PDA

View Full Version : KYOKUSHIN krijgt rammel in (filmpjes)



goro
15-02-2007, 17:44
http://www.youtube.com/watch?v=5N_vPPKNt60 --> doorsnee kyokushiner

http://www.youtube.com/watch?v=IkC35VbWGvw --->matsui en andere jappaners

http://www.youtube.com/watch?v=Ap9xqyRzcK4 -->Osipov (top kyokushiner)

T is natuurlijk altijd leuk om filmpjes te laten zien van Hug, Feitosa, Fransisco. Oof hoe een paar goede Kyokushiners een paar (fake)dronkenman boxers rammel geven of een paar taekwondo gasten (wel op kyokushin regels) maar soms moet je de andere kant eens zien.

Wat denken jullie over de effetiviteit van kyokushin in de vechtsport wereld? In mijn opinie als sport op zich heel hard. Er is geen lichaam dat harder is dan van deze mannen. Er kan niet zo veel andere sporters zoveel incasseren (op lichaam) als die mannen. blote vuisten full contact zonder grappling. Maar ga je naar het gezicht dan...

De kyokushin gasten die je hier ziet zijn niet de eerste de beste. Zelfs Kancho Matsui zit hier in.

Mits hier toch veel Top kyokushiners zitten lijkt het me hier een topic waard.

Volgens mij is het kyokushin te lang blijven staan. afscheuringen zoals ashihara, seidokan ed hebben zich een beetje verder ontwikkeld maar raken niet van de grond als stijl. Daido juku is wat het kyokushin eigenlijk moest worden.

TommySoprano
15-02-2007, 18:22
wat een vage fimpjes en een nog vagere stelling zeg!!
nou ik ben om :(

Silat
15-02-2007, 19:06
Alsof karate de enige sport is waar men met blote handen op het lichaam slaat. En als of in Thaiboxen niet zulke harde impacten komen op het bovenlichaam :whistling:laat staan op de benen.

Dat 2e filmpje is overigens wel hard. Erg sloppy, maar wel met blote handen op het gezicht. Je ziet hoe de mannen dan in eens bang zijn om zelf geraakt te worden tijden het uitdelen van hun eigen stoten, achterover hangend met hun hoofd..

rtbrouwer
15-02-2007, 19:21
Ik vind het wel meevallen hoe erg de mannen in kwestie klappen krijgen. Het eerste filmpje vond ik goed gelijk op gaan. het 2e filmpje was wel vet, blote handen, op het gezicht. Maar ik ook redelijk gelijk op gaan. Het laatste filmpje eindigde dan wel op KO maar vond ik ook niet dat er iemand afgedroogd werd ofzo.

goro
15-02-2007, 19:30
Alsof karate de enige sport is waar men met blote handen op het lichaam slaat. En als of in Thaiboxen niet zulke harde impacten komen op het bovenlichaam :whistling:laat staan op de benen.

Ik zeg niet dat het bij een thai niet hard is. Ik wil maar zeggen dat het bij de kyokushin geconcentreerd is op het boven lichaam. Bovenbenen...

Dat 2e filmpje is overigens wel hard. Erg sloppy, maar wel met blote handen op het gezicht. Je ziet hoe de mannen dan in eens bang zijn om zelf geraakt te worden tijden het uitdelen van hun eigen stoten, achterover hangend met hun hoofd..

Klopt! Ze concentreren zich te veel op het wedstrijd vechten waardoor hun vechten tegen andere stijlen moeilijk wordt als er stoten naar het gezicht of grabbling aan te pas komt. daarmee!

A-team
15-02-2007, 19:43
wat een vage fimpjes en een nog vagere stelling zeg!!
nou ik ben om :(


x2

goro
15-02-2007, 19:50
wat een vage fimpjes en een nog vagere stelling zeg!!
nou ik ben om :(
Nou wat is er dan vaag aan?

FOCUS
15-02-2007, 20:33
vechtsport is per definitie niet te vergelijken met echt vechten

redjuh
15-02-2007, 21:09
Nou wat is er dan vaag aan?

de K1 is overspoeld met Kyokushin talent...

Andy Hug 3x finalis waarvan 1 x winnaar
Fransico Filho 1x finalist, overwinningen op alle toppers
Glaube Feitosa 1x finalist en nu elk jaar kanshebber
Sem Schilt 2x winnaar

en nog een stuk meer... als staande vechtsport kunnen kyokushin-beoefenaars zich met elke andere staande vechtsport meten

Influcted
15-02-2007, 21:14
Waarom ben je deze sport aan het bashen? Als ik 3keer een KO van iemand die Kickbokst hier neerzet is die sport dan ook.. slecht?

redjuh
15-02-2007, 21:16
Klopt! Ze concentreren zich te veel op het wedstrijd vechten waardoor hun vechten tegen andere stijlen moeilijk wordt als er stoten naar het gezicht of grabbling aan te pas komt. daarmee!

