PDA

View Full Version : Vrouwen in mma/kickboxen



Chico
12-02-2007, 20:21
zat op sherdog deze thread te lezen http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?t=511066 en zat me eigelijk een beetje te ergeren aan figuren die vrouwen in de vechtsport niets vinden.. ze zijn niet sterk/explosief/niet leuk om naar te kijken.. etc etc.. zeg dat meteen dat je ze in een burka achter het aanrecht wil hebben ofzo..

zat me eigenlijk af te vragen hoe de meningen hier verdeelt zijn...

Ronald
12-02-2007, 20:32
Absoluut een "zeker wel". Op de laatste 2 gala's waar ik geweest ben stonden ook damespartijen op het programma. In Amersfoort Marloes Coenen vs Majanka Lathouwers (mma) en in Zutphen Sheila Romeo vs Hacer (kickboksen). Beide partijen waren zonder enige twijfel een aanwinst voor het programma.
Ik zou eerder omgekeerd denken: ze zouden meer damespartijen op het programma moeten zetten.

Paganstars
12-02-2007, 20:43
Is wel vet, alleen jammer dat die partijen af en toe regelrechte catfights zijn

Chico
12-02-2007, 20:45
@ ronald... true true.. dat zeker.. zijn alleen zo weinig dames in het wereldje.. helaas...

vind altijd wel grappig dat er vaak slechte potten naar voren gebracht als argument dat vrouwen niet moeten vechten... maar hoeveel slechte potten worden er wel niet gevochten door mannen denk ik dan...

stiffler
12-02-2007, 21:31
Absoluut een "zeker wel". Op de laatste 2 gala's waar ik geweest ben stonden ook damespartijen op het programma. In Amersfoort Marloes Coenen vs Majanka Lathouwers (mma) en in Zutphen Sheila Romeo vs Hacer (kickboksen). Beide partijen waren zonder enige twijfel een aanwinst voor het programma.
Ik zou eerder omgekeerd denken: ze zouden meer damespartijen op het programma moeten zetten.


ben ik het ook echt mee eens ! :thup:

redjuh
12-02-2007, 21:36
ik ben bij meerdere gala's aanwezig geweest waar vrouwen/meiden de beste partij van de avond hebben geknokt. Zeker weten dus (jojo en germaine bijvoorbeeld)

chief108
12-02-2007, 21:41
ik ben bij meerdere gala's aanwezig geweest waar vrouwen/meiden de beste partij van de avond hebben geknokt. Zeker weten dus (jojo en germaine bijvoorbeeld)
:stupid:

j0rg
12-02-2007, 22:01
Mening stamt uit het stenentijdperk imo! Heb ook 'Zeker wel' gestemt.

jojo
12-02-2007, 23:03
ZEKER WEL!!!!!!!!!!

mama
12-02-2007, 23:17
Ik was zaterdag avond ook behoorlijk onder de indruk van Maxime Koelemeij.
Haar tegenstandster werd volgens mij al bang van die doordringende blik van haar.
Idd zulke partijen zie ik ook graag.
Waren die avond 4 dames partijen die alle 4 wel erg leuk waren om te zien.

Luka
12-02-2007, 23:48
van mij mogen er zeker wel meer vrouwen partijen komen.. alleen sommige partijen zijn gewoon saai.. ( maar dat heb je ook wel bij mannen ).. zoals in amersfoort van Marloes Coenen vs Majanka Lathouwers zo mogen alle partijen er wel uit zien !! en partijen van Nadia bijv. zijn ook nooit saai om te zien !!..

redjuh
13-02-2007, 00:05
of zoals de partij op het gala met gracie tegen spamrock... dat was de mooiste partij van de avond volgens diverse bronnen. (en ook zeker niet vervelend om te zien)

Glen
13-02-2007, 00:15
@ ronald... true true.. dat zeker.. zijn alleen zo weinig dames in het wereldje.. helaas...

vind altijd wel grappig dat er vaak slechte potten naar voren gebracht als argument dat vrouwen niet moeten vechten...

Hoe kun je zien of iemand een slechte pot is, korte haar en tuinbroek ??

FOCUS
13-02-2007, 00:20
Hoe kun je zien of iemand een slechte pot is, korte haar en tuinbroek ??


gniffel, volgens mij pot=partij

ICON
13-02-2007, 00:50
lol:D

54321
13-02-2007, 01:03
heb net even naar dat elite x...nog wat gekeken(die nieuwe mma org in de usa), en daar zat een heel mooie dames partij tussen. ze kregen na afloop een staande ovatie van het publiek. was de eerste dames mma partij live op prime time tv! ze zouden marloes coenen naar die show moeten halen! dames partijn zeker wel(mits ze skills hebben, geld ook voor heren toch?)

