PDA

View Full Version : Oostenrijkse meisjes zeven jaar in kelder opgesloten



Fr3ddy
12-02-2007, 17:57
WENEN - Drie Oostenrijkse meisjes zijn zeven jaar lang door hun moeder opgesloten in een kelder. Ze verbleven daar in vrijwel volkomen duisternis, speelden met muizen en spraken in een eigen taal, meldde Oostenrijkse media maandag.

De politie ontdekte Viktoria, Katharina en Elisabeth al in oktober 2005 nadat een buurman herhaaldelijk zijn vermoedens had geuit en dreigde met een rechtszaak tegen de gemeente. Pas zondag maakten de autoriteiten de ontdekking van de zusjes (nu 14, 18 en 21 jaar) bekend.

Kampusch

In Oostenrijk is geschokt gereageerd op de onthulling. Een half jaar geleden werd het land al opgeschikt door de verschijning van Natascha Kampusch, die na acht jaar opsluiting in een kelder aan haar ontvoerder had weten te ontsnappen.

De drie zussen waren het slachtoffer van hun eigen moeder, die na haar echtscheiding in een depressie raakte. Ze is inmiddels in hechtenis en moet over enkele weken voorkomen wegens het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel en mishandeling. Ze kan vijf maanden tot vijf jaar gevangenisstraf krijgen.

Muizenpoep

De meisjes werden aangetroffen in een volkomen vervuilde woning. Er was geen stromend water en het vuil en uitwerpselen lagen tot een meter hoog. De vloer was aangetast door de muizenpoep. De meisjes zijn er zowel lichamelijk als geestelijk ernstig aan toe.

Deskundigen spraken maandag in de Oostenrijkse media de vrees uit dat zij nooit over hun afschuwelijke jeugd zullen heenkomen.

Justinian
12-02-2007, 18:07
Onvoorstelbaar, ik hoorde het net op het nieuws. Je vraagt je toch af hoe zo'n moeder hiermee weg komt. Ik neem aan dat ook in Oostenrijk een leerplicht geldt en dat het toch wel heel gek is dat drie zusjes plotseling niet meer op school verschijnen. Ook op straat zijn ze dan plotseling niet meer aanwezig en hoe zit het eigenlijk met de vader?? Wat ook gek is is dat ze spraken in een 'eigen taal', terwijl ze op het moment dat ze werden opgesloten de leeftijd hadden van 5, 9 en 12. Je zou toch denken dat wanneer je de taal eenmaal machtig bent, je dit niet meer kwijtraakt. Hoe dan ook, echt ziekelijk dat dit kan gebeuren.

micha
12-02-2007, 18:57
ongelooflijk

redjuh
12-02-2007, 21:54
misschien waren ze wel heel vervelend

KO TKO
12-02-2007, 23:05
Onvoorstelbaar, ik hoorde het net op het nieuws. Je vraagt je toch af hoe zo'n moeder hiermee weg komt. Ik neem aan dat ook in Oostenrijk een leerplicht geldt en dat het toch wel heel gek is dat drie zusjes plotseling niet meer op school verschijnen. Ook op straat zijn ze dan plotseling niet meer aanwezig en hoe zit het eigenlijk met de vader?? Wat ook gek is is dat ze spraken in een 'eigen taal', terwijl ze op het moment dat ze werden opgesloten de leeftijd hadden van 5, 9 en 12. Je zou toch denken dat wanneer je de taal eenmaal machtig bent, je dit niet meer kwijtraakt. Hoe dan ook, echt ziekelijk dat dit kan gebeuren.


Ja het is raar dat het de omgeving, zoals vader, opa , oma, buren enzo niet is opgevallen dat de meisjes er niet meer in het openbaar komen.

Kim
13-02-2007, 20:59
Al net zo vreemd als dat verhaal van Natascha Kampusch, beetje ongeloofwaardig allemaal.

