PDA

View Full Version : Holland´s MMA in een dipje



goro
14-03-2007, 21:17
Ligt het nou aan mij of hebben we momenteel in een dipje?
Buiten Alistair en Manhoef hebben we toch niet meer zo veel Internationale MMA sterren voel ik zo aan.

Vroeger hadden we er zo veel: Schreiber, Nijman, Dick Vrij, Pardoel, Rutten, Schilt (toen hij mma vocht), Rooze, Willie Peeters, Ed Kruif de Jong, Gordeau, Kasteel, Dolman etc die in dezelfde tijdsperiode overal naar toe werden gezonden en waar er veel aandacht aan werd geschonken. jaren 90- tot begin 2000

Nu lijkt het of Alistair en Manhoef alleen vechten.

Ik weet dat Team Schreiber veel internationaal vecht maar toch hoor je er (voorlopig) niet veel van. (Onterecht)

Golden Glory? Sem wel ja. Maar dat is een ander verhaal. (k1)
Maar puur MMA?

Het lijkt of alle toppers nu trainers zijn en een klein kloofje is in mma. Of gaan ze tegenwoordig liever een potje Kickboxen?

Influcted
14-03-2007, 21:19
Ik denk nadat mensen het succes van Sem in K-1 hebben gezien liever die sport bedrijven dan MMA.

paspoes
14-03-2007, 21:22
Nou virgil de windt doet volgens mij ook goede zaken in buitenland.
Volgens mij zijn zo ook bezig met Brain Lo Njoe

Judas
14-03-2007, 21:29
Ligt het nou aan mij of hebben we momenteel in een dipje?
Buiten Alistair en Manhoef hebben we toch niet meer zo veel Internationale MMA sterren voel ik zo aan.

Vroeger hadden we er zo veel: Schreiber, Nijman, Dick Vrij, Pardoel, Rutten, Schilt (toen hij mma vocht), Rooze, Willie Peeters, Ed Kruif de Jong, Gordeau, Kasteel, Dolman etc die in dezelfde tijdsperiode overal naar toe werden gezonden en waar er veel aandacht aan werd geschonken. jaren 90- tot begin 2000

Nu lijkt het of Alistair en Manhoef alleen vechten.

Ik weet dat Team Schreiber veel internationaal vecht maar toch hoor je er (voorlopig) niet veel van. (Onterecht)

Golden Glory? Sem wel ja. Maar dat is een ander verhaal. (k1)
Maar puur MMA?

Het lijkt of alle toppers nu trainers zijn en een klein kloofje is in mma. Of gaan ze tegenwoordig liever een potje Kickboxen?

Denk dat de vechters van nu veel meer allround zijn dan toen. Vroeger kon je goed domineren met staande werk, maar dat ligt nu net even anders.
Het grondvechten wordt in Nederland steeds populairder, dus lijkt me een kwestie van tijd voordat er weer Nederlandse input is.
Wat Semmy Schilt betreft, ben ik ervan overtuigd dat als hij echt hard zou trainen op TD-defense en vooral goed verdedigend zou vechten op de grond(beetje stijl ala Crocop), hij het veel top HW's het erg moeilijk zou maken.

redjuh
14-03-2007, 21:30
Antoni Hardonk... UFC....

chief108
14-03-2007, 21:35
bijvoorbeeld...
is genoeg talent en komt er ook nog wel uit

ik hoop dat Knaap flink gaat knallen dit jaar...

Fasada
14-03-2007, 22:13
Gegard Mousasi om niet te vergeten...

paspoes
14-03-2007, 22:20
bijvoorbeeld...
is genoeg talent en komt er ook nog wel uit

ik hoop dat Knaap flink gaat knallen dit jaar...

Hoop ik ook:thup:

DK
15-03-2007, 01:22
De vechters van voor 2000 konden meestal via rings in japan terecht komen, maar toen rings japan failliet is gegaan is deze deur helaas gesloten. Maar wat mij wel opvalt is dat er nu heel veel nederlandse vechters K-1 vechten.

Iets wat mij wel opvalt is dat het golden glory team als voornamelijk een mma team begon en nu eigenlijk getransformeerd is in een K-1 team.

En ik zie ook dat het thaiboksen/K-1 vechten op de nederlandse gala's de boventoon begint te voeren en het mma langzamerhand minder aan het worden is. Vind ik erg jammer als fan en vechter

CDW
15-03-2007, 02:27
Zie ook het komende rings gala in Utrecht slechts 2 MMA partijen terwijl juist op dat gala de MMA partijen de boventoon voerde! Dit komt zeker de kwaliteit van het MMA in Nederland niet ten goede!

Ton
15-03-2007, 02:36
Zie ook het komende rings gala in Utrecht slechts 2 MMA partijen terwijl juist op dat gala de MMA partijen de boventoon voerde! Dit komt zeker de kwaliteit van het MMA in Nederland niet ten goede!

x2.

De shooto gala's zijn volgens mij nog de enige van de Nederlandse gala's waar er in de 1e plaats op het mma wordt gericht...

ICON
15-03-2007, 02:38
x2.

De shooto gala's zijn volgens mij nog de enige van de Nederlandse gala's waar er in de 1e plaats op het mma wordt gericht...

dat zijn dan ook meteen de mooiste gala's van nederland

The Bulldog
15-03-2007, 04:00
dat zijn dan ook meteen de mooiste gala's van nederland
MEE EENS !!!!!

adam
15-03-2007, 06:43
nederlandse freefighters zijn juist nu veel meer en beter, alleen krijgen ze steeds minder kansen om in buitenland te schijnen, en als ze in buitenland schijnen, zijn ze dan niet in nederland erg bekend (neem Gerard),
het ligt ook aan gala's die steeds minder rings fight op schema hebben,
er moet inderdaad daar verandering in komen

goro
15-03-2007, 20:40
Voor elk probleem bestaat een oplossing. Het is echt zonde want de Hollandse free fighters waren enorm gevreesd en bekend in buitenland. I

k herinner nog de eerste 2 ufc´s in Amerika. Namen van de 16 deelnemers 3 Nederlanders mee waarvan 2 zeer goed presteerden (er uit door Gracie) Pardoel en Gordeau. In Pancrase Japan domineerde Nl met Schilt en Rutten. Met Rings Holland in Japan, Dick Vrij, Nijman, Ruud Ewolt.
De eerste Kooi gevecht in Europa: België Met 3 Nederlanders! Schreiber, Rooze en Ed Kruif. In de jaren 90 werd free fight gala´s in Holland reeds op Eurosport uit gezonden. (De afscheidspartij van Chris dolman.)

Ik vind dat we dit moeten voort zetten. Er is genoeg potentieel en talent. De promotors kunnen hier een zeer grote bijdrage aan leveren. (en wij forum leden ook vermoed ik!)

Mickey
15-03-2007, 20:49
dat zijn dan ook meteen de mooiste gala's van nederland

Absoluut! Ik denk dat voor MMA fans de Shooto Galas het beste te bieden hebben! Dit is het MMA dat het dichtste bij Pride ligt qua regelgeving.

Bovendien is het publiek op deze gala's ook meer ingesteld
op grondgevecht. Ze waarderen het dan ook! Dat is
voor de vechters ook prettiger denk ik.

Primal
15-03-2007, 21:36
Denk ook dat het deels komt omdat er op tv weinig publiciteit wordt gemaakt voor MMA. Eurosport zend het al niet meer uit en dat terwijl K1 laatst zelfs op SBS6 uitgezonden werd.

Evilman
16-03-2007, 09:44
Iets wat mij wel opvalt is dat het golden glory team als voornamelijk een mma team begon en nu eigenlijk getransformeerd is in een K-1 team.



Als ze daar nou ook s MMA les gaan geven dan zou stuk beter zijn.
Brabant staat droog qua mma.. en hun lopen btje mma te trainen met alleen hun toppers. (kreeg dat in mail van ramon nadat k vroeg of ze daar mma les gaven)
zonde man. Ik weet niet hoe t in rest van het land zit.. maar als je ook kijkt naar bijv USA.. hoeveel les je daar kan krijgen en ook de faciliteiten is echt beter.

Ik snap de reden ook niet waarom een prestigieus team als dekkers wel kickboxles geeft maar mma laat liggen. zonde zonde zonde.

chief108
16-03-2007, 18:01
Justi geeft nu twee keer in de week MMA lessen in Klazienaveen bij Team Hardcore :thup:

Dragon Tail
16-03-2007, 18:10
Justi geeft nu twee keer in de week MMA lessen in Klazienaveen bij Team Hardcore :thup:

Zet 'em op SBS6 voor een tv-cursus 'First steps to Freefight'.
('Freefight' spreekt de kijker meer aan dan MMA... ;) )

MB667
16-03-2007, 18:12
Zie ook het komende rings gala in Utrecht slechts 2 MMA partijen terwijl juist op dat gala de MMA partijen de boventoon voerde!

misschien heeft dat iets te maken met de mma ringsregels die men/het publiek niet goed vond

Chico
16-03-2007, 18:12
shooto gala's zijn altijd cool.. vind het alleen jammer dat het altijd zo ver weg is... anders zou ik vaker kijken.. nu kom ik eigenlijk alleen als ik blessurrevrij ben en op gewicht :p

stiffler
16-03-2007, 18:31
('Freefight' spreekt de kijker meer aan dan MMA... ;) )

Terwijl mixed martial arts toch veel mooier klinkt :p

MJOKKIE
16-03-2007, 19:00
Het is heel simpel.

Wij zijn in het staande gevecht de absolute wereldtop en dat blijft de komende tien jaar nog wel zo. Waarom, omdat we van oudsher de beste vechters en trainers hebben en dus kunnen we ons enorme potentieel ontplooien. Ver.geet ook de vechter-dichtheid niet. Per vierkante km lopen er wel een paar rond. Je kan dus makkelijk met goede partners trainen.

Met MMA is het precies andersom. Wij hebben het probleem dat andere landen met K-1 hebben. Te weinig echte toppers die met het spelletje zijn opgegroeid. Niemand lag hier met een gi in de wieg, niemand worstelt op de middelbare school en nergens vind je hier een wrestlecamp off bjj-instituut van braziliaans niveau. Het niveau is aardig gestegen, maar je loopt niet, zoals bij kb, even de eerste de beste gym in waar je met tien 'a-klassers' kan trainen.
Nederlanders moeten dus echt in het buitenland gaan zitten om het grondwerk echt onder de knie te krijgen. Net als buitenlandse k-1 vechters hierheen komen. Antoni heeft in NL overal en nergens (BJJ)getraind, ging erg vooruit, maar sinds ie bij Rickson in LA zit, is er echt een wereld voor hem opengegaan. Hij wordt nog steeds dubbelgevouwen door gasten die meer dan twee keer zo goed zijn. Daar kan hij zich dan aan optrekken. Maar je moet het er wel voor over hebben om huis en haard te verlaten..

chief108
16-03-2007, 20:16
Zet 'em op SBS6 voor een tv-cursus 'First steps to Freefight'.
('Freefight' spreekt de kijker meer aan dan MMA... ;) )
zal wel ff bellen met ehhh...
ehhh...
wie is de eigenaar eigenlijk van sbs6???

ICON
16-03-2007, 21:07
fons

the monk
17-03-2007, 22:01
Met alle respect maar ik denk juist dat MMa in opkomst is de komende 10 jaar en dat K-1, ach het zal wel.

chief108
18-03-2007, 02:56
fons
nope..
niet meer
fonzie is nu van rtl...

CDW
18-03-2007, 03:05
misschien heeft dat iets te maken met de mma ringsregels die men/het publiek niet goed vond

Deze zijn nu ook aangepast doorslaan op de grond op het gezicht mag nu ook bij RINGS!

goro
30-03-2007, 19:59
Ligt het nou aan mij of hebben we momenteel in een dipje?
Buiten Alistair en Manhoef hebben we toch niet meer zo veel Internationale MMA sterren voel ik zo aan.

Vroeger hadden we er zo veel: Schreiber, Nijman, Dick Vrij, Pardoel, Rutten, Schilt (toen hij mma vocht), Rooze, Willie Peeters, Ed Kruif de Jong, Gordeau, Kasteel, Dolman etc die in dezelfde tijdsperiode overal naar toe werden gezonden en waar er veel aandacht aan werd geschonken. jaren 90- tot begin 2000

Nu lijkt het of Alistair en Manhoef alleen vechten.

Ik weet dat Team Schreiber veel internationaal vecht maar toch hoor je er (voorlopig) niet veel van. (Onterecht)

Golden Glory? Sem wel ja. Maar dat is een ander verhaal. (k1)
Maar puur MMA?

Het lijkt of alle toppers nu trainers zijn en een klein kloofje is in mma. Of gaan ze tegenwoordig liever een potje Kickboxen?

Kijk dit is nou het punt waar ik het een tijd geleden over had. Topic: ALISTAIR WEG BIJ CARBIN!

Ik vind het heel erg dat we geen mma toppers meer produceren. We wensen Alistair veel succes toe ja maar ik vind dit eerder een groot probleem voor Hollands mma. Dit is om te huilen dat onze beste mma vechter naar het buitenland gaat. (9 vd 10 gaat die naar het buitenland)Hier moet iets aan worden gedaan. Er zit genoeg ervaring in Nederland. En anders moeten we trainers naar Brazilië, Japan, Rusland, Croatië etc sturen zoals destijds Plas naar Japan ging en Harinck naar Thailand. Zo zijn we ook uitgegroeid tot de beste Kick boxers.

Toppers komen bij ons toch ook pikken: Fhilio voor zijn match TEGEN Bonjaski (erg), Fedor (ok), Bregy, etc.

Ik zou zeggen genoeg gepikt en laten we onze toptrainers naar het buitenland sturen om te groeien.


Scholen moeten zich meer aanpassen willen we onze reputatie in mma hoog houden. Geen kritiek maar ik vind het zonde en een schaamte naar mma legendes als Dolman, Dick Vrij, Rutten etc.

henk kuipers
01-04-2007, 07:33
5 mei a.s in emmen veel mma werk.

Michael Knaap vs Martin Zawada { rematch }
Milco Voon vs Kolic {slo }
Chico vs Christos
Kuipers vs Cinto Mordillo {spa}
Bourekbah vs TBA
Smailovic vs TBA
Sefan Struve vs Marco Sintic {kroatie}
Marco Biswana vs Nenad Sansic
Dennuz Vlaskamp vs TBA


Daarbij ook TOP kickboksen op K1 regels.

Tarik el Idrissi vs TBA
Peter Verschuren vs Ralf Segers
Andre Tete vs Guran
Linda Ooms wereld titel gevecht

etc etc

goro
02-04-2007, 20:41
5 mei a.s in emmen veel mma werk.

Michael Knaap vs Martin Zawada { rematch }
Milco Voon vs Kolic {slo }
Chico vs Christos

Bourekbah vs TBA
Smailovic vs TBA
Sefan Struve vs Marco Sintic {kroatie}
Marco Biswana vs Nenad Sansic
Dennuz Vlaskamp vs TBA


Daarbij ook TOP kickboksen op K1 regels.

Tarik el Idrissi vs TBA
Peter Verschuren vs Ralf Segers
Andre Tete vs Guran
Linda Ooms wereld titel gevecht

etc etc

Kuipers vs Cinto Mordillo {spa}?
Henk Kuipers??

chief108
02-04-2007, 20:47
cool...
Henk gaat dus op MMA regels knokken?

had verwacht dat hij een kyokushin partij zou draaien...
leuk man.... :thup:

danial
03-04-2007, 07:38
heb net henk en ander jongens gesproken.
henk is heel goed bezig en is hard aan het trainen. hij gaat een MMA partij draaien, op een prof. niveau
henk is 2x ouder dan mij en traint ook 2x meer dan mij;)
alle respect dat je zo hard traint en dat hij 5 mei in de ring staat.
ik gok op henk eerste ronde KO

goro
24-10-2008, 11:46
Hmmm...? Iets meer als een jaar later... Ik denk dat we uit dat dipje zijn geraakt! LOL

Kim
24-10-2008, 11:48
Team Schreiber was laatst nog te zien op sbs 6, bij het programma Stom Stommer Stomst volgens mij! Was echt een belachelijk filmpje, maar ze waren wel op tv ;)

Tony
24-10-2008, 11:59
Hmmm...? Iets meer als een jaar later... Ik denk dat we uit dat dipje zijn geraakt! LOL

Denk het ook wel...
Nationaal zit het zowieso wel ok :)

Internationaal:
Hardonk, Mousasi, Alistair, Valentijn, Yvel, Manhoef, Syar, Radev, Dalgliesh, Faverus...
Lijkt me een behoorlijk prima plaatje...

Mickey
24-10-2008, 12:01
Denk het ook wel...
Nationaal zit het zowieso wel ok :)

Internationaal:
Hardonk, Mousasi, Alistair, Valentijn, Yvel, Manhoef, Syar, Radev, Dalgliesh, Faverus...
Lijkt me een behoorlijk prima plaatje...

Vergeet Siyar niet..

inc
24-10-2008, 12:04
het gat tussen de absolute top en het wedstrijd niveau in Nederland is veel te groot. Als je opjectief naar de line up's van de mma gala's in nederland moet je concluderen dat er een gapend gat zit qua niveau.

Wellicht zijn de 15 a 20 trainers die momenteel MMA les geven EN het spelletje begrijpen wel te weinig en is er hulp en ondersteuning gewenst om dit gat te overbruggen. Volgens mij is een samenwerkings verband tussen een VS of Japan best te realiseren.Het animo in de sport groeit enorm. Als een slag gemaakt kan worden is het misschien wel nu.

is het ook niet een kwestie van financiele middelen?????

Tony
24-10-2008, 12:12
Vergeet Siyar niet..

die staat er toch tussen? (ofja, wel met een typefout zo te zien.... whatevert :p)

jopke
24-10-2008, 12:14
toch denk ik dat hier in het noorden het mma wel populair is, en ook op kleinere sportscholen word mma gegeven.

ik kan er zo een paar scholen opnoemen waar mma gegeven word

lomulder hoogeveen
hardcore klazinaveel
goldenglory zuidlaren
team vd giessen wagenborgen
ultimate gym winschoten
spartan groningen

en vast nog wel een paar meer.

toch denk ik dat het mma heel erg verbeterd kan worden.

denk aan het opzetten van kleine grappling tournooien in de regio...

maar ook aan het opzetten van een gala met beginnende sporters, dit hoeft niet eens een groot gala te zijn ofzo, het kan al gewoon op een sportschool, als er mensen op ongeveer gelijk niveau tegen elkaar gezet worden kunnen veel mensen ''proeven'' aan het draaien van een mma partij
zoals er bijvoorbeeld ook opstap tournooien zijn in het judo en karate.

ook zou het een idee kunnen zijn om 1 keer in de drie maand een soort van mma meeting te houden, of een centrale training, zodat mensen ook onderling ervaring kunnen op doen.

ook zijn er hier in het noorden tal van kleine gala's ik denk dat er op deze gala's ook heus wel ruimte is voor af en toe een (demo)partij.

ik kickboks zelf vooral en doe het mma er voor mijn plezier bij omdat ik vroeger veel aan judo heb gedaan, maar voor een leek is de drempel om naar een mma les te gaan ook betrekkelijk groot, omdat mensen er een verkeerd beeld bij hebben(dit geld trouwens ook helaas nog steeds voor het kickboksen).

ik zie heel veel mogelijk heden in het mma gebeuren, ook hier in nederland.
kijk maar hoe populair grappling is in ede en het mma in amerika.

kortom genoeg mogelijkheden om deze sport weer in de lift te helpen.

paspoes
24-10-2008, 12:17
@Jopke, waar ligt klazinaveel :whistling:

goro
24-10-2008, 12:20
ook zou het een idee kunnen zijn om 1 keer in de drie maand een soort van mma meeting te houden, of een centrale training, zodat mensen ook onderling ervaring kunnen op doen.

Vind ik een top voorstel.

Chico
24-10-2008, 12:28
toch denk ik dat het mma heel erg verbeterd kan worden.

denk aan het opzetten van kleine grappling tournooien in de regio...

maar ook aan het opzetten van een gala met beginnende sporters, dit hoeft niet eens een groot gala te zijn ofzo, het kan al gewoon op een sportschool, als er mensen op ongeveer gelijk niveau tegen elkaar gezet worden kunnen veel mensen ''proeven'' aan het draaien van een mma partij
zoals er bijvoorbeeld ook opstap tournooien zijn in het judo en karate.

ook zou het een idee kunnen zijn om 1 keer in de drie maand een soort van mma meeting te houden, of een centrale training, zodat mensen ook onderling ervaring kunnen op doen.
:thup:

Denk dat er nog steeds te weinig echt mma getraind wordt... dat de specifieke delen gericht getraind worden met het oog op mma... dus niet dat het staande gedeelte getrained wordt met kickboksen regels in het achterhoofd... mma stand up en kickboks stand up zijn twee verschillende spelletjes... zelfde geld voor bv judo... judo is geweldig voor mma maar je moet wel de overgang kunnen maken of iemand hebben die die overgang goed heeft gemaakt en dan jou dat goed kan uitleggen... etc etc...

remco pardoel
24-10-2008, 12:29
Dat is eigenlijk al in de wereld geroepen
We hebben met M-1 eens in de maand een training.

De ene keer is het in de regio amsterdam, november wordt het in Oss gehouden en in de opvolgende maand in Antwerpen en zo gaan we afwisselen.

We hebben ook HeatFC dat MMA gericht is, alleen het is belangrijk dat er geen twee gala's binnen een maand plaats moeten vinden. dan kunnen we aan de kwaliteit gaan bouwen.

Chico
24-10-2008, 12:29
het gat tussen de absolute top en het wedstrijd niveau in Nederland is veel te groot. Als je opjectief naar de line up's van de mma gala's in nederland moet je concluderen dat er een gapend gat zit qua niveau.

Wellicht zijn de 15 a 20 trainers die momenteel MMA les geven EN het spelletje begrijpen wel te weinig en is er hulp en ondersteuning gewenst om dit gat te overbruggen. Volgens mij is een samenwerkings verband tussen een VS of Japan best te realiseren.Het animo in de sport groeit enorm. Als een slag gemaakt kan worden is het misschien wel nu.

is het ook niet een kwestie van financiele middelen?????
dit verdiend ook een :thup:

Chico
24-10-2008, 12:32
Dat is eigenlijk al in de wereld geroepen
We hebben met M-1 eens in de maand een training.

De ene keer is het in de regio amsterdam, november wordt het in Oss gehouden en in de opvolgende maand in Antwerpen en zo gaan we afwisselen.

We hebben ook HeatFC dat MMA gericht is, alleen het is belangrijk dat er geen twee gala's binnen een maand plaats moeten vinden. dan kunnen we aan de kwaliteit gaan bouwen.
ik denk juist dat je regionaal juist wat meer mma gala's moet hebben met plaats voor beginners...

ik vind shooto holland geweldig, goede gala's, goede sfeer, etc etc maar wel helemaal in ede... ik ga liever naar een leuke mma gala in alkmaar e.o. denk dat de drempel dan ook lager wordt... je moet alleen niet elke maand twee grote gala's hebben... maar gewoon beginners dingen... eventueel gewoon kleine gala'tjes zoals je ook kleine judo toernooien hebt.. niet zozeer voor het publiek e.d. maar gewoon in de eigen club een ringetje neer zetten... lekker knokken en ervaring opdoen..

goro
24-10-2008, 12:32
Dat is eigenlijk al in de wereld geroepen
We hebben met M-1 eens in de maand een training.

De ene keer is het in de regio amsterdam, november wordt het in Oss gehouden en in de opvolgende maand in Antwerpen en zo gaan we afwisselen.

We hebben ook HeatFC dat MMA gericht is, alleen het is belangrijk dat er geen twee gala's binnen een maand plaats moeten vinden. dan kunnen we aan de kwaliteit gaan bouwen.
Waar kan je die info vinden aub?

Osu,

Tony
24-10-2008, 12:33
ik vind het zelf uitermate jammer dat er geen echte MMA scene in limburg zit.... Het is óf thaiboksen óf judo of BJJ (2 kleine locaties in limburg).. Enige MMA stek die ik weet is Hoyer's gym in Brunssum (zuid limburg)

voor de rest heb je wel overal wel iets van of karate, of pencak silat of kung fu of aikido etc.. dus de échte budo sporten.

jopke
24-10-2008, 12:34
Dat is eigenlijk al in de wereld geroepen
We hebben met M-1 eens in de maand een training.

De ene keer is het in de regio amsterdam, november wordt het in Oss gehouden en in de opvolgende maand in Antwerpen en zo gaan we afwisselen.

We hebben ook HeatFC dat MMA gericht is, alleen het is belangrijk dat er geen twee gala's binnen een maand plaats moeten vinden. dan kunnen we aan de kwaliteit gaan bouwen.


ja okee jullie hebben de m1

maar is het interresant om hier als beginnend of minder gevorderd sporter naar toe te gaan?

remco pardoel
24-10-2008, 12:35
Inc: Ik denk niet dat dat nodig is
Er moet meer met elkaars agenda rekening gehouden worden.
We hebben in Nederland te weinig teams dat is het tweede probleem.

Ik denk dat we hooguit 5 mensen in Nederland capabel zijn (max) om mensen naar een top 10 plaats in de wereld te brengen.

Als je in de USA probeert te vechten, dan gaan ze je altijd proberen te pikken. Je moet ze ko slaan of laten kloppen en in de USA zullen ze geen mensen van buiten af laten komen om hun "sterren" te laten verliezen.. Dus je zal eerst nivo moeten hebben en dan ben je interessant

remco pardoel
24-10-2008, 12:36
Goro,

die info komt binnen nu en een week op dit forum.

remco pardoel
24-10-2008, 12:39
Trainen is voor IEDEREEN interessant.
Als je met mensen die traint die veel beter als je zijn, dan kunnen er twee dingen gebeuren.
Je pikt het sneller op en je nivo gaat met vier stappen omhoog binnen de helft van de tijd, de tweede mogelijkheid is dat het niet je ding is of simpelweg niet de aanleg hebt om het te halen, dan heb je fijne trainingen die je zo wie zo meer inzicht gaan geven in het spel, en je die hard MMA fan gaan maken

jopke
24-10-2008, 12:40
waar en waneer is het? ik wil wel graag eens komen..

remco pardoel
24-10-2008, 12:40
Tony,

als je bij Jordy in Maastricht gaat trainen zul je VEEEEEL MMA oppikken.
daar ben ik niet bang voor
:-)

jopke
24-10-2008, 12:45
een probleem is denk ik ook de sportscholen zelf.

ik train bij een kleinere school en ben hier dus het meest gevorderd.

om ervaring op te doen ging ik dus maar eens bij een grotere school trainen.

bij binnenkomst mocht ik direct even €12.50 opzich niet erg maar toch best duur.
ik heb er anderhalf uur getraint, en vond het nivo niet denderend, en pakte dus ook vrij veel mensen. na afloop van de training krijg ik te horen, zo je bent best goed het zou mooi zijn als je eens vaker langs kwam.
heel leuk natuurlijk, maar dan zou ik wel per les 12,50 moeten betalen, of direct een abbonoment op de sportschool moeten afsluiten.
de trainer zelf kan hier niets aan doen weet ik omdat het het beleid van de sportschool is.
maar toch werkt dit niet bevordelijk om eens ergens een kijkje te gaan nemen.

Tony
24-10-2008, 12:52
Tony,

als je bij Jordy in Maastricht gaat trainen zul je VEEEEEL MMA oppikken.
daar ben ik niet bang voor
:-)

Zal er eens goed over nadenken... Eigenlijk wil ik zodra ik afgestudeerd ben (en een auto heb) weer direct terug naar Bart Cremers (Bad boys BJJ).... Ik heb daar een klein aantal maandjes getraind maar moeten stoppen ivm afstudeerdrukte etc... Ik moest daar altijd een klein uurtje naartoe rijden (en weer terug) plus 2 uur trainen en ff wat drinken daarna.. Dus als ik ging BJJ'en dan was ik zowieso altijd een complete avond kwijt.. en dat kreeg ik niet gecombineerd met afstuderen.

dus als ik eindelijk klaar ben met mijn hbo studie en ik een eigen auto heb.. wil ik direct terug naar Bad Boys in belgie...

Ik kan wel naar Jordy in Maastricht gaan.... Scheelt een kwartier rijden met bad boys.... Maar dan heb ik toch zo'n gevoel in mijn achterhoofd dat ik aan het vreemdgaan ben :p

inc
24-10-2008, 12:58
oke...nu speel ik even advocaat van de duivel:

is het mogelijk dat een aantal trainers kampen met een vorm van arrogantie/ zelfoverschatting en bv een getalenteerde vechter liever bij zichzelf houden (in de veronderstelling zijn dat hij in staat is deze vechter naar de top te brengen), terwijl er onvoldoende wordt gekeken wat de beste trainingsplek is deze vechter zou kunnen zijn....

GLAD IJS.... HEERLIJK SCHAATSEN HIERO

goro
24-10-2008, 12:59
een probleem is denk ik ook de sportscholen zelf.

ik train bij een kleinere school en ben hier dus het meest gevorderd.

om ervaring op te doen ging ik dus maar eens bij een grotere school trainen.

bij binnenkomst mocht ik direct even €12.50 opzich niet erg maar toch best duur.
ik heb er anderhalf uur getraint, en vond het nivo niet denderend, en pakte dus ook vrij veel mensen. na afloop van de training krijg ik te horen, zo je bent best goed het zou mooi zijn als je eens vaker langs kwam.
heel leuk natuurlijk, maar dan zou ik wel per les 12,50 moeten betalen, of direct een abbonoment op de sportschool moeten afsluiten.
de trainer zelf kan hier niets aan doen weet ik omdat het het beleid van de sportschool is.
maar toch werkt dit niet bevordelijk om eens ergens een kijkje te gaan nemen.
De zuinige nederlander!

-Jim Hughes and Royce Gracie Brazilian Jiu-jitsu Self Defense Schools
members can also sign up for private lessons for only $99 per session
- just checked out an MMA school by me (northern NJ) and they charge $115 per month for 2 classes a week in your choice of BBJ, boxing, or muay thai, plus a $100 registration fee up-front, and about $150 in required equipment purchases.

jopke
24-10-2008, 13:01
zuinigheid heefd er niets mee te maken, we hebben hier een discussie over het bevorderen van deze mooie sport, en dit bevordert de sport gewoon niet

goro
24-10-2008, 13:03
zuinigheid heefd er niets mee te maken, we hebben hier een discussie over het bevorderen van deze mooie sport, en dit bevordert de sport gewoon niet
you re right!

jopke
24-10-2008, 13:04
oke...nu speel ik even advocaat van de duivel:

is het mogelijk dat een aantal trainers kampen met een vorm van arrogantie/ zelfoverschatting en bv een getalenteerde vechter liever bij zichzelf houden (in de veronderstelling zijn dat hij in staat is deze vechter naar de top te brengen), terwijl er onvoldoende wordt gekeken wat de beste trainingsplek is deze vechter zou kunnen zijn....

GLAD IJS.... HEERLIJK SCHAATSEN HIERO


dit is natuurlijk logisch, als je een vechter traint en naar een bepaald nivo tilt is het toch zonde als hij gaat vertrekken?

als je een hond neemt en je leerd hem van alles, en hij word groter, doe je hem toch ook niet weg omdat hij het bij de buren misschien nog wel wat beter heeft?

De man van 14K
24-10-2008, 13:04
in de VS liggen die prijzen een stuk hoger.. en toch wordt dat betaald.
bij TTBeverwijk betaal je 50 eu pmaand voor onbeperkt, bij Loeks vroeger 30eu voor onbeperkt.
Mij zou het verder niet boeien, als je maar waar voor je geld krijgt.

Chico
24-10-2008, 13:04
De zuinige nederlander!

Ik vind dat niet zuinig... bij meeste judo, japans jiujitsu en karate clubs die ik ken kun je de eerste training gewoon mee trainen kijken of je het leuk vind... zeker als je al wat langer meedraait en een keertje langskomt is dat al helemaal geen probleem.. vinden ze het leuk dat er eens wat vers en relatief goed bloed komt kijken, ook leuk voor de eigen jongens (en meisjes)..

FightProvider
24-10-2008, 13:55
Op 2 november is er in het Zonnehuis een leuk MMA Gala :thup:
De kunnen we met eigen ogen zien het met de niveau van de toekomstige talenten ervoor staat.

http://www.djqlick.com/MMA_ZONNEHUIS_AMSTERDAM.jpg

De man van 14K
24-10-2008, 13:55
vers bloed en nieuw kanonnenvlees.

goro
24-10-2008, 13:58
Op 2 november is er in het Zonnehuis een leuk MMA Gala :thup:
De kunnen we met eigen ogen zien het met de niveau van de toekomstige talenten ervoor staat.

http://www.djqlick.com/MMA_ZONNEHUIS_AMSTERDAM.jpg
was dat voor een duveltje die links onderaan.

Chico
24-10-2008, 13:59
Op 2 november is er in het Zonnehuis een leuk MMA Gala :thup:
De kunnen we met eigen ogen zien het met de niveau van de toekomstige talenten ervoor staat.

http://www.djqlick.com/MMA_ZONNEHUIS_AMSTERDAM.jpg
100% mma en muay thai...

hoe is de verhouding? 10 partijen MT en 2 partijen MMA?

Ik vind MT vaak geen moer om naar te kijken... kijk wel K1 op tv enzo maar dan ook alleen de FE en finale, maar dan kun je ook wegzappen als het een saaie pot is..

Tony
24-10-2008, 14:04
Waarom heeft die gozer rechts nu weer zo'n ketting/boksbeugel om zijn vuist....

niet echt imago bevorderend voor vechtsport

stiffler
24-10-2008, 14:05
100% mma en muay thai...

hoe is de verhouding? 10 partijen MT en 2 partijen MMA?

Ik vind MT vaak geen moer om naar te kijken... kijk wel K1 op tv enzo maar dan ook alleen de FE en finale, maar dan kun je ook wegzappen als het een saaie pot is..

X2 en dan die muziek :twak: Ik snap als ze het live spelen dat het anders is... Maar wat een deuntje is dat om bij in slaap te vallen

jopke
24-10-2008, 14:07
Waarom heeft die gozer rechts nu weer zo'n ketting/boksbeugel om zijn vuist....

niet echt imago bevorderend voor vechtsport

lijkt stoer:twak:

Chico
24-10-2008, 14:12
X2 en dan die muziek :twak: Ik snap als ze het live spelen dat het anders is... Maar wat een deuntje is dat om bij in slaap te vallen
oh ja.. jezus hé... wat dat gelukkig al weer vergeten... van de harde schijf gewist... nu moet ik er weer aan denken... kutmuziek... snap wel dat vechters harder gaan vechten dan... des te eerder is de muziek afgelopen...

jopke
24-10-2008, 14:17
ok dit gaat weer de verkeerde kant op,

laten we nadenken over het verbeteren van het mma gebeuren, en niet gaan klagen over muay thai, dat heeft er helemaal niets mee te maken

FightProvider
24-10-2008, 14:20
100% mma en muay thai...

hoe is de verhouding? 10 partijen MT en 2 partijen MMA?

Ik vind MT vaak geen moer om naar te kijken... kijk wel K1 op tv enzo maar dan ook alleen de FE en finale, maar dan kun je ook wegzappen als het een saaie pot is..


Het zijn gewoon kickbokspartijen, de verhouding is 70% MMA en 30% Kickbokspartijen Dus het is en blijft een MMA Gala!!! :D

We hopen in de toekomst de zaal vol te krijgen met 100% MMA..op het moment zijn we nog wel genoodzaakt een paar kickbokspartijen erbij te programmeren.

stefan
24-10-2008, 14:21
Dat is eigenlijk al in de wereld geroepen
We hebben met M-1 eens in de maand een training.

De ene keer is het in de regio amsterdam, november wordt het in Oss gehouden en in de opvolgende maand in Antwerpen en zo gaan we afwisselen.

We hebben ook HeatFC dat MMA gericht is, alleen het is belangrijk dat er geen twee gala's binnen een maand plaats moeten vinden. dan kunnen we aan de kwaliteit gaan bouwen.

Als de MMA zaal over 3 weken klaar is bij Oosterbaan gym Stel ik deze ook beschikbaar voor de maandelijkse M1 Training.

Chico
24-10-2008, 14:28
is er een agenda voor die M1 training zodat men van te voren weet waar en hoe laat?

en hoeveel kost het om een keer mee te trainen?

Evilman
25-10-2008, 12:55
oss :D brabant!

ps: een soort chute boxe / BTT rivaliteit en meer onderling vechten
zal de kwaliteit vast opschroeven :p

DAJAK
25-10-2008, 13:03
Gegard Mousasi om niet te vergeten...

Wou net zeggen... Gegard Mousasi mogen we niet vergeten!!

marcelt
25-10-2008, 13:25
Wou net zeggen... Gegard Mousasi mogen we niet vergeten!!

En Struve!
Maarre wie heeft mousasi zo goed gemaakt in grappling en groundgame? Draait hij ook mee in grappling wedstrijden?

anonymous001
25-10-2008, 13:37
Wou net zeggen... Gegard Mousasi mogen we niet vergeten!!

De post waar jij op reageert is wel anderhalf jaar oud... Er is in die tijd natuurlijk veel gebeurd...

remco pardoel
25-10-2008, 13:42
de planning van het eerste half jaar staat vast Stefan. Maar we gaan graag in op je aanbod! het zal dan wel na mei gaan worden.

Mousasi is in principe in zijn basis door Tayari Alberga geholpen

Jamila
25-10-2008, 15:38
Ligt het nou aan mij of hebben we momenteel in een dipje?
Buiten Alistair en Manhoef hebben we toch niet meer zo veel Internationale MMA sterren voel ik zo aan.

Vroeger hadden we er zo veel: Schreiber, Nijman, Dick Vrij, Pardoel, Rutten, Schilt (toen hij mma vocht), Rooze, Willie Peeters, Ed Kruif de Jong, Gordeau, Kasteel, Dolman etc die in dezelfde tijdsperiode overal naar toe werden gezonden en waar er veel aandacht aan werd geschonken. jaren 90- tot begin 2000

Nu lijkt het of Alistair en Manhoef alleen vechten.

Ik weet dat Team Schreiber veel internationaal vecht maar toch hoor je er (voorlopig) niet veel van. (Onterecht)

Golden Glory? Sem wel ja. Maar dat is een ander verhaal. (k1)
Maar puur MMA?

Het lijkt of alle toppers nu trainers zijn en een klein kloofje is in mma. Of gaan ze tegenwoordig liever een potje Kickboxen?


We zitten zeker niet in een dipje maar in een lift, laast nog heeft Gega Musashi het Dream toernooi op zijn naam gezet. En ook Manhoef was doorgedrongen tot de kwart finale van Dream, Siyar Bahadurzada regerend wereld kampioen shooto is nu door in het andere grote toernooi in Japan WRV. En in deze vorm zal hij kans maken op de eerste plaats, dan zijn maar liefst 2 jongen van Nederlandse bodem die de 2 grootste toernooien van Japan op hun naam zetten. Vanuit Engeland is grote intresse naar Nederlandse MMA vechters, zeker na het saaie UFC gala van de laatste keer. Vechters als Hans Stringer, Michael Knaap, Dion Starring, Vincent Latoel en natuurlijk niet te vergeten Marloes Coenen, gaan laten zien dat Nederland zeker niet in een MMA dipje zit. Anders moeten we toch met ze alle 9 november naar Glory 10 in Arnhem gaan.

See you there ..........


Gr. Jamila:thup:

Chico
25-10-2008, 15:41
kijk eens naar de datum van de posts...

anonymous001
25-10-2008, 15:51
kijk eens naar de datum van de posts...

En naar de post twee onder die van jou...:rolleyes:

anonymous001
25-10-2008, 15:52
En who the fuck is Gega Musashi???

Tony
25-10-2008, 16:25
Das de neef van Gegard Mousasi... toch?

;)

MMARuud
25-10-2008, 16:40
En Struve!
Maarre wie heeft mousasi zo goed gemaakt in grappling en groundgame? Draait hij ook mee in grappling wedstrijden?

29-09-2007 nog wel, hier tegen Jochem. Weet iemand wie hier de winnaar was?

http://94.100.113.198/120200001-120250000/120203301-120203400/120203325_6_vJga.jpeg


http://94.100.113.198/120200001-120250000/120203301-120203400/120203324_6_f6_i.jpeg

De man van 14K
25-10-2008, 17:30
jochem kickte zijn ass!

Gary
25-10-2008, 19:16
Ik zal de datum van de beginpost maar negeren. Als grondvechter wil ik hier toch mn mening over kwijt. Ik denk dat het tegendeel juist waar is. Zoals veel mensen al hebben gezegd lijkt mma in Nederland juist op te bloeien. Niet zozeer op de Nederlandse gala's zelf, maar er zijn steeds meer sportscholen die zich ook op het mma richten en veel actieve vechters hebben.

In Amsterdam lopen er iig een paar goeie zwarte banders rond. Ik heb zelf een tijdje onder Marcos Flexa getraind, een leerling van Carlson Gracie, die nu in Amsterdam woont. Zelf train ik nu bij Mike's gym. Ik had eigenlijk niet zoveel verwachtingen toen ik er voor de eerste keer naartoe ging, maar ik was toch prettig verrast door het grondniveau daar. Potielli Rossi is een bruine bander en weet dit uitstekend naar zijn mma lessen te vertalen. Andere grond-toppers zijn Danny van Bergen, Raymond Jarman, Arno Rotgans, Jason Jones. Misschien zijn zij niet qua 'puur BJJ' goed gegradeerd of technisch, maar in MMA is het grondvechten een heel ander spelletje als in puur grapplen. (Ik heb dat op de harde manier moeten leren haha) Als ik het goed heb tikte Danny (die volgens mij nooit een bjj band om heeft gehad) een bruine bander af op FX3 in Engeland.

Met Melvin en Gegard in Dream, Hardonk in de UFC en veel andere opkomende vechters (met name ook het M1 team die wederom goed zal presteren) zie ik het mma-niveau alleen maar beter worden in Nederland. Nu alleen nog het publiek liefde laten krijgen voor het grond gedeelte, dan komen de gala's vanzelf :)

fast-
25-10-2008, 22:59
kijk eens naar de datum van de posts...kijk is op www.beastoftheeast.nl (http://www.beastoftheeast.nl) naar de mma vechters.;)

nanni149
26-10-2008, 03:32
Ik zal de datum van de beginpost maar negeren. Als grondvechter wil ik hier toch mn mening over kwijt. Ik denk dat het tegendeel juist waar is. Zoals veel mensen al hebben gezegd lijkt mma in Nederland juist op te bloeien. Niet zozeer op de Nederlandse gala's zelf, maar er zijn steeds meer sportscholen die zich ook op het mma richten en veel actieve vechters hebben.

In Amsterdam lopen er iig een paar goeie zwarte banders rond. Ik heb zelf een tijdje onder Marcos Flexa getraind, een leerling van Carlson Gracie, die nu in Amsterdam woont. Zelf train ik nu bij Mike's gym. Ik had eigenlijk niet zoveel verwachtingen toen ik er voor de eerste keer naartoe ging, maar ik was toch prettig verrast door het grondniveau daar. Potielli Rossi is een bruine bander en weet dit uitstekend naar zijn mma lessen te vertalen. Andere grond-toppers zijn Danny van Bergen, Raymond Jarman, Arno Rotgans, Jason Jones. Misschien zijn zij niet qua 'puur BJJ' goed gegradeerd of technisch, maar in MMA is het grondvechten een heel ander spelletje als in puur grapplen. (Ik heb dat op de harde manier moeten leren haha) Als ik het goed heb tikte Danny (die volgens mij nooit een bjj band om heeft gehad) een bruine bander af op FX3 in Engeland.

Met Melvin en Gegard in Dream, Hardonk in de UFC en veel andere opkomende vechters (met name ook het M1 team die wederom goed zal presteren) zie ik het mma-niveau alleen maar beter worden in Nederland. Nu alleen nog het publiek liefde laten krijgen voor het grond gedeelte, dan komen de gala's vanzelf :)

X2 je formuleert het geweldig:thup:

De dikke nudist
26-10-2008, 22:50
jochem kickte zijn ass!

Jochem > Gegard?

Weet je wat dat betekent?

Jochem heeft van Gegard gewonnen.
Gegard heeft van Manhoef gewonnen.
Manhoef heeft van Schrijber gewonnen.
Bob heeft van Gilbert Yvel gewonnen.
Gilbert heeft van Rodney Faverus gewonnen.
Faverus heeft van Valentijn Overeem gewonnen.
Valentijn heeft van Randy Couture gewonnen.
Couture heeft van Tsuyoshi Kohsaka gewonnen.
Kohsaka heeft van Fedor gewonnen.

Dus Jochem > Fedor.

A.F.
26-10-2008, 23:07
Jochem > Gegard?

Weet je wat dat betekent?

Jochem heeft van Gegard gewonnen.
Gegard heeft van Manhoef gewonnen.
Manhoef heeft van Schrijber gewonnen.
Bob heeft van Gilbert Yvel gewonnen.
Gilbert heeft van Rodney Faverus gewonnen.
Faverus heeft van Valentijn Overeem gewonnen.
Valentijn heeft van Randy Couture gewonnen.
Couture heeft van Tsuyoshi Kohsaka gewonnen.
Kohsaka heeft van Fedor gewonnen.

Dus Jochem > Fedor.

amen!

fast-
26-10-2008, 23:10
amen!vitor vianna vs ?;)

De man van 14K
26-10-2008, 23:14
Jochem > Gegard?

Weet je wat dat betekent?

Jochem heeft van Gegard gewonnen.
Gegard heeft van Manhoef gewonnen.
Manhoef heeft van Schrijber gewonnen.
Bob heeft van Gilbert Yvel gewonnen.
Gilbert heeft van Rodney Faverus gewonnen.
Faverus heeft van Valentijn Overeem gewonnen.
Valentijn heeft van Randy Couture gewonnen.
Couture heeft van Tsuyoshi Kohsaka gewonnen.
Kohsaka heeft van Fedor gewonnen.

Dus Jochem > Fedor.

hahaha laat het Jochem niet horen, anders denkt springt hij straks van een flat af omdat hij denkt dat hij superman is!

Gary
27-10-2008, 01:12
Jochem > Gegard?

Weet je wat dat betekent?

Jochem heeft van Gegard gewonnen.
Gegard heeft van Manhoef gewonnen.
Manhoef heeft van Schrijber gewonnen.
Bob heeft van Gilbert Yvel gewonnen.
Gilbert heeft van Rodney Faverus gewonnen.
Faverus heeft van Valentijn Overeem gewonnen.
Valentijn heeft van Randy Couture gewonnen.
Couture heeft van Tsuyoshi Kohsaka gewonnen.
Kohsaka heeft van Fedor gewonnen.

Dus Jochem > Fedor.

lmfao

remco pardoel
27-10-2008, 01:16
Nou dit worden mijn eerste officiele reps!!
Dikke Nudist ... deze is geweldig!!

Christophe
27-10-2008, 07:08
Jochem > Gegard?

Weet je wat dat betekent?

Jochem heeft van Gegard gewonnen.
Gegard heeft van Manhoef gewonnen.
Manhoef heeft van Schrijber gewonnen.
Bob heeft van Gilbert Yvel gewonnen.
Gilbert heeft van Rodney Faverus gewonnen.
Faverus heeft van Valentijn Overeem gewonnen.
Valentijn heeft van Randy Couture gewonnen.
Couture heeft van Tsuyoshi Kohsaka gewonnen.
Kohsaka heeft van Fedor gewonnen.

Dus Jochem > Fedor.

Jochem naar UFC, Dream of M1! :thup:

Is er misschien een video van Jochem vs Gegard?