ICON
13-02-2007, 01:13
uhmm ja dat zeiden ze hierboven dus ook:D

Illest
13-02-2007, 01:51
heb net even naar dat elite x...nog wat gekeken(die nieuwe mma org in de usa), en daar zat een heel mooie dames partij tussen. ze kregen na afloop een staande ovatie van het publiek. was de eerste dames mma partij live op prime time tv! ze zouden marloes coenen naar die show moeten halen! dames partijn zeker wel(mits ze skills hebben, geld ook voor heren toch?)

wauw hey! vet man...dat doe je goed :thup:


Dames partijen kunnen heel erg goed zijn. Ligt er maar net aan wie vecht. Germaine is al genoemd, maar eigenlijk niet zo'n goed voorbeeld. Zij is nl van een uitzonderlijke klasse. Het gaat mij meer om de gemiddele dames-partijen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik op een gala juist tijdens zo'n partij geneigd ben wat te drinken te gaan halen. Soms zijn ze gewoon niet boeiend genoeg. Ligt er maar net aan wie vecht. Amina Negadi, Germaine de Randamie en Illonka Elmont zorgen meestal voor vuurwerk...die zie ik het liefst aan het werk.

Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet zo vet zou vinden als m'n eigen vriendin het zou doen. Ik vind het gewoon niet zo sexy als een vrouw kickbokst of aan mma doet. Ik moet eerlijk zijn dat ik ook vaak tussen manwijfen getraind heb maar soms lopen er ook echt een paar kanjers tussen hahahhah

dat is dus mijn mening


peaaccccee

blazin.arr0w::::
13-02-2007, 02:37
Is wel cool, sommige partijen zijn goed

Bijvoorbeeld Germaine wel eens gezien? Bijvoorbeeld Jojo wel eens gezien?

Er zijn genoeg leuke vrouwen partijen.

IK heb gestemd op ...sommige zijn goed, want ook bij de mannen zijn niet alle partijen goed.

Jeru
13-02-2007, 02:43
Sommige partijen zijn goed.
Germaine en Marloes zijn the bomb.
Jojo is ook cool en heb goede verhalen gehoord over Maxine.

Biiyen
13-02-2007, 02:49
Ik heb gestemt op is cool, sommige patijen zijn goed. Net als bij mannen zijn sommige goed, de meeste redelijk en sommige slecht. Zolang het maar mensen zijn die de amateur regionen zijn ontstegen of daar tegenaan hikken.

Ik stoor me eigenlijk veel meer aan het aantal Kinder, N en C partijen in het voorprogramma van grotere gala's. Soms zit je daar en verveel je jezelf echt een paar uur gigantisch de pest.

Hoe vaak komt het niet voor dat een gala sowieso al een uur of wat later begint... (is helaas niet iets dat af en toe voorkomt) En dan gaan ze ook nog eens dat hele voorprogramma er doorheen jassen. Dan ben je me echt kwijt hoor. Dan heb ik er al helemaal geen zin meer in.

Ze moeten het net als bij voetbal doen. Tenminste bij Roda is voor de hoofd wedstrijd begint meestal het tweede of een jeugdteam bezig. Heb je als toeschouwer iets om naar te kijken terwijl je wcht op het hoofdprogramma. En zo hoort het ook!

CDW
13-02-2007, 03:13
Ik vind cker dat vrouwen thuis horen in MMA en Kickboxen! Je merkt dat het niveau daar ook steeds omhoog gaat! In het verleden was het nog wel eens zo dat vrouwen minder trainingsarbeid leverden dit kwam de partijen niet ten goede! Tegenwoordig trainen veel vrouwen volwaardig mee waardoor hun niveau ook steeds hoger wordt!

The Bulldog
13-02-2007, 04:25
ZEKER WEL!!!

in verhouding denk ik dat er net zoveel klote partijen en goede partijenbij de heren als bij de dames zijn...

Dus geen reden...

Shinbone
13-02-2007, 09:05
Ik heb "absoluut niet" gestemd. Ik weet het zal me waarschijnlijk geen reps opleveren, maar ik geef eerlijk mijn mening.

Ik vind vrouwen geen aanwinst in MMA/Kickboksen of boksen. Ik vind vechtsporten en dan met name wedstrijden puur een aangelegenheid voor mannen.