Biiyen
13-02-2007, 21:28
Onvoorstelbaar, ik hoorde het net op het nieuws. Je vraagt je toch af hoe zo'n moeder hiermee weg komt. Ik neem aan dat ook in Oostenrijk een leerplicht geldt en dat het toch wel heel gek is dat drie zusjes plotseling niet meer op school verschijnen. Ook op straat zijn ze dan plotseling niet meer aanwezig en hoe zit het eigenlijk met de vader?? Wat ook gek is is dat ze spraken in een 'eigen taal', terwijl ze op het moment dat ze werden opgesloten de leeftijd hadden van 5, 9 en 12. Je zou toch denken dat wanneer je de taal eenmaal machtig bent, je dit niet meer kwijtraakt. Hoe dan ook, echt ziekelijk dat dit kan gebeuren.

Ach Justinian ook hier in NL doen ze vrij weinig eraan als kinderen niet naar school gaan en ze thuis worden uitgebuit.

Voorbeeld: Een meisje hier in de buurt, een klein zusje van een ex vriendin van een goede vriend, ze is nu 15 jaar en is afgelopen jaren niet 1 dag naar school geweest. Haar moeder is in de 40 en heeft een vriend van rond de 30. Samen snuiven ze samen lekker veel speed en cokes en kan het ze allemaal lekker weing boeien.

Ja, ze kregen brieven van instanties en dergelijke dat de dochter niet op school was maar daar heeft die moeder nooit gehoor aan gegeven. Na wat gezeur over en weer moest ze voorkomen in Maastricht. Maar de moeder boeide het niet en is ook gewoon daar niet verschenen.

Nu 1,5 tot 2 jaar later wordt dat meisje uit huis gehaald door kinderbescherming en gaat ze naar een internaat ergens in Groningen. Maar het heeft dus wel jaren geduurt voordat er überhaupt iets wordt ondernomen. Nu is ook nog uitgekomen dat die moeder op haar naam allemaal spullen heeft besteld bij de wehkamp. Dus ze is nu 15 en heeft door haar eigen moeder al een schuld van een paar duizend Euro.

Ik hoop dat de kinderbescherming ook daar wat aan doet, want ik vraag me af in hoeverre zoiets rechtsgeldig is? Maar als daar geen stappen tegen worden ondernomen dan is dus wel de goed de Sjaak. Want ik kan me geen enkele situatie bedenken waarin ze zelf iets daartegen zal doen omdat ze het gewoonweg niet begrijpt. Want je praat over een heel naief 15 jarig dom gehouden kind.

Ook hier in NL kun je dus langdurig je kinderen uitbuiten, je kan hier dus ook met gemak je kinderen 2 jaar in een kelder duwen voordat er wordt ingegrepen. makkelijk.

Luka
13-02-2007, 22:11
"Ze kan vijf maanden tot vijf jaar gevangenisstraf krijgen."

5 maanden :|:|:|:|?? das niks man.. ook 5 jaar is nog tekort.. ze heeft gewoon leven verneukt voor die 3 meisjes :S

Justinian
13-02-2007, 22:46
Nu is ook nog uitgekomen dat die moeder op haar naam allemaal spullen heeft besteld bij de wehkamp. Dus ze is nu 15 en heeft door haar eigen moeder al een schuld van een paar duizend Euro.

Ik hoop dat de kinderbescherming ook daar wat aan doet, want ik vraag me af in hoeverre zoiets rechtsgeldig is?
Lijkt me op zich niet zo moeilijk: het meisje heeft geen overeenkomst gesloten, dat heeft moeder (namens) haar gedaan. Het meisje kan daar ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Enige waar je mee zit is de bewijslast. Sowieso is en was het meisje niet handelingsbekwaam.

Biiyen
13-02-2007, 23:25
Lijkt me op zich niet zo moeilijk: het meisje heeft geen overeenkomst gesloten, dat heeft moeder (namens) haar gedaan. Het meisje kan daar ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Enige waar je mee zit is de bewijslast. Sowieso is en was het meisje niet handelingsbekwaam.

Oke dat is de theorie zoals het zou moeten, maar zo werkt dat niet in de praktijk. Dat is net zoiets als zeggen "Als de politie een boef pakt, zelfs op heterdaad, dan zal die worden gestraft." ... Dat zou wel moeten, maar in de praktijk is het percentage dat werkelijk gestraft wordt niet eens 30%.

Je weet net zo goed als ik dat als er geen stappen worden ondernomen, en die kans is heel reeël in dit soort familiezaken. Dan stuurt Wehkamp vanzelf die rekeningen naar haar toe tzt en zoals het grote bedrijven betaamt zullen ze niet schromen om er een "leuke" dreig brief achteraan te gooien dat ze incasso en kosten zullen gaan verhalen.

Ik vraag me eigenlijk af hoe het mogelijk kan zijn dat je als 15 jarige blijkbaar zonder problemen een heleboel kan bestellen. Zijn Wehkamp en al dat soort ondernemingen niet verplicht info in te winnen voordat ze overgaan tot krediet verstrekking? En krediet verstrekken aan een 15 jarige lijkt me al helemaal not done. Als dat zou mogen dan moeten ze de wet vandaag nog aanpassen.

Justinian
13-02-2007, 23:38
Je weet net zo goed als ik dat als er geen stappen worden ondernomen, en die kans is heel reeël in dit soort familiezaken. Dan stuurt Wehkamp vanzelf die rekeningen naar haar toe tzt en zoals het grote bedrijven betaamt zullen ze niet schromen om er een "leuke" dreig brief achteraan te gooien dat ze incasso en kosten zullen gaan verhalen.
Euh ja, maar ik kan je wel vertellen dat ik zo'n rekening ABSOLUUT niet zou betalen als ik haar was!! Ik ben namelijk niet zo snel onder de indruk van dat soort briefjes.


Ik vraag me eigenlijk af hoe het mogelijk kan zijn dat je als 15 jarige blijkbaar zonder problemen een heleboel kan bestellen. Zijn Wehkamp en al dat soort ondernemingen niet verplicht info in te winnen voordat ze overgaan tot krediet verstrekking? En krediet verstrekken aan een 15 jarige lijkt me al helemaal not done. Als dat zou mogen dan moeten ze de wet vandaag nog aanpassen.
Het is op zijn minst gek, want ze is handelingsonbekwaam. Neemt niet weg dat ze helemaal niets mag kopen, maar dure produkten aanschaffen en leningen afsluiten lijkt me niet binnen de marge te vallen.

redjuh
13-02-2007, 23:53
die meisjes gaan zich daar de rest van hun leven niet meer druk om hoeven maken hoor. die zijn completely fucked up. klote voor ze

Bud S
14-02-2007, 00:21
misschien waren ze wel heel vervelend

hahaha
of heel koppig "je komt er maar weer uit als je je kunt gedragen !"

redjuh
14-02-2007, 00:47
hahaha
of heel koppig "je komt er maar weer uit als je je kunt gedragen !"

ja en dat tegen meisjes in de puberteit.... it may take a while

De man van 14K
03-05-2008, 21:18
http://remiq.net/static/img/remiq.net_6721.jpg

De man van 14K
03-05-2008, 21:18
http://remiq.net/static/img/remiq.net_6720.jpg

Bud S
04-05-2008, 08:44
rofl !!!!:lol::lol::lol:

Paganstars
06-05-2008, 12:32
erm die plaatjes kan je beter in het daarvoor bestemde topic in de pit zetten *neemt niet weg dat ik er wel om moet lachen!*

De man van 14K
06-05-2008, 16:03
http://remiq.net/static/img/remiq.net_6793.jpg

De dikke nudist
06-05-2008, 16:15
http://www.myconfinedspace.com/wp-content/uploads/2007/05/i-lold.jpg

De man van 14K
24-05-2008, 19:43
http://remiq.net/static/img/remiq.net_7151.jpg

De man van 14K
24-05-2008, 19:44
http://remiq.net/static/img/remiq.net_7150.jpg

http://remiq.net/static/img/remiq.net_7076.jpg

chief108
24-05-2008, 19:49
die sims is wel cool... :p

Paganstars
26-05-2008, 11:24
LMAO @ die amerikanen, volgens mij weten die lui echt niet dat oostenrijk bestaat!

nicolas the red
26-05-2008, 13:33
oostenrijk is hard z'n best aan het doen om belgië voorbij te steken in de pervert hotlist

Muay Thai Elite
26-05-2008, 13:39
Denk dat ze daar al aardig in geslaagd zijn.

De man van 14K
26-05-2008, 14:37
LMAO @ die amerikanen, volgens mij weten die lui echt niet dat oostenrijk bestaat!


die lui kennen niemand buiten de VS.. Europa zien ze het liefst als 1 land