View Full Version : Alles over het Mixfight Wedkantoor....
chief108
22-02-2007, 17:29
Welkom bij het Mixfight Wedkantoor, alle vragen over weddenschappen komen in dit forum.
-als je wilt wedden op een bepaald evenement doe je suggesties dan in dit forum.
-doe alleen suggesties die ook de andere forum-broeders en -zusters zullen aanspreken. Er zijn meer als genoeg gevechten om op te wedden en ik denk niet dat de Bookies veel zin hebben om ook nog eens alle paarderennen, sterren dansen op het ijs en Idols achtige varianten bij willen houden....
chief108
22-02-2007, 17:30
------------------------------------
INFO About vBookie Itself
What is vBookie?
vBookie is a software program that allows posters to wager their accumulated vCash on various events. There will be actual 'betting odds' just as you might find in Las Vegas Sports Books.
What is vCash?
vCash is PLAY money given to each member as a bank roll. Everybody starts with $500 of vCash. You must protect your bank roll and bet intelligently just as if this was your real money. Once you're broke you're broke. However, the "Bookie" will give poor members a new bank roll of $25 vCash once you have exhausted your stake.
How does vBookie work?
vBookie works just like if you were in Las Vegas wagering on a sporting evernt. In this case you wager the vCash you have. You simply look at the events that are open by clicking on the vBookie button in the navigation bar. There you will see all the information about events including your bets and betting statistics. Moderators and chosen Members may create new bets by simply starting a new thread in the appropriate forum and checking the "Yes, post a vBookie Event with this thread" box towards the bottom of the page.
Where do I go to bet?
Each event listed in the "vBookie Home" will have an associated thread link where you can go to place your bet. All the information regarding the event will be listed in the thread and you can place your bets there!
How and when do I get paid?
Generally you will get paid for a winning wager after the event is closed and settled. Information about the closing date and settlement date will be contained in the event information where you place your bets. You will be credited with your winnings or your losses subtracted immediately after the event is settled.
About Odds
Odds of "5/1" are "amount won per amount placed". This means that I would win 5 for every 1 placed. Of course, if I win, I get my stake back as well. Odds of "1/5" means that I win 1 for every 5 placed. I'd have to place 25 to win just 5.
Decimal Odds
Decimal odds are just another way of displaying the same information. 2.0 is the same as 2/1. 0.2 is the same as 1/5. vBookie only lets you specify odds in terms of x/y, but if you think in terms of decimal you can still work out what odds to provide. Simply think of your decimal odds as "2.0 / 1.0" or "0.5 / 1.0" and then multiply each side through by 10 or 100 until there are only zeros to the right of the decimal point, then just take the whole number part.
2.0 / 1.0 has no decimals, so this is the same as 2/1
0.5 / 1.0 has a 0.5, so multiply both parts by 10 to get 5.0 / 10.0. Then you can specify your odds as 5 / 10. You might also realise that this is the same as 1/2. The technique is a simple way to work out any odds you may need to specify.
Odds of 0.65 -> 0.65 / 1.0 -> 65.0 / 100.0 or 65/100. Then you can divide through by 5 to get to 13 / 20, although this step isn't necessary.
----
HOW TO POST EVENTS
You can only post events if you're a bookie. People with that distinction, here's what you do:
- Start a new thread in the relevant forum. Either "Fantasy Betting" for boxing events or the "Misc" sub-section for ANY other event.
- Before you post the thread, scroll down to where the options to make a poll are. There will be an option to add a vBookie event to the thread. Tick that box then post the thread.
- You'll then be taken to a screen where you input the name of the event, the odds, the betting time limits, etc. Fill those out accordingly
- When it comes to settling a bet, you enter the thread and you'll see tick boxes next to each outcome. Tick all relevant ones and then click the "settle" button"
That's basically it. We typically use Bet365.com for getting odds. They cover most sports in a timely manner. But use whatever the hell you want.
----------------------------
WHO ARE THE BOOKIES?
Well currently these are the bookies:
Hunter en Richelieu
-------------------------
ABOUT HANDICAP BETTING
I'm adding a section about this because of the amount of people that simply don't understand it. It is fine if someone asks in the thread "what does that mean?" I or someone else will happily explain to them. But it's getting annoying with ignorant PMs from people saying "Where's my money?? My bet fucking won". Those little +/- numbers don't just mean any old shite and can be ignored. That's the handicap applied to the bet. So for example:
In basketball, there may be a points spread. Say, Miami -5 against Orlando +5. That means that at the end of the game you subtract -5 from Miami's total and then determine the winner. If Miami win the game after the handicap, basically if they win by 6 or more points, then Miami is the winner. If they win by exactly five points then stakes are returned. ANYTHING ELSE, either if they win by fewer than 5 points or flat out lose the game, then you lose the bet.
All handicap and spread betting is essentially the same. So understand that if there is some kind of +/- number next to a choice in an event, you have to take it into consideration because it WILL effect the game, match, whatever.
chief108
22-02-2007, 17:35
alle kneuzen die blut zijn krijgen 25 vCash bij een nieuwe weddenschap
hoe zit het dan met een draw? Krjgt iedereen dan zijn inzet terug?
chief108
23-02-2007, 18:23
yup...
kyokushin
23-02-2007, 18:27
he chief hoe kom jij aan zoveel cash?
chief108
23-02-2007, 18:35
ik heb heel goed gewed toen we dit aan het testen waren :p
De man van 14K
23-02-2007, 18:38
haha doen we alleen vechtsport evenementen of ook MotoGP, F1, WWF( ;))
en voetbal wil ik er ook graag bij !!!
kan dat ook bij enkele top wedstrijden uit de hce en cl
LJ Silver
23-02-2007, 18:43
He Chief, goed bezig! reps.
Ik ben trouwens voor alleen wedden op martials arts gerelateerde evenementen.
chief108
23-02-2007, 18:49
He Chief, goed bezig! reps.
Ik ben trouwens voor alleen wedden op martials arts gerelateerde evenementen.
thnx..
ik ook trouwens (zie eerste post), maar dat ligt toch meer bij de bookie(s)
hou wel een slag om de arm dat als er erg veel vraag naar is we een subforum maken waar je op van alles en nog wat kunt wedden ofzo
maar dat zien we allemaal tzt wel
we zijn net een paar uurtjes open
eerst maar ff kijke hoe dit gaat lopen
blazin.arr0w::::
23-02-2007, 19:22
Coole functie!
In de toekomst (volgend seizoen of zo) zou ik ook graag voetbal willen. En aangezien redjuh het voetbal ook wel volgt zou dit misschien een optie kunnen zijn.
Maar tot die tijd is dit een top idee :)
Let's lose some vCash!
Persoonlijk prefereer ik enkel Martial Arts eerlijk gezegd.
Daar gaat het hier per slot van rekening om!
Good Job Chief!
Heel leuk dit. Bij ESB wedden we op alles en dat is ook vrij aardig. Mijn voorkeur heeft om op zoveel mogelijk te wedden en eventueel moeten er dan op termijn meer bookies komen.
Wat betreft een draw: die kun je toch ook in de weddenschap meenemen?
chief108
23-02-2007, 22:35
Wat betreft een draw: die kun je toch ook in de weddenschap meenemen?
tuurlijk...
maar dit nog maar de eerste keer dat w dit doen...
geef die Rooie ook ff wat ruimte om dingen te leren... :lol:
je zou ook kunnen wedden op welke manier in welke ronde iets beslist wordt natuurlijk...
so many choices so little time :p
Persoonlijk prefereer ik enkel Martial Arts eerlijk gezegd.
Daar gaat het hier per slot van rekening om!
Good Job Chief!
Yep, same here. Door het alleen vechtsportgerelateerd te houden kun je bijvoorbeeld aan het einde van het jaar ook bepalen wie van de Mixfightmembers nou het best wedstrijden weet te voorspellen. Ik ben benieuwd wie dat wordt trouwens...
kyokushin
24-02-2007, 00:41
Van mij mag er ook op andere dingen gewed worden, dan kunnen we wat vaker wedden. Er is niet elke week een groot vechtsport evenement.