Ik word niet bepaald enthausiast als ik twee meiden zie die elkaars aangezicht staan te verbouwen. Bovendien vind ik de acties invergelijking met mannen matig.

Neemt niet weg dat ik het zou willen verbieden of zo, ik vind het alleen niet om aan te zien en ik moet er ook helemaal niks van hebben.

Lucia Rijker vs een man
http://www.youtube.com/watch?v=2etSJASc8-Q

Ik word er niet bepaald warm van. Maar goed smaken verschillen.

Bud S
13-02-2007, 17:32
Ik heb "absoluut niet" gestemd. Ik weet het zal me waarschijnlijk geen reps opleveren, maar ik geef eerlijk mijn mening.

Ik vind vrouwen geen aanwinst in MMA/Kickboksen of boksen. Ik vind vechtsporten en dan met name wedstrijden puur een aangelegenheid voor mannen.

Ik word niet bepaald enthausiast als ik twee meiden zie die elkaars aangezicht staan te verbouwen. Bovendien vind ik de acties invergelijking met mannen matig.

Neemt niet weg dat ik het zou willen verbieden of zo, ik vind het alleen niet om aan te zien en ik moet er ook helemaal niks van hebben.

Lucia Rijker vs een man
http://www.youtube.com/watch?v=2etSJASc8-Q

Ik word er niet bepaald warm van. Maar goed smaken verschillen.


nou ik ben het helemaal met je eens (dus van mij krijg je die reps wel weer ;) )

Shinbone
13-02-2007, 17:36
nou ik ben het helemaal met je eens (dus van mij krijg je die reps wel weer ;) )

Oke, dankjewel. Staan we in ieder geval niet alleen.

FOCUS
13-02-2007, 19:14
modderworstelen is toch ook MMA :freaky:


anders vind er niet veel aan. Vrouwen die goed kunnen vechten zijn iha vrouwen die bewegen en slaan als kerels.

Biiyen
13-02-2007, 21:11
Denk dat Germaine menig mannelijke A vechter in haar gewicht klasse giga in elkaar slaat. Denk dat zelfs Robert van Nimwegen zwaar problemen met Germaine zou hebben. Zou er niet eens geld op durven zetten.

Illest
13-02-2007, 21:18
Maar ze is zelf ook net een kerel...qua bouw

dat is 't het 'm nou juist. veel vrouwen die kickboksen of aan mma doen, zijn net kerels...echt manwijven. En als gezonde hetero sexuele man schrik je daar een beetje van...in het begin tenminste wel

(ik praat voor mezelf he)

De dikke nudist
13-02-2007, 21:26
Je kijkt toch geen wedstrijd omdat je lekkere wijven wil zien?

Ik vind het juist errug cool.
Als een vrouw het verwachtingspatroon doorbreekt en gaat vechten.

Mischien zijn het geen modellentype's, maar ze hebben wel karakter
en dat telt ook zwaar mee imo.

Iwan
13-02-2007, 21:50
Maar ze is zelf ook net een kerel...qua bouw

dat is 't het 'm nou juist. veel vrouwen die kickboksen of aan mma doen, zijn net kerels...echt manwijven. En als gezonde hetero sexuele man schrik je daar een beetje van...in het begin tenminste wel

(ik praat voor mezelf he)

Nou, dan is Marloes Coenen de grote uitzondering hahaha!

Illest
13-02-2007, 22:08
Nou, dan is Marloes Coenen de grote uitzondering hahaha!

dat klopt!

Fightchick
13-02-2007, 22:32
Ik heb de naam van Krista Flemming in dit topic nog niet voorbij zien komen. Vind ik ook een goeie vechtster.

paspoes
13-02-2007, 23:35
Ik heb de naam van Krista Flemming in dit topic nog niet voorbij zien komen. Vind ik ook een goeie vechtster.

x10:thup:

pezza
14-02-2007, 01:43
:pimp: oud nieuws , maar behouden jullie die mening is als je bv tegenover JOJO , MAXINE , CHRISTA of GERMAINE in de ring staan:pimp:

gerrie
14-02-2007, 03:18
Heb net de partij gezien uit de Elite Xc, Gina Carano vs Julie Kedzie en dat is idd zeer de moeite waard. het event is vandaag gepost als dvd op a.b.mma onder ftd.nummer 320517.

Silat
14-02-2007, 07:25
Zeker wel, maar dan bij lange niet allemaal.

Zoals die laatste partij op Elite XL en Shooto met Marloes en Germaine en Jorina partijen, zijn echt wel top.

OF het nou aantrekkelijk is om te zien of niet, die vrouwen leveren goeie technieken.

Kim
14-02-2007, 17:23
de meeste damespartijen die ik heb gezien vond ik ook matig van niveau, kan het altijd wel waarderen om Nadia te zien die vecht ook als een vent. Vind damespartijen alleen goed als ze als kerels vechten.

Karsten
14-02-2007, 22:40
Zeker wel!
Altijd goed om 2 goede zaken te combineren, in dit geval vechtsport en vrouwen!

Ook tussen de mannenpartijen zitten regelmatig matige partijen, denk dat het er in verhouding niet meer of minder zijn...

Dus, ja!

Evilman
29-03-2007, 01:09
Je kijkt toch geen wedstrijd omdat je lekkere wijven wil zien?

Ik vind het juist errug cool.
Als een vrouw het verwachtingspatroon doorbreekt en gaat vechten.

Mischien zijn het geen modellentype's, maar ze hebben wel karakter
en dat telt ook zwaar mee imo.

nou moet zeggen dat er toch wel n hele mooie rondloopt :thup:
Alleen moet ze wel r gezichtje heel houden! maar dat ze vecht is stoer..
hmm dilemma!

Tony
29-03-2007, 01:20
ik wordt ook neit warm van dat laatste filmpje met lucia.

Solar
29-03-2007, 08:44
Ik vind vrouwen in de vechtsport wel stoer. Daar hou ik wel van.
Als ze er dan ook nog eens leuk uitzien (type Soumia), dan kunnen ze voor mij niet meer stuk.

F@dur
30-03-2007, 02:47
Mogen mogen ze altijd,maar ik persoonlijk zou nooit een vriendin willen die in het vechtsportwereld zit,past volgens mij niet.Een vrouw/meisje dient zich vrouwelijk te gedragen en niet half als een man en een man zeker ook niet als een vrouw.Heb ik echt een hekel aan.Sporten die wel bij meisjes passen vind ik:tenissen,lopen,squash,beach-en gewoon volleybal,..... .

F@dur
30-03-2007, 02:50
Denk dat Germaine menig mannelijke A vechter in haar gewicht klasse giga in elkaar slaat. Denk dat zelfs Robert van Nimwegen zwaar problemen met Germaine zou hebben. Zou er niet eens geld op durven zetten.
Dat kan natuurlijk wel mogelijk zijn.Maar vind gij het mooi dat een vrouw sterker als een man is???????????Ge mag haar dan wel hebben hoor.Ik kies wel voor een vrouwelijkere vrouw.

Solar
30-03-2007, 05:42
De discussie was toch of vrouwen in het MMA/Kickboxen thuishoren.

De opmerkingen dat iemand zo'n vrouw nooit zou willen, staat daar natuurllijk los van.
Als je vindt dat mannen in de ring thuishoren, ga je toch ook niet kijken of dat er leuk uitziet? Nee, je wil een goede match zien, maar als vrouwen de ring instappen, wordt er wel enigszins seksistisch op gereageerd.

Ik vind de vechtsport geschikt voor zowel mannen als vrouwen. Misschien niet voor alle vrouwen, maar zeker ook niet voor alle mannen.

PigDog
30-03-2007, 08:24
Vrouwenpartijen kunnen best cool zijn, en zeker onderhoudend.
Maar zoals Lucia Rijker vroeger vocht, heb ik nooit meer gezien in het hedendaagse vrouwen-kickboksen.
Wat dat betreft stond ze op eenzame hoogte.....

Dragon Tail
30-03-2007, 17:01
Mari Krose (Vos Gym) C 56 kg Titiana van Polanen Petel (Team Schreiber)

Was een mooie partij op het afgelopen gala in Wormer 10 maart

Bassie
30-03-2007, 17:35
Opmerkelijk dat er zoveel mensen nog in hokjes denken. Dacht dat dat niet meer van deze tijd was.
Mogen mannen zeker ook niet aan ballet doen...;)

tom l
30-03-2007, 18:07
Ik vind dat vrouwenpartijen zeker moeten kunnen. Sommige zijn wel cool, net zoals bij mannen. Vrouwen als Megumi Fuji zijn echt enorm cool om bezig te zien. En over de discussie of het nu 'sexy' is of niet. Als vrouwen er goed kunnen uitzien en dan in de ring stappen zonder er uit te zien als geblokte manwijven, dan vind ik dat juist extra aantrekkelijk. Als Kyra Gracie ooit in de ring stapt ga je mij alleszins niet horen klagen...Zou er ook wel niet goed tegen kunnen moest mijn eigen vriendin mma vechten, maar dat is dan gewoon omdat ik het niet kan aanzien dat ze slaag zou krijgen (logisch denk ik). Verder kan ik er ook niet zo goed tegen als vrouwen elkaar echt helemaal in de prak slagen en eruit komen met een volledig bebloed gezicht, een Don Frye VS Yoshihiro Takayama gevecht zou ik niet graag tussen vrouwen zien gebeuren. Daar ben ik wass wat te 'ouderwets' voor:).

smike
30-03-2007, 19:52
Eens met Shinbone en Illest, vrouwen horen niet thuis in mma, het is toch ook duidelijk dat hoe beter een vrouw wordt en hoe meer ze traint, hoe meer ze op een vent gaat lijken. Kijk maar naar de meeste mma vrouwen in de usa, echt manwijven, een vrouwenlichaam is niet geschikt om te vechten, daarom verandert het ook als ze beter worden.

ICON
30-03-2007, 19:54
lol ik wil jou wel een rondje zien sparren met marloes coenen

FOCUS
30-03-2007, 20:58
Mogen mannen zeker ook niet aan ballet doen...;)

jawel,

maar kijk je daar graag naar? :lol:

paspoes
30-03-2007, 21:16
jawel,

maar kijk je daar graag naar? :lol:

Flikkers mogen aan ballet meedoen;)

Tsuki
30-03-2007, 21:20
ik was er nooit zo'n fan van maar toen zag ik pas geleden de partij tussen Marloes Coenen en een belgische dame ( volgens mij ) in amersfoort.

Dat was 1 van de spectaculairste partijen die ik ooit heb gezien.

dus ik stem is wel cool blablabla ...................

Bassie
30-03-2007, 23:30
jawel,

maar kijk je daar graag naar? :lol:

Heerlijk...hoe strakker hoe beter :D

paspoes
30-03-2007, 23:35
Heerlijk...hoe strakker hoe beter :D


:eek: shit man :lol:

Paganstars
31-03-2007, 01:24
haha... ik denk dat ballet niet eens zo slecht is voor je balans! *wij trainden vroeger ook op de evenwichtsbalk om tijdens het boksen je balans punt te vinden!*

Dragon Tail
31-03-2007, 07:06
haha... ik denk dat ballet niet eens zo slecht is voor je balans! *wij trainden vroeger ook op de evenwichtsbalk om tijdens het boksen je balans punt te vinden!*

Ik had altijd al een vermoeden dat je iets feminins in je had....

Paganstars
31-03-2007, 09:55
hahah tyf toch op dragontail.... kan er ook niks aan doen dat me vader en opa dat een goede manier vonden!

yas
31-03-2007, 18:11
ik hoop op een positiever beeld voor vrouwen in de vechtsport!
een beeld of the new generation..

gina carano vs julie kedzie
http://www.youtube.com/watch?v=Q9aYcpErL8Y

rosi sexton vs carina damn
http://www.youtube.com/watch?v=azsvCvqltNw&mode=related&search=

more female fights..
http://www.bodogfight.com/series-2/episodes/04/

Bud S
31-03-2007, 18:38
vrouwen horen niet thuis in de ring.
na rijp beraad hebben we binnen onze sportschool dan ook besloten
alle vrouwelijke leden de toegang per 1 april te ontzeggen (uiteraard worden de kosten die ze gemaakt hebben wel vergoed) .
is misschien een wat harde maatregel maar zo willen we de sport beschermen en niet laten verworden tot een gezelligheidsbezigheid voor punnikende huismiepen.
mensen zullen het wel niet met ons eens zijn, mar zo denken we d'r nu eenmaal over

Paganstars
31-03-2007, 19:22
LOL maar jij valt toch ook onder de categorie punnikende huismiepen willem??!!

Bud S
31-03-2007, 20:52
je hebt gelijk paganstars, ik heb mezelf de toegang ook ontzegd.
vanaf nu heb ik een geldig excuus om me voortaan alleen nog maar klem te zuipen. ik denk er zelfs over ook het punniken er aan te geven

Paganstars
31-03-2007, 20:59
ach er zijn zoveel mooie hobbies! Ik vind bierdrinken met vrienden toch wel de beste hobby en daarna kansloze vrouwen lopen irriteren! Mooier kan toch niet :P