PDA

View Full Version : Dode bij wilde schietpartij in centrum Enschede



Roob
05-03-2007, 00:42
ENSCHEDE – Een 44-jarige Enschedese is afgelopen nacht overleden aan de gevolgen van een schietpartij in het centrum van Enschede. Vier, mogelijk vijf mensen raakten gewond.

Uren na de fatale schietpartij in de Brammelerstraat is het sporenonderzoek nog gaande.

De schutter, een 29-jarige man uit Enschede is vanmorgen gearresteerd. Hij heeft de schoten in de vroege ochtend, om kwart over vijf, in de Brammelerstraat gelost. Volgens een zegsvrouw van de politie is er behoorlijk veel geschoten.

Bij de schietpartij raakten vier Enschedeërs van 16, 21, 41 en 47 jaar gewond aan arm, been en lies.

Het dodelijke slachtoffer en twee van de gewonden maakten deel uit van een groep personen die uit was geweest in de Enschedese binnenstad. In de binnenstad troffen zij de later aangehouden verdachte, de 29-jarige Enschedeër. ‘Wat zich daar tussen de groep en de 29-jarige heeft afgespeeld is nog onduidelijk en onderzoek zal dit verder duidelijk moeten maken’, aldus de politie zondagmiddag.

Onmiddellijk na de schietpartij begon de politie een onderzoek. Dit leidde zondagochtend om half elf tot de aanhouding van de 29-jarige vermoedelijke schutter.

De politie is nog druk bezig met het sporenonderzoek aan de Brammelerstraat. Gezien het karakter van de schietpartij heeft de politie een Team Grootschalige Opsporing (TGO) geformeerd. Naast het horen van de verdachte en getuigen richt het onderzoek zich ook op het waarom en hoe van deze schietpartij.

Paganstars
05-03-2007, 00:45
Heel apart...

Justinian
12-03-2007, 03:46
De verdachte, Paul R. werkte via een uitzendbureau bij het bedrijf waar m'n vader manager is. Het was een TBS'er die in het laatste stadium van zijn behandeling was. Op het werk was het een aardige en nette kerel begreep ik van m'n vader, hij had in ieder geval niets vreemds aan hem gemerkt. Afgezien van die ene keer. Hij vroeg aan z’n chef wat hij die nacht moest doen en de chef reageerde een beetje bot. Hierop vroeg hij of hij niet even een pakje shag mocht halen. Dit was geen probleem en Paul R. kwam vervolgens niet meer terug. Anyway, ik vraag me af wat er zich precies heeft voorgevallen in de stad die nacht.

MissGG
12-03-2007, 04:07
TBS'er schoot eigen reddende engel dood
door Alexandra van den Bos en Jan Colijn
ENSCHEDE - De TBS'er Paul R. schoot de vrouw dood die hem na een lang crimineel leven op het rechte pad probeerde te brengen. Edith Arends kreeg kogels als dank. De 29-jarige tbs'er werd al vanaf zijn zeventiende verpleegd voor een extreem gewelddadige overval.

Tom en Edith Arends waren samen met vrienden wezen stappen in de binnenstad. "Met een vriend van me, die daar een cafeetje heeft, had ik afgesproken dat we na afloop nog even bij hem zouden komen. Daar liepen we ineens Paul R. tegen het lijf. Hij bood me een biertje aan, maar dat sloeg ik af. Ik drink namelijk nooit alcohol. Daarop kwam hij met een colaatje aanzetten. Maar ik had al genoeg gehad, zat helemaal vol. Toen ik het glas aan de kant schoof, pakte hij ineens een schaaltje pinda's en strooide dat over me heen. Ik ging opstaan, veegde de rotzooi van me af en trok me er verder niets van aan."
Gekrenkt
De Enschedeër vermoedt achteraf dat er daarop iets knakte bij Paul R. " Door hem te negeren, voelde hij zich waarschijnlijk gekrenkt. Ik heb hem in zijn eer aangetast." Want nadat de vriendengroep het etablissement verliet, zette de tbs'er de achtervolging in. "We waren bijna bij de parkeergarage toen ik ineens geknal hoorde. Dacht dat het vuurwerk was. Maar toen ik me omdraaide zag ik tot mijn verbijstering R. staan. Hij schoot heel gericht zijn vuurwapen op ons leeg. 'Tom, ik ben geraakt', riep Edith nog. Het volgende moment zakte ze in elkaar en was het over.




http://www.telegraaf.nl/binnenland/59795131/TBS_er_schoot_eigen_reddende_engel_dood.html?p=8,1 zie ook