PDA

View Full Version : Geen MMA meer op Eurosport!!!



Jeru
26-02-2007, 08:29
Hoor net op Eurosport dat ze voorlopig geen MMA meer mogen uitzenden omdat ze onder Franse wetgeving vallen en die verbieden het???
Wat een crap!!!

redjuh
26-02-2007, 08:40
toch alles al gezien

Silat
26-02-2007, 08:44
heb toch geen Eurosport meer sinds Tele2

en tegen de tijd dat ze up2date Pride gaan uitzenden, zijn we ergens bij Pride 100...

Maar wel klote natuurlijk, weer die kut Fratsen.

Ronald
26-02-2007, 08:49
Hoorde het ook net. Nu heb ik, zoals Redjuh zegt, ook alles al gezien, maar toch vind ik het erg jammer. MMA op Eurosport zorgt er gewoon voor dat MMA populairder wordt en meer geaccepteerd, simpelweg omdat het nu te zien is. Dat biedt gewoon echt voordelen voor de sport op zich. MMA verbieden op Eurosport is gewoon weer even een stapje terug in de tijd. Echt jammer.

Is het in Frankrijk ook niet zo dat daar in kickbokswedstrijden niet geknied mag worden? Is in dat geval het uitzenden van een evenement al vanavond wel legaal vanuit Parijs? Of gaat het er maar net om hoe hard een bepaalde groep zeurt over iets daar in Frankrijk?

HUNTER
26-02-2007, 08:50
http://www.dragonbleu.fr/~dragonbl/boutique_arts_martiaux/sports_de_combat/t_1787.jpg
http://www.dragonbleu.fr/product.php?productid=1787&cat=74&page=3

allemaal dit soort shirts kopen en rond de ring gaan lopen tijdens de uitzendingen :thup:

toen we in Parijs waren liepen er bergen Fransen in zulke shirts. Ik had zo iets van 'waarom??' Bleek MMA inderdaad verboden te zijn in Frankrijk. Suffe gasten. Iedereen vol lof over Le Banner vs Abidi waarin Le Banner met een zwelling zo groot als tennisbal op zn hoofd wordt afgevoerd, en dan zeggen dat MMA slecht is voor je :confused:

Shinbone
26-02-2007, 09:16
Kickboksen met kniestoten is wel toegestaan in Frankrijk evenwel als Thaiboksen. Echter organisaties die kniestoten toestaan krijgen geen overheidssteun. MMA is wel verboden in Frankrijk. Belachelijk eigenlijk, men kan beter voetbal verbieden dat geeft meer ellende dan MMA.

LordSinned
26-02-2007, 09:40
Ook gehoord met verbazing,

Om toch bij het "gewone volk" te komen, mensen te laten kennismaken aan de veelzijdigheid van deze geweldige sport met behulp van eurosport. Vindt ik het wel jammer dat ze ermee uitscheiden.

Ik hoor nog geregeld dat ze MMA alleen maar kennen van eurosport.

Maar mischien dat er nog positieve verrassingen te wachten staan op tv-gebied.

Octavius
26-02-2007, 09:47
Tja, Franse. Als er een goede mma'er uit Frankrijk komt dan willen ze het vast wel. Maar ze hebben wel meer van zulke rare dingen. Creatine staat ook op de lijst van verboden middelen.

chief108
26-02-2007, 18:34
:wft:

Marco (scheids)
26-02-2007, 19:21
Dacht dat knieen naar t hoofd in MT en K-1 partijen wel verboden waren in Frankrijk ....

Remco
26-02-2007, 19:26
"MMA is wel verboden in Frankrijk. Belachelijk eigenlijk, men kan beter voetbal verbieden dat geeft meer ellende dan MMA."

Deze twee zijn niet met elkaar te vergelijken. Ik denk niet dat men MMA verbiedt wegens angst voor verstoring van de openbare orde als gevolg van geweld in en rond de locatie. Eerder denk ik dat men het niet wenselijk vindt wanneer de kinderen die zich nu na het zien van hun eerste Champions League-finale aanmelden bij de plaatselijke voetbalclub elkaar nu na het zien van de Open Weight Grand Prix met 4 ounce handschoentjes te lijf zullen gaan.

Shinbone
26-02-2007, 19:47
"MMA is wel verboden in Frankrijk. Belachelijk eigenlijk, men kan beter voetbal verbieden dat geeft meer ellende dan MMA."

Deze twee zijn niet met elkaar te vergelijken. Ik denk niet dat men MMA verbiedt wegens angst voor verstoring van de openbare orde als gevolg van geweld in en rond de locatie. Eerder denk ik dat men het niet wenselijk vindt wanneer de kinderen die zich nu na het zien van hun eerste Champions League-finale aanmelden bij de plaatselijke voetbalclub elkaar nu na het zien van de Open Weight Grand Prix met 4 ounce handschoentjes te lijf zullen gaan.

Je hebt gelijk dat deze voorbeelden niet met elkaar te vergelijken zijn. Maar ik wilde ermee aangeven dat voetbal een veel groter maatschappelijk probleem is dan MMA. Dus zou het logischer zijn dat de overheid zich meer richt rondom de problemen met het voetbal dan met het nog zo kleine MMA.

Ik vind het overigens wel belachelijk dat een overheid een sport gaat verbieden. Dat is toch de reinste kolder? Het riekt naar dicatuur dunkt me.

CDW
26-02-2007, 20:00
Hoop dat SBS dan toch in nederland de vechtsporten verder gaat oppakken! In het verleden hebben ze er al best wel aandacht aan gegeven! Misschien dat het fighting with the stars wel een opbouw is naar iets groters! Ze willen misschien wel een groter publiek trekken door eerst bekende nederlanders te laten vechten om daarna meer K1 en MMA te gaan uitzenden. Het zou in ieder geval goed zijn om een groot evenement live uit te zenden zoals I'ts Showtime in de Arena!

marcelt
26-02-2007, 20:06
Je hebt gelijk dat deze voorbeelden niet met elkaar te vergelijken zijn. Maar ik wilde ermee aangeven dat voetbal een veel groter maatschappelijk probleem is dan MMA. Dus zou het logischer zijn dat de overheid zich meer richt rondom de problemen met het voetbal dan met het nog zo kleine MMA.

Ik vind het overigens wel belachelijk dat een overheid een sport gaat verbieden. Dat is toch de reinste kolder? Het riekt naar dicatuur dunkt me.
Wij beschouwen het als sport. De meeste mensen vinden het echter barbaars en niets met sport te maken hebben. Helaas is dat de realiteit. Kickboksen vinden heel veel mensen al te ver gaan. Anderen vinden kickboksen dan wel ok, maar kooigevechten of free fight vinden ze te achterlijk voor woorden.

marcelt
26-02-2007, 20:07
toch alles al gezien
de shooto toch niet?

marcelt
26-02-2007, 20:08
Hoor net op Eurosport dat ze voorlopig geen MMA meer mogen uitzenden omdat ze onder Franse wetgeving vallen en die verbieden het???
Wat een crap!!!
Ja ik kan het nooit zien omdat het te laat voor mij is. altijd door de week 's nachts. Maar evengoed baal ik ervan. Het is een stap terug voor MMA. Misschien krijgen wij over een tijdje ook alles per PPV.

Ossie
26-02-2007, 20:46
Ja ik kan het nooit zien omdat het te laat voor mij is. altijd door de week 's nachts. Maar evengoed baal ik ervan. Het is een stap terug voor MMA. Misschien krijgen wij over een tijdje ook alles per PPV.

Of kunnen we alles gewoon lekker blijven downloaden ;)

redjuh
26-02-2007, 21:11
de shooto toch niet?

das waar maar dat keet ik bijna nooit...

Remco
26-02-2007, 21:33
@Shinbone:
Dat MMA nog maar klein is en voetbal een veel groter maatschappelijk probleem vormt zijn natuurlijk ook geen argumenten om MMA als onwenselijk te betitelen. Bovendien is het maar de vraag of de Franse overheid niks doet met de problemen die voetbal met zich meebrengen.

Wel ben ik met je eens dat het verbieden van een sport te ver gaat. Daarnaast is het geen 1992 meer en is inmiddels sprake van een doorgeëvolueerde sport met uitgekristaliseerde regels.

Maneschijn
26-02-2007, 21:37
i think it's BULLLSHITTTTTTTT

chief108
26-02-2007, 22:05
ik zie een mooie nieuwe uitdaging voor Henk Kuipers:
Hardcore Fight TV!!! :thup:

op de digitale buis voor een klein bedrag per maand en PPV voor grote live evenementen... :deal:

Paganstars
26-02-2007, 22:10
Maar die fransen zijn sowieso raar want je mag het kennelijk wel trainen maar niet in wedstrijd vorm beoefenen *kijk naar qiounam gym<-spelling??* En als je naar k1 kijkt geen knieen naar het hoofd hoe leg je het dan uit bij savate? Want daar mag het ook!

:edit: Hoezo meten ze daar met 2 maten? Stelletje sport dodende chauvenistische zwijnen! *sorry moest er ff uit*

Marco (scheids)
26-02-2007, 23:10
ik zie een mooie nieuwe uitdaging voor Henk Kuipers:
Hardcore Fight TV!!! :thup:

op de digitale buis voor een klein bedrag per maand en PPV voor grote live evenementen... :deal:

Geen slecht idee, zou denk ik in Nederland cq. Europa best wel wat geld zou gaan opleveren denk ik .....

Briant
26-02-2007, 23:28
nobody likes the french anyway :P

chief108
26-02-2007, 23:37
fuck those french bastards...
http://fuckfrance.com/

Viva La Resistance!!!


Geen slecht idee, zou denk ik in Nederland cq. Europa best wel wat geld zou gaan opleveren denk ik .....
een europees vechtnetwerk... :brow:

soms verbaas ik mezelf met mijn goede idee&#235;n...

Briant
26-02-2007, 23:40
ik hoop alleen niet dat cu en cda (conservatieve moralistische partijen) nu een idee hebben gekregen om het ook in nederland te doen.

chief108
27-02-2007, 01:13
goh???

dan pak in mijn glazenbol nog een keer en voorzie ik een samenwerkingsverband van Hardcore en European Fghting Network...

misschien als Royal Rumble TV???

Shinbone
27-02-2007, 04:11
@Shinbone:
Dat MMA nog maar klein is en voetbal een veel groter maatschappelijk probleem vormt zijn natuurlijk ook geen argumenten om MMA als onwenselijk te betitelen. Bovendien is het maar de vraag of de Franse overheid niks doet met de problemen die voetbal met zich meebrengen.

Wel ben ik met je eens dat het verbieden van een sport te ver gaat. Daarnaast is het geen 1992 meer en is inmiddels sprake van een doorgeëvolueerde sport met uitgekristaliseerde regels.

Het is puur een vorm van censuur. En eigenlijk zou men naar het Europese hof moeten gaan met een goed juridisch team en het aanvechten bij de hoogste rechters. Een lidstaat mag toch niet zomaar een sport gaan verbieden, temeer omdat het uitgekrisyaliseerde regels heeft? Maar ja, Frankrijk is altijd al een vreemde eend in de bijt geweest. En een proces kost tienduizendenden Euro's.

Dat men bijvoorbeeld regelgeving opstelt dat het pas na 22:00 des avonds mag worden uitgezonden kan ik goed meeleven. En Eurosport heeft MMA altijd op late tijdstippen uitgezonden.

Italian*Berlusconi*
27-02-2007, 04:12
maar als het al illegaal was... waarom zijn ze wel begonnen met het uitzenden tot nu toe dan??? beetje hypocriet?? of niet???

Shinbone
27-02-2007, 04:22
Misschien is het een bestaande wet en hebben ze het gedoogd, of die Fransen hebben een nieuwe wet aangenomen of iets dergelijks.

Misschien lag Chirac wel des nachts Eurosport te kijken en zei die tegen zijn vrouw: "C'est barbare, c'est un schande, nous moeten het rapidement verbieden" :P

(Mijn Frans is niet meer wat het geweest is.)

chief108
27-02-2007, 05:02
al dat franstalige volk zijn schoften...
of dat nou in frankrijk is, of belgi&#235; of canada......

er is *iets* in dat taaltje dat een klootzak van mensen maakt... :french_blank:

Remco
27-02-2007, 18:23
LOL @Shinbone!

Kato
27-02-2007, 22:18
Wat is trouwens het verschil tussen Eurosport 1 en 2??? Moet je voor 2 betalen?

redjuh
28-02-2007, 01:12
@ chief, ik den dat de taal doorwerkt in de genen. koters die frans op de m.s. krijgen worden ook hufters. wij noemen het puberen, maar in werkelijkheid is het een frans biologisch wapen

paspoes
28-02-2007, 01:19
ik zie een mooie nieuwe uitdaging voor Henk Kuipers:
Hardcore Fight TV!!! :thup:

op de digitale buis voor een klein bedrag per maand en PPV voor grote live evenementen... :deal:

en dorp genoten gratis :thup:

MZN
28-02-2007, 01:51
Hoeveel heeft het verbod er eigenlijk mee te maken dat er in Frankrijk zo'n diepgewortelde drang bestaat om vechters op &#233;&#233;n been te zien staan met de ander gestrekt in de lucht?

Ik bedoel in de V.S. was er veel weerstand tegen MMA uit de bokshoek nog ver voor dat MMA een bedreiging was als het ging om populairiteit omdat voor boksliefhebbers iets ongelooflijk lelijks is....

Ik lees hier ook over staatssteun aan bonden die knie&#235;n naar het hoofd niet toe staan dus wellicht gaat het niet om de gezondheidsrisico's maar meer om het Kickboksen/savate te beschermen...