PDA

View Full Version : Salarissen Pride 33



Wheelie
27-02-2007, 19:12
Main Event Fighters

-Wanderlei Silva: $150,000 (28th fight in Pride; lost to Dan Henderson in main event)

-Dan Henderson: $50,000 (18th fight in Pride; defeated Wanderlei Silva in main event)


Main Card Fighters

-Mauricio "Shogun" Rua: $50,000 (13th fight in Pride; defeated Alistair Overeem)

-Takanori Gomi: $20,000 (15th fight in Pride; lost to Nick Diaz)

-Antonio Rogerio Nogueira: $20,000 (10th fight in Pride; lost to Rameau Thierry Sokoudjou)

-Nick Diaz: $15,000 (1st fight in Pride; defeated Takanori Gomi)

-Joachim Hansen: $15,000 (6th fight in Pride; defeated Jason Ireland)

-Hayato Sakurai: $10,000 (11th fight in Pride; defeated Mac Danzig)

-Frank Trigg: $10,000 (2nd fight in Pride; defeated Kazuo Misaki)

-Kazuo Misaki: $10,000 (8th fight in Pride; lost to Frank Trigg)

-Sergei Kharitonov: $10,000 (11th fight in Pride; defeated Mike Russow)

-Alistair Overeem: $10,000 (14th fight in Pride; lost to Mauricio "Shogun" Rua)

-Travis Wiuff: $10,000 (1st fight in Pride; lost to James Lee)

-Rameau Thierry Sokoudjou: $10,000 (1st fight in Pride; defeated Antonio Rogerio Nogueira)

-Mac Danzig: $10,000 (1st fight in Pride; lost to Hayato Sakurai)

-Jason Ireland: $10,000 (1st fight in Pride; lost to Joachim Hansen)

-Mike Russow: $10,000 (1st fight in Pride; lost to Sergei Kharitonov)

-James Lee: $10,000 (1st fight in Pride; defeated Travis Wiuff)

Disclosed Fighter Payroll: $430,000

Justinian
27-02-2007, 19:22
Geen vetpot dus ;)

Marco
27-02-2007, 19:24
ik had niet verwacht dat Alistair zo weinig verdiende, wat een armoe

Dennuz
27-02-2007, 19:26
Moet zeggen dat ik de salarissen een stuk hoger geschat had..

stiffler
27-02-2007, 19:46
het is nog steeds een hoop geld ! maar pride is nu eenmaal niet zo rijk als the UFC.

paspoes
27-02-2007, 19:47
Nou ik denk dat ik me zelf gaat opgeven voor Pride en zodra ik een stoot zie aankomen meteen liggen :).
Heb wel rond de $10.000 dollar verdient:D

Zonder gekheid ik had idd meer verwacht.
En de helft gaat volgens mij naar onze grote vrienden met de blauwe enveloppen.:thown:

appelsap
27-02-2007, 20:21
Ik neem aan dat er ook nog wel wat 'andere' contracten zijn tussen de vechters en Pride. Dit is wat onze Japanse vrienden aan de Amerikaanse belastingdienst hebben opgegeven......

Kato
27-02-2007, 20:42
Ik heb ergens gelezen dat dit de bedragen zijn die ze doorgeven aan de goeie vrienden van de Atlethic State Comission. Maar dat de werkelijke salarissen hoger liggen. Ik kan me niet voorstellen dat Alistair $10.000 verdient. Als je daar nog je trainers van met betalen... Hou je misschien $5.000 over. En moeten ze de tickets van trainers ed zelf betalen?

redjuh
27-02-2007, 20:49
Ik heb ergens gelezen dat dit de bedragen zijn die ze doorgeven aan de goeie vrienden van de Atlethic State Comission. Maar dat de werkelijke salarissen hoger liggen. Ik kan me niet voorstellen dat Alistair $10.000 verdient. Als je daar nog je trainers van met betalen... Hou je misschien $5.000 over. En moeten ze de tickets van trainers ed zelf betalen?

wat het 1ste betreft heb je gelijk. de tickets en het hotel van tenminste 2 verzogers/trainers worden normaal gesproken betaald

Kato
27-02-2007, 20:52
wat het 1ste betreft heb je gelijk. de tickets en het hotel van tenminste 2 verzogers/trainers worden normaal gesproken betaald


Ben dan wel benieuwd wat ze echt verdienen....
Wie had Allistair allemaal mee? MArtijn de J en VAlentijn?

gieloe
27-02-2007, 21:51
van die bedragen geloof ik helemaal niks!!!

redjuh
27-02-2007, 23:56
wanderlei krijgt per gevecht zo'n beetje tussen de 4 en 7 ton, dus het zal wel loslopen

RED SCORPION
28-02-2007, 19:55
klopt voor geen reet! is gewoon belasting gedoe...

tja, je traint 3 keer per dag, 6 keer per week, dan moet je je trainers en de rest betalen, en je vecht gemmideld 1 keer per 3 maanden......

met die salarissen, zouden vechters gewoon een full time job moeten hebben, om rond te komen.

paspoes
28-02-2007, 20:02
Misschien kan een prof vechter hier meer over vertellen met betalen van trainers wat ze ongeveer vragen, verdienen en hoe het zit met belasting. Misschien kan Joop Kasteel wat meer vertellen over hoe het gaat?:)

HUNEBED
28-02-2007, 20:31
Ik neem aan dat er ook nog wel wat 'andere' contracten zijn tussen de vechters en Pride. Dit is wat onze Japanse vrienden aan de Amerikaanse belastingdienst hebben opgegeven......

juistem...

Yamato Damashii
28-02-2007, 23:43
Leuke info.

Dit zijn inderdaad waarschijnlijk de salarissen die de vechters krijgen betaald in Amerika. De rest zal ongetwijfeld volgen bij een volgend optreden in Japan of op een andere manier. Anders betalen zowel Pride als vechters bizar hoge belastingen.
K-1 doet precies hetzelfde voor zijn evenementen in Amerika. Bonjasky kreeg voor een partij in April 2005 in Amerika $5000 volgens mmaweekly. Daar zal hij denk ik zijn handschoenen nog niet eens voor aantrekken.

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=409&zoneid=3

Mike
28-02-2007, 23:47
van vechten alleen kan je volgens mij niet rijk worden, tenzij je enkele jaren als ongeslagen champ rondloopt. Kan me niet voorstellen dat mensen vechten voor het geld , want de discipline en doorzettingsvermogen die ze in MMA nodig hebben en laten zien staan ook garant voor succes in het bedrijfsleven.

Als je vecht om rijk te worden ben je volgens mij niet goed bezig, je kan namelijk een stuk minder hard werken en toch veeeeeeeeel meer verdienen buiten de MMA wereld.

Ik vind de bedragen overigens schandalig laag!

DK
01-03-2007, 02:26
Een vechter draagt over het algemeen een percentage af aan een trainer/manager. Zelf ken ik voorbeelden van tussen de 10 en 30 procent.

Kato
01-03-2007, 19:04
van vechten alleen kan je volgens mij niet rijk worden, tenzij je enkele jaren als ongeslagen champ rondloopt. Kan me niet voorstellen dat mensen vechten voor het geld , want de discipline en doorzettingsvermogen die ze in MMA nodig hebben en laten zien staan ook garant voor succes in het bedrijfsleven.

Als je vecht om rijk te worden ben je volgens mij niet goed bezig, je kan namelijk een stuk minder hard werken en toch veeeeeeeeel meer verdienen buiten de MMA wereld.

Ik vind de bedragen overigens schandalig laag!

Nou als je hoort dat een Chuck Liddel in 2006 een bedrag van 2,7 Miljoen dollar heeft verdiend met vechten....... Daar moet je in het bedrijfsleven heel erg hard voor werken.;)

Kaun
01-03-2007, 19:14
Yoshida kreeg voor zijn partij tegen Ogawa volgens mij al 1.2 miljoen,,en dat voor 1 wedstrijd!!,,dat zou wel een bizar verschil zijn met wat de Pride vechters dan in Amerika krijgen..

Mike
01-03-2007, 21:48
Nou als je hoort dat een Chuck Liddel in 2006 een bedrag van 2,7 Miljoen dollar heeft verdiend met vechten....... Daar moet je in het bedrijfsleven heel erg hard voor werken.;)


ja eens (heeeel erg hard idd)

maar Chuck is een van de uitzonderingen, de lucky few zeg maar. Maar een heel klein percentage v/ d vechters wereldwijd zal dat niveau halen en vasthouden. Bovendien verdient hij, vermoed ik, meer aan sponsorcontracten dan aan zijn gages. T zelfde geldt voor Yoshida, die is erg goed te 'marketen' in Japan. Kan me niet voorstellen dat Pride Yoshida 1 miljoen heeft betaald voor 1 partij zoals Kaun hierboven aangeeft.

ICON
01-03-2007, 21:52
dat kreeg ie toch echt volgens de berichten toendertijd..
ik kan niet op zn bankrekening kijken dus helemaal zeker weten doe ik t ook niet;)

Mike
01-03-2007, 21:54
dat kreeg ie toch echt volgens de berichten toendertijd..
ik kan niet op zn bankrekening kijken dus helemaal zeker weten doe ik t ook niet;)


ik ook niet hoor , ik speculeer ook maar raak

Kato
02-03-2007, 01:52
ja eens (heeeel erg hard idd)

maar Chuck is een van de uitzonderingen, de lucky few zeg maar. Maar een heel klein percentage v/ d vechters wereldwijd zal dat niveau halen en vasthouden. Bovendien verdient hij, vermoed ik, meer aan sponsorcontracten dan aan zijn gages. T zelfde geldt voor Yoshida, die is erg goed te 'marketen' in Japan. Kan me niet voorstellen dat Pride Yoshida 1 miljoen heeft betaald voor 1 partij zoals Kaun hierboven aangeeft.

Maar vergeet niet dat al die mannen/vrouwen wel geld verdienen met wat ze leuk vinden!!!! En dat is toch ook wel wat waard, buiten dat denk ik dat ze toch wel een aardige boterham verdienen.

Yamato Damashii
02-03-2007, 05:06
Yoshida kreeg voor zijn partij tegen Ogawa volgens mij al 1.2 miljoen,,en dat voor 1 wedstrijd!!,,dat zou wel een bizar verschil zijn met wat de Pride vechters dan in Amerika krijgen..

Ik meen destijds ergens gelezen te hebben dat beide heren zelfs 2 miljoen kregen voor die partij. Welk bedrag het ook was, het is leuk verdiend zo op oudjaarsavond in maximaal 20 minuten :)