PDA

View Full Version : Yvel niet in Pride



Patrick25
17-02-2007, 08:03
Volgens MMA- Weekly heeft Gilbert geen licentie meer en mag voorlopig niet vechten.

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=3447&zoneid=2

kickboxer1987
17-02-2007, 08:05
dikke pech, jammer dat het Ref incident het zo duur is te komen staan.

reps voor snelle nieuws!

Maneschijn
17-02-2007, 08:05
alleen door iets van 2004:s noouuu

Emilio
17-02-2007, 08:46
belachelijk, terwijl hij intussen alweer matches heeft gehad.

Silat
17-02-2007, 09:06
lijkt me raar dat het daar om gaat dan, want hij heeft daarna nog gevochten tegen Minowa en Zentsov.

Illest
17-02-2007, 09:06
Die pannekoek had nooit ref mogen zijn. Ik denk dat mening vechter behoorlijk pissig was geworden.
Jammer als dit Gilbert zo duur is komen te staan

The Bulldog
17-02-2007, 09:07
UPDATE 2: Gilbert Yvel has been denied a fighters' license due to his previous actions of punching and kicking a referee during a 2004 fight. While Yvel was calm throughout the hearing, there were several heated moments stemming from the fact that Yvel seemed to be oblivious to the fact that the NSAC did not understand his justifications for his actions. The NSAC appeared to become increasingly frustrated with Yvel's explanations during the proceedings, and Yvel was eventually denied his request for a license to fight on Pride's February 24th card.


denk dat het meer te makenheeft met de houding tijdens dit gespre dan de actie.

Had Yvel gezegd dat het heeeel dom was en hij zulke dinge gewoon niet meer moet doen, had hij gevochten waarschijnlijk...

KLOTE, maar je moet wel een beetje mee gaan in het spel vanzo`n commisie denk ik...

Ik zie Yvel graag knokken dus hoop dat dit snel veranderd allemaal

Illest
17-02-2007, 09:15
ooh dan is het gewoon dom van 'm..

het valt in principe ook niet te verdedigen dus is het eigenlijk alleen maar een kwestie van verontschuldigen, toegeven dat je fout zat en daarna lekker knokken;)

Maar dat licentie-gedoe was dus alleen voor dit gevecht?? m.a.w. is er nog hoop voor 'm? (kan dus nog aangevraagd worden??)

micha
17-02-2007, 09:16
neeeeeeeeeeeeeeeeee

m.g
17-02-2007, 10:23
Dat is echt klote...

Evilman
17-02-2007, 10:40
Jamr.. maar krijg je ervan.
altijd tot 10 tellen jongens & meisjes!

Illest
17-02-2007, 11:08
die ref vroeg er echt om...

ging echt nergens meer over man...vage aanwijzingen, stem verheffen enzo..

Gilbert had beter kunnen wachten tot na het gevecht ergens zonder camera's...en dan gewoon een bitchslap...pats! ;)

CDW
17-02-2007, 16:12
Het is zo dat hij alleen in Amerika niet mag vechten! Als alles goed is vecht hij in April in Japan!

Justinian
17-02-2007, 16:29
Het is zo dat hij alleen in Amerika niet mag vechten! Als alles goed is vecht hij in April in Japan!
Correctomundo!

Italian*Berlusconi*
17-02-2007, 17:19
ik vind het opzich wel een goede beslissing van de NSAC.... acties zoals wat Yvel uithaalde bij die ref (terecht of niet is een andere discussie, dit had nooit mogen gebeuren) kan gewoon niet en vind het best goed dat dit nu tegen hem gebruikt word.

Mike
17-02-2007, 20:00
Het is zo dat hij alleen in Amerika niet mag vechten! Als alles goed is vecht hij in April in Japan!