'tis graPPling

RNLMC
15-02-2007, 21:34
'tis graPPling

LOL grabbelen:p

Octavius
15-02-2007, 22:45
Elke sport ontwikkeld zich verder. Zelf Kyokushin, bewijs is er voor al gegeven. Je kan niet 1 persoon zijn prestaties gaan vergelijken met de gehele ontwikkeling van een sport.

Kijk maar naar dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=zWhSh_huZGs
Beide stijlen zijn zeker veranderd in de loop der jaren.

O ja, dat ze fake dronke nep boksers ik weet wat nog meer KO slaan/tappen enz. Hoost vs Fihlo nooit gezien? Of ga je dan vertellen dat het een lucky punch was.

goro
17-02-2007, 00:52
fihlio is een ander verhaal.

Maar die dronken mannetjes kan zelfs een thai boxer verslaan!

Briant
17-02-2007, 05:01
Elke sport ontwikkeld zich verder. Zelf Kyokushin, bewijs is er voor al gegeven. Je kan niet 1 persoon zijn prestaties gaan vergelijken met de gehele ontwikkeling van een sport.


deze stelling zou standaard op al de "style vs style" discussie geplaatst moeten worden.

54321
17-02-2007, 06:06
als jij Kyokushin als basis hebt en je traint daar westers boksen bij...kan je een gevaarlijke mofo worden hoor!! bewijs is al zat geleverd.

redjuh
17-02-2007, 06:10
als jij Kyokushin als basis hebt en je traint daar westers boksen bij...kan je een gevaarlijke mofo worden hoor!! bewijs is al zat geleverd.

ik heb altijd al een gevaarlijke mofo willen worden! bedankt voor de tip

Illest
17-02-2007, 06:12
als jij Kyokushin als basis hebt en je traint daar westers boksen bij...kan je een gevaarlijke mofo worden hoor!! bewijs is al zat geleverd.

spreek je uit ervaring dan?

Briant
17-02-2007, 06:37
ik heb altijd al een gevaarlijke mofo willen worden! bedankt voor de tip

haha, ja het was ook altijd een jeugddroom van mij.

henk kuipers
17-02-2007, 16:19
Goro heeft wel een punt, als je heel lang kyokushin wedstrijden traint is het verdomd lastig je staande te houden als er stoten naar het hoofd geoorloofd zijn.

Maar goro laat drie filmpjes zien die net niet overtuigend zijn, omdat er teveel andere goede voorbeelden zijn waar het wel is goed gegaan

Lucien Carbin, Peter Smit, Sem Schilt, Gerard Gordeau, Andy Hug, Glaube Feitosa,Filho, Greco etc etc.

Maar ook uit andere karate stijlen lukt het prima Fred Royers, Hans Nijman en Ronnie Rivano.

Dus Goro ik denk dat het de man zelf is die het verschil maakt.

Silat
17-02-2007, 17:50
Dus Goro ik denk dat het de man zelf is die het verschil maakt.

Dat was de conclusie we hier jaren geleden al hadden gemaakt, maar er blijven nou eenmaal mensen komen met dit soort stellingen.

De man van 14K
18-02-2007, 02:00
is toch leuk even terug grabbelen naar de basis en dit soort zaken behandelen..

the monk
18-02-2007, 07:08
de K1 is overspoeld met Kyokushin talent...

Andy Hug 3x finalis waarvan 1 x winnaar
Fransico Filho 1x finalist, overwinningen op alle toppers
Glaube Feitosa 1x finalist en nu elk jaar kanshebber
Sem Schilt 2x winnaar

en nog een stuk meer... als staande vechtsport kunnen kyokushin-beoefenaars zich met elke andere staande vechtsport meten

Je vergeet wel even te zeggen dat bijv Feitosa zichzelf erg heeft aangepast, en door die aanpassing steeds beter is geworden in het kickbox circuit.

j0rg
18-02-2007, 08:03
fihlio is een ander verhaal.

Maar die dronken mannetjes kan zelfs een thai boxer verslaan!

'Zelfs' een Thai boxer? Iedereen kan een dronken persoon in elkaar slaan! De vraag imo is of dat wat zegt over de sport. Een voetballer kan net zo goed een dronken persoon in elkaar slaan.