PDA

View Full Version : Unieke prestatie Guillaume Elmont



Jeru
13-02-2007, 03:48
Guillaume Elmont heeft in Parijs het Super A-toernooi in de klasse tot 81 kg gewonnen. De wereldkampioen won in een reprise van de WK-finale met waza-ari van de Algerijn Abderahmane Benamadi.

In de spannende eindstrijd wist Elmont zijn tegenstander een halve minuut voor tijd te verrassen met een beenveeg.

Dit is de tweede keer dat Elmont dit prestigieuze toernooi op zijn naam schrijft. Eerder deed hij dat in 2005, het jaar waarin hij ook wereldkampioen werd. In september zal hij zijn wereldtitel verdedigen.

Dit is een unieke prestatie want nog geen Nederlander wist dit meest prestigieuze toernooi van Parijs 2 keer te winnen.

Zou mooi zijn als hij eind van het jaar weer wereldkampioen kan worden en wellicht hebben we er volgend jaar weer een Olympisch kampioen bij!!

http://www.plein.nl/~anp2/ANP/SPORT/img-270506-032.onlineBild.jpg

Ralph
13-02-2007, 04:16
Ik heb de partij gezien. Was echt spannend en die beenveeg kwam uit het niets. Prima prestatie!

Biiyen
13-02-2007, 04:39
Goed bezig die Guillaume, echt wel een prestatie van formaat!

PS: Was er niet sprake van dat hij het ook eens in het MMA zou gaan proberen? Tenminste zoiets dacht ik gelezen te hebben een hele tijd terug alweer.

54321
13-02-2007, 08:49
Goed bezig die Guillaume, echt wel een prestatie van formaat!

PS: Was er niet sprake van dat hij het ook eens in het MMA zou gaan proberen? Tenminste zoiets dacht ik gelezen te hebben een hele tijd terug alweer.

niets over gelezen...jason jones was toch ook een top judoka?

Illest
13-02-2007, 11:47
niets over gelezen...jason jones was toch ook een top judoka?

zou kunnen..

Gillion iig wel!:cool2:

Tekin
13-02-2007, 12:42
ja jason jones was de judoka, die een switch maakte van judo naar "freefight" . Kan me niet voorstellen dan G. Elmont dat zou doen in de loop naar de OS in Peking.

redjuh
13-02-2007, 21:45
was een knappe pot idd... wazari gescoord.

judo-technisch heeft jones zo gek veel niet bereikt hoor.

marcelt
13-02-2007, 22:02
Top van Elmont!

remco pardoel
14-02-2007, 06:50
Misschien wel na de Spelen...
je weet t nooit

Met en een wereldtitel en een olympische titel
kan ie een mooi bedrag cashen

Ik denk dat het er in zit voor m om ook olympisch kampioen te worden

Tekin
14-02-2007, 10:10
Misschien wel na de Spelen...
je weet t nooit

Met en een wereldtitel en een olympische titel
kan ie een mooi bedrag cashen

Ik denk dat het er in zit voor m om ook olympisch kampioen te worden

Als er 1 is die het kan worden , is hij het wel . thats fo sho!