Correctomundo!


beter! wordt een knalpartij

redjuh
17-02-2007, 20:51
dat hadden ze ook niet ff eerder kunnen zeggen denk

hurricaneyvel
17-02-2007, 21:29
ik lees weer dat jullie het allemaal weer goed weten
maar voor jullie info

meneer yvel is 1 van de beste vechters ter wereld en ik zou hem dus meteen een verguning geven waren het niet dat hij een scheids heeft geslagen: het eerste wat werd gezegt op de achtergrond:die krijgt geen verguning van mij.... en meteen werd er instemmend gelachen....
toen mocht ik vertellen wat er was gebeurd en kreeg niet eens de kans om te vertellen waarom het was gebeurd en hoe ik er nu over dacht en of ik er spijt van had...... maar dat ging hun niet snel genoeg en er werd al gauw gezegd u heeft nog 30 sec...... ja dank uw wel meneer yvel u krijgt geen verguning....... dus begin nou niet met weer hij had even moeten zeggen dat het dom was of het spelletje mee had moeten spellen want dat heb ik precies gedaan.....maar de uitkomst stond alvast.....
maar goed ik was er zelf bij en jullie zullen het toch wel weer beter weten






peaceeee gilbert

marster
17-02-2007, 21:34
Echt jammer Gilbert,Post wat vaker hier op mixfight zouden de fans leuk vinden.

Tuigenke
17-02-2007, 21:45
klopt gilbert, en je hebt nog genoeg fans hier hoor;)

De man van 14K
17-02-2007, 21:48
i
maar goed ik was er zelf bij en jullie zullen het toch wel weer beter weten


Heeft niets met beter weten te maken Gilbert, iedereen trekt zijn conclusies uit de voorhanden zijnde stukken, bijvoorbeeld MMA weekly.
Wel goed dat je het zelf even toelicht!

ik had je in ieder geval graag zien vechten daar, dat het zo moet is klote!

Ralph
17-02-2007, 21:57
Klote man! Had je graag zien knokken daar. Dan in april in Japan maar!

Illest
17-02-2007, 23:15
;)

een verhaal heeft 2 kanten en zoals het beschreven stond leek het net alsof JIJ degene was die moeilijk deed. En Rosso heeft gelijk dat mensen dan hun conclusies trekken...
Ik neem m'n woorden bij deze dan ook terug

Goed dat je 't zelf heb toegelicht..

(Fokt op wat er gebeurd is, maar zoals ik al eerder zei die vent mocht nooit ref zijn)

Hoop je snel weer in actie te zien



laterz:cool2:

Fight Master
17-02-2007, 23:49
heel jammer dat je niet mag vechten yvel, domme amerikanen. ik had die scheids ook geklapt ;)

http://www.youtube.com/watch?v=o89raKv7jZw

raijmond41
17-02-2007, 23:56
Gilbert Yvel's Hearing

Pride Fighting Championships previously submitted the match-up of Sergei Kharitonov vs. Gilbert Yvel to the Nevada State Athletic Commission for approval as part of the February 24th line-up, but the NSAC would not approve the fight without a special hearing due to the fact that Yvel has been disqualified on three separate occasions in his MMA career, most recently when he brutally attacked the referee during a 2004 fight in Europe.

Yvel was asked to explain his actions in each of his three disqualifications. Yvel remained calm and polite throughout the hearing, but he also seemed to be oblivious to the fact that the NSAC did not understand his justifications for his actions.

In regards to his first DQ loss, which took place in 1998 when Yvel bit his opponent, Yvel said that he was "really young and had a really bad temper" at that time. Yvel said, "My opponent, he gave me a headbutt, and I told the referee, but the referee was like, 'Nothing is happening.' And then he did it again with the headbutt, and that was what caused my reaction, to bite him."

Yvel's second disqualification loss was in a 2001 fight against Don Frye, during which Yvel repeatedly eye-gouged Frye. Regarding this incident, Yvel explained, "Don Frye is a very, very strong man, and he was pushing all his body strength against me. I just put my fingers against his nose to push him away from me, and I wasn't really paying attention to what place my fingers were, and my finger slipped on to his eye. It was in the heat of the moment and I can tell you it was not my intention to put my finger in his eye."

The most infamous incident was in 2004 when Yvel got into an argument with the referee during a fight in Europe and proceeded to punch the referee in the face and then kick him. The commissioners were familiar with the incident and seemed disgusted by it: "This commission has all seen the video of the punching and kicking of the referee... I've never in my life seen somebody do what you did. What was going through your mind?"

Yvel gave a very long response, which was interrupted several times as the commissioners tried to get him to talk about the pivotal moment where he decided to attack the referee. The following are just excerpts from the full response: "In that fight, I fought almost for free... the referee was the trainer of my opponent, the promoter of the event, and he kept us waiting for four hours to pick us up at the airport [before the event], and then at the gym he kept us waiting for three more hours. We were just waiting and waiting..."

This was one of the several occasions when the commissioners seemed to be very frustrated, as they interrupted Yvel and said, "I want you to tell me what went through your mind when the referee broke up the fighters and you felt the need to hit the referee in the face and then return back and kick him. What were you thinking?"

Yvel said "sorry" and was polite at all times during the hearing, but he seemed to be oblivious to the commissioners' frustration. Yvel continued, "In the bout, I punched my opponent really hard and he didn't want to fight anymore. He didn't want to fight anymore and we almost fell out of the ring! He was ready to walk away from the fight, he wanted out of the fight, but the referee was trying to pull him back into the fight, and he said, 'Stop, don't move.' And when the referee says, 'Stop, don't move,' then you're supposed to go to the center of the ring in the same position. But he didn't do that, he put us in the center of the ring standing up. He put us standing up instead of on the ground, and that's not right. The referee put me in a bad position and my opponent in a good position by doing that, and the referee was screaming at me, and he was pulling at me. He was screaming and pulling, screaming and pulling, and at that moment, I am there to fight..."

At this point, the commissioners interrupted again, sounding fed up and saying, "Mr. Yvel, Mr. Yvel, you've got 30 seconds. The floor is yours for 30 more seconds." At that point, Yvel finished up by saying, "And at that moment, I got mad and I hit the referee and I kicked him. Yeah."

With Yvel having explained all of his problems with the referee, the commissioners unanimously agreed to deny his application for a fighters' license. This is not like a suspension where the fighter can't fight anywhere in the world for a certain period of time; Yvel simply can't fight in Nevada because he is not being given a license to fight in Nevada.

This leaves Yvel's original opponent for Pride's February 24th card, Sergei Kharitonov, without an opponent. Pride had previously proposed a fight between Kazuyuki Fujita and Wes Sims for the February 24th card, but the NSAC rejected it for competitive reasons. With Kharitonov's fight not being approved and Fujita's fight not being approved, it would seem to be logical that Kharitonov would fight Fujita, but that is not the case.

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=3452&zoneid=2

nee,je zou niet komen te vechten daar
ze waren niet echt geintereseerd in jouw uitleg
jammer ,ik had je graag gezien op juist deze show

Octavius
18-02-2007, 00:06
Ach ja. Tyson beet iemands oor deels eraf en kreeg ook gewoon nog een licentie. NSAC is soms nogal beinvloed vanbuiten af.

Justinian
18-02-2007, 00:50
Blijft jammer, want ik had de partij graag gezien. Denk dat dit een mooie kans was geweest voor Gilbert om zichzelf weer in de picture te vechten, zeker in de US. Dan moet de partij maar in Japan plaats vinden ;)

Ronald
18-02-2007, 00:57
Als ik het me goed herinner was die scheids ook nog de manager van de vechter waar Gilbert tegen stond. Daarnaast was de scheids idd ook een drammert en was de beslissing die hij nam idd zeer onredelijk. Maar dan nog... een scheids sla je gewoon niet neer. Voor zover ik weet is dit de eerste keer dat die actie van Gilbert gevolgen heeft gehad. Als dat inderdaad zo is dan vind ik dat Gilbert er heel goed mee weg komt.
Jammer alleen dat ze een hoorzitting houden als ze je toch niet willen horen.

FOCUS
18-02-2007, 01:13
het valt natuurlijk niet goed te praten :hypocrite: ,

maar -tering- wat een klote scheids. Sta je ff gefocused op de tegenstander, gaat die schijtrechter aan je arm lopen sjorren. Niet 1 keer, maar gewoon blijven herhalen. "hallo, ik wil niet genegeerd worden".
Nou, het zat er wel aan te komen..
Ik wil wel eens zien wie er dan nog in zijn partij blijft zonder zwaar opgefokt te raken.

Hoe dan ook,

Ik hoop dat Yvel nog wat partijen gaat draaien.

micha
18-02-2007, 01:16
shit man wat een gezeik .

Jani
18-02-2007, 01:44
jammer van yvel

vreemd dat sims tegen fuijita is afgewezen
maar ze laten sanchez wel tegen crocop vechten

makavelli
18-02-2007, 01:48
Ach ja. Tyson beet iemands oor deels eraf en kreeg ook gewoon nog een licentie. NSAC is soms nogal beinvloed vanbuiten af.

helemaal mee eens! Ik las op sherdog dat NSAC Wes Simms tegen Fujita ook niet toestaat om competatieve redenen.

Kazuyuki Fujita is:
14 - 5 - 0
Age 37
2-1 in 06' (Notably fought Wanderlei Silva, and James Thompson)

Wes "The Project" Sims
17 - 8 - 1
Age 27
7-1-1 in 06' (Notably fought Daniel Gracie X2, and Kimo)

Ik zie niet in waarom dit niet zou mogen als ze dan Cro cop tegen die Eddie Sanchez wel toestaan. Er zijn sowieso zwaardere mismatches in het verleden geweest.

Het is gewoon een politiek spelletje waar gilbert slachtoffer van is. Hij had die scheids niet mogen slaan maar had er wel reden voor. Maar om hem daar nu nog voor te straffen bijna 3 jaar later vind ik wel overdreven

Mephisto
18-02-2007, 03:46
Klote man,

iedereen krijgt wat hem toekomt, jouw tijd komt nog wel. Hard trainen en en winnen in Japan, Wat kan jou die kloteamerikanen schelen :)

redjuh
18-02-2007, 03:54
ik lees weer dat jullie het allemaal weer goed weten
maar voor jullie info

meneer yvel is 1 van de beste vechters ter wereld en ik zou hem dus meteen een verguning geven waren het niet dat hij een scheids heeft geslagen: het eerste wat werd gezegt op de achtergrond:die krijgt geen verguning van mij.... en meteen werd er instemmend gelachen....
toen mocht ik vertellen wat er was gebeurd en kreeg niet eens de kans om te vertellen waarom het was gebeurd en hoe ik er nu over dacht en of ik er spijt van had...... maar dat ging hun niet snel genoeg en er werd al gauw gezegd u heeft nog 30 sec...... ja dank uw wel meneer yvel u krijgt geen verguning....... dus begin nou niet met weer hij had even moeten zeggen dat het dom was of het spelletje mee had moeten spellen want dat heb ik precies gedaan.....maar de uitkomst stond alvast.....
maar goed ik was er zelf bij en jullie zullen het toch wel weer beter weten






peaceeee gilbert


Gilbert, wat er toen in Finland gebeurde ging nergens over. jouw actie was in mijn ogen de enige echte goede. (oke misschien niet de meest verstandige) Maar al had je dit geweten, had je hem nog wel ff dik veel harder voor ze kanis moeten stompen.
WAR YVEL

greetz

The Bulldog
18-02-2007, 06:39
ik lees weer dat jullie het allemaal weer goed weten
maar voor jullie info


peaceeee gilbert

Gilbert,

In ieder geval ik,ben van het persbericht uitgegaan.

Mocht het zo zijn gegaan als jij zegt,(en een verhaal heeft 2 kanten natuurlijk) vind ik dat een aanfuiting van de commisie.
Betreft mijn reactie eerder in de topic,
Ik begrijp dat je precies hebt gedaan zoals eigenlijk behoord...ze hebben je geen kans gegeven.. ik trek mijn eerdere woorden dan in over "het juiste spelletje moeten spelen".

Ik hoop dat je de kans op de match alsnog krijgt in Japan.

OSU!

chief108
18-02-2007, 09:45
en anders biedt Underdog zich hierbij aan om een keer fijn inelkaar gerost te worden door je... :rolleyes:

PS @ Gilbert....
zag dat je nu gesponsert wordt door prometeus (http://www.prometeus.nl/webfront/information.php?info_id=13?osCsid=46ebea272e0d56ad 643e58d079d08826)...
kom je dan ook eens bij Team Hardcore trainen als je toch in de buurt bent... :whistling:

Illest
18-02-2007, 10:03
en anders biedt Underdog zich hierbij aan om een keer fijn inelkaar gerost te worden door je... :rolleyes:

PS @ Gilbert....
zag dat je nu gesponsert wordt door prometeus (http://www.prometeus.nl/webfront/information.php?info_id=13?osCsid=46ebea272e0d56ad 643e58d079d08826)...
kom je dan ook eens bij Team Hardcore trainen als je toch in de buurt bent... :whistling:


"Ooh Gilbert schop me niet te hard als je me tegenkomt. Een paar lowtjes kan ik wel verdragen maar alsjeblieft niet te hard. Het spijt me voor m'n post. Ik had beter moeten weten.

Uwe grote Gilbertus, wees genadig met mij en bespaar mij de hurricane knee"


:D

zie je 't al voor je hahahahaha

chief108
18-02-2007, 10:18
zie dat liever "voor me" als dat het me overkomt... :whistling:

Illest
18-02-2007, 10:28
ooh daag je 'm uit?:cool2: (heren promotors opgelet...dit kan nog leuk worden)

chief108
18-02-2007, 10:35
huh??
:confused:

communicatiefoutje denk ik...
denk dat je nog meer gezopen hebt als ik...

en dat vinnik best knap van je :p

:beerchug:

Illest
18-02-2007, 10:42
sssssstt!!

waarom moet je dat nou zeggen man:whistling:

dreamone
18-02-2007, 14:23
NSAC is een troepcommisie.. stel idioten bij elkaar..

dtgerald
18-02-2007, 22:40
dat hadden ze ook niet ff eerder kunnen zeggen denkInderdaad beetje laat ja.

The Bulldog
18-02-2007, 23:55
en anders biedt Underdog zich hierbij aan om een keer fijn inelkaar gerost te worden door je... :rolleyes:




:D je gunt me weer vanalles hè:D

Zoals je weet chief.. ik wil tegen een ieder wel uitkomen, maar .... het kan overdreven worden...:p

@ Illest, kerel/dame het is heel makkelijk van alles te schreeuwen , maar als je verkeerd zit is het ook wat om dat toe te geven...

Commentaar geven en blaten kan iedereen toch????

Daarbij denk ik dat Yvel wel heel wat beters te doen heeft. haha

Illest
19-02-2007, 02:50
:D je gunt me weer vanalles hè:D

Zoals je weet chief.. ik wil tegen een ieder wel uitkomen, maar .... het kan overdreven worden...:p

@ Illest, kerel/dame het is heel makkelijk van alles te schreeuwen , maar als je verkeerd zit is het ook wat om dat toe te geven...

Commentaar geven en blaten kan iedereen toch????

Daarbij denk ik dat Yvel wel heel wat beters te doen heeft. haha


Mevrouw of meneer Underdog,

Als je op de 1e pagina kijkt, zie je dat ik na de reactie van Gilbert ook m'n woorden terug heb genomen. :cool2:

voor de duidelijkheid, mocht daar twijfel over bestaan....

I'm a dude!:pimp:

chief108
19-02-2007, 04:54
:D je gunt me weer vanalles hè:D

Zoals je weet chief.. ik wil tegen een ieder wel uitkomen, maar .... het kan overdreven worden...:p

LOL.... :lol:

Remco
19-02-2007, 18:45
Onbegrijpelijk dat sommigen hier het slaan en trappen van een scheidsrechter goedkeuren en zelfs 'de enige goede reactie noemen'. In mijn ogen is dit puur hielenlikker-gedrag omdat jullie weten dat Gilbert hier toevallig ook leest en post.

Dat neemt overigens niet weg dat het bijzonder jammer is dat deze partij niet door kan gaan, simpelweg omdat het in Nevada gehouden wordt. In de line-up van ieder ander gala was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest en dat is jammer, de partij barst van de KO-potentie.

Als er inderdaad sprake was van een hoorzitting, zonder dat de betrokken persoon daadwerkelijk gehoord werd, is dat een aanfluiting voor de NSAC. En ja, waarom vecht iemand als Tyson daar dan wel. We weten allemaal het antwoord.

Het feit dat er een geval uit 1998 bijgesleept wordt, wekt bij mij de indruk dat men de beslissing al veel eerder genomen had en hem achteraf nog moest motiveren. Construeren heet dat. Met een (hoor/terecht)zitting erna krijgt het geheel een mooi officieel sausje. Nogmaals, het is fout wat Gilbert gedaan heeft en misschien had hij het boetekleed aan moeten trekken, maar in dit geval lijkt het erop dat het niets zou hebben uitgemaakt en dat deugt niet.

Ik hoop dat de vechters en promotors ons deze partij ooit nog kunnen bezorgen en wens Gilbert succes met een nette comeback.

Illest
19-02-2007, 18:58
Remco,


Als je promotor, scheidsrechter en trainer (op het een en dezelfde gala!!) bent zet ik al vraagtekens bij je betrouwbaarheid.
Als je je dan ook nog eens zo gedraagt tegen een tegenstander die tegen jouw vechter uitkomt, verdien je het gewoon.

Het verdient geen schoonheidsprijs en misschien had ie beter kunnen weglopen dan had die scheids pas echt goed voor schut gestaan maar dat is allemaal achteraf gelul. Ik ben echt niet aan het hielenlikken bij Yvel ofzo. (gatverdamme zeg)


Ben benieuwd wat Manhoef, Schreiber of bijv. Dick Vrij zouden hebben gedaan

Judas
19-02-2007, 19:56
Hebben ze ook geen vervanging kunnen vinden voor Yvel? Erg jammer dat het niet doorgaat, keek erg naar deze partij uit. Maar hoop Kharitonov alsnog in actie te zien...

FOCUS
19-02-2007, 20:04
Onbegrijpelijk dat sommigen hier het slaan en trappen van een scheidsrechter goedkeuren en zelfs 'de enige goede reactie noemen'. In mijn ogen is dit puur hielenlikker-gedrag omdat jullie weten dat Gilbert hier toevallig ook leest en post.
.

volgens mij heeft Gilbert hier welgeteld twee post geplaatst, en ik denk dat hij wel wat beters heeft te doen dan in de gaten houden wat er over hem geschreven wordt.
Zal hem een worst wezen wat ik over hem schrijf.

Ik lik geen hielen, maar geef mijn mening over een eikel van een scheids.
Natuurlijk had Gilbert niet mogen slaan, maar hoe lang zou jij je beheersing hebben bewaard in zijn situatie?

Italian*Berlusconi*
19-02-2007, 20:24
Onbegrijpelijk dat sommigen hier het slaan en trappen van een scheidsrechter goedkeuren en zelfs 'de enige goede reactie noemen'. In mijn ogen is dit puur hielenlikker-gedrag omdat jullie weten dat Gilbert hier toevallig ook leest en post.

Dat neemt overigens niet weg dat het bijzonder jammer is dat deze partij niet door kan gaan, simpelweg omdat het in Nevada gehouden wordt. In de line-up van ieder ander gala was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest en dat is jammer, de partij barst van de KO-potentie.

Als er inderdaad sprake was van een hoorzitting, zonder dat de betrokken persoon daadwerkelijk gehoord werd, is dat een aanfluiting voor de NSAC. En ja, waarom vecht iemand als Tyson daar dan wel. We weten allemaal het antwoord.

Het feit dat er een geval uit 1998 bijgesleept wordt, wekt bij mij de indruk dat men de beslissing al veel eerder genomen had en hem achteraf nog moest motiveren. Construeren heet dat. Met een (hoor/terecht)zitting erna krijgt het geheel een mooi officieel sausje. Nogmaals, het is fout wat Gilbert gedaan heeft en misschien had hij het boetekleed aan moeten trekken, maar in dit geval lijkt het erop dat het niets zou hebben uitgemaakt en dat deugt niet.

Ik hoop dat de vechters en promotors ons deze partij ooit nog kunnen bezorgen en wens Gilbert succes met een nette comeback.

x2!!!!!!!

Remco
20-02-2007, 19:40
1. Ik verdedig het optreden en de positie van de scheidsrechter niet.
2. Ik begrijp dat dit tot grote frustratie bij Gilbert Yvel leidde.
3. Ik vind het neerslaan en trappen van een scheidsrechter onacceptabel.

Sommigen hier doen net alsof het bij een scheidsrechter als deze (1) en de daaruit voortvloeiende frustratie bij Gilbert Yvel (2), haast automatisch tot geweld (3) zou moeten leiden.

Gedane zaken nemen geen keer. Dat wil echter niet zeggen dat je achteraf niet kunt afvragen of de reactie van Gilbert wel juist was. De suggestie van Illest is misschien zo gek nog niet. Had Gilbert gewoon de ring verlaten dan had hij zijn (gerechtvaardigde) punt waarschijnlijk veel sterker kunnen maken.

Wat Manhoef, Vrij of ikzelf gedaan zouden hebben is dan ook niet relevant. Het gaat niet om de vraag of het begrijpelijk is wat Gilbert deed, maar om de vraag of het objectief als correct of incorrect gedrag valt aan te merken en hoe daarmee om zou moeten worden gegaan.

In het geval in Nevada heb ik het idee dat deze (en de twee andere) kwesties tegen Gilbert misbruikt zijn. Dat is op zichzelf niet correct, maar doet niet af aan de verwijtbaarheid van Gilbert voor het incident in Finland. Ik hoop dat hij binnenkort alsnog de kans krijgt sterk (en correct ;)) terug te komen.

Yamato Damashii
20-02-2007, 20:16
Ik ben het met Remco eens dat het echt totale onzin is om het neerslaan van die scheidsrechter door Gilbert goed te keuren!! Er zijn legio manieren om zo'n situatie op te lossen en dit was zeker niet de juiste!
Je leest regelmatig in de krant dat een scheidsrechter bij een partij amateurvoetbal na een bepaalde beslissing heeft in elkaar wordt geslagen door één of meerdere spelers van een team of zelfs door toeschouwers. Is dat dan ook goed te keuren als die scheids een thuisfluiter was of onterecht een kaart uitdeelde? Kom zeg!

Desalniettemin vind ik het jammer dat Gilbert niet mag vechten komende zaterdag. Helaas is het zo dat zo’n actie je vaak blijft achtervolgen de rest van je carrière. Hopelijk krijgt hij binnenkort in Japan bij Pride weer de een partij.

Als het de hoorzitting bij de NSAC inderdaad zo verlopen is en Gilbert geen spreektijd kreeg, is dat overigens erg slecht. In het kader van de conspiracy theorieën: Marc Ratner, nu medewerker van de UFC, was tot kort geleden baas van de NSAC, het zou kunnen dat hij zijn invloed gebruikt om te zorgen dat de NSAC Pride zoveel mogelijk dwarsligt in het organiseren van hun evenementen. Het afkeuren van de partij tussen Fujita en Sims is namelijk ook dubieus mijns inziens. Vergezocht of niet?

Remco
20-02-2007, 20:34
Interessante analyse! Zou heel goed kunnen.