best dat er negatieve reacties zijn maar ik geloof niet dat de Amerikanen in het algemeen tegen vrouwelijk vechters zijn. Ik heb ook wel Amerikaanse evenementen gezien waar er alleen maar vrouwelijke vechters op het programma stonden. En ook iemand als Laila Ali geniet best wel aanzien. Dat kan natuurlijk alleen maar als er ook waardering is voor wat ze doen.

(Overigens, als mooie vrouwelijke vechters poseren in de Playboy heb ik daar geen enkel bezwaar tegen; maar da's weer een heel ander onderwerp ;) .)

nicolas the red
12-02-2007, 21:44
hey, voor gina carano in de playboy zou ik zelfs betalen

maar daar ging het nu even niet over

Remco
12-02-2007, 21:55
Ik ben het grotendeels met jullie eens met betrekking tot de partij Renzo - Frank. Renzo had veel agressiever kunnen vechten, als je bedenkt hoe dominant hij op de grond was.

Frank toont zich van een andere tijd, door te zeuren dat grondvechters niet bereid zijn om te knokken. Bizar ook als je bedenkt dat hij in zijn tijd juist een van de eerste 'hybride' vechters was. Wel zag zijn staande spel er bijzonder overtuigend uit.

Conclusie: Frank heeft zich kinderachtig opgesteld. Hij realiseerde zich dat hij alleen staande zou kunnen winnen. Renzo wist dit echter effectief te voorkomen en met het oog op een redelijke afgang voor het Amerikaanse publiek heeft ie zijn frustraties botgevierd op de betere vechter.

Wat ik zo mogelijk nog kwalijker vind, is dat hij in zijn reactie niet alleen Renzo omlaag haalt, maar ook de intrinsieke waarde van het MMA beschadigt. Het Amerikaanse publiek begint het grondgevecht langzaam aan te begrijpen. Jarenlang was dit alleen het Japanse publiek gegeven en hief het Amerikaanse publiek bij een grondgevecht direct het 'booooring, booooring' aan. De argumentatie van Frank, dat Renzo kwam om te worstelen en niet om te knokken, brengt het Amerikaanse publiek weer terug bij af. Overigens dient daarbij ook het afzichtelijke optreden van Heath onlangs bij de UFC te worden gememoreerd. Treurig!

redjuh
12-02-2007, 22:09
Ik ben het grotendeels met jullie eens met betrekking tot de partij Renzo - Frank. Renzo had veel agressiever kunnen vechten, als je bedenkt hoe dominant hij op de grond was.

Frank toont zich van een andere tijd, door te zeuren dat grondvechters niet bereid zijn om te knokken. Bizar ook als je bedenkt dat hij in zijn tijd juist een van de eerste 'hybride' vechters was. Wel zag zijn staande spel er bijzonder overtuigend uit.

Conclusie: Frank heeft zich kinderachtig opgesteld. Hij realiseerde zich dat hij alleen staande zou kunnen winnen. Renzo wist dit echter effectief te voorkomen en met het oog op een redelijke afgang voor het Amerikaanse publiek heeft ie zijn frustraties botgevierd op de betere vechter.

Wat ik zo mogelijk nog kwalijker vind, is dat hij in zijn reactie niet alleen Renzo omlaag haalt, maar ook de intrinsieke waarde van het MMA beschadigt. Het Amerikaanse publiek begint het grondgevecht langzaam aan te begrijpen. Jarenlang was dit alleen het Japanse publiek gegeven en hief het Amerikaanse publiek bij een grondgevecht direct het 'booooring, booooring' aan. De argumentatie van Frank, dat Renzo kwam om te worstelen en niet om te knokken, brengt het Amerikaanse publiek weer terug bij af. Overigens dient daarbij ook het afzichtelijke optreden van Heath onlangs bij de UFC te worden gememoreerd. Treurig!

I couldn't agree more