LJ Silver
24-02-2007, 00:51
Er is toch elke week ergens wel een vechtsport evenement. BJJ, karate, taekwondo, kick/thaiboks, judo, NK, EK, WK, etc
Blijft toch een martial arts forum. En wat ronald zegt, zo zie je ook wie het meeste inzicht heeft op winstkansen van vechters.
noem mij van de laatste 5 jaar in de UFC, Pride of K1 een draw, die niet op speciale regels werd gevochten... (no contest kun je niet op gokken)
bovendien, op de officiele wed sites kun je never nooit een draw kiezen. simpel zat
De dikke nudist
24-02-2007, 20:54
Bij mij staat er "You may not bet on this event.".
How about that?
Dat is volgens Redjuh heel normaal ;)
kyokushin
25-02-2007, 18:26
Is er ook een functie waar je een overzicht krijgt van waar je allemaal op gewed hebt, hoeveel je ingezet hebt, hoeveel je uitbetaald heb gekregen etc...?
chief108
25-02-2007, 18:30
Is er ook een functie waar je een overzicht krijgt van waar je allemaal op gewed hebt, hoeveel je ingezet hebt, hoeveel je uitbetaald heb gekregen etc...?
ja...
vlak onder de ads op een pagina zie je al die dingen staan als User CP, Register, FAQ, Members List, Calendar en........
vBookie (http://www.mixfight.nl/forum/vbookie.php?)
is dit nieuw??? Strak man!
Eeuwen geleden heb ik wel eens een soort competitie bijgehouden van shooto-members die op gala's wedden. Dat was in de tijd dat TJ, AK en Ashihara nog postten. Destijds werd al gezegd dat men het digitaal zou laten werken. Nu is het realiteit, waarvoor hulde!
chief108
28-02-2007, 18:25
Eeuwen geleden heb ik wel eens een soort competitie bijgehouden van shooto-members die op gala's wedden. Dat was in de tijd dat TJ, AK en Ashihara nog postten. Destijds werd al gezegd dat men het digitaal zou laten werken. Nu is het realiteit, waarvoor hulde!
thnx...
lijkt me wel een leuk idee idd om een competitie op te zetten
eens kijken welke keyboard warrior de beste kijk d'r op heeft... ;)
Zijn er ook ergens tussenstanden te bekijken hoe het staat met onze V-Cash pool en de posities daarin? ;)
chief108
05-03-2007, 00:26
http://www.mixfight.nl/forum/vbookie.php?do=stats
I_LOVE_KNOCKOUTS
05-04-2007, 04:49
Sorry, had deze topic nog niet gelezen, dus ik had voor Pride 34 een aparte topic gemaakt. Ik lees dus net dat suggesties in dit topic moeten. Bij deze: Pride 34 zou cool zijn!
jan sensei kyokushin
09-05-2007, 22:35
Osu heren CHIEF EN REDTJE sensei heeft en bescheiden 100 eurotjes op Andy Souwer maar er staat nog niks bij geschreven :eek: + 3dagen rente
lol
;)
beste sportgroeten
jan
je hebt waarschijnlijk niet op het knopje geklikt, waarmee je je bet daadwerkelijk bevestigt, want als ikk kijk wie er heeft ingezet, sta je er niet bij. ook is er geen v-cash afgeschreven...
jan sensei kyokushin
10-05-2007, 02:34
je hebt waarschijnlijk niet op het knopje geklikt, waarmee je je bet daadwerkelijk bevestigt, want als ikk kijk wie er heeft ingezet, sta je er niet bij. ook is er geen v-cash afgeschreven...
osu en echte bookie he mooie rooie grapjas proffieciele truken hoe je er op na :twak: geeft niet hoor ik heb wel eens in het echt meer verloren grapjas ;) het is maar het idee van wedden dat. maar ik had wel gelijk ANDY WON
respect
osu jan sportgroeten
vcash op mixfight is minstens net zo belangrijk als geld in het echte leven, dus ik neem je serieus. als je naar het topic gaat en klikt op 1 van de namen, zie je wie en hoeveel er gewed is. en echt je staat er niet tussen jan...
Heb vraagje wanneer die punten worden bijgeschreven? Had mijn eerste weddenschap geplaatst op penn, wilde eigenlijk enkel even snel proberen dus plaatste alles op hem, maar kon het er toen niet meer afhalen.
Geefnie wist toch dat hij ging winnen, maar vraag me nu af wanneer ze ophoesten?!
I want me monies!!!
Owh en wat gebeurt er als een winnaar achteraf op doping wordt gepakt, ik neem aan all bets are off en refund?
Ff de meest domme vraag miss. uit de mixfight.nl historie,,,, k wil graag inzetten, maar hoe/en welke topic of wat,, miss kijk k erover heen...
iemand... help me....:twak:
Ff de meest domme vraag miss. uit de mixfight.nl historie,,,, k wil graag inzetten, maar hoe/en welke topic of wat,, miss kijk k erover heen...
iemand... help me....:twak:
nevermind.. :rolleyes:
vraagje, gaan de vcash punten op 1 jan-08 weer voor iedereen naar 500 en wordt er dan een jaar of seizoenswinnaar uitgeroepen? Of gaan we gewoon jaren door? Ik wil t wel weten, want dan ga ik eventueel in de laatste maanden van dit jaar wat meer risico's nemen ;)
ik heb liever dat je de punten blijft behouden maar dat bijvoorbeeld mensen onder de 500 punten aan t begin van t jaar van de bookie 500 als startbedrag kado krijgen
vraagje, gaan de vcash punten op 1 jan-08 weer voor iedereen naar 500 en wordt er dan een jaar of seizoenswinnaar uitgeroepen? Of gaan we gewoon jaren door? Ik wil t wel weten, want dan ga ik eventueel in de laatste maanden van dit jaar wat meer risico's nemen ;)
ik heb liever dat je de punten blijft behouden maar dat bijvoorbeeld mensen onder de 500 punten aan t begin van t jaar van de bookie 500 als startbedrag kado krijgen
iemand reactie? Kan er niks over vinden namelijk
thnx
Nope, je kunt vanaf 2008 vcash kopen voor 2 euro per 100 euro vcash. dat geld gaat dan naar het mixfightforum.
Nope, je kunt vanaf 2008 vcash kopen voor 2 euro per 100 euro vcash. dat geld gaat dan naar het mixfightforum.:D
gezond,ik zoek fight club,waar ik mag fight en krijgen geld?ik wil alleen fight en train.
waar blijft mijn V-cash? Partij waarop ik had gewed gaat niet door.
Serieus? volgens mij wordt dat direct teruggegeven. Had je een privat bet ofzo? Anders moet je even Chief PM'en, hij kan meer zien dan wij en als het gerechttvaardigd is dan zal hij je ongetwijfeld je poen geven.
Serieus? volgens mij wordt dat direct teruggegeven. Had je een privat bet ofzo? Anders moet je even Chief PM'en, hij kan meer zien dan wij en als het gerechttvaardigd is dan zal hij je ongetwijfeld je poen geven.
sorry ik zie het al. Ik had op marco pique gewed. Maar nu zie ik dat ik het per ongeluk op Andy Souwer heb gewed. achja hij is ook goed;)
thanks
De man van 14K
17-04-2008, 11:44
Ik ben blut. Weer en nog steeds. Krijg ik weer eens wat cash?
Ik ben blut. Weer en nog steeds. Krijg ik weer eens wat cash?
alleen als je de nu lopende bets ook verliest
De man van 14K
17-04-2008, 13:37
zucht.
schiet niet op zo. ik ben echt een armoedzaaier
ik heb nog wel 14K Vcash voor je....
chief108
18-04-2008, 08:04
:w00t:
stiffler
18-04-2008, 08:20
ik heb nog wel 14K Vcash voor je....
:thup: reps !!!
Ik zou wel op DREAM 2 wedstrijden willen wedden eigenlijk.
chief108
29-04-2008, 11:13
daar is een andere thread voor dude....
Kan je hier ook met echt geld weddenschappen leggen kan iemand dat mij uitleggen als dat kan?
I_LOVE_KNOCKOUTS
28-05-2008, 14:57
Heren bookies,
Waarom kan er op sommige partijen meerdere keren ingezet worden (bv. Kimbo vs Thompson) en op andere weer niet?
chief108
28-05-2008, 19:48
ligt aan de bookie....
over het algemeen zorgen ze ervoor dat je maar 1 keer per bet kan inzetten
maar soms vergeten ze dat vinkje aan te zetten (denk ik... :whistling: )
I_LOVE_KNOCKOUTS
28-05-2008, 19:51
Ah oke. Heldert! Dank u wel, geacht opperhoofd!
chief108
28-05-2008, 19:56
UCH!!!! :red_indian:
I_LOVE_KNOCKOUTS
28-05-2008, 19:59
Chief Sitting Bull(shit)
Heren bookies,
Waarom kan er op sommige partijen meerdere keren ingezet worden (bv. Kimbo vs Thompson) en op andere weer niet?
Dit is om fraude te voorkomen. Weddenschappen met een gezamelijke uitbetaal factor groter dan 2 worden op "1 x inzetten" gezet.
Slimmerikken zetten dan zo hun geld in dat ze altijd minimaal hun eigen inzet terug hebben. Als de uitbetaal factor veel groter is, zoals bv bij "wie wint het toernooi" dan kun je zo je geld inzetten dat je altijd winst hebt varierend van 1 tot 10 x je eigen ingelegde geld.
Als je in dat soort situaties maar 1x mag inzetten kun je dus niet frauderen. Dit doen we trouwens alleen als de verschillen echt kunnen oplopen. Om het spelplezier niet te vergallen hanteren wij een uitbetaal factor van +-2.50 en dus kunnen jullie zo nu en dan quite spelen en/of altijd kleine winst behalen.
I_LOVE_KNOCKOUTS
11-07-2008, 16:18
Ah oke! Zelf ben ik totaal niet zo handig om precies m'n bets zo te plaatsen (indien mogelijk) dat ik mn eigen inleg terugvang, maar er zijn hier idd wel doorgewinterde wedders ja.
chief108
11-07-2008, 16:30
maar die hebben we allemaal Bookie gemaakt
op Jochem na dan
da's een verhaal apart
kunnen de data niet vermeld worden bij de bets?
dat kan.... maar dan moeten we dat handmatig in de titel o.i.d. zetten.....
zal het bij de volgende wel vermelden
Die staan er toch gewoon bij/achter/boven afhankelijk in welk scherm je ze bekijkt? overzicht eigen bets en overzicht open bets
De man van 14K
14-08-2008, 09:56
Ralf The U-dog was er van overtuigd dat Brock Lesnar binnen 4 wedstrijden de UFC belt zou hebben, ik niet en we hebben er 20K Vcash opgezet. Kan iemand die weddenschap vastleggen? Of misschien is het een leuke weddenschap voor mensen op te wedden?
kunnen we niet nog weddenschappen creeeren? (voor zover ze zinnig zijn natuurlijk)
chief108
14-08-2008, 10:12
voor dat soort dingen hebben we deze thread toch?
Op welke wedstrijden willen jullie graag wedden? - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=70226)
Maar in feite zou er een bet aangemaakt kunnen worden met:
Lesnar binnen 4 fights HW champ
Lesnar niet binnen 4 fights HW champ
en dan voor de 2e optie de betere odds (want ook al wint lesnar de komende partijen, hij moet ook nog daadwerkelijk een title shot krijgen van Dana)
chief108
14-08-2008, 11:34
tuurlijk, maar da's een kwestie voor de Bookies en requests voor een bet kan je in die andere thread maken...
'nuff said
De man van 14K
14-08-2008, 14:46
of te wel: verkeerde thread homo.
thanx chief
chief108
14-08-2008, 16:43
of te wel: verkeerde thread homo.
exactly faggot
De man van 14K
14-08-2008, 17:38
ga jij nou maar met je tentje op pad, ouwe hippie!
Ik wil wedden op de leukste wedstrijden van K1, de laatste 16
o zit in verkeerde topic :blush: