PDA

View Full Version : Serieus pc probleem!



Highline
23-02-2007, 19:49
mijn pc is een beetje aan het doordraaien...

in december hebben we iets of wat van een upgrade gedaan. zo hebben we er een harde schijf bij geplaatst en een nieuw geheugen.

de harde schijf leverde geen probleem op en het geheugen in het begin ook niet. maar nu wilt het feit dat de pc zichzelf telkens ineens afsluit en dan ecth een keer of 5 in een uur. er komt geen aankondiging ofzo dus ineens zwart beeld en een automatische reboot.

eerst dagen we aan overhitting dus plaatsten we een extra ventilator...dit had geen effect. toen dachten we aan het geheugen dus hebben we het nieuwe geheugen eruit gehaald en het oude geheugen er terug ingezet...ook dit had geen effect..vervolgens hebben we windows opnieuw geinstalleerd maar ook dit had geen effect...

met andere woorden ik weet nu echt niet wat te doen. wie kan mij helpen?!?

Iwan
23-02-2007, 19:53
Download zo'n programmaatje waarmee je de temp in je CPU kan opmeten. klinkt toch als overhitting lijkt mij.

Highline
23-02-2007, 19:53
Download zo'n programmaatje waarmee je de temp in je CPU kan opmeten. klinkt toch als overhitting lijkt mij.

jep, ook al gedaan, aida32 ofzo

paspoes
23-02-2007, 19:55
Kan zijn dat je moederbord zijn tijd heeft gehad.
Als je je voeding kan meten doe dat, kan ook zijn dat je voeding ook niet meer volhoud. oa je harddisk vraagt meer stroom dan je voeding aankan.
Hoe oud is jou pc?

paspoes
23-02-2007, 19:56
Download zo'n programmaatje waarmee je de temp in je CPU kan opmeten. klinkt toch als overhitting lijkt mij.

In jou bios kan je ook zien dat ie oververhit is en als het zo was start hij helemaal niet meer een tijdje.

Highline
23-02-2007, 19:57
Kan zijn dat je moederbord zijn tijd heeft gehad.
Als je je voeding kan meten doe dat, kan ook zijn dat je voeding ook niet meer volhoud. oa je harddisk vraagt meer stroom dan je voeding aankan.
Hoe oud is jou pc?

jaartje of 4.. iemand nog programma's waarmee ik die temp kan checken?

paspoes
23-02-2007, 20:00
heb je een zware videokaart in

heeft geen zin ik denk dat je effe je nieuwe harddisk eruit moet halen kijken wat ie doet en probeer zo veel mogelijk hardware los te koppelen van je voeding. kijk wat ie doet.

Jochem
23-02-2007, 20:05
breng em naar een pc-boer. zoveel kost dat niet. onderzoekje 35,- euries, oplossing waarschijnlijk ook rond die koers (nieuwe voeding of nieuwe cpu-fan mijn gok)

De man van 14K
23-02-2007, 20:07
moederbord verhaal heb ik ook gehad! precies dezelfde symptomen.
heb daarna uit pure frustratie mn pc van het balkon gegooid

mossad
23-02-2007, 22:21
Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Hij start zichzelf opnieuw op of loopt gewoon vast en als je de pc niet gebruikt hoor je de voeding hard werken. Deze is ook ongeveer vier jaar oud.
Ik heb de harde schijf al een keer vervangen, twee keer een nieuwe voeding, nieuwe videokaart(deze was doorgebrand), nu laatst de harde schijf gewist en alles opnieuw geïnstalleerd en het blijft ellende.

Naar een incompetente computerboer gebracht die zegt dat hij alle hardware gemeten heeft en geen probleem kan vinden. Vanmiddag ga ik even naar een fatsoenlijke computergeleerde en die kan hopelijk dit probleem voorgoed oplossen. Volgens mij blijft alleen het moederbord over. De pc is trouwens vanaf het begin instabiel geweest, maar nu kun je zelfs niet emailen en het gaat al mis. Heel frustrerend!

De man van 14K
23-02-2007, 22:36
en toch kan je hier posten..;)

D_K
23-02-2007, 22:43
Ik heb ook zoiets gehad, waarschijnlijk is je voeding niet sterk genoeg om de nieuwe onderdelen van genoeg stroom te voorzien, gebeurt wel vaker, gewoon een sterkere voeding halen..

B3 lik3 M3
24-02-2007, 00:05
Ik denk dat het je geheugen is..
Dat is vaak de veroorzaker van plotselinge reboots..

mossad
24-02-2007, 00:32
Ik heb de mijne weggebracht en waarschijnlijk is de harde schijf kapot.

FOCUS
24-02-2007, 00:45
Ik heb ook zoiets gehad, waarschijnlijk is je voeding niet sterk genoeg om de nieuwe onderdelen van genoeg stroom te voorzien, gebeurt wel vaker, gewoon een sterkere voeding halen..


duidelijk voedingverhaal...

Highline
24-02-2007, 00:56
hmm geheugen wat b3 lik3 m3 zegt d8 ik zelf ook aan. maar nu staat het oude geheugen er weer in en het gezeik is nog steeds hetzelfde....

iemand enig idee hoe je zelf wat testjes kan doen of voeding oid kapot is

Italian*Berlusconi*
24-02-2007, 03:56
hoeveel geheugen bankjes zitten erin?? meer dan 1, doe ze dan 1 voor 1 en test het uit. Heb je er maar 1, probeer die in een ander memory slot. Let op dat je niet statisch bent want die dingen zijn zo fucked up. Reset je bios naar factory defaults en pas het daarna weer beetje aan naar wens indien noodzakelijk. Succes!

redjuh
24-02-2007, 04:24
ik had dit probleem ook. was virus. helemaal leeggehaald, nieuwe windows erop en klaario

Italian*Berlusconi*
24-02-2007, 07:02
ik had dit probleem ook. was virus. helemaal leeggehaald, nieuwe windows erop en klaario

zou ook nog kunnen... probeer het in windows veilige modus een paar uurtjes en kijk of het dan ook gebeurd...

NTT-FX
24-02-2007, 09:49
Voeding zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn , de kwaliteit van die dingen is achteruit gevlogen de afgelopen jaren :twak:
Check ook even of je moederboard helemaal heel is , ik heb met een pc van een klant van me wel eens een eeuwigheid lopen zoeken naar een kapot onderdeeltje...