PDA

View Full Version : Gala in Frankrijk: Dennuz, Joost en Christos Petrousos (uitslagen)



Justinian
26-02-2007, 00:19
http://www.ibk.nl/images/stories/events/max.jpg


Vandaag nemen forumbroeders Joost en Dennuz deel aan de Jon Bluming challenge M.A.X. in Frankrijk. Daarnaast vecht ook Christos Petrousos. De heren zijn met Team Hardcore naar de Franse Riviera gegaan. Het betreft een wedstrijd op karateregels met als bijzondere regel dat tevens een beperkte tijd op de grond mag worden doorgevochten. Het toernooi vindt als gezegd plaats in Frankrijk en wel in Villeneuve-Loubet, aan de Franse Riviera (tussen Cannes en Nice).

Van Dennis kreeg ik net een sms-je dat hij zijn partij op doctor stoppage heeft gewonnen. Zijn tegenstander kreeg eerst een armklem tegen en daarna heeft Dennis het voorzien op de neus van zijn tegenstander. Gefeliciteerd Dennis, zo zie je maar dat de training zijn vruchten afwerpt :thup:

De rest heeft nog niet gevochten.

Voor info:
http://www.ibk.nl/events/25-feb-07-jon-blumming-challenge-m.a.x.html (http://www.ibk.nl/events/25-feb-07-jon-blumming-challenge-m.a.x.html)

RisingSun
26-02-2007, 00:39
Dennis gefelicititeerd!

Paganstars
26-02-2007, 01:22
gefeliciteerd dennis

Justinian
26-02-2007, 01:48
Ik krijg net bericht dat Joost op punten heeft verloren, maar kennelijk was het een mooie partij. Top dus! Christos Petrousos moet zometeen vechten.

Nog wel even het vermelden waard dat Joost (67kg) en Dennis (67kg) uitkomen in de klasse -80kg! De heren doen niet moeilijk over een kilootje meer of minder :D

Justinian
26-02-2007, 01:50
Christos heeft zijn partij net op leverstoot gewonnen (ko)!! Ook gefeliciteerd. Dennuz die ondanks dat hij ziek was, toch ging knokken, kan niet verder. Christos zit alsgezegd dus nog in het toernooi.

danial
26-02-2007, 01:57
goed gedaan jongens, 13 kilo zwaarder vechten en ook nog goed presenteren. dat noem ik nou goed voorbereid naar frankrijk reizen.
osu

Justinian
26-02-2007, 03:34
Christos heeft ook z'n tweede partij op ko gewonnen en weer middels leverstoot! De partij erna had hij last van z'n knie en heeft verloren/is gestopt. Ik had net Dennuz nog ff aan de lijn en ze hebben het erg naar de zin daar :D

Als het goed is krijgen we deze week een (foto)verslag van Joost en Dennuz!

Ronald
26-02-2007, 04:39
Als het goed is krijgen we deze week een (foto)verslag van Joost en Dennuz!
Ik ben benieuwd hoe ze het vonden om op deze (aparte) regels te vechten :)

Paganstars
26-02-2007, 04:48
Wel aparte regels... maar 5 seconde staand grapplen?? Dan kan je hem in principe vast pakken en dan gelijk werpen of zie ik dit nou verkeerd? Naja leg takedowns niet meegerekend...

javi
26-02-2007, 04:48
weet iemand tegen wie christos moest vechten?

Justinian
26-02-2007, 07:28
weet iemand tegen wie christos moest vechten?
Nee, het was een toernooi, dus van tevoren stond ook niet vast wie tegen wie uit zou komen.

chief108
26-02-2007, 16:56
goed gedaan gozers!!! :thup:

foto's?
filmpjes?

Luka
26-02-2007, 18:06
top!! ben benieuwt naar het verslag

Marco (scheids)
26-02-2007, 18:23
Goed gedaan.....feli !!!

remco pardoel
26-02-2007, 18:39
super mannen!
volgende keer gaan we mee!

henk kuipers
26-02-2007, 19:12
Goed idee Remco, we zijn bezig binnen onze IBK met wedstrijden all round op basis van kyokushin en grondwerk.
Zo kunnen de leden een overstap maken naar MMA.

Kijk ff op onze site want we zitten 14 april in Denemarken en jullie zijn van harte welkom.

Dennis, Joost en Chris super dat jullie mee zijn gegaan.

Michael jij en Tara bedankt voor het coachen en support.

Marco (scheids)
26-02-2007, 19:19
Henk mocht je jouw KK man daar tegenkomen doe m de groeten van me ... weet niet hoe ik zn naam schrijf maar hij was ook in Ahoy ...

Justinian
26-02-2007, 19:23
http://www.ibk.nl/images/stories/danisch_open_2007/danisch_open_2007.jpg

marcelt
26-02-2007, 20:57
goed gedaan Dennuz en Christos!

marcelt
26-02-2007, 20:58
En jammer Joost. Volgende keer beter!

Wobbli
27-02-2007, 02:48
Laten onze boys die Fransen een poepie ruiken...verbieden ze meteen MMA op Eurosport... ;)

In ieder geval een SUPER prestatie! Top.

RedDawn
27-02-2007, 04:45
Volgens die aankondiging is Henk Kuipers "the first Cages fighter in Holland". Foutje? :(

danial
27-02-2007, 07:24
Volgens die aankondiging is Henk Kuipers "the first Cages fighter in Holland". Foutje? :(

geen foutje vriend, dats waar ook nog

joost
27-02-2007, 08:19
zo net 10 min thuis, super weekend gehad!
Morgen wou dennis een compleet verslag maken en er komen dan vanzelfsprekend ook filmpjes en foto`s bij!

Het toernooi was mooi opgezet met veel deelnemers (32 man) en er werd gevochten in een knock-out systeem, 2x2 min vechten en met een onbeslist kwam er nog eens 2 min bij.

Jon Bluming was zelf ook aanwezig en hij heeft ons advies gegeven in de kleedkamers, een hele aardig man en op het moment dat hij zijn mond open deed hingen we aan zijn lippen, want wat een prachtige verhalen kan die man vertellen zeg schitterend!!
hij sliep in het zelfde hotel en we hebben die 3 dagen samen opgetrokken en ook samen met een belgische coach (ben zijn naam even kwijt) die tevens ook onze tolk was!

Het Kyokushin was helemaal nieuw voor mij en tevens mijn debuut want had nog nooit eerder gevochten, als je de grappling wedstrijden in Ede niet mee telt.
vond het erg leuk om te doen en het was een hele ervaring ondanks mijn verlies partij op punten.
alleen 2 keer over 15 seconden op de grond kan ik als grondvechter niet echt mee uit de voeten, maar goed dat wist ik van te voren.

al met al een heel leuk en leerzaam weekend gehad en wil hierbij Micheal en Tara bedanken voor het coachen en natuurlijk Henk die dit weekend mogelijk heeft gemaakt voor ons. En Christos en Dennis natuurlij ook bedankt voor het gezellige weekend.

zo ik ga douchen en slapen, morgen of overmorgen zal ik de foto`s wel plaatsen.


Gegroet

Dennuz
27-02-2007, 08:29
Ben er net weer uit Frankrijk.. Morgen volgt er een uitgebreid verslag!

Als eerste wil ik even Henk Kuipers bedanken voor het mogelijk maken van dit alles!

We hadden alle 3 van tevoren niet echt een idee wat we moesten verwachten. Mijn enige Kyokushin ervaring is een training of 2 die ik gezien heb in de dojo van Team Hardcore. Zal nu ff een kort verslagje geven van mijn partij, morgen zal ik alles eromheen ook vertellen..

Ik mocht de spits afbijten van ons 3.. Gelijk na de bel gaf ik een achterwaartse draaitrap, die kwam net niet goed uit en ik raakte hem wel met mijn voet in zijn gezicht, maar niet met mijn hak. een luie pets was het gevolg en een applaus uit het publiek, geeft je toch wel even en oppepper.. Mijn tegenstander wou een harde trap geven op mijn lichaam, maar hij trapte vol op mijn elleboog. Had gedacht dat die kerel wel moest gaan zitten, want die trap dreunde aardig door in mijn lichaam. Maar die kyokushin jongens zijn aardige bikkels en hij vertrok geen spier..

Hoe het verder precies allemaal ging kwa trappen en stoten enzo weet ik allemaal niet meer precies. De eerste keer dat we op de grond kwamen kon ik weinig doen en waren de 15 seconden snel om.. De 2e keer op de grond zette ik een armklem aan vanuit de guard. Maar hij wou niet kloppen, ik hoorde zijn arm kraken maar kloppen deed ie niet. op dat moment waren de 15 sec voorbij en moesten we weer aan staan. Volgens mij een paar tellen later werd de partij stilgelegd en moest hij bij de ringarts komen. Hij had een bloedneus en ze konden het bloeden niet stoppen dus hij mocht niet verder. Mijn inziens wel een beetje snel gestaakt, mja ga natuurlijk niet klagen over een winstpartij.. Had al een paar dagen griep, dus na de partij maar ff gaan kotsen. maar het werd er niet beter op, dus toch maar niet verder gegaan in het toernooi..

Joost vocht daarna tegen een erg sterke tegenstander, deze begon gelijk met een rechterhoek op de kaak van Joost, dit is niet toegestaan binnen het Kyokushin en Joost kreeg tijd om te herstellen. Joost vocht goed en hard.. Mooie trappen en harde stoten, maar helaas ging de jury beslissing niet naar hem.
Dat zijn tegenstander wel meer moeite had met de regels bleek uit zijn volgende partij waarin hij gedisqualificeerd werd omdat hij iemand 3x in zijn gezicht sloeg.

Christos was echt op dreef, heel rustig en beheerst.. Snoeiharde counter stoten en het duurde niet lang voor zijn eerste tegenstander ging zitten na een aantal leverstoten.. En geloof me, leverstoten met je blote vuisten komen hard aan.. Zijn 2e tegenstander, zelfde verhaal.. Harde stoten, allemaal raak op de borst en de lever. en ook hier duurde het niet lang of zijn tegenstander ging zitten. Helaas had Christos een knie blessure opgelopen in deze partij en hij kon niet verder..

Heb echt een top weekend gehad! Michael en Tara jullie ook nog bedankt voor alles!

breen07
27-02-2007, 08:45
osu,

he gehoord dat er ook een paar echt sterke belgische vechters meededen. heeft er iemand van jullie tegen hen gevochten ? en wie heeft er eigenlijk het tournooi gewonnen?

grtz

joost
27-02-2007, 08:56
hey breen,

een russiche jongen van 80 kilo heeft gewonnen,
sterke lange kerel die goeie knieën maakte en ook daardoor veel van zijn partijen won!
hij zat in het belgische team! die avond nog met de groep in een plaatselijk restaurant even wat nagegeten! hele gezellige avond geworden!

J_roen
27-02-2007, 08:59
Top gedaan jongens!!!! ik kijk uit naar de foto's en video's!!!!!

Christos Petroutsos
27-02-2007, 10:11
Wat een ervaring......de eerste keer in mijn vechtersloopbaan dat ik aan kyokushinkai karate heb gedaan en ik vond het super!!
Jammer dat ik moest opgeven vanwege een knieblessure en niet door kon gaan voor de finale.
Het was een echte uitdaging voor mij, omdat ik niet wist wat ik kon verwachtten en ik had me al helemaal niet ingesteld op een tournooi. Ik dacht gewoon 1 gevecht aan te gaan maar dit bleken er dus 4 te kunnen zijn.
De regels waren een beetje anders dan de mma regels, maar dit weerhield me er niet van om vol het gevecht in te gaan. De sfeer in de sporthal was erg intens en dus echt een uitdaging.

Dennis had een goede wedstrijd, een hele mooie start met een achterwaartse trap en zin om te winnen. Zoals hij ook deed!! Jammer dat hij ziek werd...volgende keer beter.

Joost had een hele sterke tegenstander en hij had niet verwacht dat deze hem op zijn hoofd zou slaan. (Want dit was tegen de regels) Maar hij ging door, ging vol in het gevecht tot het einde en verloor jammer genoeg op punten, volgende keer beter.

Michael bedankt voor de coaching en Tara bedankt voor de support

Ik wil Henk kuipers bedanken voor de mogelijkheid om te vechten in Frankrijk.
Het was een hele mooie ervaring om daar te vechten en om 1 van de groot meesters kyokushin te ontmoeten, John Bloeming. Super bedankt!! voor het mooie weekend.
osu

Christos Petroutsos
27-02-2007, 10:23
Jon Bluming ....sorry

Dennuz
27-02-2007, 16:35
osu,

he gehoord dat er ook een paar echt sterke belgische vechters meededen. heeft er iemand van jullie tegen hen gevochten ? en wie heeft er eigenlijk het tournooi gewonnen?

grtz


Bedoel je de vechters van Eric Van Vaerenbergh? 1 van zijn vechters heeft gewonnen, ben alleen zijn naam even kwijt. Nicolai o.i.d. dacht ik.

Zonder Eric waren we waarschijnlijk verhongerd aangezien de meeste lui daar geen Engels kunnen, en wij geen Frans :whistling:

Bert Kops
27-02-2007, 17:51
Wat een ervaring......de eerste keer in mijn vechtersloopbaan dat ik aan kyokushinkai karate heb gedaan en ik vond het super!!
Jammer dat ik moest opgeven vanwege een knieblessure en niet door kon gaan voor de finale.
Het was een echte uitdaging voor mij, omdat ik niet wist wat ik kon verwachtten en ik had me al helemaal niet ingesteld op een tournooi. Ik dacht gewoon 1 gevecht aan te gaan maar dit bleken er dus 4 te kunnen zijn.
De regels waren een beetje anders dan de mma regels, maar dit weerhield me er niet van om vol het gevecht in te gaan. De sfeer in de sporthal was erg intens en dus echt een uitdaging.

Dennis had een goede wedstrijd, een hele mooie start met een achterwaartse trap en zin om te winnen. Zoals hij ook deed!! Jammer dat hij ziek werd...volgende keer beter.

Joost had een hele sterke tegenstander en hij had niet verwacht dat deze hem op zijn hoofd zou slaan. (Want dit was tegen de regels) Maar hij ging door, ging vol in het gevecht tot het einde en verloor jammer genoeg op punten, volgende keer beter.

Michael bedankt voor de coaching en Tara bedankt voor de support

Ik wil Henk kuipers bedanken voor de mogelijkheid om te vechten in Frankrijk.
Het was een hele mooie ervaring om daar te vechten en om 1 van de groot meesters kyokushin te ontmoeten, John Bloeming. Super bedankt!! voor het mooie weekend.
osu


Top van je Christos!

chief108
27-02-2007, 18:03
Zonder Eric waren we waarschijnlijk verhongerd aangezien de meeste lui daar geen Engels kunnen, en wij geen Frans :whistling:

zei ik toch?
Fransen zijn klootzakken :p

trouwens: goed gedaan jochie!

kan iemand even voor alle duidelijkheid posten wat de regels nu waren waar jullie op gevochten hebben?

joost
27-02-2007, 18:11
je vecht met pak aan,
Alleen stoten op het lichaam (je vecht zonder handschoenen)
Trappen en knieën mag over het hele lichaam (dus ook naar het hoofd)
2 rondes van 2 min en er kan een extra ronde van 2 min bijkomen

je mag elkaar 5 sec vasthouden en bij teveel vastpakken moet de jas worden uitgetrokken.
dus in die 5 seconden moet je kunnen werpen naar de grond
daar mag je 2 keer in de partij 15 seconden doorbrengen.
als je 2 keer de kans hebt gehad dan mag je nog wel gewoon werpen maar dan moet je weer gaan staan.

:)

chief108
27-02-2007, 18:15
cool...
al lijkt die 2 x 15 sec wel wat weinig/ kort

hoe hebben jullie dit ervaren?
geen van jullie zijn kyokushin vechters van oorsprong right?

Dennuz
27-02-2007, 18:56
cool...
al lijkt die 2 x 15 sec wel wat weinig/ kort

hoe hebben jullie dit ervaren?
geen van jullie zijn kyokushin vechters van oorsprong right?

Haha, van oorsprong geen Kyokushin vechters is vrij zwak uitgedrukt. We hebben geen van allen ook nog maar 1 Kyokushin training gehad.
Die 2x 15 seconden zijn idd. wel kort, maar aangezien het grondniveau erg laag ligt is het opzich wel te doen.

Ralph
27-02-2007, 18:57
Klinkt als een mooie ervaring. Ik ben benieuwd naar de foto's.

chief108
27-02-2007, 19:05
Haha, van oorsprong geen Kyokushin vechters is vrij zwak uitgedrukt. We hebben geen van allen ook nog maar 1 Kyokushin training gehad.
Die 2x 15 seconden zijn idd. wel kort, maar aangezien het grondniveau erg laag ligt is het opzich wel te doen.
ah....
maar jij hebt wel al telkens kunnen zien hoe er getrained wordt bij team Hardcore... :p

(trouwens: die nagel heeft de training toch niet overleefd.... pleurde d'r mooi af vrijdag avond...)

Dennuz
27-02-2007, 19:13
ah....
maar jij hebt wel al telkens kunnen zien hoe er getrained wordt bij team Hardcore... :p

(trouwens: die nagel heeft de training toch niet overleefd.... pleurde d'r mooi af vrijdag avond...)

Haha das waar, tijdens mijn wedstrijd probeerde ik me ook telkens te bedenken hoe jij zou reageren op een bepaalde trap of stoot. Dan zag ik jou voor me op de training en ging eigenlijk alles vanzelf :lol: .

Nu kun je iig. nergens meer achter blijven haken met die nagel :P

chief108
27-02-2007, 19:15
yeah right... :wink:

Justinian
27-02-2007, 19:24
Haha das waar, tijdens mijn wedstrijd probeerde ik me ook telkens te bedenken hoe jij zou reageren op een bepaalde trap of stoot. Dan zag ik jou voor me op de training en ging eigenlijk alles vanzelf :lol: .

Nu kun je iig. nergens meer achter blijven haken met die nagel :P
:thup: hahaha

$un$hine
27-02-2007, 19:29
Klinkt goed!!! Ben benieuwd naar de rest

Dennuz
27-02-2007, 19:44
Klinkt goed!!! Ben benieuwd naar de rest

Zit nu op mijn werk, maar ben optijd vrij, en aangezien ik nog niet echt fit ben zit ik morgen toch in de ziektewet. Dus foto verslag komt eraan.

chief108
27-02-2007, 19:45
Dus foto verslag komt eraan.
tof...

Justinian
27-02-2007, 19:53
Zit nu op mijn werk, maar ben optijd vrij, en aangezien ik nog niet echt fit ben zit ik morgen toch in de ziektewet. Dus foto verslag komt eraan.
Dennuz, je hebt iemand in de wacht staan. Het is niet netjes om dan te gaan internetten.

Dennuz
27-02-2007, 19:59
Dennuz, je hebt iemand in de wacht staan. Het is niet netjes om dan te gaan internetten.

Haha, ik was druk met het helpen van deze klant, toen ik op mijn mobiel gebeld werd door iemand die blijkbaar thuis aan het lamballen was :whistling: